Ghanz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,251 tot 1,275 (van in totaal 6,723)
  • Auteur
    Berichten
  • geen idee Teun.

    ik hoopte dat jullie mij hier daar meer over konden vertellen

    Dennis…. Geluk met het grote k Ding. hahaa :D

    In reactie op: t oranje beestje! –=– DONE. #17970754

    neije moand mut ie de 7e wel met he hennik !

    In reactie op: Melizz der kadett c restauratie #18102904

    idd. leuk karretje. veel plezier ermee !

    In reactie op: motor oliepomp doet niets #18106360

    hier loopt hij weer.

    pompte de olie nog wel naar boven toe, filter zat enkel dicht.

    ik las elders dat je reeds een nieuwe motor zocht ??? oef.. mooi karweitje
    succes

    In reactie op: Aangehouden #18112640

    sneu volk.. anders niks

    In reactie op: Mattensets #18111534

    heb nog paar sets liggen… van vorig jaar :P

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110327

    heb het hier zelf ook… achter een 3.0 :D

    kan dus prima

    In reactie op: We gaan onze Monza ombouwen tot een Cabrio #18112469

    ik ga er dan maar gewoon vanuit dat dit een grap is.

    welke monza hebben jullie erbij gekocht om dit mee te gaan doen?

    zo`n mooi exemplaar als de rode gebruikt zelfs een idoot er niet voor !

    dus.. kom op, voor de draad ermee :P plaatjes willen we zien :D

    zo, lampjes in het hobby huisje uit. t was wel even wennen hoor.. keer wat anders als een CIH :D

    het carterpannetje hing inmiddels weer op de plek, met een paar bouten.
    en vanmiddag het motortje maar eens een paar maal doorgespoeld met wat diesel
    en een scheut olie. ( wel meer olie as diesel:D)

    de wagen een x aantal keren laten ronddraaien zonder stroom op de ontsteking,
    zodat hij niet aanslaan zou.
    geen gekke bij geluiden opgemerkt, dus de gok maar gewaagd… afbouwen en starten maar.

    eerst het cartertje er ondervandaag gehaald, vrijwel geen rommel meer in het carter aangetroffen.
    vervolgens mooi poosje uit laten druppen, had toch nog wat anders te doen.
    en in de namiddag het spul er maar weer op.
    wederom nieuwe olie, nieuw filter. en weer starten, zonder stroom op de ontsteking.
    na dit een paar keer gedaan te hebben,met tussenpoosen, te lang starten kost immers je starter.
    het ene stekkertje maar terug op de onsteking.. en lets try…
    spannend moment :D

    1 tikkie aan de sleutel, en daar ratelde de V6 heen.
    UIT dat ding… bah wat een ernstig vervelend geluid.

    na een paar tellen… besloten toch nog maar een keer te starten,
    en het harde en luide tikken werdt in een rap tempo verminderd tot
    enkel wat getik van de injectoren.

    :wors het loopt.

    oliedruk lampje geeft geen problemen weer, meet aparatuur voor de oliedruk
    helaas niet voor handen.. dus je moet wat. vaak ben je te bang :D

    wagentje naar buiten gezet, en daar rustig met geopende kap laten warm draaien.
    wat allemaal voortreffelijk ging.

    vanavond met de wagen maar op bezoek geweest, elders. voor de koffie
    en een puut sjek. en m zo mooi kunnen testen.
    nu ik zelf geen supersnelle of dikke motoren gewoon ben, en een v6 voor mij totaal nieuw is.
    vond ik het wagentje dan ook best rap. mijn manta met een 3.0 komt goed van de plek,
    maar deze vectra doet zeker niet onder :P

    mooi he, stukkie tekst. :jerry nu tijd voor wat plaatjus bij de praatjus :P

    het pannentje maar eens ontdaan van zijn aanslag

    lagerkap van de drijfstang, het dichts bij de oliepomp

    mooi schoon aanzuigbuisje

    en tot slot, nog even een blik in de pomp.

    ik zeg.. vooreerst genezen verklaard.

