Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
montage van de remklauwen is in die ouwe opels aardig gelijk.
manta rekord past ook op elkaar dus. ( voor zover ik weet)
momenteel is mijn setup als volgt:
Manta B
schijven omega a om laten boren naar manta B 4×100 268mm geventileerd 22mm
remklauwen Calibra Turbo.
enkel een sluitring m12 tussen het fusee, en remklauw om de klauwen zuiver passend te maken !remt als een blok !
ankerplaat, achter de remschijf past prima om de nieuwe schijf, enkel moest ik even met de slijptol
aan de gang om ruimte te creeren voor de remklauwen :P18 maart 2013 om 22:40 In reactie op: Maximum te trekken masse geremd Opel Rekord E Caravan 2,3D #18052168nivo regeling niet meer werkend sjoerd?? doodzonde…
wat mankeert er aan.. heb hier nog kastje liggen van dat systeem van de senator.
mogelijk dat jij daar wat mee kunt??en weer ontopic…. geen idee :D
18 maart 2013 om 22:37 In reactie op: Rekord E1 met Mercedes E300 turbodiesel UPDATE 23-03 #18105352tja… gin OPEL he
king:
en dat bij Danny…. nee, nooit verwacht :D
goh.. ie leeft ok nog :P
17 maart 2013 om 22:34 In reactie op: Rekord E1 met Mercedes E300 turbodiesel UPDATE 23-03 #18105350100 % kneiter gaaf project.
100% jammer van de motor…maar vermoedelijk ook wel weer de juiste keus.
kom m snel een keer bewonderen… want ook al is het een (voor mij) foute motor…
het project zelf, en daar gaat het immers om.
PETJE AF!! onmeunig mooi ! succes met puntjes op de I Danny :thumb17 maart 2013 om 22:17 In reactie op: Vandaag arrestatieteam rijdt meisje aan .. helaas overleden. #181167351: ik ben absoluut geen vriend van het clubje machtsmisbruikers (lees politie)
2: ook zij zijn Mensen !
3: als bestuurder kan je het gewoon ‘overkomen’
4: oom agent mogelijk sterker gestraft als een burger?????kijk.. punt 4.. die vind ik weer interesant.
JA, als ik tegen de politie aan kan trappen.. met veel genoegen zelfs !door het hele land genomen, gebeurt er, helaas, ook genoeg narigheid met een politie-wagen.
brandweer. of ambulance. over de laatste 2 hoor je nooit wat.. die mensen helpen je immers ook echt!
daarintegen helpt tegenwoordig oom agent je totaal NERGENS meer mee, enkel het bonnenboekjevind met het dan gek dat er geen positief woord meer voor oom agent over is ???
vind met het dan gek dat de agent in deze kwestie direct de stempel KLOOTZAK krijgt??NEE ik niet.. tis wel jammer en vervelend voor deze persoon… maar ja.. ook onder de gewone burgers
moeten de goeden onder de kwaden lijden.. dus ook bij de, kuch kuch, sterke arm.hier in de omgeving is het ook een maal voorgekomen, oom agent rijd persoon aan,
geen blauw licht, geen toeters en bellen…. maar wel hoge spoed.
ja, persoon had mogelijk gedronken, komt uit taxi. steekt N weg over, en bam…
met, helaas, de dood tot gevolg. is dan per defenitie oom agent fout…. Ja.. hij had geen licht op, geen lawaai.. maar wel prio 1 in de pocket…. tja…
als ik daar reed, met hoge spoed… prio 1 in pocket, omdat mijn vrouw moet bevallen… mag het weer niet, en ben ik schuldig….. tja.. het recht is krom..
succes aan hen die het uitzoeken mogen.
sterkte aan de nabestaanden.jij mag niet weer raden Jozef :D
was ie dat maar blijven doen
:jerry
Die van jou kwam toch uit deze hoek Jozef..?
google is je vriend.
zelfde baasje als met de witte monza :P
vandaag weer MANTAstisch dagje…
@steenwijk: blauwe Manta B1 met zwart front en motorkap, redelijk nette staat.
@Dalfsen Manta B
@vriezeveen: (houd je vast :P)
* Groene Manta B – bekende in de club
* Oranje Manta B – bekende in de club, en in bovenstaande post reeds vermeld
* Groene Manta B cc – wederom hierboven reeds vermeld
* Rode Manta B – Cabrio
* Zwarte Manta B – im stallingCollendoorn:
Oranje Manta B1Lutten:
Grijze Manta B2 gsi en Manta ADe krim
… ach verrek.. mijn eigen speelgoed
:jerryen waarom niet meer nodig als pamper bak ?? uit de pampers inmiddels.. of???
