Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee, heb het zelf nooit gedaan, terwijl manta`s er ook wel goed last van hebben.
heb wel keer oversized spanbussen gemonteerd, werkte helaas niet
deuren eruit,
spanbussen wegmieteren
gaten net een halfe mm groter doorboren
nieuwe grotere spanbussen halen en monteren
en dan moet het toch echt over zijn… lijkt mij
daarom melde ik ook,
hij/zij die je de nippels LEVEREN kan
hier in de buurt zit ook een brezan, maar voor remleidingen e.d.
ga ik altijd naar een ander, soorgelijk plaatselijk bedrijf.vaak zit er bij iedereen wel meerdere automaterialen winkels in de buurt,
probeer eens bij een ander als de brezan.maar dan enkel de nippels halen,
wat ik zelf nog wel eens doe, als ik geen nippels meer heb liggen,
de oude remleiding even uit de oude nippel boren.
werkt perfect, en dan deze nippels weergebruikenzeker weten doorgebrand?
weerstand van motortje gemeten?
even je oude remleiding verwijderen ( deze moet er toch af)
en mee nemen naar hij/zij, die jou de nieuwe remnippels leveren kan.( brezan oid)
18 mei 2013 om 19:11 In reactie op: ook weer aan de manta[de eerste nieuwe spulletjes zijn er] #18144979kiek an.. ok weer an de MANTA..
de B zal spoedig volgen :D
kom m binnenkort bewonderen, mot toch nog wat komen halen :Dzou maar zo kunnen
streep maar 2 manta `s bie…
Harjan wil de 3000 graag keer real live zien…
maar die heeft geen gordels voor de kids…
dus GT/E- komt ook mee.WIR SIND DABEI !! :wors
auto… orgineel
vrouw.. mooi
ofnie dennis :P
:thumb
helaas geeft mijn agenda dan reeds een rit aan van de olde opels
op de veluwe.maar..HULDE aan t liefe meisje 25 :P
Top stukje werk Janneke :thumbveel plezier met elkander daaro !
jawel hoor, gin probleem :D
enkel wouden de heren “organisatoren” wat in hun eigen streek organiseren.
en laat daar, Maastricht nou net niet onder vallen…. echt, net niet hoor :Dje link geeft aan : achteras.
maar volgens mij betreft het een afbeelding van een vooras…
vooral de prijs… lijkt mij vooraskrause.de en m&m-dronten die heeft de juiste lagers wel.
http://www.mmdronten.nl/webshop/index.php?merk=Opel&koppel=Ascona+B+76-81&groep=76&artid=7897″ onclick=”window.open(this.href);return false;
let op, dit is zonder de krimpring
je mag wel melden dat ik je ge-pmt had hoor :D
aangaande jou pm naar mij toe, hier ook maar in het openbaar:
meeting wordt week verzet.
tja..jammer soepkiepe..
(zeer spijtig zelfs )
verder… ik doe mijn aanbod niet weer.
succes, en waar en wanneer lees ik verder wel.
ich bin dabei !haha, ja dat is dan wel weer een voordeel :P
stond weer genoeg leuk spul.
enkel jammer van het lange gras..vond zelf die B1 wel een leuke bolide.
met airco ! maar wel jammer van de speakergaten in de deurkaarten :Dstonden ook wel wat TE`s :P
hij vonkt dus niet??
wel spanning op bobine ?
11 mei 2013 om 17:44 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e #17310203inbus zit net boven die van de oliedruk meter
ben ik helemaal met je eens Louwe… ( dat laatste dan. ;) )
maar aangzien ik zelf al geen fan ben van de c20xe motoren…
en zweer bij CIH power, tja.. dan moet er dus een c30ne in gehangen worden he :D
maar… weggedrag, en alle zaken van dien… staan mij prima aan.
ben dus zeker wel tevreden met mijn 6pitter cih in een manta bniks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn :D
heb trouwens zelf dat probleem ook… ( kom ik achter :P)
bij wat stevig remmen met mijn bolide, trilt de wagen ook,
wat… hij klappert erover. :D duidelijk verneembaar dat het van achteren komt.
..
nu nog een keer tijd vinden om daar eens na te kijken… kon wel eens verstandig zijn.
al vemoed ik een ongelijk afgesteld remsysteem.
d.w.z. de mijne is nog voorzien van het oude systeem op de acheras,
dus niet zelfstellend.
de remschoenen moet je dus afstellen met de moer sw17 aan de acherkant van je remtrommels
mogelijk dat daar bij de mijne wat in verschild… ben er mee aan het draaien geweest, maar niet precies gekeken hoe of wat verder :Dmogelijk dat er bij jou dus een aan de achteras ook zoiets mankeert.
nee, het komt niet vanzelf. maar een losgeraakt remschoentje kan ook nog!succes
nieuw brandstof relais.
mag ik er vanuit gaan dat je wagen een gsi betreft, met koudstart injector ?
( blauwe injector achterop de inlaatbuis)zo ja, gooi die stekker er eens af. (le-jetronic)
zo nee, dan kun je deze ook niet losnemen :D (l-jetronic) en dus een iets ander verhaal.Le-Jetronic:
volgende stap,
bobine kabel losnemen van bobine
bougies verwijderen
wagen starten,
goed kijken naar de bougie-gaten.
wat daar uit komt.
na poosje doorstarten, (denk aan je startmotor, laat deze niet te warm worden ! )
monteer de bougies terug,
monteer de bobine kabel terug
en start de wagen opnieuw…
wat doet deze dan..?
wel lopen,
niet lopen,
wel tekenen van leven, ploffen in uitlaat.ook kun je de blauwe injector verwijderen,
en deze dus los van het inlaatbuisje testen.
domweg wagen op contact zetten, en kijken wat hij doet.ook de andere injectoren kun je op deze wijze snel even testen.
eventueel kun je je Tempratuur sensor op het thermostaat huis vervangen.
indien deze defect is, geeft hij een verkeerde waarde naar de regelunit, waardoor deze domweg te
veel brandstof inspuit, en de wagen direckt al verzuipt.
(blauwe 2polige stekker voorop thermostaathuis)vooreerst.. stof genoeg, en succes !
-
AuteurBerichten