Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Meende ook vliegwiel voor carb autos en op poelie voor injectie.
Aldus het vraagbaakje van de opel manta… welliswaar een 4 pitter, maar de techniek is het zelfde
aangezien stil zitten niet mijn hobby is..
zijn we de afgelopen tijd weer lekker bezig geweest met Der Kapitänmomenteel zijn we nu zover dat het interieur er comleet in zit.
en ook af is.het uitzoeken, en aanpassen van de kabelboom vergde ook weer een boel vrije tijd,
maar ook dit is ten slotte gelukt.een aantal onbrekende materialen hebben we inmiddels ook kunnen bemachtigen,
en verwacht ik binnenkort de voor en achterruit te kunnen monteren :Dvoor de rest…
tijd voor :kewlpics ;)
dit project bestaat als het ware uit een heleboel kleinere projecten samen…
hieronder wat foto`s van een zo`n project.. de achterlichten :Dna het verwijderen van de oude kleur in de achterlichten..
wat al een karwei opzich was..de achterlichten voorzien van een frisse nieuwe kleur:
om ze vervolgens maar te monteren. in combinatie met de daarbij horende,
inmiddels ook zwarte gemaakte, omlijsting:hieronder dan nog 1 van de start van een nieuw onderdeel.. hoe en wat me hier verder mee gaan doen.. is nog onbekend :agent
tot zover maar weer
:thumb :thumb
goed bezig Dennis :thumb
nou heren mulder…
succes met de werkzaamheden..
hoe sneu ook.. eem de skolders dr onder en ie hebt m weer trechte:thumb
wat’n alderbastens dom genuil hier
10 januari 2014 om 21:56 In reactie op: op zoek naar een inbus bout linkse draad wie weet wat #18203751anders ook wel… heb dr ook nog een liggen vanaf een c30ne
aber das stimmt Siggie-vivaro. :D
er zijn weer wat vorderingen…
het 8 pittertje even weer in de hoek geslingerd,
en we gaan eerst even verder met de innenausstatung…maar voordat deze beide exemplaren gemonteerd konden worden
moesten we toch eerst nodig eens wat isolatie aanbrengen…
het kan in de winter knap koud worden in zo`n pekelbak :jerry :jerry :jerry
helaas is mij het heldere monent ontschoten om het op de gevoelige plaat vast te leggen..
dus beeld je daar zelf maar een ludiek beeld van in.
maar geloof me.. geisoleer is ie.. en n mooi tapijtje.. … whooooop.tot de volgende keer maar weer.
appetjow
hmz.. omboren niet mijn voorkeur, maargoed… t kan..
de keus naar een 3.0 motor is inderdaad beter.
maar waarom altijd vervangen, en niet gewoon repareren..?vind het maar wat rare praat…”flikker dat blok er toch uit, en hang er een nieuwe in” …
je komt bij de dokter ook niet, die zegt.. knip de duim maar weg, en koop maar een prothese…
succes met je wagentje verder !
7 januari 2014 om 22:51 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181144D’r zat wel verschil in de deuren meende ik,
maar verwacht dat de spiegels wel passenOmbouwen is geen reparatie
n 2800s met 3 traps automaat als ik het goed heb.
heb hier nog zo`n blok staan met de zelfde deutsche vergasser,
kan wel even spieken of daar nog wat slangen aan zitten.. maar verwacht er niet veel van.
wagen rijd enkel op benzine, als ik het goed heb.
waneer de th180 niet goed opschakeld, en de motor ook nog niet lekker loopt,
zou je een lek in het vaccuum kunne hebben. of de modulator onderop je automaatbak is defect
deze zit zijdelings aan de bak gemonteerd thv de bijrijderzetelverder wat exacter uitleg van je probleem..
motor hapert in toeren bij opschakelen van de 1 naar de 2 ??
