Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en de afbeelding is aan de hand van een OEM nr met vermelding c24ne
:shock: goed opgemerkt hot rod!
2 keer kijken dus de volgende keer Ghanzie :P
9 mei 2012 om 21:16 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #173101152.2 ? zal eens kijken wat er hier ook de 2.2 zit dan.
die klep regelt de omloop van het kvs naar wel of geen Radiateur stroming.
klep in gesloten ( koude ) toestand = doorstroming zonder radiateur
klep in geopende ( warme ) toestand = doorstroming met radiateur
9 mei 2012 om 20:51 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310111vreemde nokjes voor mij.
het punt waar slang 2 en 3 aan het thermhuis komen, is naar elkaar toe gewoon open,
het koelvloeistof ( kvs) kan daar 2 kanten op.dus het mengt zich dan constant met het kvs in de radiateur.
indien de thermostaat losgaat, gaat het door de radiateur ook stromen.in jou geval, wordt het kvs niet constant gemengt met het kvs in de radiateur.
enkel pas wanneer de thermostaat opent.
KVS schema van een S systeem, dus radiateurslang direct op pomp.
2.0S
KVS schema van een E systeem, dus radiateurlang op thermostaat en pompslang ook.
2.0Eer zit dus wel degelijk verschil in de loop van het KVS
nog een leuk plaatje..

en HIER de link naar de Site.
volgens mij paste dat onderling niet @noordpool
tja… dat het gewerkt heeft geloof ik graag.
maar dat er wat is wat niet goed zit ook.
en dat moeten we vinden, das het lastigste nou net :D
de bevestiging van het een en ander mag daarin niets uitmaken.
slang 2 komt aan de radiateur en aan onderzijde thermhuis.
slang 3 komt aan waterpomp en ook aan onderzijde thermhuis, op ongeveer de zelfde lokatie
als slang 2.dat hij er op lijkt, klopt.
afgeslepen en dichtgelast is het niet, maar eerder afkomstig van een
carburateur versie, verwacht ik.indien je zorgt voor de juiste behuizing en slangen,
en de juiste thermostaat 92graden of 82 graden, maakt in functioneren niet uit, enkel in openingstempratuur.
heb je die materialen gemonteerd, dan moet het probleem toch over zijn, en anders
zit je probleem er dus nog, maar dan is het elders te zoeken.geen doorstroming in het blok ofzo, maar aangezien je aangaf dat je zonder thermostaat
een draaikolk in je radiateur had, verwacht ik niet dat er problemen zijn met je doorstroming.mooi dat je pleite bent, doe ik het vreemde virus wel aan het personeel :P
mot ff wat van die lange stukken tandenborstelstof hebben en een of ander afdekkap ofzo..
t geheel is zo lek als een mantje :swearen weer on topic :D
t ging me er gewoon om of iedereen dus met een knaap van een afwijking in zijn bolide rijd,
of enkel hij/zij met deze bandenmaat.dat banden verschil is me bekend.
maar zit net paar daag in de ziektewet en verveel me de pleuris, dus dan ga je je naar maken
om de stomste dingen he haha.
maargoed, jou zoeken we morgen wel weer even op mantallica
:jerrydat is een perfecte afgestelde timing, mijn inziens. beetje klappen mag.
maar dat staat geheel los van je probleem met de tempratuur.heb nu wel gevonden wat je juiste thermhuis is, maar nog niet waar deze vanaf komt.
het deksel klopt, dat weten we nu. maar de onderste behuizing komt niet overeen!hieronder het juiste thermostaathuis, uitgaande van de OEM nummers

ok, kan ook. injectiebuis van 3.0 met de injectoren van een 2.0 incl regelapparaat.
je nummer op het deksel geeft aan dat het inderdaad om een deksel gaat wat gebruik is bij de omega 2.4
maar nu het onderste deel nog.
klopt het dat je met een injectie systeem van een 2.0 rijd? aangezien je een hulpluchtklep gemonteerd hebt zitten.
het kleine sensortje met het dunne draadje eraan is voor je dashboard.
de grotere met stekker aansluiting ( blauw) is voor je regelapparaatzo zit het bij mijn maatje zijn ascona, met omega 2.4 motor, compleet !

Gele pijl = slang tussen thermostaathuis en waterpomp
Rode pijl = slang welke bovenaan de radiateur gemonteerd zit
Blauwe pijl = slang welke onderaan de radiateur gemonteerd zit
:thumb
whahaha. stiekum aanpassen he.
hm.. bij die a-tjes gaat dat nog op een heel ouderwetse manier he, met die kabel haha.
maargoed. ben al weer eindje verder met mijn speurtocht.
heb zojuist de bolide eens opgekrikt hier. wiel rond gegooid, en aandrijfas geteld.
daaruit komt 3:67w=743
wormwiel is Geel. in een getrag 240
bandenmaat is 205/60R13
en ik dacht een 3.67 as gemonteerd te hebben.waarom heb ik dan nog zo`n knappe teller afwijking? is dit normaal??? of valt hier nog wat meer aan te doen ???
naald van teller 10km terug zetten ofzo??? mooi beun werk haha
als die V dan maar helemaal niet voor die W staat :P
heb jij nog teller liggen van een A 679…. (maar da past natuurlijk weer niet in B :swear )
heb hier trouwens nog een wijzerloze teller liggen, W=740
:hmmz
dus dat is voor de A en B dus wel gelijk :D
(geen idee waar dat W voor staat :angel )
en als ik nu een 5 bak neem met 3.44 achteras ?
9 mei 2012 om 10:56 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #173101071 uitsparing in de 2.0 poelie moet je even overzetten ja, ff met slijptol ofzo
9 mei 2012 om 10:07 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310105dan is het een goeie optie !
denk ik :D9 mei 2012 om 09:57 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310103functioneel gezien kan uitwisselen wel,
maar waarom de 2.0e nu voorzien is van zo`n gietijzeren ding… geen idee.
maar of het nu de kg`s zijn die het hem doen… t zal wel meespelen in een
geval waar je meer gewicht verminderd, anders haalt het niet aan denk ik.WELKOM IN NEDERLAND
:jerry :jerry
daar waar het Recht Krom is.
:puke
en als het nu eens aan de post ligt ??? ben ook wel het een en ander misgelopen wat vermoedelijk door de post komt.. handig joh, die reorganisaties ( srabble) ;)
-
AuteurBerichten