Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en de dett steet mooi achterin de schure bie paps en mams :D
ja, niet met deze remmerij..
post jij eens een foto van jouw bolide.. vol in de voorzijde :D
hoi hoi hoi….
vandaag was het weer eens MANTA tijd :D
vanmiddag even een voorpijpje van een senator gehaald,
dan kunnen we tzt met het uitlaatje ook verder.aangezien daar ook een Manta in de DELCO uitvoering op de dam stond
(duidelijk zat zo dacht ik, toch… MEELEZERS!!! :P )
ook maar even zo vrij geweest om de kap van de betrefende wagen iets op te tillen,
en daar lag ie hoor… een 24V, naar mijn inzien, en die van de mede aanwezige OPEL fanaten, lag het er allemaal maar wat mooi bij :D
had m al reeds eerder mogen aanschouwen.. maar ach, nu we er toch zijn.. even een blik
werpen.. hoe hebben ze dit… en hoe hebben ze dat, altijd makkelijk :Pverder hebben we nog 2 niet onaardige verstralers gekocht, samen met een poep orginele
“ik hoop dat je niet kanteld” krik, orgineel model van de MANTA.ook de motorsteunen zijn vooreerst zo goed als af, enkel de kleine stabilisatoren,
kleine schokbrekertjes, moeten nog een montage punt hebben, maar dit komt wel t.z.t.langzaam druppelen momenteel de onderdelen dus binnen, en wachten we nu nog even op een pakketje van onze oosterburen.
tijd voor wat plaatjes, bij deze “leuke” ;) praatjes.

met dank aan ons meesterlasser… @thijsje :thumbup

leuk hè, wat kleine deeltjes in de o zo voorspelbare zwarte kleur :D
leuke lampjes bij StationLOD uit de schuur getoverd.
Plaatsvervangers voor het setje SR, ook maar bij onze oosterburen geregeld :D
het setje SR.. waar helaas dan toch ( zoals Keesjr al vermelde…) afscheid van genomen moet gaan worden…. :cry dat gaat niet passen met de huidige rem-setup.nou, jullie zijn weer op de hoogte, tot laterss :agent
bij wedstrijd nr 10 ging het eenen ander anders als gepland.
vandaar dat ik melde dat ik wel een pm verstuur, en niet de winnaar zelf :Den ik meende toch dat we normaal ook 2 weken stemtijd hadden?
ach, nog paar daagjes en deze is gebeurd :Dwie de winnaar gaat worden, wachten we ditkeer gewoon tot op het einde.
vervolgens krijgt deze van mij wel een pm
king:
als de sloten al passen.. moet de rest ook gaan lukken !
goed bezig.. en posten die foto`s… dan ik ook bestel die zwarte hahaha
Edwin :D hier ook geregistreerd als opel-mamta ;)
had mijn paradepaardje vorig jaar in de stalling staan,
maar dit jaar bij huis, helaas wel buiten, maar wel onder de kap, redelijk beschut voor
weersinvloeden. en moet toegeven.. heb er geen spijt van, zo kun je m nog een keer pakken,
als de weg droog en schoon is.ja zoiets zat ik ook aan te denken.
ja, da mot zowieso.
maar zoals ik het al omschreef, vind ik het zelf mooier met aangepaste pook,
ivm het behoud van de orginaliteit van de auto.maargoed. smaken en manieren van werken verschillen.
feit is gewoon dat allebei kan :Djij had toch je tunnel aangepast rik?
dealer vragen. ;)
jij met je haarlak…..
wat is de kleur van de bougie van cilinder 1 ten opzichte van de rest?
mogelijk eens bougietje en kabeltje wisselen.. poosje laten draaien en
het spul weer los, en kijken hoe en wat het er dan uitziet..ontstekingstiming wel zuiver?
contactpunten, of electrisch?
6 januari 2013 om 12:04 In reactie op: Senatorman’s project: Ombouw Senator (update 26-06-2021 #17926495:thumb
gewoon stukje vakwerk !
versnellingspook moet je van je getrag 240 even inkorten,


