Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ken je het olie druk probleem bij de manta motoren niet dan?
het blok is namelijk qua opbouw hetzelfde,
dus ook met de gebreken.zoals gtw al omschrijft is onder andere een reden voor de te lage druk
wat vaak ook een reden is, is dat de opbrengst van de oliepomp te laag is.
d m v slijtage.[even wat opgezocht in andere topic`s over de oliedruk) :)
origineel gepost door fluks
onder op het pompdeksel zit een grote moer hierachter zit een plastic klepje wat na een tijdje inslijt vervang deze maar eens door een nieuwe of een ijzeren kogel dan is vaak je oliedruk ook weer goedvan het big opels afgetoverd:
Monza A meet de druk achter op het olieciruit (kijk maar onder het laatste uitlaatspruitstuk)
Senny B meet gelijk na de pomp (kijk maar voor bij de krukaspoulie)Oliepomp van een Monza en Senator B zijn bijna identiek en verschil in groote van de pomp is er niet echt.
Oliedruk problemen bij een 30E zijn standaard door de vervelende constructie van de oliepomp nl:
Een aluplaat die op de duur inslijt dmv het gewicht van de tandwielen,en het overdruk ventiel is een plastic kogel die ook niks waard is en na een paar km scheef afslijt en slecht afdicht en dan heb je mede door het inlopen van de alu deksel een zeer slechte oliedruk.
Ook is de 6 cil pomp gelijk aan die van een 4cil???????Ook weer zoiets gierigs van OpelEen 30E heeft een oliedruk van 1-1,5bar stationair en de 4000/5000 toeren zal ie normaal wel rond de 3.5-4 bar zitten.
Bjorn rond de 2 bar haal je nooit met een met een warm blok en serie oliepomp ook al is het blok nieuw,haal je dat amper ook de 5bar zal je met een gewone oliepomp niet aantikken met warm blok omdat het technisch niet kan met een serie pomp.
Wat je het beste kunt doen is de aluplaat loshalen en 100% vlak slijpen de plastic kogel vervangen door stalen 14mm kogel en 20W-50 olie gebruiken en de oliekoeler eraf schroeven en niet meer er tussen en dan een MANN W712 oliefilter nemen.
Of je kunt opzoek gaan een diesel deksel van een Omega 2.3D deze is uit staal en zal niet inlopen en heeft geen plastic kogel maar een stalen cilinder in een gehoont gat wat amper lekt en de dieseldeksel heeft een langere veer die bij 4.5 bar de bypass open gooit,en daarom kan je nooit de 5 bar aantikken met een serie pomp met warm blok,en je kunt nog een versterkte pomp van BMT/Imotec/Risse zoeken deze hebben 10mm langere tandwielen en een adaptor plaat en hebben in samen werking met de dieseldeksel een oliedruk als een gek,ik heb die combinatie (versterkte pomp en dieseldeksel) op mijn 30E en ik raak met super warm blok al niet de 5 bar aan en mijn blok is goed dus kan een serie pomp dat van zijn nooit never niet.info van GSE geleend :D
en het is wel net zo gezellig :P
moe verwacht ik ouderdom mee.
en betrefende je oliedruk meter… 1 streepje is 1 bar. :D
3 streepjes dus 3 bar :P
uhm das hetzelfde motorruimte als de mijne…. en die is wel a1…
:angel en van `82 :P
uhm eddy.. jij had mogelijk nog een strip voor op mijn spatbord van de manta?
anders kom je die even brengen :D kun je gelijk hier de sennie onder de kap bekijken :Pheb hier geen problemen met het op gas starten en rijden..
maar inderdaad volgels is een goede.
verder plaats je de gasring, tussen luchtmassa meter en inlaatbuis in.,
dus inderdaad in de slang.foto kan ik je nog wel even keer maken
ja inderdaad mijn baasje was bij jou geweest :D
was wel weer geslaagd, hij had veel moois, onder een laag stof, mogen bekijken. die grote grijze was hij wel van onder de indruk, hij beweert zelfs dat zelfs ik voor zo`n ding
plaats zal gaan maken … :arguemaar vooruit, dat zal wel loslopen, hij zet mij vast zo in mijn nakie niet op straat :P
maar je bent welkom hoor TE2800, maar neem dan baas F wel mee :P
hij is zeker ook degene die dat maffe gat in mijn dakkie gemaakt heeft..:hmmzhet schijnt dat mijn baas trouwens echt grote plannen met mij heeft…
ik ga zelfs behandeld worden met ZAND !!!! :wtf
hij een zandstraalpistool…(scrabblewoord? ) geregeld,
met wat glasparel, dus eingelijk wordt het dan glasparelstralen. (ook mooi scrabblewoord :P)die rare blaasjes wou hij er mee behandelen, en de sponningen van de zijruitjes. en dan vast nog wel wat
meer plekjes vrees ik. :Pverder wordt ik op diverse delen eerst donkerrood.. :wtf
maar getuige mijn a stijltjes blijf ik dan wel beter te pas.nou dit was m vooreerst weer :D
en dan kan mijn baas weer verder met het verwijderen
van die ontzaggelijke dikke laag kit meuk :argue.
hij weet nu waar het wegkomt :jerryhey baas F :P
ik hoorde het van mijn baasje vandaag.
hij had J inmiddels ook gesproken, die had wel een sierstripje voor me voorscherm,
maar helaas.. ik heb nog geen voorste stripje gezien hier.daar kreeg mijn baas het een en ander te horen.
