Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2019 om 18:02 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #18363800
Dat is de tank ontluchtingsklep
wel bedraad aangesloten houden, of de juiste weerstand tussen de contact draden solderen, anders houd je foutmelding.
stationair 1500 kan.. komt dat niet lager bij warme motor?
gasklep te strak wellicht?
Motorstoringslamp is vast foutmelding van de ontluchtingsklep D-R 199 F97826.
olie druk lampje, welke sensor op het blok heb je gebruikt?
De oudere cih meet dit achterop het olie circuit. Dat is ter hoogte van uitlaat poort nr 4
de jongere serie cih meet dat op het distr huis.
juiste sensor achterop monteren verwacht ik.
dat kan zijn: vdo druk meter of druk sensor.
sensor is 1 draads
vdo 2 draads
heb he de vdo, maar met een draad aangesloten ? Dan andere kontact nemen
succes
9 februari 2019 om 12:32 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #18363792Ik denk dat je de stationair regelklep bedoeld? Switchcover.
deze ben je namelijk wel nodig.
een kant voor gasklep en andere kant achterop de inlaatbuis.
4 februari 2019 om 22:59 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #18363678Check je temperatuur voeler op het thermostaathuis eens.
die willen nog wel eens haperen, spuit het systeem vervolgens teveel in.
injectoren zijn gelijk.
rondspuiten ( gericht ) met Remreiniger geeft vaak duidelijkheid op vals lucht
succes
Km kabel eens vervangen
vaak is dat wel het probleem.
tandwiel lijkt goed, maar hoe is het vierkantje aan de aansluit zijde vd kabel?
succes
meende dat er al een citroën DS was welke electrisch aangedreven werdt.
en ook met traploze transmissie… en verwarming :D
al zal dat laatste de actieradius flink verminderen.wel gaaf.. een manta a Electric.
( tuurlijk.. ik hoor ook veel liever een verbrandingsmotor.. maar we zullen er ooit toch aan moeten geloven.
vroeger wouden ze het graag bij paard en wagen houden.. en moesten ze niets weten van de autotijden veranderen
Plaatjes doen wonderen
begrijp het niet helemaal
7 december 2018 om 17:39 In reactie op: welke schakelbakken passen er achter een c30se 24v? #18362260dat houden ze prima vol.
getrag is sterker, maar R25 volstaat primamocht je de koppelingskom van een CIH motor los vinden, en deze monteren op je BMW bak, komt vervolgens de aandrijflijn weer
als ik het goed heb, heeft deze een andere aansluiting als opel.verder, wat je zelf al aangeeft, ivm de price as, zul je mogelijk ook platen van bmw moeten monteren.
maar ach, een vliegwiel moet je vaak ook nog vinden, een die past op de c30se..alles kan.. budget bepaald vaak, maar je maakt het vaak wel moeilijker door zoveel mogelijk verschillende onderdelen / merken door
elkaar te gooien.maar niets is onmogelijk.
succes
Succes met de hobby
en bedankt voor feedback
Mij is het nog niet gelukt deze te reviseren.
soms heb je geluk met een gebruikte,
nieuw vind je ze nog wel eens op een onderdelenbeurs.
Of online:
https://www.ebay.de/itm/Opel-GT-Manta-Ascona-B-Bremskraftregler-25bar-Original-/272060691749
Wel of geen pakking, is en blijft een gevoelig discussie punt.
pakkings zijn er immers niet voor niets is vaak de redenering.
maar als jij met een rei kunt bepalen hoeveel ruimte je hebt tussen onderkant oliepomphuis en de tandwielen, Kun je vast zelf oordelen als een pakking nodig is of niet.
Houd er wel rekening mee, dat de tandwielen zowieso al rusten op je pomp deksel, anders bleven de tandwielen immers wel hangen bij het demonteren van het deksel.
Afdichten met, transparante siliconen kit werkt perfect. Je bent echter heel weinig nodig, rakingsvlak dun insmeren en na montage uit laten harden is aan te bevelen.
het deksel en oliepomphuis zijn beide van aluminium, en zo dus ook beide dezelfde uitzettingscoëfficiënt. Zelfs zonder pakking of vloeibare vervanger zouden ze dicht moeten zijn, maar om doorzweten te voorkomen pas ik vaak een dun laagje kit toe.
