Ghanz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 6,723)
  • Auteur
    Berichten
  • Dat is de tank ontluchtingsklep

     

    wel bedraad aangesloten houden, of de juiste weerstand tussen de contact draden solderen, anders houd je foutmelding.

     

    stationair 1500 kan.. komt dat niet lager bij warme motor?

    gasklep te strak wellicht?

     

    Motorstoringslamp is vast foutmelding van de ontluchtingsklep D-R 199 F97826.

    olie druk lampje, welke sensor op het blok heb je gebruikt?

    De oudere cih meet dit achterop het olie circuit. Dat is ter hoogte van uitlaat poort nr 4

    de jongere serie cih meet dat op het distr huis.

    juiste sensor achterop monteren verwacht ik.

    dat kan zijn: vdo druk meter of druk sensor.

    sensor is 1 draads

    vdo 2 draads

     

    heb he de vdo, maar met een draad aangesloten ? Dan andere kontact nemen

     

    succes

     

    Ik denk dat je de stationair regelklep bedoeld? Switchcover.

     

    deze ben je namelijk wel nodig.

     

    een kant voor gasklep en andere kant achterop de inlaatbuis.

    Check je temperatuur voeler op het thermostaathuis eens.

     

    die willen nog wel eens haperen, spuit het systeem vervolgens teveel in.

    injectoren zijn gelijk.

     

    rondspuiten ( gericht ) met Remreiniger geeft vaak duidelijkheid op vals lucht

     

    succes

    In reactie op: Snelheidsmeter stuitert #18363661

    Km kabel eens vervangen

    vaak is dat wel het probleem.

     

    tandwiel lijkt goed, maar hoe is het vierkantje aan de aansluit zijde vd kabel?

     

    succes

    In reactie op: Ombouw naar elektrisch #18362441

    meende dat er al een citroën DS was welke electrisch aangedreven werdt.

    en ook met traploze transmissie… en verwarming :D
    al zal dat laatste de actieradius flink verminderen.

    wel gaaf.. een manta a Electric.
    ( tuurlijk.. ik hoor ook veel liever een verbrandingsmotor.. maar we zullen er ooit toch aan moeten geloven.
    vroeger wouden ze het graag bij paard en wagen houden.. en moesten ze niets weten van de auto

    tijden veranderen

    In reactie op: elektronische ontsteking #18362306

    Plaatjes doen wonderen

     

    begrijp het niet helemaal

    In reactie op: welke schakelbakken passen er achter een c30se 24v? #18362260

    dat houden ze prima vol.
    getrag is sterker, maar R25 volstaat prima

    mocht je de koppelingskom van een CIH motor los vinden, en deze monteren op je BMW bak, komt vervolgens de aandrijflijn weer
    als ik het goed heb, heeft deze een andere aansluiting als opel.

    verder, wat je zelf al aangeeft, ivm de price as, zul je mogelijk ook platen van bmw moeten monteren.
    maar ach, een vliegwiel moet je vaak ook nog vinden, een die past op de c30se..

    alles kan.. budget bepaald vaak, maar je maakt het vaak wel moeilijker door zoveel mogelijk verschillende onderdelen / merken door
    elkaar te gooien.

    maar niets is onmogelijk.

    succes

    In reactie op: Olie druk 2.0s #18362202

    Succes met de hobby

     

    en bedankt voor feedback

    In reactie op: Remdruk verdeler ascona b #18362201

    Mij is het nog niet gelukt deze te reviseren.

    soms heb je geluk met een gebruikte,

    nieuw vind je ze nog wel eens op een onderdelenbeurs.

    Of online:

     

    https://www.ebay.de/itm/Opel-GT-Manta-Ascona-B-Bremskraftregler-25bar-Original-/272060691749

    In reactie op: Olie druk 2.0s #18362165

    Wel of geen pakking, is en blijft een gevoelig discussie punt.

     

    pakkings zijn er immers niet voor niets is vaak de redenering.

     

    maar als jij met een rei kunt bepalen hoeveel ruimte je hebt tussen onderkant oliepomphuis en de tandwielen, Kun je vast zelf oordelen als een pakking nodig is of niet.

    Houd er wel rekening mee, dat de tandwielen zowieso al rusten op je pomp deksel, anders bleven de tandwielen immers wel hangen bij het demonteren van het deksel.

    Afdichten met, transparante siliconen kit werkt perfect. Je bent echter heel weinig nodig, rakingsvlak dun insmeren en na montage uit laten harden is aan te bevelen.

    het deksel en oliepomphuis zijn beide van aluminium, en zo dus ook beide dezelfde uitzettingscoëfficiënt. Zelfs zonder pakking of vloeibare vervanger zouden ze dicht moeten zijn, maar om doorzweten te voorkomen pas ik vaak een dun laagje kit toe.

     

    Vloeibare pakking of siliconen kit of weet ik wat nog meer gebruikt kan worden.

