Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25e inlaat = net wat dunner als de 30e, verder gelijk aan de 30e
30e inlaat = is dus de dikste en voorzien van een afstel schroef om lucht langs de gasklep te laten bij stationair draaien, wel handig bij lpg, al kun je de gasklep ook wel afstellen, werkt dit naar mijn ervaring beter.
c39ne / 30ne inlaat = beide gelijk, missen enkel de boven genoemde afstel mogelijkheid ivm motronic besturing
ombouwen naar 30e… hooguit de inlaat buis, vanwege het afstellen van de stationair omloop, voor de rest gewoon de kabelboom van het motronic weglaten.
mengring voor de gasklep, open luchtfilter erop.. en gas geven,monteer wel even een electronische ontsteking van de 25 of 30e motor.
voor de rest ben je niks nodigspruitstukken uitlaat, zou ik van de c30ne nemen.
volgens mij zitten er genoeg afstel mogelijkheden op..
gaskabel hang er stationair losjes bij?
daar gaat het meestal al fout namelijk
jawel, stuur maar een mail naar:
motor moet enkel op lpg lopen door middel van lpg injectie of met een mengring?
kon dit zo niet opmaken uit je verhaal.mengring is het makkelijkst natuurlijk.
injectie het mooist.
bij mengring kan je hele motor kabelboom vervallen. incl de computer.
en monteer je een ontsteking van de senator A. deze is al electrisch,
enkel de weerstandsdraad mogelijk vervangen, ff via zekeringkast naar bobine een draadje, zo gepiept.
dan nog een paar draadjes voor het lpg gebeuren, en knallen maar.
injectoren eruit, met voetjes en al, en daarop paar nette blindplaatjes monteren.succes
duurt heeft m toch ook gehad?
Gaaf :applause02:
inderdaad. o.a. de manta b viel daaronder.
voor zover ik nu weet bestond het uit
ascona b
manta b
chevrolet g20
bedford blitzWel geprobeerd de krukas heeeel iets te verdraaien, bij het insteken van de blokkeerpen?
Gaat er zo’n cm of 3 a 4 in, zo uit het hoofd
Knap stukje werk :applause02:
heb je ook software voor mij ?
ben weer eens opzoek naar de juiste software…
laptop vs val op grond is geen aanradertje….
nu W10.. kijken hoe dat gaat.
heb nu ook een W10 laptop.. en een opcom
hoe krijg ik dit nu weer werkend? zou ook software moeten hebben, maar kan met mijn huidige xp machine niks meer
mooi dat ie er inligt Ben.
en ook mooi onder zijn eigen motorkap
dikke pluim man
foi.. prijzig asje Ben..
maar soms telt : beter te duur als niet te koop :D
tijdrovende klusjes zijn dit… maar nog ff volhouden je bent er bijna :D suck6
[quote quote=18342290]
knappe wagen, zo op een foto.
originaliteit zit bij deze wagen wel goed, enkel de gemonteerde voorspoiler
is naar mijn inziens, wel origineel voor de opel manta (GT/E) maar niet voor deze.
maar maakt het aanzicht van de wagen er niet minder van.Dank je voor je reactie. Ik heb de folders van 1979/1980 bekeken maar zie weinig verschil tussen de voorspoiler van de gt/e en de Berlinetta. Wat zijn de exacte verschillen.
Wat is een normale prijs voor deze manta? Ik kan weinig vergelijkbare exemplaren terugvinden dus het is al snel “wat de gek er voor geeft” Een richtprijs is dan toch wel handig
[/quote]
een duidelijke richtprijs staat bij de wagen vermeld..
zoals ik al melde, vind ik m wat stevig..
maar je geeft zelf al aan, het is maar net wat de gek er voor geeft..omtrend de spoiler,
mijn documentatie geeft deze alleen weer op de GT/E
persoonlijk is hij mij ook enkel bekend als in de volksmond genoemde GT/E spoiler, vandaar mijn eerdere opmerking.het Berlinetta pakket bestond (aldus mijn documentatie) uit het volgende:
*verlours tapijt zowel voorin, achterin, kofferbak, hoofdsteunen als op de hoedenplank
*speciale deurbekleding
*4 spaaks sportstuurwiel
*zonneklep, hemelbekleding, tapijt en middenconsole in harmoiërende kleur
*type plaatje “berlinetta”
*chroom uitlaatsierstuk
*kaartenvak in linker portier
*extra geluidsisolatieuiteraard kon men hier vroeger opties bij kiezen.. zoals wel of geen opendak ectc. wel of geen spoilertje
maar ook deze opties kunnen door de tijd eens gemonteerd zijn.. en hoe ver wil je gaan in de noemer “originaliteit” ..aandachtspunten zijn trouwens met name ROEST!
roest en plamuur. helaas zijn er toch een boel wagens volgepropt met plamuur.
bekende plekken van de manta b CC zijn o.a.
*kriksteunen (met name voor)
*plaat onder de accu ( accubak)
*plaat onder de ruitenwisvloeistof tank
*chassisbalken – daar waar de vooras gemonteerd zit aan de balken dmv dikke bout, thv kriksteun
*kofferbak bodem en randen
*dorpels vooral het begin en eind
*onderzijde portieren
*plaatwerk thv de koplampen achter de voorscherm
*a stijl achter voorscherm
*nabij voetruimte links en rechts achter de paneeltjes
*bodemplaat opzichhele lijst.. maar nogmaals, verwacht bij deze wagen geen ernstige gebreken aangaande roest
knappe wagen, zo op een foto.
originaliteit zit bij deze wagen wel goed, enkel de gemonteerde voorspoiler
is naar mijn inziens, wel origineel voor de opel manta (GT/E) maar niet voor deze.
maar maakt het aanzicht van de wagen er niet minder van.bekleding en lak ogen zeer goed.
vind het wel een stevige prijs voor een CombiCoupe
maar dat is vaak toch ieder voor het zich.bij echte intresse zou ik toch eens gaan kijken, en ervaren hoe dergelijk bolide rijd.
succes
je hebt een pb Ben.
even inhaken over je opmerking omtrent de blauwe monza v8
deze is inmiddels al een tijdje voorzien van APK.
gewoon keurig met uitlaatsysteem.
en standaard stuurhuis.maar das bijzaak..
zon direct stuurhuis stuurt altijd beter.
good job Benstinkt ie ook naar koelvloeistof?
wil nog wel eens voorkomen dat je m ruikt..
blauw uit de uitlaat verwacht ik het in elk geval niet :D
temperatuur blijft goed tijdens het rijden?
condens.?
goed bezig ben
je tweede keus kwa stuurhuis klinkt in elkgeval niet verkeerd.
suck6
plaatjes ben.. plaatjes haha
succes Ben
gaat je lukken
-
AuteurBerichten