    wat betreft de pakking.. deze is wel aanwezig, maar zelfs daaromheen zat smeer :shock:

    2 lagerkappen zijn losgeweest, de 2 buitensten, om ze te vergelijken.
    deze zijn in orde bevonden.
    wat wij ons nu afvragen, hoe zijn de nokkenassen gelagerd?
    bij een cih kop, als het goed is met 2 bussen in het gietijzer.
    maar hoe zit het bij deze alu koppen?

    de verwachting is namelijk dat het beetje alu gruis, van boven komt.

    mogelijk vandaag nog even de motor proberen te reinigen, door middel van spoeling van boven naar beneden te laten lopen. dan kijken hoe het er uitziet, en indien nodig de kleppendeksels er ook maar af.

    nu hopen dat de schade beperkt is…

    In reactie op: Spanningsstabilisator: hoe maak ik hem zelf #17578419

    gaat dat enkel om de deurrubbers ( raamlikkers) of om de gehele set , LOD ?

    In reactie op: oliedrukmeter #18110909

    oliedruk sensoren zijn gewoon nieuw te krijgen.

    kosten wel een paar knaken, maar dat kosten hobbys zowiezo.

    wel even extra draad trekken vanaf je nieuwe oliedruk sensor,
    naar de tellerbak toe, en dan even nagaan of je tellerbak wel een aansluiting heeft
    voor je drukmeter.

    heb anders wel een schema, waarop staat hoe je een standaard dashboard ombouwt naar gsi met oliedruk meter.

    nee, verder nog niks gedaan. vond het zelf wat mal spul.

    welke controle zou jij mij aanraden, en hoe?

    heb bij mijn CIH een lagerkap los gehad om de lagers te bekijken, die zagen er
    toen gewoon goed uit. speling oid is mij toen niet opgevallen.

    wie het weet mag het zeggen :P

    het enige wat er gevonden is, zijn een paar heeeel kleine stukjes aluminium flinters
    en in de hoeken wat olie sludge. verder zat de zeef vrijwel totaaal dicht.

    (hoort daar trouwens ook een pakking tussen? ( aanzuigbuis op onderblok?)

    wat is nu wijsheid… proberen wat schoon te maken, t spul weer dicht, en gaan ??? kijken wat ie doet?

    of.. eruit.?

    voor opel ascona C parts….

    http://www.marktplaats.nl/verkopers/1882221.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: motor oliepomp doet niets #18106358

    opel-manta@live.nl is ook geintereseerd in meer gegevens omtrend deze motor
    hier staat een soortgelijk geval….

    In reactie op: x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!! #18110283

    pan zit er nog onder :D gaat er mogelijk vanavond onder weg

    In reactie op: x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!! #18110258

    was ook de planning.. mochten die gaar zijn, nemen we contact met jou op…..vermoedelijk.

    In reactie op: x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!! #18110256

    ja, daar ging ik eingelijk al van uit, maar even ter bevestiging :D

    Dank!

    halen eerst het pannentje er eens onder weg, kijken dan wel verder.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17322059

    die paarse is de oude witte manta van christian TSX hier.

    In reactie op: x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!! #18110254

    haha, geweldig… dat bestellen van de verkeerde.

    inderdaad, krukaskeering zowieso vervangen.
    kleppendekselpakkinkje is het werk ook nie.

    in hoevere is deze motor compleet Willem? ivm mogelijke ombouw

    iemand mogelijk een zo`n technische foto van de motoropbouw van dit type motor?
    ken enkel maar CIH :D

    In reactie op: x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!! #18110252

    welke pakkingen, en keerringen dan Willem?

    In reactie op: x2.5xe schokt bij constante snelheid en KLAAR !!!!!!!!! #18110244

    Naadje, Dennis.

    dit zijn geen grappen meer.

    In reactie op: show hier je big opel #17345632

    er is wel een boel werk gedaan om de rekord een commodore te maken…

    incl. de 5 gaats velgen

25 berichten aan het bekijken - 1,251 tot 1,275 (van in totaal 6,723)