     

    succes

    In reactie op: welke schakelbakken passen er achter een c30se 24v? #18362145

    Hallo groentje…

     

    bmw past niet aan Opel motor

    In reactie op: aankoop advies Monza 3.0 i #18362143

    Onderhoudsboekjes zijn bij de oude monza’s en andere oldtimers eingelijk niet van toepassing. Dus daar hoef je niet naar te kijken.

     

    veerpoten voor, wiellagers en draagarmen achter, met name de veerschotels, zijn inderdaad de Check punten.

    roest kan op alle mogelijke plekken,

    maar wielranden hoeken dorpels a spijl ( verborgen achter voorspatbord, de spijl waar de deurscharnieren aanhangen)

    hoeken onder parafan ( daar waar ruitenwisser zit heet parafan) en de hoeken waar de motorkap scharnieren in verdwijnen bij het sluiten van de kap.

    onderste stukken voorschermen

    onderzijde portieren

     

     

    olie lekkage aan

    stuurpomp

    stuurhuis

    voorste krukas keerring

    achterste krukaskeerring

    uitgaande as automaatbak

    schakelas automaatbak

    pakking automaatbak

    algehele staat uitlaat systeem

    bij Monza de gasveren onder de achterklep

    succes

     

    In reactie op: Olie druk 2.0s #18362142

    Oliedruk is een zwak punt van de cih motor.

     

    9 vd 10 wordt dit veroorzaakt door slijtage.

     

    slijtage aan oa;

    *drijfstanglagers

    *tandwielen oliepomp

    *oppervlakte alu pompdeksel

    Soms moet je wel een pakking gebruiken tussen pomphuis en deksel, maar soms ook juist niet.

    gebruik je een pakking waar niet nodig, dan zal er een te lage oliedruk optreden bij stationair toerental.

    Verder wil het ‘balletje’ van het overdruk ventiel vaak nogal behoorlijk versleten zijn.

    deze vervangen voor een 14mm stalen kogel scheelt vaak een boel.

    in jouwn geval, het deksel is nieuw, nieuw of gebruikt? ( vaak wordt dit nogal eens in een noemer genoemd) bij een nieuw deksel verwacht ik dat je een pakking gebruikt hebt, anders zouden de tandwielen kunnen inlopen op het deksel.

    is het overdruk ventiel ook nieuw?

    ( de eerste type’s cih hadden het overdruk ventiel niet in het deksel, maar elders in het distributie huis)

    soms wil inderdaad de sensor problemen geven, maar dat geven ze niet alleen stationair, maar zouden ze dat de gehele tijd een foute weergave geven.

    In reactie op: Restauratie (laten doen) #18361867

    :scratch: Haha Indd.

     

    Leg dat maar eens uit  :yahoo:

    In reactie op: Werkplaatshandboek #18361866

    Volgens mij wel.

     

    zelden kom je ze tegen

    In reactie op: van welke Opel? #18361798

    al wat wijzer?

    In reactie op: cih nokkenas vervangen ingebouwde motor #18361446

    ruimte in de ketting krijgen, en daaardoor het bovenste tandwiel vrij krijgen, is eer grooter puntje..
    de kopbouten weer gebruiken en gewoon weer aandraaien kan prima, enkel perfect is nieuw!

    stel je kiest voor hergebruik:  scheelt een pakking en set bouten.. wel beetje martelen met nokkenstok verwijderen.

    stel je kiest voor nieuw:  moet er toch een nieuwe koppakking tussen.. en pak je de kop er gewoon even af voor het wisselen van de nokkenstok.

    en dat laatste… indd.. iedereen zit maar op fb te zeuren. mooi rustig hier :D

    In reactie op: Uitlaat Commodore C met grotere diameter #18361260

    Zelf maken

    In reactie op: Spanningsstabilisator: hoe maak ik hem zelf #18361078

    Verwacht er nog wel 2 te hebben liggen

     

     

    mailto

     

    opel-manta@live.nl

    In reactie op: monza start niet #18361074

    Spuiter eens wat Remreiniger bij de luchtmassa meter de inlaat in.

    als de wagen gewoon keurig vonkt, wat ik wel verwacht, zal hij op Remreiniger aanslaan, en dan weet je dat het probleem in de brandstof toevoer zit..

     

    brandstofpomp welke niet loopt bvb

    In reactie op: Ontluchting op kleppendeksel 2.0 #18361073

    Of ander kleppendeksel 2.0e

    In reactie op: Raad gezocht ivm Pingelen.. #18361072
    In reactie op: Stationair Varajet 2 niet af te stellen OPGELOST !!! #18361041
    In reactie op: Varajet II afstellen #18361040
    In reactie op: Verschil tussen varajet 2 strasbourg en rochester ? #18360806

    http://www.senatorman.de/Varajet_II.htm

    hier staat de varajet 2 uitvoerig uitgelegd.

    wellicht bij de laaste afbeeldingen, geheel onderaan de site is wat jij bedoeld?

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 6,723)