Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Haha Mocht Geert willen dat die zwarte van m was :P
:jerry :jerry :jerry
en toch is t wel een geinig ding :P
tja Wilfred, eingelijk is het project wel zo goed als afgerond nu.
Afgelopen vrijdag dan eindelijk de papier winkel bij huis.
Dank aan de postbode :D
zaterdag volgde dus ook een snel cursus “trap het gas maar op de bodem” :jerry :jerry
mooi wezen toeren, vandaag de bolide nog weer op de brug gehad voor een tussentijdse controle,
hij heeft immers wat te voorduren gehad :Pkortom… T gaat Prima met het wagentje !
31 maart 2013 om 12:40 In reactie op: FOTO’S ONLINE!! meeting Emmen VOLGENDE KEER SPRINT ERBIJ! #18115224o… die is er nog wah :D
in dat laatste geval… zou de omvormer toch van de bak moeten…lijkt mij
31 maart 2013 om 10:29 In reactie op: FOTO’S ONLINE!! meeting Emmen VOLGENDE KEER SPRINT ERBIJ! #18115219klinkt wel leuk.
jammer dat er geen rondjes gereden worden… had ok nog wel wat rubber over hier :P
ennuh Frank… koop dan maar snel weer een OPEL :P
extra koeling kun je inderdaad wel vergeten. daar is het niet voor, zoals freestyler omschreef.
doe er wel 2 dopjes in, tegen het lekken :D blijft altijd wa olie in staan.. dan smeert dat er ook niet uit
elect koeling kan je monteren door middel van een temp. voeler in een speciaal T stuk op maat voor je
radiateurslang, hiermee stuur je dan je elec. ventilatr aantegen die tijd motten we nog zo`n rondje as vandaag doen.. vrees ik whahah GUNG MOOIIII
29 maart 2013 om 21:24 In reactie op: restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013* #17999881nee nee :P
:thumb
29 maart 2013 om 20:57 In reactie op: restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013* #17999879had ook nog wel wat voor jou geweest Geert. haha
destijds hadden wagens vrijwel allemaal een open circuit, dus met overloop ventiel op de radiateur,
welke uitmonde op het wegdek. door allerlei miljeu shit, mocht dat niet meer, en moest het
koelvloeistof opgevangen worden. de fabrikanten ontwikkelden dus een systeem met een overdruk vaatje, dit vaatje zelf zit niet onder druk, en is voorzien van een zelfde dop als op de bekende ruitenwisser vloeistof vaten. dus mogelijk volstaat dergelijk vaatje ook.kvs zet bij warm worden aardig uit, dit wordt opgevangen in het vaatje, en bij het afkoelen stroomt het nodige weer terug.
de overdruk beveiliging zit hierbij nog steeds op de radiateur dop.nog weer later werdt het een compleet gesloten systeem, met de intrede van het expansievat. daar wordt de overvloedige druk opgeslagen om bij koudere toestanden terug te kunnen zakken.
en zit dop ook niet meer op de radiateur, maar een overdruk dop op het expansievat.een senator b heeft ook een cih motor, c30ne, deze zijn voorzien van een dergelijk gesloten systeem.
mogelijk kun jij daar de kunst afkijken van het aansluiten hiervan.bij mijn motor, zo even uit het hoofd, komt er een van de gasklep, 1 van de radiateur, en 1 vanaf de pomp, op het expansievat uit.
succes
28 maart 2013 om 21:24 In reactie op: restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013* #17999876t spul steet zo goed as kloar, nog een ditje en een datje.. maar das pienuts :D
moest ie zeker heeeeel erg zoeken waar dat nu zijn kon :P haha
had het reeds begrepen dat hij hier geweest was.. onderweg wou ie mij nie zien nie…. ik nog kniperen met lichten van mijne nep-opel ( traffic)
5 l koelvloeistof is voor een 4 pitter wel voldoende.
gamma sapje kan prima. al verwacht ik dat je het mogelijk een keer vlotter moet vervangen.. als anders.ontluchtingsbout op therm huis is niet altijd aanwezig, enkel in sommige gevallen
auto met de neus omhoog zetten wil ook wel eens helpen om het geheel wat makkelijker te ontluchten,
maar tijdens vullen van de radiateur, de kachelslang bij de kachelradiatuer even losnemen en wat hoger houden, werkt ook wel. let wel op dat er tijdens het vullen vloeistof uit de kachelradiateur kan stromen!
dus net op tijd ophouden met bijvullen, slang erweer op, motor laten warmdraaien, totdat thermostaat zich opent,, vervolgens zal dan inderdaad het pijl in de radiateur/ exp vat wat zakken. bijvullen radiateur, iets hoger als de lammelen in de radiateur, en een exp vat net iets hoger als het midden.vreemd, want met de sleutel gaat het andere portier wel mee, en zonder sleutel
gaan ze beiden half… stroom probleem..? te weinig stroom om door te zetten..als je in de auto gaat zitten, en drukt dan op het knopje… kun je m misschien iets ‘helpen’
door het schuifje een klein setje te geven, functioneert het dan wel,
kan het mogelijk wezen dat het domweg wat te stroef loopt..oker gele b1, uitgevoerd met brede zwarte streep op motorkap.
t.h.v Ane.
verwacht dhr R.
idd.. wat is de kopcode, en wat is de blok code?
26 maart 2013 om 22:36 In reactie op: restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013* #17999874mee eens Hendri, maar `k heb vernomen in de wandelgangen, dat deze toch eingelijk wel prachtige bolide, niet van ons heen zal gaan… en zelfs nog weer rijdend te aanschouwen zou gaan zijn..
`k ben benieuwd !
:thumb
serieuze koeien vanger :D as oom agent dat maar goed vind…..
24 maart 2013 om 11:24 In reactie op: restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013* #17999869sund… sund sund
1 is er inmiddels onderweg :D
ben ik wel benieuwd wat jij onder ‘deze’ buurt verstaat :P
grijze senator in Elim. staat deze niet aan de Barsweg?
zelfde princiep…
goeie tip !
-
AuteurBerichten