ik kom inderdaad uit het zuiden vandaan, maar de krant geeft aan dat ik i`n de periode rond 1994
ergens in de omgeving van raalte stond.ik heb de goedkeuring van mijn baas en z`n vrouwtje om je uit te nodigen voor een bezoekje
aan mij, dan kun je met eigen ogen zien dat ik me eingelijk kip lekker voel :Dmocht jij nog plaatjes van mij bezitten van toen… mijn baas is wel heel geintereseerd hoe
alles toen was, vermoedelijk weinig anders als nu. maar toch.mijn baas.. HANS, hoopt wat van je te horen.
gr gt/e-tje
olie is blauw en koelvloeistof rookt wit..
toch.. ?
maar in elk geval mooi lullig zo.
maar het tokkelen hoort niet.
het roken evenmin, maar dat hebben de ouwe cih`s wel vaker, vooral bij opschakelen, en wegtrekken.goodluck
hier ligt ook nog het een en ander.
mogelijk wel wat voor jou ronnie..:D1x th180 :P
1x 03/71le incl. kabelboom
maar ik verwacht dat jij de 03/71 l zoekt.
haha ja inderdaad ….
moet ik toegeven dat ik me bij jou verhaal aansluit :Duh dr is toch alleen maar manta A en manta B ..:hmmz
maar vooruit, eddy zal de B combi coupe wel bedoelen, die met de schuine achterkant,
ongeveer als een monza..over de B cc wordt vaak gezegt dat het geen echte manta is, uiteraard is dit boelshit,
maar de meesten kiezen voor de standaard coupe uitvoering.ach smaken verschillen,
ken trouwens wel een aantal hele mooie combi coupe`s …plakfolie.. :sleeping
achterkant zit verschil in de hoeken van de achterschermen, en de hoek van de kofferklep is anders.
ken de auto niet, maar deze heeft vaker op mp gestaan,
heb er wel iemand over gesproken die de auto wel kende,
bovenstaand verhaal van fluks is toen ook geconstateerd….
dus geen “eerlijke” bouwjaar gegevens van deze bolide…
verder scheen het wel een leuke wagen te wezen.dat laatste….
onderdelen zijn er zat te krijgen voor de b manta
maar, in nieuwstaat en dergelijke, wordt het ook voor de b manta
steeds lastiger, helemaal als het orgineel opel moet zijn.haha, ja een 4 gang is voortreffelijk.
kom weinig met de sennie op de autobaan, maar vanavond naar dronten ging het weer mooi.. :P
zoef zoef… nieuwleusen voorbij… zoef zoef zwolle voorbij…
eerder wat het met een boel lawaai en vooral toeren, maar dit rijd super king:
echte aanrader ronnie :Pnee geen kachel aanwezig om me warm te houden,
maar dat is ook een klusje waar de baas nog mee bezig moet….(na 2 jaar nog geen kachel :puke)
maar mijn baasje heeft vanavond weer aan me gedacht :P
kreeg vandaag de 4 andere slofjes aangeboden :P4 gebruikte rubbers in de afmeting 205/60R13
in prima staat :wors:worsnu eerst de oude hopelijk even oproken :P
:kewlpics :P
welkom hier :D
manta vind ik persoonlijk een schakel auto,
monza senator hoort automaat te zijn…naar mijn idee dan ;)
echt een bolide voor kees :wors
hier nog een lijstje … slechte dingen alla manta b coupe!
* rand in kofferbak, waar die overgaat in achterscherm, bodemplaat.
* bodemdelen, boven de kriksteunen, en uiteraard kriksteunen zelf.
* chassisbalken bij draagarmen.
* dorpels
* a stijlen, vooral daar achter de voorschermen
* bodemdelen, daar waar je als bij rijder de voeten omhoog zet,
* bodemdelen, daar waar je als bestuurder de voeten tussen de pedalen doorwringt :D
* wielranden achter, kijk vooral aan de binnenzijde via de kofferbak
* kuipjes van de kofferbak, onderaan, daar waar het zijscherm overgaat in bodem
* motorisch… niet rammelen bij warme motor, maar ach da wist je wel :P
* wiellagers
* achteras, of deze ook lawaai maakt, of joelt. (indien olie warm is)
nha da wast wel dacht ik zo.
owja, dan heb je nog de onverwachte plekken…. :vertag
verder prijstechnisch, ligt er maar net aan wat je zoekt.
vaak is er wat er te koop komt met iets werk..
dus zo ergens tussen de 1000 en 2000 euro moet lukken.
leuke exemplaren verwacht ik zelf tussen de 2000 en 3000
super exemplaren gaan over het laatste heen :P
ach ja het blijft toch wat de gek er voor geeft, of beter,
wat de koopman er voor over heeft.
dat verschilt nogal aardig.geluk dr met :thumbup
als de compu werkt, dan spuit ie benzine in..
gister in omgeving den ham. groene c commodore , (of was het nou een rekord e ??)
later in hardenberg een grijze commo.. c
ja hoor, het was weer zover.
er moest weer aan mij gerommeld worden.
zelfs het vrouwtje kwam er nog even bij… :kewlpics maken, van mij, natuurlijk :D,
maar de baas staat er ook bij op :cool:
en die malle hond :P kwam ook even kijken,
als ie maar weet dat hij er later niet meer inkomt :P…
hoop ik :angel
tja mooi werk he, die rot-kit verwijderen :jerry:jerry
-
AuteurBerichten