Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zou idd dan heel goed dat tussenlager kunnen wezen.
ik heb dat hele ding eingelijk niet nodig :P
zit dit topic eens door te lezen…
tje kerel… boel centen betaald voor auto van je dromen,
en dan blijkt er verdori toch ook nog voor een boel knaken aan te mankeren.
toch netjes dat je doorzet, en niet direct de auto weer een trap geeft.ik lees een aantal reacties over wielen, ET waardes en brommen of joelen,
die et waarde welke jij aangeeft, ET23 is idd te laag, en met die cobinatie banden
komt dat dus tegen de spatbord randen aan. oplossing is heel simpel, en had je zelf ook al gevonden
geloof ik. maar naar mijn idee is het domweg verstandiger en dus tijd voor een nieuw setje velgen.ik rij zelf met 215/55R16 en de wagen is verlaagd. maar dat past net, bij drempels zit ik soms voor ook op de spatbordranden.
het trekken in het stuur en spoorvorming komt dus gewoon bij je ET waarde vandaan, je spoorbreedte is te breed voor de auto zelf.
bovenstaande zijn naar mijn eigen bevindingen, heb het zelfde namelijk ook gehad met mijn ac schnitzer velgen.
dat brommen en joelen.. trilt de auto dan ook? onbalans is vaak merkbaar aan een trilling door de carroserie heen.
is het enkel brommen bij een bepaald toerental, wat je aangeeft, zit ik te denken aan de versnellingsbak,
mits het hier een schakelbak betreft, mijn ervaring hierin is dat destijds bij een bolide van mij de bak problemen had, waaroor er een een brommend geluid optrad nabij de 3000 rpm.
dus vandaar dat ik dit ff meld.kijk maar of je met bovenstaande info wat kan.
origineel gepost door henk 400rr
Ik kan niet uit het verhaal opmaken of je hem zo los gekocht heb of dat hij nu gemonteerd zit en nu plots een probleem geeft.In principe is het zo dat je om hem in de vijfde versn. te zetten je hem uiterst rechts even moet doordrukken en dan naar boven, de achteruit werkt net zo, maar dan naar uiterst links, even (flink) doorduwen en dan naar boven. Als jue hem niet gemonteerd heb, dan kan het zijn dat je hem niet genoeg doordrukt om hem in de achteruit te krijgen.
Soms wil het zo zijn dat in stilstand 1 versnelling even niet lekker meewerkt, dan kun je deze nogmaals even in de 1 zetten en dan weer eens proberen.
Als hij altijd goed was en nu niet wil dan (logisch gezien) is hij dus nu stuk.
Stel, de bak is nooit gemonteerd geweest en vaak getransporteerd en eens een keer omgevallen, dan kan het zo zijn dat hij zichzelf blokeerd in de achteruit, dat kun je zien doordat hij eigenlijk in z’n vrij staat maar toch de uitgaande as draaid en vaak in de verkeerder richting, dit kan je opheffen door even de achteruitschakelaar eruit te draaien en even de pen met het schuine kantje wat je ziet in dat gat met een schroevendraaier naar achteren te drukken, dan is het verder opgelost.
origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door Arjen
origineel gepost door louwe 16 klepper
hmmm 666 zou mij wel wat lijken:P;)Verklaar:hmmz
666= duivelsgetal of satansgetal (getal van het beest) of het teken van de antichrist.
Ook is het de titel(song) van een album van Iron Maiden begin jaren ’80 (beter bekend bij ouwe hardrockers)
Kans lijkt mij klein dat dit nummer ooit op een nummerbord zal verschijnen.
the number of the beast ligt hier wel op de plank henk.
dus ook bekend bij jonge hardrockers :Px-LMM-x zullen we ook wel niet tegen komen :D
3 november 2010 om 16:49 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309900geheim van de smid hahaha
kost wat.. heb je ook wat :D
origineel gepost door Christian-tsx
ga je de motorruimte ook opnieuw spuiten? ziet er nog netjes uit, beetje poetsen en niks aan doen.is de bodem ook nog kaal geweest? of heb je de tektyl laten zitten.
ziet er verder netties uut keel:thumbup
idd de motorruimte is nog in nette staat, maar mijn baasje wil deze toch opnieuw laten spuiten.
de bodemplaat is niet geheel kaal geweest.
ik ben in die staat bevonden dat mijn baasje dat niet
nodig achte. enkel op de plekken waar het duidelijk was
waar het mis was, zijn reparaties vericht.
(3 of 4 kleine plekjes.)de bodem krijgt als ik gespoten ben nog wel een behandelings beurt.
origineel gepost door McLambo
Heb je die baksteun gewoon omgeboord naar zijn nieuwe plek? kan dit zonder problemen?de 5 bak is langer als de 4 bak, dus de steun moest iets naar achteren, achter de orginele gaten, dus meer richting de achteras zaten nog 2 gaten rond 8mm, waarvoor? geen idee, maar die aan de bestuurderszijde is opgeboord, en aan de bijrijderzijde is een stukje verlengd, deze verlenging is gefabriceerd dmv een stalen strip vast te bouten in de orginele boutgaten.
origineel gepost door Stender
Die originele 6j ATS’jes zijn waarschijnlijk ET30. Heb twee setjes origineel GM en dat is ET30.:thumbup bedankt voor de info stender, zal de baas eens laten kijken of het hier ook zo is.
GT/E-tje king:
origineel gepost door MonzaRon
batterijtjes al weer vol ?we zijn benieuwd naar de hedendaagse [zichtbare] vorderingen :thumbup
:kewlpics
succes alvast ;)
ja ja, hij is geladen :D
hou je vast ron :P
ATS set 1 R13 6j ET?

