Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hoppa
is het speuren niet voor niets geweest
klasse ! mooi wark
Heb het niet helemaal gevolgd,
mis wat beeld materiaal, maar verwacht dat het om een rekord E gaat?
2.2?
zie pb, maar ik lees hier dat je de zelfde conclusie getrokken hebt.
succes !
<p style=”text-align: left;”>Kwam op het hecktriebler forum ea tegen:</p>
Suche steuergerät für Leerlauf Rekord E 2,2
REGLER
Opel-Teilenr.: 837006
GM-Teilenr.: 90008494
Leerlaufregler Rekord E Monza Senator A
Leerlaufregler (Kennnummer 0280220017) geeignet für Rekord E 2.2EMonza en senator zijn ook geleverd met 2.2 motor.
dus ik ga er van uit dat er wel verschil is tussen 4 en 6 pits toestellen
Ach ja.. hobby B-)
Dat had ik inmiddels in de gaten
A de regelunit himself.
Ne begrijpt aldat ik aan het twijfelen kwam met wat je exact bedoelde.
de een noemt het zus, de ander zo.
de regelunit: die lijkt me wel weer motortype afhankelijk.
zsl er eerdaags eens naar kijken voor je
Kuch..
krijg beetje t idee dat je t jezelf te moeilijk maakt.
te lang doordenkt, met de beste bedoelingen, maar daar wordt t niet makkelijker van :-(
t hele injectie systeem van n 2.2 is kut.
maar na zoveel tekst en info ben ik de basis een beetje kwijt.
kun je mij in een Pb eens ter herinnering toesturen wat je huidige setup is, je wens en je vorderingen ?
Gewoon standaard stappenmotor nemen
enkel de 2 of 3 pins in de gaten houden
Volgens de catalogus zijn de sensoren identiek.
maar…
de 2.2 is voorzien van een LE-jetronic besturing
de 25e en 30e met LE-Jetronic
de c30ne en C20ne met Motronic.
motronic 1.5 of 4.1
3 pins of 5 pins.
dus er bestaat nog een kans op verschil
maar uitgaande van bovengenoemde nummer, dat is het nummer van de sensor gebruikt bij een 2.2 motor met lijst waarop gebruikt. Maar dit laaste snapte je al wel :good:
13 maart 2018 om 23:38 In reactie op: Opel (CIH) modellen nog aanwezig in Nederland volgens RDW per maart 2018 #18353765B-) Leuk he dat open data :good:
Binnenkort maar s weer mee spelen.
De witte commodore is me niet bekend V12 zelfs..
niet een 12v? B-)
monza v8 2x
kapitan B v8 1x
commodore b v8 1 of al 2x
manta v8 1x
er is genoeg aparts :-)
<p style=”text-align: left;”>De E motoren zijn gewoon op, kwa levensduur.</p>
inversteren is aan de orde, het zij in een jongere motor —>c30nehetzij in een revisie beurt
c30ne is een herziende 30e.voorzien van een kleine 10 jaar jongere techniek, over het algemeen dus beter
Voor zover mij bekend niet standaard.
zelfs niet standaard in de kabelboom.
aangezien jij geen airco hebt, ben je ook geen stationair regelaar nodig voor een auto met airco.
Maar volgens mij maakt dat geen klap uit, stationairklep wordt gestuurd uit de regelunit, en niet vanuit de airco.
maar zoek je dat alu kleurige ding thv de aanzuigbuis?
2 pins stekker of 3?
