Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik verwachte een echte ombouw..
van 2.5S naar E. de S eruit, en een E erin.
maar jij wil een S ombouwen naar E.
dat gaat niet.
Poorten van E motor zitten anders als de S.
menig beunhaas lukt dat wel, maar optimaal en goed is het niet.
beter de s motor eruit en een E motor erin
:good: Mooi opgelost zo ja
Hallo Derk
dat kunstje is al veel gedaan.
en steld ook weinig voor.
mogelijk Kun je via de zoekfunctie van dit forum ea vinden.
Spannend is het niet, gewoon aan beginnen.
wel een retour brandstofleiding nodig
andere voorpijp wellicht
verder niets spannends
bij vragen meld je je maar
Pb Maarten.. als ik me niet vergis
Die is toch plat gereden?
Komt gasklep wel ten aller tijde maximaal terug?
We gewoon door Mike
[URL=http://s18.photobucket.com/user/powerdbymanta/media/Mobile%20Uploads/2016-12/DAF4A3AA-503F-4F42-A42C-FD2A5B6B9F24_zpswyynma3t.jpg.html][IMG]http://i18.photobucket.com/albums/b139/powerdbymanta/Mobile%20Uploads/2016-12/DAF4A3AA-503F-4F42-A42C-FD2A5B6B9F24_zpswyynma3t.jpg[/IMG][/URL]
2 jaar later..
opnieuw bij de plaatselijke APK geweest.
opnieuw weer 2 jaartjes tuffen
ea is inmiddels wel aangepast of vervangen,
maar dergelijke wagen is eingelijk nooit af.
Wel wat verslavend zo’n v8. B-)
v8 nr 2 wordt aan gewerkt :yahoo:
Om nu bij een Automaterialen zaak te vragen naar dergelijke leiding gaat vaak niet werken.
Neem een stuk koper, makkelijker on vorm te buigen, en eenvoudig aan te komen.
Denk aan een,
lpg inbouwer Of caravan reparateur, of een betere Automaterialen zaak
neem je oude leiding mee, om de lengte eenvoudig te meten, of als deze nog gemonteerd zit, houd je er een touwtje bijlangs, en knipt deze op dezelfde lengte af.
succes.
oja, de mogelijke aansluit koppelingen Kun je, of hergebruiken, of van de bestaande leiding een stukje afzagen/snijden, van ongeveer 3cm en de oude leiding met koppeling kopelen aan je brandstofpomp of carburateur, en het koper weer koppelen aan deze leiding met een stukje brandstofslang, en slangklemmen
<p style=”text-align: right;”></p>bereikbaar via motorruimte.
aan de bestuurderzijde, ter hoogte van de ruitenwisser motor zul je 2 slangen van 20mm vinden, welke verticaal aan elkaar gemonteerd zijn op 2 pijpjes die weer de kachelunit ingaan.
Dat is je kachelradiateur.
boven en onder deze slangen hoort een schroefje te zitten waarmee de kachelradiateur vast gezet wordt.
maar vaak ontbreken deze 2 schroefjes al, en volstaat het, om na het aftappen van de koelvloeistof eerder genoemde slangen los te halen van de kachelradiateur, en deze vervolgens te verwijderen door hem uit zijn ‘huis’ te schuiven, in een trekkende beweging.
succes
Carglass? Haha nee das geen succes
artaparts.nl
Opel Classic parts.nl
cope parts .nl
romijn opelonderdelen.nl
edelschmiede.com/shop
altopelhilfe.de
ps-autoteile.de
o.t.r.de
Hahahaha geweldig :applause01: :applause01:
Mooie wagen :good: :good:
Haha mooi dat t opgelost is
succes met de hobby.
fotos zijn we hier gek op he?
hallo Derk.
iets zoeken van BMW rond de et30
zelf houd ik niet van grote wielen en platte banden, dat is leuk voor onder een stuiterende golf,
maar een commodore heeft een geweldig rij comfort, mede door een fatsoenlijke band om de velg,
houd dit zo..succes
meten is weten.
wat meet je voor spanning op de contacten thv de lampen?
hoe is het met je massa draad gesteld?
Zoals ik het lees, gaat het ind om een afwerkrand
Volgens mantablog moet het passen.
hierboven een link naar een zoekterm in google :
op de code van de 7 puls gever uit senator A.AA 90 148 828 imp.6 Ascona C, Calibra, Corsa A, Kadett D/E, Rekord E, Vectra A
AB 90 148 829 imp.7 Monza, Rekord E, Senator A
AC 90 149 078 imp.8 Ascona C
AD 90 149 079 imp.10 Kadett D/E
AE 90 149 080 imp.13 Ascona C
AF 90 149 081 imp 15. Ascona C
AF 90 009 089 imp.15 Ascona C
AG 90 149 082 imp.16 Kadett D/E
AY 90 320 053 imp.2 Kadett E Astra F Vectra Adit zijn alle impulsgevers met zowel een km-teller aansluiting. als bedraad.
( bron: opel-infos.de)[quote quote=18354645]Er staat mij iets van bij dat de 7 pulsgever enkel bij een 3.15 diff werd gebruikt.
Motronic op een Corsa A en Kadett E werkt op een 6 pulsgever die ook een km kabel aansluiting heeft. [/quote]
zie de bijgevoede link.
onderste tabel, daar zul je dus zien dat kadett e ook een heeft met 2 pulsen en km teller aansluiting.
dus men kan nog de verkeerde hebben liggen.ik hoop met deze tabel duidelijkheid te geven in welke sensor je nodig bent. incl. nummers. pulsen en toepassing
foto 1 1200cc 4 bak

foto 2 1600 en hoger cih 4 gang

foto 3
getrat 262 / 264 4 gang
foto 4 getrag 240

foto 5 getrag 265 5 gang

foto 6 zf bak kadett c

foto 7 4 bak met overdrive elec.



links ohv recht cihik zie zojuist dat de fotos niet meer bij de openingspost staan. :-(
maar een 1200 is ohv
een 1600 en hoger is cihmeest duidelijke verschil :
de aansluiting ohv is vrij rond aan motorzijde
de aansluiting cih is meer hoekigde ohv heeft een lange pijp waar schakelstang in zit
de cih heeft een stangenstelsel aan buitenzijde.mogelijk bied google je visueel uitkomst
pulsgever kan in het dashboard zitten, althans achterop de klokkenset aansluiting G
indien dit niet het geval is moet je een pulsgever nemen van de corsa A.
deze zitten gemonteerd op de bak, waar de km teller kabel normaal zit,
de km teller kabel komt vervolgens weer op de impulsgever. -
AuteurBerichten