Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2019 om 01:16 In reactie op: Hallo mijn manta 2.0s met varajet2 carb stotteren #18367952
stekketje achterop aangesloten?
tja.. isolatie is vaak een hekel punt… veel materialen nemen vocht op.. maarja dat kan pas bij lekkage aan de carrosserie
heb zelf diverse varianten in mijn wagens gebruikt , grijze ondertapijt van de kwantum beviel goed, maar is vrij dun.
in een andere bolide heb ik de dikkere schuimrubberen variant toegepast, wat ook gevoelig is voor vocht, maar dat is de originele ook.
tapijt sets zijn volgens mij nog leverbaar bij ps-autoteile.de
schrale troost…
pakkingen motortechnisch zijn gelijk
1.6-2.4cih
draadboom ombouwen van automaat naar schakel is zo gepiept.
zal in geen geval de gehele draadboom loshalen..of je moet verlegen zitten om een pens werk..
gemartel en gefoeter bij montage, aangezien je aansluitingen dan vaak net verkeerd uit je nieuw ingetapte ( met installatietape) kabelboompje..
zo uit het blote hoofd betreft het een 2 tal doorverbindingen, en een partij losse bedrading die niets meer doet…
je kunt ze in de kabelboom afknippen op het punt waar ze samen komen met andere draden.
doorverbinden was dacht ik gewoon kleur op kleur.. het is allemaal wat makkelijker als de kabelboom voor je licht…
succes stelt echt niks voorzit inmiddels al een tijdje te speuren… verwachte het wel te vinden, maar helaas.
is dat lager niet te vervangen.? op een of andere manier moet het er toch uit kunnen .?
v8 bevalt mij ook vele malen beter.
meer waar voor je centen.
indd hardy schijf laten zitten… en vanaf daar naar je dif toe de as aanpassen.. ff met de slijptol erdoor, of goed meten, even naar zo`n ter berg achtig bedrijf om het in te laten korten.. zo rond de 100 euro wat Ben al aangeeft… kun je zelf niet voor martelen
maaar je kunt nu wel knallen Ben hard gaat ie toch wel :D :good:
:good:
vooral dat gedeelte.. “voor de lol”geweldig!
:happy02:
senator A2 met le2 jetronic.
dat dunne slangetje.. mist een slangklem aan ? lijkt mij een vacuum slang, ipv koelwater.
werkt dus op onderdruk…
maar inderdaad.. die zooi kan er gerust af. beter zelfs
al worden ze veelal aangeboden als “ontsteking 6 cilinder”
veel verschil zit er in elk geval niet in. enkel wat kywie man al aangaf, maar persoonlijk vind ik dat te verwaarlozen.
zou het in de bak zoeken..
mogelijk heeft spoelen/verversen van de olie nut..
probleem doet zich dus alleen voor in de D of R.
als de koppelomvormer bekrachtigd wordt…
c30se gewoon inbouwen met injectie B-) r25 28 erachter en gaan.
wel kachelhuis aanpassen om de motor zo ver mogelijk naar achter te krijgen.
geld ook voor de c30ne de techniek van beide is het zelfde, dus welke motor je pakt maakt niet zoveel uit.
meeste a manta`s met 6 cilinder zijn de 6 cilinder lijn motoren uit omega a of senator a of b
type goedkeuring bij de rdw stamt van de TE2800 welke uitgebracht is als body manta a met een 2.8 6 cilinder.
dus ook een v6 op kenteken krijgen is geen probleem.
rdw steld ook geen ruk voor, gewoon net werk leveren. motorsteuntjes en dat alles keurig overal van vrij licht is punt van aandacht.
zorg ook voor niet al te veel uitlaat geluid bij de rdw.. trek er later maar een demper onderweg dat is beter
zo min mogelijk apparatuur overige optie’s monteren voor de keuring, ivm gewicht, je weet nooit wat de regelgeving doet..
zo min mogelijk vloeistoffen aan boord, zeker GEEN volle tank!
eventuele lpg tank ook klein aanhouden, later kan er van alles in
bij aankoop van donor motor, zorg even voor een handgeschreven briefje..
je maat als verkoper, jij als koper.. schrijf een kort verkoop praatje, onder teken het beide.. en klaar.
bouwen dat ding, en knallen !
succes
hecktriebler forum wellicht
22 februari 2019 om 21:44 In reactie op: opel zafira 1.8 16v motor valt uit tijdens rijden #18364162vaak geeft de computer/ ecu dit probleem. een losse draad op de stekkeraansluiting naar de print toe.
P0606 geeft dat al aan.
ook p1612 duid soortgelijk aan, al geeft deze code aan dat het in de startblokkering zit. maar dat is alsnog weer via computer / ecu gestuurd.
Mitchel Daams kan je mogelijk helpen, actief op het grote FB, en zeer bekend met dit euvel.
suces
hahaha duidelijk Kyan :applause02:
maar zo’n beugeltje moet toch eenvoudig te maken zijn?
beetje bij elkaar geraapt zooitje ofniet?
beetje creativiteit en je hebt zon beugeltje eerder klaar, als dat je een tekening bekeken hebt.
vraag me wel af waarom je gekozen hebt voor de L bak, en niet voor de LE of AR die normaal achter deze motoren hangen,
en keurig bedraad zijn via de draadboom van de motor…al kan ik het antwoord wel raden wellicht… de bak was er niet bij oid..
jawel
Gt 1900 betreft zelfde spul

Bij diff de onderste bout verwijderen, en de bout in het deksel( laaste is tevens vulpunt, vullen totdat het eruit loopt)
aan 5 bak zit ook aftap en vulpunt. Dikke inbusbouten. Aan zijkant bijrijderzijde en onderkant
4 bak deksel lostrekken en laten vallen, als er geen bout inzit, maar meende van wel.
Vullen via dikke inbus aan zijkant bestuurderzijde
kwaad kan het zeker niet, let wel even op de kleur van de olie, aan de hand hiervan kun je eventuele slijtage vinden .
gewone knikkerbus lak van motip of zelfs action wil best..
-
AuteurBerichten