Ghanz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 6,723)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta A 3000 6cyl RDW probleem #18406125

    ah ja begrijpelijk.

    ach en als het echt niet anders is… dan is er altijd nog “de” optie

    succes !

    In reactie op: Getrag in Rekord D #18405399

    voor zover mij bekend is het enkel een kwestie van losbouten

    pook mechanisme van de getrag kan eenvoudig aangepast worden
    10cm korter en als je wil wel een meter langer :D

    pookgat zal het probleem dus niet worden,

    succes

     

    In reactie op: Manta A 3000 6cyl RDW probleem #18405397

    al vorderingen?

     

    In reactie op: chassisnummer a manta bouwjaar en type herkenning #18405395

    inmiddels al bij de RDW geweest ?

     

    In reactie op: Groter blok manta b #18405394

    zonder aanpassing past er niks anders in een auto

    de c20xe ( of soortgelijke) vraagt aanpassing aan o.a:

    ontsteking of kachelhuis
    versnellingsbak is anders als die van een een  1.6 1.9 of 2.0
    versnellingsbak is passend van de 1.8

    verder zijn de 16v motoren vrij gelijk
    verschil in bouwjaar en type uiteraard

    In reactie op: Kleine onderdeeltjes #18378420

    He Ben, zelf heb ik ze niet zoals je weet, maar ik stuur je wel een bericht op fb.. om hier geen namen te noemen

    ;-)

     

    In reactie op: Monza 2.8 blok in Manta A? #18378418

    appeltje eitje zo`n 6 pittertje in a manta

    oke, het is geen plug en play. maar past prima.

    wel zo ver mogelijk naar achter leggen. dat dan weer wel.
    als ik er een 24V in krijg, krijg jij zo`n 12v er ook in.

    bak is prima, enkel het schakelmechanisme wat inkorten.
    aandrijfas aanpassen evenals carter.
    en hij ligt net zo laag als jij wenst, en hebt dus geen rare bult op de kap nodig.

    succes met het klusje :good:

    In reactie op: Software voor clone op-com #18374775

    iemand nog nederlandse sofware voor de clone ??
    mijn laptop is de verkeerde kant op dicht gevouwen geweest :-)

    In reactie op: 1.6S uitbouwen uit een Manta #18371667

    motor uit carr tillen/hijsen  of de voortrein onder de auto uit draaien?  laatste bevalt hier wel goed.
    enkel de bouten van voortrein in chassis kunnen alderkneiters vast zitten.. dan is hijsen weer makkelijker :D

    gewoon goed kijken..en beginnen  vloeistoffen aftappen waar nodig denk ook aan de versnellingsbak, spanningsbron afkoppelen
    bedrading afkoppelen.. ect ect.. gewoon beginnen, t stelt niks voor. zo klaar.

    zorg wel dat de bak voldoende zakken kan zodat de pook ook mee kan komen.. of je koppelt deze los.. dat kan ook..

    ach er zijn zoveel wegen naar rome

    succes

    In reactie op: Rekord C automaat schakelt slecht #18371578

    h is 2 s is 1  dan schakel je even handmatig.

    ondanks dat je meter wel vacuumdruk aangeeft.. is je leiding niet losgekomen van de vacuum modulator achterop de automaatbak?
    bijrijder zijde even opkrikken en vergeet niet een lampje mee te nemen :D

    knappe kar trouwens !  geweldig model !

    In reactie op: 1.6S uitbouwen uit een Manta #18371577

    welkom jeree

    alles is te maken, laten we dat voorop stellen. maar vaker speelt het budget een grotere rol.
    al zul je daar gaandeweg je project wel achter komen.

    wat is je lokatie ?  mogelijk zit er een clublid of handige harry of herma in de buurt die je wat tips en tricks kan geven.

    voor de rest kan ik hier wel van alles neer tikken, maar gebruik de zoekfunctie op dit forum eens en meld je wat specifieker weer

     

    In reactie op: Het kenteken + foto topic #18370685

    ik verwacht dat je meer succes hebt op facebook. omcn  opel manta club nederland

    al klinkt de bolide wel bekend.. gezien de sidepipes

    In reactie op: Rekord D opbouwen #18370280

    cilinder 1 is zoals haas het omschreef, dus dat is duidelijk.