op deze manier kan je huidige gat in de tunnelbak blijven zitten, en de rest van de delen ook.
zelf kies ik er altijd voor om de 4 bak pook terug op de 5 bak te lassen, maar dat is ieder voorzich.een andere optie is het monteren van een tunneldeel van een 5 bak, maar daarmee verpest je naar mijn idee het B1 uitstraling van een bepaalde auto. al verwacht ik dat dit bij Iwan de 1e niet zo`n probleem is :D
ik heb hier nog wel een achterasje liggen, niet helemaal zuiver, maar goed, kan het je wel even melden.
huidige radiateur ( smalle versie) zat bij mij destijds ook gemonteerd, samen met de 2.0s motor
dus volgens mij moet het met een 2.0E motor ook wel gaan.achterasje.. tja, huidige is van een 1.6 dus de kans is groot dat hij dadelijk in de 5e versnelling
nog een boel toeren maakt, al ben je wel lekker vlot weg :Psucces verder met de aanpassingen !
versnellingsbak steun zou je ook moeten aanpassen.
deze komt een eindje naar achter te zitten.gooi je er ook nog een andere achteras onder??
ivm de overbrenging?@TWA wrote:
RISL gestemd, nice :thumb
@ Ghanz: TWAT? Heeft een andere betekenis hoor :wtf :jerry
in de poll lijst sta ik niet als TWA maar als TWAT… :hmmzleuk he, zo`n ongemerkt tik foutje :P
sorry hoor, heb het inmiddels veranderd.
excuus!
Het is inmiddels zo goed als een week geleden.
ons Iwan heeft ons verlaten. en helaas hebben wij dat hier nog niet
kunnen verwerken. daarom is er inmiddels besloten om MR blue om te dopen
tot:IWAN de 2e king:
en zo hadden we vandaag nog even weer wat vrije tijd gevonden :D
Motor en bak zijn inmiddels weer gescheiden. en gedeeltelijk gedemonteerd.
motorsteunen zijn klaar, enkel het aflassen rest nog.
verder is het nu nog carroserie technies, zaak om het wegeslepen materiaal
wat netter af te werken, en waar nodig extra voorzieningen te treffen.
morgen maar even een radiateurtje proberen te scoren. kijken wat de
weledelgestelde autosloper in het dorp in de aanbieding heeft :P
(handig hoor, zo`n zaakje in je directe omgeving :P )jaja.. :kewlpics gaan wel volgen, nu eerst tijd voor een lekker potje gerstenat.Proost !
whehehe. massa kabeltjuh ja?
heur t wel.
heb nog wel eem wat te doen :P
haha mafkees :D
t spul is er momenteel al weer uut.. past gewoon van geen kanten.
1 motorsteun is nu zo goed als pas, nu de andere nog.
en dan mag het spul er weer in, kijken of het dan allemaal naar wens is en klopt.dan er nog een keer uit… koppeling erin, lagertje erin, druklagertje erin… en een hele reut
met rubbers en pakkingen vernieuwen. cope-parts was vandaag weer de eerste met leveren :thumbupheb jij nog gsi veren liggen Johan?
nee, da denk ik ok… dus GT/E-tje mot maar wennen aan het idee
dat de huidige 2.4 een 24v zal gaan worden king:Dank u Michel
hallo Manta-fielen king:
kug.. kug… even een klein laagje stof aan de kant blazen.
maar dan zijn we er ook weer. en hoe!
eind 2012 afgescheid genomen van ons ugly Iwan.
om zo de energie en de schaarse vrije tijd in een
andere Manta te kunnen gebruiken ;)soms.. soms moet je keuzes maken :cry :cry
vandaag aan het hobbyen geweest met de 3.0
vanavond nog even assistentie gehad van broertjelief :D
toch handig hoor, 2 handjes en een beetje geouwehoer erbij :Pde voortrein zou gereed zijn voor montage van een 3.0 12v… :hmmz
de 12v hier.. paste dus niet.. even snel de motorsteunen wat aangepast..
en hups.. t motortje er maar weer in, zover het nu lijkt…moet het kunnen zo.
maar… dat weten we nog niet, de bak zit er nog niet achter, die hangen we er morgen bij aan.iemand hier tips, of misschien zelfs maten voor het monteren van de motorsteunen?
altijd handig :Dtijd voor wat plaatjes :D

de reeds door ‘derden’ voorgemonteerde voortrein.
ligt er naar mijn idee wel mooi in.
ruimte zat is anders :D
hoezo.. lange veren.. :swear

na een kleine aanpassing aan het deksel, past deze nu ook weer :thumbupmorgen maar weer verder :agent
want nu begint het wel te kriebelen he…
niks lup zo fijn as een 6 pitter in lijn :wub -
AuteurBerichten