of schakeld hemelaa niet?oliepijl van je automaat bak controleer je als volgt:
draai of rij de wagen normaal warm naar bedrijfstempratuur,
aangezien je geen olietempr. meter hebt, mag je er vanuit gaan dat je wagen op bedrijfstempratuur is, waneer je kachel goed warm wordt ( als de thermostaat zo ongeveer opent)zet vervolgens de auto een beetje fatsoenlijk vlak weg,
schakel vanuit de P rustig naar elke versnelling,
dit omdat je schakelhuis en koppelomvormer zich dan fatsoenlijk vult met de bakolie
doe dit dus bij bedrijfsklare en draaiende motorneem nadat je alle schakelgangen gehad hebt, de pijlstok met het gele dopje,
thv de achterzijde kleppendeksel, uit de geleidebuis.let nu goed op:
aan een zijde staat een nivo hoogte vermeld met 20 graden tempratuur..
aan de andere zijde een nivo hoogte met 90 graden tempratuur..
deze laaste moet je hebben.een juist en correct schakelen wordt behaald indien het olienivo vrijwel gelijk staat met het streepje
aan de 90 graden zijde.NOOIT MAAR OOK NOOOIT hoger als dat !!
indien het nivo te hoog is, blaas je de pakking van je bak er tussenweg, en gaat hij lekken…(als ie dat nog niet doet)
hopelijk heb ik het zo duidelijk genoeg omschreven,
zo eem.. uit het blote hoofdsucces
5 januari 2014 om 19:06 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181229veren van senator of commo c
en..en…en…
4 januari 2014 om 17:44 In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan met je Senator,Monza KAD enz #182034896 cilindertje uit de Kapitan gemikt :agent
zo… en het is inmiddels 2014 :shock:
de tijd vliegt.. en al helemaal als je op een zaterdag bezig bent met je hobby.. :cry
maargoed, we hebben inmiddels weer aardig wat vorderingen achter de rug.
tijd voor wat :kewlpics
de motorkap maar verwijderd, en wat zagen we toen… :shock: :shock:
het loopt best fijn, zo`n 6 in lijn.. maar helaas gaat deze, toch wel dikke motor, plaats maken voor wat anders.
van 4 naar 6 kennen we nu…
nu gaan we van 6 naar 8 :DTADAAA!! de 8 pitter
vergt zo links en rechts wel wat aanpassingen, maar dat mag de pret niet drukken..
enkel kost het aardig wat vrije tijd zo :D2 januari 2014 om 23:06 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181227:thumb :thumb
:thumb
dan knikker je wat meer foto`s bij de advertentie of hier..
kan er ook niks op zien..
wil je ze mij eens mailen?
28 december 2013 om 19:19 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684528vind het wel wat hebben
:thumbeventueel zijn deze dikke wielen nog te koop ook… uiteraard enkel voor een goed bod :D
we zijn inmiddels weer een stapje verder.
een verwoed verzamelaar van de KAD serie wagens, heeft besloten om mij wat onderdelen toe te zenden.direct na binnenkomst natuurlijk aan de slag met me deeltjes… een lampje is netjes opgeborgen
een sierstripje heeft een nieuwe jas gekregen… en het laatste..
ach kijk zelf maar…kost een paar uurtjes tijd.. maar heb je ook wat
na het uitpakken… werdt er na een tijdje eerst genaaid :D
geverfd en gemonteerd..
verder, voor de nieuwschierigen…
de ruiten en sloten in de portieren en achterklep zijn gemonteerd,
het motorkapje kan van binnenuit geopend worden,
en de eerste bedrading ligt uiteraard ook weer op plek.
+ wat extra kabeltjes ivm het geluid.nu maar eens zien waar we mee verder gaan… keus genoeg king:
bij deze wens ik u alleen een goed uiteinde en een goed 2014 toe :thumb
Knap beroerd Patrick
Sterkte en succes met eventueel herstel
Kom hier maar spieken voor t hemeltje anders..
Verder top werk weer jong !
King
Dat is het enige wat ik ervan weet
-
AuteurBerichten














