Ghanz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 6,723)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Van 2.5S naar 2.5E #18356753

    Ik verwachte een echte ombouw..

     

    van 2.5S naar E. de S eruit, en een E erin.

     

    maar jij wil een S ombouwen naar E.

     

    dat gaat niet.

    Poorten van E motor zitten anders als de S.

    menig beunhaas lukt dat wel, maar optimaal en goed is het niet.

     

    beter de s motor eruit en een E motor erin

    In reactie op: uitlaatspruitstuk CIH2.2 #18356746

    :good: Mooi opgelost zo ja

    In reactie op: Van 2.5S naar 2.5E #18356745

    Hallo Derk

     

    dat kunstje is al veel gedaan.

    en steld ook weinig voor.

     

    mogelijk Kun je via de zoekfunctie van dit forum ea vinden.

    Spannend is het niet, gewoon aan beginnen.

    wel een retour brandstofleiding nodig

    andere voorpijp wellicht

    verder niets spannends

     

    bij vragen meld je je maar

    In reactie op: hulp bij zoeken oude auto #18356574

    Pb Maarten.. als ik me niet vergis

    In reactie op: hulp bij zoeken oude auto #18356573

    Die is toch plat gereden?

    In reactie op: c24ne problemen #18356322

    Komt gasklep wel ten aller tijde maximaal terug?

     

    In reactie op: Hans`s Hobby Huisje –> Kapitän B..enzo… #18356257

    We gewoon door Mike

    In reactie op: Hans`s Hobby Huisje –> Kapitän B..enzo… #18356088

    [URL=http://s18.photobucket.com/user/powerdbymanta/media/Mobile%20Uploads/2016-12/DAF4A3AA-503F-4F42-A42C-FD2A5B6B9F24_zpswyynma3t.jpg.html][IMG]http://i18.photobucket.com/albums/b139/powerdbymanta/Mobile%20Uploads/2016-12/DAF4A3AA-503F-4F42-A42C-FD2A5B6B9F24_zpswyynma3t.jpg[/IMG][/URL]

     

     

    2 jaar later..

    opnieuw bij de plaatselijke APK geweest.

    opnieuw weer 2 jaartjes tuffen

    ea is inmiddels wel aangepast of vervangen,

    maar dergelijke wagen is eingelijk nooit af.

    Wel wat verslavend zo’n v8.  B-)

    v8 nr 2 wordt aan gewerkt :yahoo:

    In reactie op: Brandstofleding Monza/Senator 2.8H #18356086

    Om nu bij een Automaterialen zaak te vragen naar dergelijke leiding gaat vaak niet werken.

    Neem een stuk koper, makkelijker on vorm te buigen, en eenvoudig aan te komen.

    Denk aan een,

    lpg inbouwer Of caravan reparateur, of een betere Automaterialen zaak

    neem je oude leiding mee, om de lengte eenvoudig te meten, of als deze nog gemonteerd zit, houd je er een touwtje bijlangs, en knipt deze op dezelfde lengte af.

     

    succes.

     

    oja, de mogelijke aansluit koppelingen Kun je, of hergebruiken, of van de bestaande leiding een stukje afzagen/snijden, van ongeveer 3cm en de oude leiding met koppeling kopelen aan je brandstofpomp of carburateur, en het koper weer koppelen aan deze leiding met een stukje brandstofslang, en slangklemmen

     

     
    <p style=”text-align: right;”></p>

    In reactie op: Kachelradiator #18355687

    bereikbaar via motorruimte.

    aan de bestuurderzijde, ter hoogte van de ruitenwisser motor zul je 2 slangen van 20mm vinden, welke verticaal aan elkaar gemonteerd zijn op 2 pijpjes die weer de kachelunit ingaan.

    Dat is je kachelradiateur.

    boven en onder deze slangen hoort een schroefje te zitten waarmee de kachelradiateur vast gezet wordt.

    maar vaak ontbreken deze 2 schroefjes al, en volstaat het, om na het aftappen van de koelvloeistof eerder genoemde slangen los te halen van de kachelradiateur, en deze vervolgens te verwijderen door hem uit zijn ‘huis’ te schuiven, in een trekkende beweging.