Fsrs-partswebshop.nl
13 62 1 273 277 OEN
0 280 120 301 bosch
motor 2.2e Cih Opel rekord E
Toepasbaar op:
Type KW PK Brandstof Motorcode Bouwjaar
OPEL REKORD E (17_-19_, 11_, 14_, 16_) 1.8 E 74 100 Benzine C 18 NV 05-1985 08-1986
OPEL REKORD E Stationwagen (61_, 66_, 67_) 1.8 E 74 100 Benzine C 18 NV 05-1985 08-1986
OPEL KADETT E Hatchback (T85) 1.8 E 74 100 Benzine C 18 NE 10-1985 08-1986
OPEL KADETT E Stationwagen (T85) 1.8 E 74 100 Benzine C 18 NE 10-1985 08-1986
OPEL ASCONA C (J82) 1.8 E 74 100 Benzine S 18 NV, C 18 NE 01-1985 08-1986
OPEL ASCONA C Hatchback (J82) 1.8 E 74 100 Benzine S 18 NV, C 18 NE 01-1985 08-1986
OPEL KADETT E Hatchback (T85) 1.8 GSI 85 115 Benzine 18 E 09-1984 08-1986
OPEL KADETT D (31_-34_, 41_-44_) 1.8 GT/E 85 115 Benzine 18 E 02-1983 08-1984
OPEL KADETT E Bestelwagen (T85) 1.8 i 66 90 Benzine C 18 NT 08-1984 09-1992
OPEL KADETT E (T85) 1.8 i 74 100 Benzine C 18 NE 10-1985 08-1986
OPEL KADETT E (T85) 1.8 i 85 115 Benzine 18 SE, 18 E 09-1984 08-1986
OPEL KADETT E Stationwagen (T85) 1.8 i 85 115 Benzine 18 E 09-1984 08-1986
OPEL ASCONA C Hatchback (J82) 1.8 i 85 115 Benzine 18 E 09-1982 08-1986
OPEL ASCONA C (J82) 1.8 i 85 115 Benzine 18 E 09-1982 08-1986
OPEL MANTA B CC (53_, 55_) 2.0 92 125 Benzine 20 ER 08-1981 07-1988
OPEL REKORD E (17_-19_, 11_, 14_, 16_) 2.0 E 81 110 Benzine 20 E 09-1977 10-1984
OPEL REKORD E Stationwagen (61_, 66_, 67_) 2.0 E 81 110 Benzine 20 E 09-1977 10-1984
OPEL MANTA B CC (53_, 55_) 2.0 E 81 110 Benzine 20 E 08-1977 08-1988
OPEL MANTA B (58_, 59_) 2.0 E 81 110 Benzine 20 E 08-1977 08-1988
OPEL MONZA A (22_) 2.0 E 85 115 Benzine H 20 E 03-1983 10-1984
OPEL SENATOR A (29_) 2.0 E 85 115 Benzine H 20 E 03-1983 10-1984
OPEL SENATOR A (29_) 2.2 E 85 115 Benzine 22 E 11-1984 08-1987
OPEL REKORD E Stationwagen (61_, 66_, 67_) 2.2 E 85 115 Benzine 22 E 11-1984 08-1986
OPEL REKORD E (17_-19_, 11_, 14_, 16_) 2.2 E 85 115 Benzine 22 E 11-1984 08-1986
OPEL MONZA A (22_) 2.2 E 85 115 Benzine 22 E 11-1984 08-1986
OPEL MONZA A (22_) 2.5 E 100 136 Benzine H 25 E 05-1981 08-1986
OPEL MONZA A (22_) 2.5 E 103 140 Benzine 25 E 06-1984 08-1986
OPEL SENATOR A (29_) 2.5 E 103 140 Benzine 25 E 09-1984 08-1987
OPEL SENATOR B (V88) 2.5 i 103 140 Benzine 25 NE 09-1990 09-1993
OPEL SENATOR B (V88) 3.0 115 156 Benzine C 30 LE 09-1987 09-1993
OPEL SENATOR A (29_) 3.0 115 156 Benzine C 30 LE 09-1985 08-1987
OPEL OMEGA A Stationwagen (V87) 3.0 115 156 Benzine C 30 LE 03-1987 03-1994
OPEL SENATOR B (V88) 3.0 130 177 Benzine 30 NE 01-1988 09-1990
OPEL OMEGA A Stationwagen (V87) 3.0 130 177 Benzine 30 NE 03-1987 09-1990
OPEL OMEGA A (V87) 3.0 (3000) 115 156 Benzine C 30 LE 03-1987 12-1987
OPEL OMEGA A (V87) 3.0 (3000) 130 177 Benzine 30 NE 03-1987 09-1990
OPEL SENATOR A (29_) 3.0 E 132 180 Benzine 30 E 02-1978 12-1986
OPEL MONZA A (22_) 3.0 GSE 115 156 Benzine C 30 LE 09-1985 08-1986
OPEL MONZA A (22_) 3.0 GSE 132 180 Benzine 30 E 02-1978 08-1986Succes :-)
Normaal gesproken is het niet raadzaam om losse onderdelen van diverse besturingssystemen door elkaar te gooien.
nu wil het geval dat een legio onderdelen wel degelijk uitwisselbaar zijn per model.
maar je gebruikt een 2.2 injectie systeem,
om daar vervolgens elektrische componenten van een 6 cilinder op te zetten?