(zal wel vlot ween dag ik..)
serieus speelgoed :D
geen beste berichten Jozef…. hoop toch stiekem dat de mijne wat zuiniger gaat lopen…
al heeft hij dat de afgelopen dagen niet gedaan :Pvandaag toch nog een vervangend exemplaar gescoord
deze gemonteerd, achterremmen opnieuw afgesteld,
nogmaals het circuit met de hand-en voet, methode ontlucht.om vervolgens te concluderen dat het remmen nu echt beter gaat.
enkel wou ik de wagen nog even graag op de testbank gehad hebben, maar dit ging
vandaag niet meer lukken.de ham-vraag.. hoe werkt een remkrachtverdeler nu…?
tja.. dat vroegen wij ons ook af… en daar is maar 1 manier voor,
om er achter te komen…. de oude remverdeler slopen :Pzie hier de plaatjes




na even denken en goed kijken, werdt ons een beetje duidelijk hoe het moest werken;
Het donkergrijze gedeelte is voorzien van 2 gaatjes, waardoor er aan weerskanten olie kan komen te staan, nu moet deze olie de veer weg drukken, door middel van de hoeveelheid remolie je verzet
door het intrappen van je pedaal, oftewel het begwegen van de zuigers in je hoofdremcilinder.de veer remt als het ware, de druk naar achteren af. en zodoende komt er dus meer remolie naar de voorste remklauwen.
eingelijk vrij simpel… maar als je het niet loshaald, zie je het ook niet.
verhaal 2… of hij nu kapot was of niet.. GEEN IDEE :D maar de wagen remt weer :D
al heb ik het idee dat hij achter nog behoorlijk mee remt.dus mogelijk de remtrommels achter maar even iets wijder afstellen :D
hmz… ben wel een soort van verbrandingsmotor.. dus mogelijk heb je wel gelijk. haha
tis een ziekte welke steeds gekker wordt Jozef.
kiek an! dus het wagentje wordt serieus aangepakt !!
idd jammer van die tik in de motor, maar dat gaat mijn inziens wel goedkomen daar :thumbuphier staat ook een 3.0, met ook te zwakke veren voor… al schijnt op mijn voorras reeds eerder een 3.0
gerust te hebben… vind ik deze nogal zwak.
verder vind ik het vervangen van de voorveren, voorzover ik me zo voor de geest kan halen,
het meest vervelende klusje aan een Manta.
kortom.. ik is heeeel benieuwd hoe dat bij de jouwe gaat met de Benz veren.
dus je idee, om wat vaker aanwezig te zijn op dit forum, lijkt mij helemaal top.
vooral als je dan nog het een en ander omtrend de vering meld.. :Psucces met de hobby verder !
en wat de Exclusiefe Irmscher betreft…
:thumb
gewoon zo`n propje laten draaien… beetje taps toe.. en je mept m er met wat loctite vast in.
euvel verholpen.nu nog de carterdruk..
mogelijk kan GSE je hierin verder helpen
bij een B1 trek je gewoon de draden uit de stekker van je dash. even met een punttang,
je steekt ze opnieuw in de stekker, op de manier van je nieuwe dashboard.dan houd je 1 contact over, en 1 witte draad.
de witte draad knip je het conectortje van af, en soldeer je aan de extra draad van je oliedruk sensor
en steek je in de 1e pen in je stekker.de 2 contacten aan de andere kant op je dash, soldeer je beide 1 draad op, 1x groen voor de toerenteller
1x wit, voor je groot licht controle lamp, deze soldeer je weer aan het witte draadje uit je eigen draadboom.14 maart 2013 om 09:00 In reactie op: restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013* #17999862:thumb
kadett e stuk…
bij sloper cq handelaar een B model CC gezien…
even babbelen
Manta mee naar huis.
en tot op heden nooit meer van het manta B gebeuren af gekomen.
zelfs al tot 2 maal toe alles opgeruimd.. tis net onkruid.. het komt zo weer :P13 maart 2013 om 23:16 In reactie op: Gas blijft "hangen" tussen het schakelen (Vectra B met Z18XE #18115739is dat mileu gedoe niet te omzeilen???
ben er zelf ook wel flauw van.
al is het dan in een zafira.. het probleem, of euvel is het zelfde.
samen met het hoge toeren in de 5… -
AuteurBerichten