Ghanz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 6,723)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Leerlaufregler 4 cil – 6 cil? #18354426

    hoppa

    is het speuren niet voor niets geweest

    klasse ! mooi wark

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18354097

    Heb het niet helemaal gevolgd,

    mis wat beeld materiaal, maar verwacht dat het om een rekord E gaat?

     

    2.2?

    In reactie op: Leerlaufregler 4 cil – 6 cil? #18353843

    zie pb,  maar ik lees hier dat je de zelfde conclusie getrokken hebt.

    succes !

    In reactie op: Leerlaufregler 4 cil – 6 cil? #18353800

    <p style=”text-align: left;”>Kwam op het hecktriebler forum ea tegen:</p>

    Suche steuergerät für Leerlauf Rekord E 2,2
    REGLER
    Opel-Teilenr.: 837006
    GM-Teilenr.: 90008494
    Leerlaufregler Rekord E Monza Senator A
    Leerlaufregler (Kennnummer 0280220017) geeignet für Rekord E 2.2E

    Monza en senator zijn ook geleverd met 2.2 motor.

     

    dus ik ga er van uit dat er wel verschil is tussen 4 en 6 pits toestellen

     

    In reactie op: Gasklepsensor #18353786

    Ach ja.. hobby  B-)

    In reactie op: Kabelboom 2.2E #18353777

    Dat had ik inmiddels in de gaten

    In reactie op: Leerlaufregeling op spruitstuk 6-cil. #18353776

    A de regelunit himself.

     

    Ne begrijpt aldat ik aan het twijfelen kwam met wat je exact bedoelde.

    de een noemt het zus, de ander zo.

    de regelunit: die lijkt me wel weer motortype afhankelijk.

     

    zsl er eerdaags eens naar kijken voor je

    In reactie op: Leerlaufregeling op spruitstuk 6-cil. #18353771

    Kuch..

     

    krijg beetje t idee dat je t jezelf te moeilijk maakt.

    te lang doordenkt, met de beste bedoelingen, maar daar wordt t niet makkelijker van  :-(

     

    t hele injectie systeem van n 2.2 is kut.

    maar na zoveel tekst en info ben ik de basis een beetje kwijt.

     

    kun je mij in een Pb eens ter herinnering toesturen wat je huidige setup is, je wens en  je vorderingen ?

    In reactie op: Kabelboom 2.2E #18353769

    Gewoon standaard stappenmotor nemen

     

    enkel de 2 of 3 pins in de gaten houden

    In reactie op: Gasklepsensor #18353767

    Volgens de catalogus zijn de sensoren identiek.

    maar…

     

    de 2.2 is voorzien van een LE-jetronic besturing

    de 25e en 30e met LE-Jetronic

    de c30ne en C20ne met Motronic.

    motronic 1.5 of 4.1

    3 pins of 5 pins.

    dus er bestaat nog een kans op verschil

    maar uitgaande van bovengenoemde nummer, dat is het nummer van de sensor gebruikt bij een 2.2 motor met lijst waarop gebruikt. Maar dit laaste snapte je al wel  :good:

    B-) Leuk he dat open data  :good:

    Binnenkort maar s weer mee spelen.

    De witte commodore is me niet bekend V12 zelfs..

    niet een 12v? B-)

     

    monza v8 2x

    kapitan B v8 1x

    commodore b v8 1 of al 2x

    manta v8 1x

     

    er is genoeg aparts  :-)

     

     

    In reactie op: Motronic C30NE naar Jetronic van 30E #18353764

    <p style=”text-align: left;”>De E motoren zijn gewoon op, kwa levensduur.</p>
    inversteren is aan de orde, het zij in een jongere motor —>c30ne

    hetzij in een revisie beurt

     

    c30ne is een herziende 30e.voorzien van een kleine 10 jaar jongere techniek, over het algemeen dus beter

    In reactie op: Leerlaufregeling op spruitstuk 6-cil. #18353762

    De opgebonden stekkers passen ook in elkaar toch ?

     

    https://www.mantablog.nl/le-jetronic-22e/

    In reactie op: Kabelboom 2.2E #18353761

    Voor zover mij bekend niet standaard.

    zelfs niet standaard in de kabelboom.

    aangezien jij geen airco hebt, ben je ook geen stationair regelaar nodig voor een auto met airco.

     

    Maar volgens mij maakt dat geen klap uit, stationairklep wordt gestuurd uit de regelunit, en niet vanuit de airco.

    maar zoek je dat alu kleurige ding thv de aanzuigbuis?

     

    2 pins stekker of 3?