    checken bougie kabels… oftewel ontstekingsvolgorde:
    bougie cil 1 uitnemen.
    verdelerkap losnemen
    met beleid krukas draaien met draairichting mee,
    met verstand schroevendraaier in bougiegat cil 1 steken,
    voelen waar zuiger staat..
    zuiger in bdp brengen
    (bdp= bovenste dode punt)
    rotor ontsteking moet wijzen naar streepje op ontstekingshuis,
    zoniet, geen paniek, daar waar rotor staat is ontstekingsplek nr 1
    volgende bougie kabels zouden dan rechtsom moeten zijn :153624

    maar LET OP een adertje onder het gras.

    wijst de rotor ( contactpunt van rotor) precies 180 graden verder als het streepje op ontstekingshuis, dan
    staat de motor precies een slag verkeerd, en moet je nog een slag doordraaien om de rotor wel op het puntje te krijgen.

    anders ontsteek je 180 graden verkeerd. en dat resulteert in niet starten en backfires of moeizaam starten

    dit alles geld alleen als ontstekingsas juist gemonteerd is.
    anders het kleppendeksel lichten en kijken welke cilinder er op tuimelen staat, of gewoon 180 graden de bougie kabels verzetten.
    maw 3 plekken opschuiven naar rechts

    wat betreft het bevriezen van je verdamper.. dat duit op lucht in de verdamper.
    ontluchten is het advies…
    kvs bijvullen bij slang van verdamper totdat andere slang begint te stromen.
    spul rap monteren en starten.
    indien gewenst kan het hogerop brengen van voorzijde auto ook schelen. ivm lucht wat de hoogste plek op zoekt

     

    In reactie op: C30NE slecht starten op LPG #18370045

    zie zou gecheckt zijn met de remmenreiniger truck.. toch

    het vervelendste aan het verhaal, zo als je zelf aan gaf.. dan wel, en dan niet een issue
    tja.. dan is het logisch dat je het laat wezen..en afwacht tot het erger wordt.
    nu is het wat erger, en zou je verwachten dat er ook wat te vinden is.

    ontsteking timing en dergelijke zijn goed.
    sensoren heeft lpg geen donder mee te maken
    benzine daarin tegen wel.

    hij start slecht tot niet op benzine.
    heb je dan ook het idee dat hij iets wat veel naar benzine ruikt.?

    de temperatuur sensor voor de regelunit, is mogelijk slecht?
    de 2 polige variant, die enkel polige aan zijkant thermostaathuis is enkel
    voor weergave op dashboard, meer niet.

    LE2 weet ik zo even de stekker en sensor kleur niet van, maar wel dat de stekker en sensor kleur overeen moeten komen.

    deze sensor zit ook OP het thermostaat huis.
    lichtblauw of zwart.

    vervang die wellicht eens, mogelijk krijgt je motor te veel of te weinig benzine bij een koude start.
    en juist deze sensor gaat daar over.

    succes

    In reactie op: C30SE 24V in monza bouwen #18369694

    hoe dat ook precies zat moet ik na zoeken, maar zo uit mijn hoofd, verwacht ik een inkerving / streepje  in de rand van het ontstekingshuis,
    en daar moet de inkerving van je rotor naar toe wijzen, en dat vervolgens met zuiger 1 in bdp ( op de graden voor ontsteking na gelaten)

    dat motor lampje moet ik ook opzoeken, maar het aansluiten waard, al zou het met een testlampje zijn,
    het verschil tussen storing 93 en 94 is dusdanig klein, maar een wereld van verschil, stationair al.. maar zeker bij het vragen van vermogen.

    de tik, oliepijl en druk is goed gaan we van uit, korte testrit gemaakt.. prima..
    olie koeler aangesloten?  of geen gemonteerd?

    In reactie op: C30SE 24V in monza bouwen #18369658

    koud 4 bar oliedruk

    warm 1.5

    niet gek dus.

    aangaande je ontsteking bij een c30SE..?  afstellen op puntje van vliegwiel?  kan helemaal niet.
    je ontstekingshuis is namelijk vrijwel leeg.. op een hall gever na.
    motorstoringslampje ook aansluiten ivm je onstekingstiming,  bij fout timing geeft de motor dat aan.
    storing ( dacht 93 en 94 ) spanning over hall gever ellement te hoog of te laag.

    is het niet een 30E motor ? of de jongere varriant c30ne ?  beide 12 kleppers

    In reactie op: C30NE slecht starten op LPG #18369640

    handig is dat.. iets wat niet goed zit, gewoon laten zitten, totdat het probleem groter wordt.  vaak gaat er meer stuk als nodig zou zijn geweest.

