Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
die is dan niet meer van je, en heb je dan ook niks meer an haha
jha klopt, toch een leuke wagen voor je laatste ritje :D
nou, wanneer kunt we het aquarium komen bekiek`n johan?
:jerry
en ik ga NIET voor andere velgen… dus de remmerij wordt een uitdaging :P
does gek :D
ik zit al beetje te denken aan astra f, is ook geventileerd. en plenty op sloop :jerry
kiek an… rob, of kon hij anders nog wel bij de ” verzameling” ;)
maaruh… foto maakt dus, zoals vaker, Mooi.
tja, ben geen ikea fan. dus kan zo`n wagen nie gebruiken,
en tis ook lang geen Manta he :Dsh93, met welke velgen? 13 inch staal ?
Yosta.. wederom mijn dank ;)
Rik, hij is scherp king:
eddy… nee we blijven bij de echte ouderwetse techniek :D
:thumb
nee, laten we maar niet doen.
t zal vast een goede motor wezen.
maar een 2.5 is me te min. :D dat ken ik wel.
en laten we eerlijk zijn… op kenteken staat 3.0 veeeel leuker als 2.5 :Pkijk yosta, mooie aanvulling! bedankt!
ik ben van plan om de motor zowieso naar v-snaar om te bouwen, ivm de ruimte.
koeler ben ik op waterpomp toch niet nodig, ivm de ruimte.nu enkel eerst motortje afwachten… klein kinkje in de kabel…. gs
ja, inderdaad de voor-vering. had begrepen dat de standaard veren konden worden gebruikt,
in combinatie met korte schokbrekers.
(voeg het even toe aan mijn lijstje)
maar mogelijk zullen die van een ascona Diesel ook gebruikt kunnen worden ja.dus de verlaging kan er weer onderweg :D
wat betreft de b1 look, ja die moet blijven, maar ben niet van plan de tunnel aan te passen.
dus de koeling gaat in mijn geval een uitdaging worden :Dheren, eerst weer bedankt voor de tips !
:thumbbeter laat dan nooit….
heb ze wel, maar ook weer niet….
mijn voorraad defecten is op, dus kan niks maken nie.
we moeten a.s weekend nog naar “onderen” toe, en tja, dan kan het maar zo zijn, dat we even komen buurten… met de Kangoo hahaha
maaruh 12 uurtjes in de auto… tja dat staat mij ook te wachten… of meer :???:
kan natuurlijk ook eens vermelden wat ik wel aan gegevens heb:
(tips en ideeén post ik hier ook bij)* carterpan moet veranderd worden ivm de bult welke verkeerd om zit.
* stabilisator stang moet een paar centimeter naar onderen gebracht worden
* gedeelte waar radiateur inhangt, moet ingekort worden tot aan de 2 vierkante gedeeltes.
* afhankelijk van de inbouw, moet de verbindings balk tussen de chassisbalken,
wat verder naar voren verplaatst worden, of een nieuwe eigenbouw.* als vervangende radiateur is een kadett gsi 16v radiateur een veel genoemde optie
* als vervangende koeller is een electrische koeller een must.
* motorsteunen dienen verplaatst te worden deze moeten net wat meer naar voren toe.
* bevestiging op voortrein monteren voor het schokbrekertje van de 6 cilinder
* motorsteunen van de 6 cilinder gebruiken, of aanpassen i.c.m die van een 4 cilinder
* uitlaat systeem vooraan aanpassen naar een 2 pijps systeem.
* voorpijpen van een senator of monza kunnen eventueel gebruikt worden
* bij een Carburateur versie van de wagen, een retourleiding naar de tank maken
* electrische brandstofpomp monteren en aansluiten
* remmerij aanpassen naar ietswat beter als en 1600 !
( in mijn geval ga ik van 1.6 naar 3.0)* voorvering aanpassen, ascona B diesel veren, of standaard voorveren moet ook volstaan.
i.c.m. kortere schokbrekers* carterpan ondieper maken ivm het sleepoog, of het sleepoog verplaatsen
* toerenteller van 4 werkt niet correct bij een 6 cilinder
(scheelt dat ik geen toerenteller heb :D)
verder zit ik zelf nog even met het volgende;een c30ne motor is lambda gestuurd, hoe zit het met ombouw in een `77 er manta
dat ding nu wel of niet aansluiten, ivm omkeuren op kenteken?welke verbeterde remmerij past er in mijn stalen sr 13″ velgen?
waar nog meer op te letten met het omkeuren naar kenteken?
tja techniek is weinig anders als die van een 2.4 en ergens ook weinig anders
als het oude vertrouwde injectie gebeuren van de 4 pitters.die van 2 pannen van een 4 cilinder, naar 1 6 pitterpan toe.. das een goeie ed,
daar ga ik me eens in verdiepen tzt. Thanks :thumbup
@hendri, t steld naar mijn idee ok niks voor, maaaar.. je weet het niet he:D:shock: eventjes zecht ie… tja.. tis een stukkie rijden he :D
maaruh geluk met t spul kerel! en mogelijk komen we a.s weekend ook nog even naar onderen toe
de regels omtrend het rijbewijs veranderen.
dat het er makkelijker op wordt.. dat is anders wat, het is al ingewikkeld, en daar zijn ze er in de EU
goed in, maar het wordt nog gekker.google maar eens op rijbewijs verandering 2013
goh, je meent het rik :D
had je zopas gemeld dat de mijne mogelijk vrij zou komen, maar helaas voor jou.
k zou wat anders aanschaffen, maar dat ging niet door.wat betreft de ombouw zelf, ook jij had al het een en ander gevonden op het wereldwijde web.
maar nu zoiets nog niet is hier op het forum leek het mij dus wel wat om zoiets maar te maken.
maar ik heb inmiddels wel in de gaten dat er bar weinig zijn die weten hoe het moet.
en ja, het meeste vind je tijdens het karwei zelf wel. maar mogelijk waren er dingen waar je
op moest letten, of aan moet denken.dat zal dus wel niet, dus gaan we eerdaags de dikke 1600 maar eens verwijderen :D
ideale beun auto :D
* dr-manta.de
* classicopelparts.nl
* cope-parts.nl
* google
die andere zat er ook wel op, ligt vast ergens in de bosjes.
maar om nu nog te gaan zoeken ed, lijkt me niet nodig, foto`s zijn niet recent ;)of de bobine… wordt te warm en slaat door.
23 augustus 2012 om 20:58 In reactie op: probleem met koude start>nieuw probleem, zie laatste post #18059598een haperende koudstart injector, hulpluchtschuif, tempratuur sensor…
vandaag een Wannabee Manta gespot.
blauwe a manta achtige. met dikke vette uitbouw.
oftewel een TE 2800 in Dedemsvaart… rarara wie zou dat nou zijn :Pzag er wederom weer keurig uit.
:wors :wors :wors :wors
nice ride
:thumb
-
AuteurBerichten