    Fsrs-partswebshop.nl

     

    In reactie op: Gasklepsensor #18353760

    13 62 1 273 277 OEN

    0 280 120 301 bosch

     

    motor 2.2e Cih Opel rekord E

    Toepasbaar op:

    Type KW PK Brandstof Motorcode Bouwjaar
    OPEL REKORD E (17_-19_, 11_, 14_, 16_) 1.8 E 74 100 Benzine C 18 NV 05-1985 08-1986
    OPEL REKORD E Stationwagen (61_, 66_, 67_) 1.8 E 74 100 Benzine C 18 NV 05-1985 08-1986
    OPEL KADETT E Hatchback (T85) 1.8 E 74 100 Benzine C 18 NE 10-1985 08-1986
    OPEL KADETT E Stationwagen (T85) 1.8 E 74 100 Benzine C 18 NE 10-1985 08-1986
    OPEL ASCONA C (J82) 1.8 E 74 100 Benzine S 18 NV, C 18 NE 01-1985 08-1986
    OPEL ASCONA C Hatchback (J82) 1.8 E 74 100 Benzine S 18 NV, C 18 NE 01-1985 08-1986
    OPEL KADETT E Hatchback (T85) 1.8 GSI 85 115 Benzine 18 E 09-1984 08-1986
    OPEL KADETT D (31_-34_, 41_-44_) 1.8 GT/E 85 115 Benzine 18 E 02-1983 08-1984
    OPEL KADETT E Bestelwagen (T85) 1.8 i 66 90 Benzine C 18 NT 08-1984 09-1992
    OPEL KADETT E (T85) 1.8 i 74 100 Benzine C 18 NE 10-1985 08-1986
    OPEL KADETT E (T85) 1.8 i 85 115 Benzine 18 SE, 18 E 09-1984 08-1986
    OPEL KADETT E Stationwagen (T85) 1.8 i 85 115 Benzine 18 E 09-1984 08-1986
    OPEL ASCONA C Hatchback (J82) 1.8 i 85 115 Benzine 18 E 09-1982 08-1986
    OPEL ASCONA C (J82) 1.8 i 85 115 Benzine 18 E 09-1982 08-1986
    OPEL MANTA B CC (53_, 55_) 2.0 92 125 Benzine 20 ER 08-1981 07-1988
    OPEL REKORD E (17_-19_, 11_, 14_, 16_) 2.0 E 81 110 Benzine 20 E 09-1977 10-1984
    OPEL REKORD E Stationwagen (61_, 66_, 67_) 2.0 E 81 110 Benzine 20 E 09-1977 10-1984
    OPEL MANTA B CC (53_, 55_) 2.0 E 81 110 Benzine 20 E 08-1977 08-1988
    OPEL MANTA B (58_, 59_) 2.0 E 81 110 Benzine 20 E 08-1977 08-1988
    OPEL MONZA A (22_) 2.0 E 85 115 Benzine H 20 E 03-1983 10-1984
    OPEL SENATOR A (29_) 2.0 E 85 115 Benzine H 20 E 03-1983 10-1984
    OPEL SENATOR A (29_) 2.2 E 85 115 Benzine 22 E 11-1984 08-1987
    OPEL REKORD E Stationwagen (61_, 66_, 67_) 2.2 E 85 115 Benzine 22 E 11-1984 08-1986
    OPEL REKORD E (17_-19_, 11_, 14_, 16_) 2.2 E 85 115 Benzine 22 E 11-1984 08-1986
    OPEL MONZA A (22_) 2.2 E 85 115 Benzine 22 E 11-1984 08-1986
    OPEL MONZA A (22_) 2.5 E 100 136 Benzine H 25 E 05-1981 08-1986
    OPEL MONZA A (22_) 2.5 E 103 140 Benzine 25 E 06-1984 08-1986
    OPEL SENATOR A (29_) 2.5 E 103 140 Benzine 25 E 09-1984 08-1987
    OPEL SENATOR B (V88) 2.5 i 103 140 Benzine 25 NE 09-1990 09-1993
    OPEL SENATOR B (V88) 3.0 115 156 Benzine C 30 LE 09-1987 09-1993
    OPEL SENATOR A (29_) 3.0 115 156 Benzine C 30 LE 09-1985 08-1987
    OPEL OMEGA A Stationwagen (V87) 3.0 115 156 Benzine C 30 LE 03-1987 03-1994
    OPEL SENATOR B (V88) 3.0 130 177 Benzine 30 NE 01-1988 09-1990
    OPEL OMEGA A Stationwagen (V87) 3.0 130 177 Benzine 30 NE 03-1987 09-1990
    OPEL OMEGA A (V87) 3.0 (3000) 115 156 Benzine C 30 LE 03-1987 12-1987
    OPEL OMEGA A (V87) 3.0 (3000) 130 177 Benzine 30 NE 03-1987 09-1990
    OPEL SENATOR A (29_) 3.0 E 132 180 Benzine 30 E 02-1978 12-1986
    OPEL MONZA A (22_) 3.0 GSE 115 156 Benzine C 30 LE 09-1985 08-1986
    OPEL MONZA A (22_) 3.0 GSE 132 180 Benzine 30 E 02-1978 08-1986

     

    Succes  :-)

    In reactie op: Gasklepsensor #18353759

    Normaal gesproken is het niet raadzaam om losse onderdelen van diverse besturingssystemen door elkaar te gooien.

    nu wil het geval dat een legio onderdelen wel degelijk uitwisselbaar zijn per model.

    maar je gebruikt een 2.2 injectie systeem,

    om daar vervolgens elektrische componenten van een 6 cilinder op te zetten?