    maar we gaan er gemakshalve vanuit dat de verdamper goed is.

    lpg vraagt om een vroeger ontstekingstijdstip als benzine.
    aangezien het een lpg auto betreft is aan te raden dit ontstekingsmoment aan te houden.
    het benzine systeem is dan maar bijzaak, en als de wagen daar wat minder mooi op loopt, het zei dan zo.

    lpg is tevens extreem gevoelig voor valse lucht, controle daarvan is dan ook raadzaam, neem een busje remreiniger bij draaiende motor, en spuit
    links en rechts wat remreiniger en luister hoe de motor reageert,  beter trouwens dat de motor niet reageert, dan is het allemaal dicht.

    gasklep staat iets geopend? ivm stationair lpg, en makkelijker aanpakken.
    bougies en bougie kabels zijn goed?  voor lpg net wat belangrijker als benzine, maar ze dienen altijd goed te wezen uiteraard.

    brandstofpomp loopt altijd?

    injectoren worden aangestuurd en verbroken door lpg installatie?

    succes

    In reactie op: C30NE slecht starten op LPG #18369633

    leeftijd verdamper?  klinkt als vervuild of versleten exemplaar.

    In reactie op: Mistlampen Manta B1 #18369560

    als ik me niet vergis zit in de keienvanger al putjes in voor de boorgaten.
    kan niet missen dus.

    google staat vol met plaatjes van manta b

     

    In reactie op: Rekord D opbouwen #18369388

    de dop van je overloop vat zit niet echt zuiver dicht.. dat is zo`n drukdop.. die sluit niet luchtdicht af, maar dat schroefje hoort er ook niet in, als je deze eruit zou draaien.. is je “gat” weer te groot verwacht ik.,, laten zitten dan maar.  lucht ontsnapt wel langs de schroef en drukdop.

    overdruk gooit hij er uit via radiateurdop naar dat vaatje.. maar lucht zie je niet verplaatsen, en daarintegen.. je niveau in dat bewuste vaatje steeg immers wel.  bij afkoelen kan het systeem het dan ook weer terug nemen.

    het spugen van koelvloeistof  (KVS) heeft te maken met lucht in het systeem.
    haal maar eens rustig een slang los op je verdamper.. komt daar direct kvs uit, dan zit het daar goed,
    eventueel gemonteerde kachelkraan staat op standje warm neem ik gemakshalve maar aan.
    dop van radiateur af laten, eventueel auto vooraan wat omhoog krikken, zodat de lucht stijgen kan naar hoogste punt.
    auto starten en rustig warm laten draaien, nu kan het systeem geen druk op bouwen, en meestal vind lucht dan zijn weg wel naar boven cq voren.

    begint het boeltje toch te spuiten en te sputteren, auto af zetten, tijdje wachten, niet bijvullen, en weer starten.. kijken wat het niveau dan doet, om vervolgens weer rustig beetje bij beetje bij te vullen, totdat het niveau in de vulopening te zien is.

    succes

     

    In reactie op: Rekord D opbouwen #18369360

    6kant binnen of 6 kant buiten.. afsluiten doet ie. en daar gaat het om.

    #goedbezig :toppie:

    In reactie op: Rekord D opbouwen #18369225

    en een dop op de radiateur..
    vaatje is enkel een overloop en terugloop vaatje… systeem hiervoor was met slang op straat de overtollige kvs lozen,
    bij dit systeem wordt het opgevangen, en eventueel weer terug gezogen, wanneer nodig.

    bij het terugvragen van kvs was er geen kvs voorradig in het vaatje, en ook geen ontluchting, en zodoende zoog de slang vaccuum.

    gesloten koelsysteem vul je bij op het vaatje, beter bekend als expansievaatje, dit vaatje staat wel onder druk, in tegenstelling tot hierboven genoemde.

    bijvullen van het systeem van TS is gewoon koud bijvullen tot aan vulopening… warm laten draaien ontluchten en indien nodig bij vullen

    In reactie op: Rekord D opbouwen #18369170

    gasklep voorverwarming er gewoon af mikken…

    hou kouder de lucht hoe beter..

    maar de andere kant loopt naar thermostaathuis als ik me niet vergis Kyan

    In reactie op: omega 2.5l 16v uit 1995 in ascona bouwen #18369121

    mv6 vs c ascona… :scratch:

     

    In reactie op: Stand van wielen verkeerd #18368452

    zet eerst de wielen maar eens op de grond…

     

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 6,723)