     

    succes

     

     

    In reactie op: Chromen pees commodore c #18355587

    Carglass? Haha nee das geen succes

     

     

    artaparts.nl

    Opel Classic parts.nl

    cope parts .nl

    romijn opelonderdelen.nl

     

    edelschmiede.com/shop

    altopelhilfe.de

    ps-autoteile.de

    o.t.r.de

     

     

     

     

     

    In reactie op: Manta-B dimlicht beide koplampen doen het niet #18355585

    Hahahaha geweldig  :applause01:  :applause01:

    Mooie wagen  :good:  :good:

     

    In reactie op: Manta-B dimlicht beide koplampen doen het niet #18355531

    Haha mooi dat t opgelost is

     

    succes met de hobby.

     

    fotos zijn we hier gek op he?

    In reactie op: Nieuw op het forum #18355506

    hallo Derk.

    iets zoeken van BMW  rond de et30
    zelf houd ik niet van grote wielen en platte banden, dat is leuk voor onder een stuiterende golf,
    maar een commodore heeft een geweldig rij comfort,  mede door een fatsoenlijke band om de velg,
    houd dit zo..

    succes

    In reactie op: Manta-B dimlicht beide koplampen doen het niet #18355505

    meten is weten.

    wat meet je voor spanning op de contacten thv de lampen?

    hoe is het met je massa draad gesteld?

    In reactie op: Volvo 240 remmen en originele velgen #18355079

    Zoals ik het lees, gaat het ind om een  afwerkrand

    In reactie op: Volvo 240 remmen en originele velgen #18354964

    Volgens mantablog moet het passen.

     

     

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18354650
    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18354649

    AA 90 148 828       imp.6      Ascona C, Calibra, Corsa A, Kadett D/E, Rekord E, Vectra A
    AB 90 148 829       imp.7      Monza, Rekord E, Senator A
    AC 90 149 078       imp.8      Ascona C
    AD 90 149 079       imp.10    Kadett D/E
    AE 90 149 080       imp.13     Ascona C
    AF 90 149 081        imp 15.     Ascona C
    AF 90 009 089       imp.15     Ascona C
    AG 90 149 082        imp.16     Kadett D/E
    AY 90 320 053        imp.2      Kadett E  Astra F Vectra A

    dit zijn alle impulsgevers met zowel een km-teller aansluiting. als bedraad.
    ( bron: opel-infos.de)

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18354648

    [quote quote=18354645]Er staat mij iets van bij dat de 7 pulsgever enkel bij een 3.15 diff werd gebruikt.

    Motronic op een Corsa A en Kadett E werkt op een 6 pulsgever die ook een km kabel aansluiting heeft. [/quote]

    zie de bijgevoede link.
    onderste tabel, daar zul je dus zien dat kadett e ook een heeft met 2 pulsen  en km teller aansluiting.
    dus men kan nog de verkeerde hebben liggen.

    ik hoop met deze tabel duidelijkheid te geven in welke sensor je nodig bent. incl. nummers. pulsen en toepassing

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #18354640

    foto 1 1200cc 4 bak $_84 (1)

    foto 2 1600 en hoger cih 4 gang

    $_83

    foto 3
    getrat 262 / 264 4 gang getrag 264

    foto 4 getrag 240
    getrag 240

    foto 5 getrag 265 5 gang
    getrag 265

    foto 6 zf bak kadett c zf getriebe

     

     

    foto 7  4 bak met overdrive elec.

    4gang overdrive

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #18354635

    $_84 (1)$_83
    links ohv recht cih

     

     

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #18354634

    ik zie zojuist dat de fotos niet meer bij de openingspost staan. :-(

    maar een 1200 is ohv
    een 1600 en hoger is cih

    meest duidelijke verschil :
    de aansluiting  ohv is vrij rond aan motorzijde
    de aansluiting cih is meer hoekig

    de ohv heeft een lange pijp waar schakelstang in zit
    de cih heeft een stangenstelsel aan buitenzijde.

    mogelijk bied google je visueel uitkomst

    In reactie op: Senator met 03/71 4traps #18354489
    In reactie op: Senator met 03/71 4traps #18354488

    pulsgever kan in het dashboard zitten, althans achterop de klokkenset  aansluiting G

    indien dit niet het geval is moet je een pulsgever nemen van de corsa A.
    deze zitten gemonteerd op de bak, waar de km teller kabel normaal zit,
    de km teller kabel komt vervolgens weer op de impulsgever.

     

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 6,723)