Gasklep positie is gasklep positie, of er nu 4 cilinders achter liggen te happen of 6, dat zou theoretisch niet uit mogen maken, toch.
Als voorbeeld:
90281020 – gaskleppositiesensor toepasbaar op o.a:
18E
C20ne
C30ne
En vele anderen
[quote quote=18353322]Al vorderingen met het project Ghanzie?[/quote]
heeuj voederbietel
er zijn nog geen bijzondere vorderingen
een casco staat er zoals je weet, en dat gaat met de tijd eerst eens naar de spuiterijDie is toch electronisch ?
heb wel s n 2.2e injectie systeem gemonteerd op n 2.4 met ingekort inlaatje van n 2.5
in dat geval, dan kan het inderdaad.
vind het zelf verre van ideaal, maar zo wou men t graag hebben.
Op de testbank gaf het wel problemen,
samen met de vacuüm en mechanische vervroeging in de onstekingstoren.
toch is het er bij gebleven.
zelf reed ik n 2.4 met injectie van 2.0
Gegevens van je Lmmeter zijn op boven genoemde sites ook te vinden, enkel betreft het een 30e, durf zo niet te zeggen of de te meten waardes gelijk zijn.
bij bmw werden veelal de zelfde lmmeters toegepast, mogelijk zoekt dat makkelijker met het bosch nummer
en inderdaad de c20xe kwam ook voor in het rijtje met passende voortuigen
:good:
we komen er wel :-)
195051110100 OEN nummer van de sensor, betreft een zwart exemplaar.
7472015 art. nummer Brezan
1338452 General Motor / Vauxhall / Opel art nummer
0 graden = 4,8 – 6,6 K Ohm
20 graden = 2.2 – 2.8K Ohm
40 graden = 1 – 1,4 K Ohm
80 graden = 0.27 – 0.38 K Ohmwaardes zijn van een 30E motor met L-Jetronic besturingsysteem.
volgens art nr brezan site, is deze sensor ook passend voor de 2.2e 2.5 e de c30ne en de 30E motorsucces
beter zoeken.. :-)
senator-monza.de
senatorman.dede stand van de gasklep kun je inderdaad afstellen,
maar je hebt ze er ook bij die het “spul” afstellen aan de hand van de gaskabel.
en in dat geval hangt de gaskabel bij stationair toerental dus strak / gespannen.
deze hoort er dus losjes bij te hangen, dusdanig dat de gasklep net niet bediend wordt door de kabel.welke gasklep hebben we het hier over? afstel schroef voor CO.?
ik vermoed dat je hier over een ingekorte 3.0 of 2.5e gasklep en inlaatbuis hebt.
dit type heeft bovenop een stelschroef zitten met een borgmoer sleutel 15 ofzo,de c30ne gasklep heeft die afstelschroef niet
verder hebben volgens mij beide gasklephuizen een afstelpunt waar de maximale dicht stand van de gasklep mee afgesteld kan worden
Vaak heeft de stekker al de kleur van de sensor.
weerstandswaardes weet ik zo niet, maar met een nieuwe sensor heb je vergelijkingsmateriaal. En die dingen kosten de kop niet.
vaak als een sensor defect is, geeft deze de maximale waarde door.
vervangen en uitsluiten.
kijk ook eens naar je luchtmassa meter
He verrek, daar had ik niet bij stil gestaan.
excuus.
dan gaat de vlieger van het verwijderen van de kabelboom niet op.
dan proberen we het anders.
je laat de injectoren lekker openen en sluiten, maar ze krijgen geen brandstof meer, aangezien er geen benzine meer aanwezig is….
In het verleden werd er immers een afsluiter in beide brandstof leiding gemonteerd, om zo op, of benzine, of lpg te kunnen rijden.
En daar bleven de injectoren ook gewoon aangestuurd lijkt me..
-
AuteurBerichten