Vloeibare pakking of siliconen kit of weet ik wat nog meer gebruikt kan worden.
succes
2 december 2018 om 14:34 In reactie op: welke schakelbakken passen er achter een c30se 24v? #18362145Hallo groentje…
bmw past niet aan Opel motor
Onderhoudsboekjes zijn bij de oude monza’s en andere oldtimers eingelijk niet van toepassing. Dus daar hoef je niet naar te kijken.
veerpoten voor, wiellagers en draagarmen achter, met name de veerschotels, zijn inderdaad de Check punten.
roest kan op alle mogelijke plekken,
maar wielranden hoeken dorpels a spijl ( verborgen achter voorspatbord, de spijl waar de deurscharnieren aanhangen)
hoeken onder parafan ( daar waar ruitenwisser zit heet parafan) en de hoeken waar de motorkap scharnieren in verdwijnen bij het sluiten van de kap.
onderste stukken voorschermen
onderzijde portieren
olie lekkage aan
stuurpomp
stuurhuis
voorste krukas keerring
achterste krukaskeerring
uitgaande as automaatbak
schakelas automaatbak
pakking automaatbak
algehele staat uitlaat systeem
bij Monza de gasveren onder de achterklep
succes
Oliedruk is een zwak punt van de cih motor.
9 vd 10 wordt dit veroorzaakt door slijtage.
slijtage aan oa;
*drijfstanglagers
*tandwielen oliepomp
*oppervlakte alu pompdeksel
Soms moet je wel een pakking gebruiken tussen pomphuis en deksel, maar soms ook juist niet.
gebruik je een pakking waar niet nodig, dan zal er een te lage oliedruk optreden bij stationair toerental.
Verder wil het ‘balletje’ van het overdruk ventiel vaak nogal behoorlijk versleten zijn.
deze vervangen voor een 14mm stalen kogel scheelt vaak een boel.
in jouwn geval, het deksel is nieuw, nieuw of gebruikt? ( vaak wordt dit nogal eens in een noemer genoemd) bij een nieuw deksel verwacht ik dat je een pakking gebruikt hebt, anders zouden de tandwielen kunnen inlopen op het deksel.
is het overdruk ventiel ook nieuw?
( de eerste type’s cih hadden het overdruk ventiel niet in het deksel, maar elders in het distributie huis)
soms wil inderdaad de sensor problemen geven, maar dat geven ze niet alleen stationair, maar zouden ze dat de gehele tijd een foute weergave geven.
:scratch: Haha Indd.
Leg dat maar eens uit :yahoo:
Volgens mij wel.
zelden kom je ze tegen
al wat wijzer?
ruimte in de ketting krijgen, en daaardoor het bovenste tandwiel vrij krijgen, is eer grooter puntje..
de kopbouten weer gebruiken en gewoon weer aandraaien kan prima, enkel perfect is nieuw!stel je kiest voor hergebruik: scheelt een pakking en set bouten.. wel beetje martelen met nokkenstok verwijderen.
stel je kiest voor nieuw: moet er toch een nieuwe koppakking tussen.. en pak je de kop er gewoon even af voor het wisselen van de nokkenstok.
en dat laatste… indd.. iedereen zit maar op fb te zeuren. mooi rustig hier :D
Zelf maken
Spuiter eens wat Remreiniger bij de luchtmassa meter de inlaat in.
als de wagen gewoon keurig vonkt, wat ik wel verwacht, zal hij op Remreiniger aanslaan, en dan weet je dat het probleem in de brandstof toevoer zit..
brandstofpomp welke niet loopt bvb
Of ander kleppendeksel 2.0e
12 oktober 2018 om 21:01 In reactie op: Stationair Varajet 2 niet af te stellen OPGELOST !!! #183610413 oktober 2018 om 20:49 In reactie op: Verschil tussen varajet 2 strasbourg en rochester ? #18360806http://www.senatorman.de/Varajet_II.htm
hier staat de varajet 2 uitvoerig uitgelegd.
wellicht bij de laaste afbeeldingen, geheel onderaan de site is wat jij bedoeld?
-
AuteurBerichten