Ghanz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 6,723)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Ontsteking bij snellere nokkenas #18358721

    <p style=”text-align: left;”>Heb ook eens wat gezocht :-)</p>
    ontsteking is dus de elektronische varriant

    vervroeging ging via de leerlauf regler, oftewel je stationair regel apparaat.

    https://www.mantablog.nl/ontsteking-cih/

     

     

    Wat jij hebt, is dat niet de le2-jetronic..

    https://www.mantablog.nl/le-jetronic-22e/

    In reactie op: Ontsteking bij snellere nokkenas #18358714

    Standaard ontsteking van een 2200 is het in elk geval niet wat jij dan nu hebt.

    Ontsteking cih 2.2;

    Systeem 1 hierbij kunnen de beide stekkers van de stationaire toerental regeling in elkaar gedrukt worden, afstelling van het toerental is dan weer op de voorste poelie en op het merkteken op het distributiehuis, na afloop gewoon de stekkers terug plaatsen.

     

    Systeem 2 hierbij kunnen de beide stekkers van de stationaire toerental afstelling niet in elkaar, hierbij moet je de gasklep-stekker los nemen en alle 3 aansluitingen met elkaar verbinden, als dat klaar is kan de ontsteking dan weer op de voorste poelie en op het merkteken op het distributiehuis, na afloop gewoon de verbindingen uit de stekker halen die bij het gasklephuis zit en de stekker terug plaatsen.

     

    In reactie op: Ontsteking bij snellere nokkenas #18358713

    Dan hadden wij een kapotte ontstekingsas

     

    wat eingelijk ook wel klopt, deze ligt op de bult

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358694

    Ik had je post met foto gemist zojuist.

     

    maar is de r25 overdrive of lock Up?

     

    iets wat wel vaker door elkaar gehaald wordt.

    Een sensor op de bak is, lijkt mij puur voor km teller.

    de andere de pulsgever.

     

    je zit ook met 8 puls en 6 puls gevers he

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358687

    welke bak?

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358685

    :good:

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358681

     

    Inderdaad

    De elektronische kilometer teller aansluiting.

     

    Wel handig voor het digitale dashboard

     

     

    alwaar ook het puls signaal weg komt.

     

    In reactie op: Ontsteking bij snellere nokkenas #18358676

    die op de foto is het vast niet.. al wel het zelfe systeem..
    en dat is weer van een 2.0 e motor.

    je ontsteking van de 2.2 gebruik je dus niet..

    maar ook deze onstekinshuizen willen slijten en hebben een vervroeging.
    weet enkel niet of deze ook een mechanische vervroeging hebben… denk het wel

    te controleren door.. onderste pen van onsteking vast zetten… dus even uit het blok, en in de bankschroef.
    (dat deel wat normaal in oliepomp steekt)
    en dan kijken als je met de hand de rotor kunt verplaatsen.. kan dit eenvoudig tot matig.. dan heb je en vrij slappe mechanische vervroeging.
    en andersom snap je m al wel.

    let ook op je vaccuum vervroeger he

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358673
    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358672

    Oja..

    let ook op het verschil tussen motronic 1.5 en 4.1

     

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358671

    K92 is de automaat computer.

    En daarop zit het pulsgever signaal.

    K91 is de motronic computer

    klem 9 naar x16 is inderdaad je snelheids impuls

    Waarom dat deze aansluiting op de computer zit was ik vergeten, maar hieronder de reden;

     

    de boordcomputer is deze nodig voor berekening van oa verbruik en af te leggen afstand op huidig tanknivo

    In reactie op: Ontsteking bij snellere nokkenas #18358664

    Welke ontsteking gebruik je?

     

    en belangrijker ..

     

    welke vervroegingen ?

    vast die van de 2.2 zelf..

    kloten regeling., maar te omzeilen.

    je ‘bekende’ leerlaufregeling nekt je.

    Hoe dat ook alweer zat.. weet ik even niet meer, maar op de testbank zakte de motor als een baksteen.. tis immers een examen voor het ‘gebouwde’

    je hebt een mechanise vervroeging, in je verdeler.

    Men je hebt een vacuüm vervroeger.

     

    ga stap voor stap te werk, en ik zou eerst de mechanise vervroeging vast zetten, zodat die niet meer werkt.

    timing paar graden vroeger zetten, en je vacuüm vervroeger eerst even laten zitten.