    Gasklep positie is gasklep positie, of er nu 4 cilinders achter liggen te happen of 6, dat zou theoretisch niet uit mogen maken, toch.

    Als voorbeeld:

    90281020 – gaskleppositiesensor toepasbaar op o.a:

     

    18E

    C20ne

    C30ne

    En vele anderen

     

     

     

     

     

    In reactie op: Opel Euro Team #18353690

    [quote quote=18353322]Al vorderingen met het project Ghanzie?[/quote]

    heeuj voederbietel

    er zijn nog geen bijzondere vorderingen
    een casco staat er zoals je weet, en dat gaat met de tijd eerst eens naar de spuiterij

    In reactie op: Leerlaufregeling op spruitstuk 6-cil. #18353453

    Die is toch electronisch ?

     

    heb wel s n 2.2e injectie systeem gemonteerd op n 2.4 met ingekort inlaatje van n 2.5

    in dat geval, dan kan het inderdaad.

     

    vind het zelf verre van ideaal, maar zo wou men t graag hebben.

    Op de testbank gaf het wel problemen,

    samen met de vacuüm en mechanische vervroeging in de onstekingstoren.

     

    toch is het er bij gebleven.

    zelf reed ik n 2.4 met injectie van 2.0

    In reactie op: Koelwater temperatuursensor #18353072

    Gegevens van je Lmmeter zijn op boven genoemde sites ook te vinden, enkel betreft het een 30e, durf zo niet te zeggen of de te meten waardes gelijk zijn.

     

    bij bmw werden veelal de zelfde lmmeters toegepast, mogelijk zoekt dat makkelijker met het bosch nummer

    In reactie op: Koelwater temperatuursensor #18353061

    en inderdaad de c20xe kwam ook voor in het rijtje met passende voortuigen

    :good:

    we komen er wel  :-)

    In reactie op: Koelwater temperatuursensor #18353060

    195051110100 OEN nummer van de sensor, betreft een zwart exemplaar.

    7472015 art. nummer Brezan

    1338452  General Motor / Vauxhall / Opel art nummer

    0 graden = 4,8 – 6,6 K Ohm
    20 graden = 2.2 – 2.8K Ohm
    40 graden = 1 – 1,4 K Ohm
    80 graden = 0.27 – 0.38 K Ohm

    waardes zijn van een 30E motor met L-Jetronic besturingsysteem.
    volgens art nr brezan site, is deze sensor ook passend voor de 2.2e 2.5 e  de c30ne en de 30E motor

    succes

    In reactie op: Koelwater temperatuursensor #18353056

    beter zoeken..   :-)

    senator-monza.de
    senatorman.de

    In reactie op: Afstellen Gasklep 6-cilinder. #18353055

    de stand van de gasklep kun je inderdaad afstellen,
    maar je hebt ze er ook bij die het “spul” afstellen aan de hand van de gaskabel.
    en in dat geval hangt de gaskabel bij stationair toerental dus strak / gespannen.
    deze hoort er dus losjes bij te hangen, dusdanig dat de gasklep net niet bediend wordt door de kabel.

    welke gasklep hebben we het hier over? afstel schroef voor CO.?
    ik vermoed dat je hier over een ingekorte 3.0 of 2.5e gasklep en inlaatbuis hebt.
    dit type heeft bovenop een stelschroef zitten met een borgmoer sleutel 15 ofzo,

    de c30ne gasklep heeft die afstelschroef niet

    verder hebben volgens mij beide gasklephuizen een afstelpunt waar de maximale dicht stand van de gasklep mee afgesteld kan worden

    In reactie op: Koelwater temperatuursensor #18353037

    Vaak heeft de stekker al de kleur van de sensor.

    weerstandswaardes weet ik zo niet, maar met een nieuwe sensor heb je vergelijkingsmateriaal. En die dingen kosten de kop niet.

    vaak als een sensor defect is, geeft deze de maximale waarde door.

     

    vervangen en uitsluiten.

     

    kijk ook eens naar je luchtmassa meter

     

    In reactie op: LPG C30ne #18352924

    He verrek, daar had ik niet bij stil gestaan.

    excuus.

     

    dan gaat de vlieger van het verwijderen van de kabelboom niet op.

    dan proberen we het anders.

    je laat de injectoren lekker openen en sluiten, maar ze krijgen geen brandstof meer, aangezien er geen benzine meer aanwezig is….

    In het verleden werd er immers een afsluiter in beide brandstof leiding gemonteerd, om zo op, of benzine, of lpg te kunnen rijden.

    En daar bleven de injectoren ook gewoon aangestuurd lijkt me..

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 6,723)