    Die kan er altijd nog af.. maar betwijfel of dat verstandig is. En of het je probleem oplost.

    Bij mij was het ooit eens de mechanise vervroeging die roet in het eten gooide,

    in combinatie met je stationair regeling.

    bij die wagen, ( c24ne met 2.2 inlaatbuis en besturing) gaat de 2.2 meuk eraf—-> container in. En monteren we een 2.2 le jetronic setup terug.

    Onafhankelijke ontsteking erop.(electronisch)

    gegarandeed succes

    jij ook succes gewenst

     

     

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358663

    Stekker x16 is pootje 16 niet in gebruik :unsure:

     

    9D688B05-E4AF-4E6E-90AA-926E5E8E9173

     

    CFC60084-68BE-4FDF-85DD-D44C4D19CBFBAA0B346A-02C4-4C78-8B47-692CBD6B6787

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358661

    Ik kan dat uit het schema niet uithalen.

     

    p35 – inductief pulselement.

    bedoel je wellicht die?

    = krukas positie sensor

    In reactie op: Snelheids impuls gever / Wegstreckenfrequenzgeber #18358608

    Motronic gebruikt de impulsgever niet.

     

    de impulsgever is voor de automaatbak zelf

    cruise control

    En volgens mij ook voor een digi dash.

    al zit in enkele dash’s al een ingebouwde impulsgever.

    Zoals bij de senator a cd, ben dan ook geen impulsgever nodig geweest voor mijn bak.

    en ook niet voor de motronic

    In reactie op: Extraluchtschuif injectie met LPG #18358607

    :good: Das beter

    In reactie op: Extraluchtschuif injectie met LPG #18358357

    IK zou gewoon een lpg installatie monteren

    naast het benzine systeem

     

    beide gewoon intact houden.

     

    In reactie op: Extraluchtschuif injectie met LPG #18358323

    1 massa

    1 + inschuif

    1 + uitschuif

     

    gaat niet werken dus.

    Heb zelf wel eens extra klep gemonteerd als lpg choke zijnde. T stukken in leidingen van hulp luchtschijf gemonteerd.

     

    In reactie op: ontlakken #18358229

    Vaak speelt geld een rol..

    stralen kunnen er veel..

    maar ook juist?

     

    chemisch ben ik zelf niet zo van…al die chemie  B-)

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18357883

    Ah die is er nog wel.

     

    :good: :good:

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18357876

    Kiek! Mooi man.

     

    nu weer op zoek naar wat nieuws?

    In reactie op: Afstellen koppeling 2.2E #18357844

    Dop 7 of 8 zou moeten lukken.. met wat CO2 aanpassing desnoods

    In reactie op: Afstellen koppeling 2.2E #18357842

    Ik verwachte eingelijk een 8,5 inch koppelingsset, maar begrijp dat jij de 9” variant gemonteerd hebt zitten..

     

    9” – 120m

    8 en 8,5” – 109 mm

     

    Jij bent handig zat volgens mij…

     

    passende sleutels maak je zelf.. :yahoo:

     

    maar fijn bij komen met een voorpijp is al ruk.. en met een spagettipijp is het helemaal  :wacko:

     

     

     

    In reactie op: Afstellen koppeling 2.2E #18357839

    Al gelukt? Anders alsnog :

     

    de stelbout stel je de afstand tussen druklager en gaffel mee af.

    te ver richting drukgroep gedraaide bout, geeft als resultaat dat het druklager tegen gaffel blijft zitten, en zo mogelijk zelfs ook een te hoge pedaalstand.

    een te ver ( ingedraaide) bout geeft een royale afstand tussen druklager en gaffel, en dus een behoorlijke korte pedaalslag.. en tevens een die niets doet.

     

    fijn afstelling aan pedaalstand dmv de afstelnokjes in je buitenkabel van je kopelingskabel, afhankelijk van type kabel is dit nabij de gaffel of nabij schutbord.

     

     

    Op mantablog.nl – techniek – cih koppeling staat een keurige uitleg

    Suck6

    In reactie op: Van 2.5S naar 2.5E #18356757

    Ook n puik plan kiwyman

    als je dan bezig bent, vervang de waterpomp dan ook direct.

    Het spul ligt dan namelijk los

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 6,723)