ATS set 2 R13 7j ET20

inmiddels verkocht aan eigenaar van oranje b1ATS set 3 R13 7j ET?

t nieuwe torretje op zijn plaats.
het kleppendeksel is maar tijdelijk hoor.
een keurig zwart exemplaar komt er later pas op.
de onderzijde, met een verplaatste baksteun.

verdere vorderingen zijn er eingelijk nog niet.
maar het gaat de goede kant weer op,
tis buiten toch weer vroeg donker :D
kan t baasje hier mooi verder prutsen :Dgr
GT/E-tje king:2 november 2010 om 21:30 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309898heb inmiddels een oplossing gevonden.
ook nog eentje die zeeeeeer voor de hand ligt. en dood eenvoudig is :P
maar toch weer bedankt hier.
denk dat rob zijn peesee nog achterin de manta heeft liggen ofzo :P:P
:thumbup:thumbup
bedankt heren
@henk, kan het wezen dat de afwezigheid te maken heeft met het feit dat de huidige as achter
een automaat gehangen heeft?de reactie van user 2000 vind ik ook intressant.
origineel gepost door 2000
Om even op het trillen terug te komen: Ik heb van de week het extra gewicht aan het staartstuk gebout, en mijn trillen is geheel weg. Is echt een wereld van verschil :thumbupdenk dat ik dit goed onthouden ga, en dan eerst het blok afwezig laat, om dan later eens weer te zien.
(sporen waar het blok eventueel gezeten heeft zijn helaas niet aanwezig hier, anders was het wel wat duidelijker geweest)
maar super heren, voor uw reacties. hoef ik me daar geen kopzorgen meer over te maken :D
Hans.
das helemaal een leuk systeem ron. heb het pas ook elders gezien op een senator 24v :D
hij blijft zo goed als orgineel met een paar aanpassingen.
heb hier 3 sets ats-en dus liggen.
allemaal 13 inch
6j
en 2x 7 j.
de 2e set 7j is inmiddels ook al verkocht :D
de 6j blijfen als stallingsvelgen met de banden.
het andere setje 7j wordt gereed gemaakt voor montage.Hans.
oja dat verrekte balast blok…
niemand????ja ik was er inderdaad al poosje.
welkom :P
20. 16v
die dingen hingen altijd in de calibra`s.
enkel de juiste schakelbak erachter, dat schijnt nog wel lastig
aan te komen wezen.
maar voor de rest, is het volgens mij prima te doenhaha ja luxe fiets duurt :P
:cry:cry:cry:cry:cry:cry
ik sta te koop.
:cry:cry:cry:cry:cry:cry
zo… dit geeft vast wel reacties :P
dus mocht je dit lezen.. wie weet er meer over dat gewichtding aan mijn staartstuk..????oja, de baas is weer even in tolbert geweest.
3 rondjes gelopen op die magistrale onderdelen beurs.
en een supergave retestrak gaskabelte gescoord.
dan kan dat gekneusde ding van mij mooi in de bak.
eddepet.. bedankt jong.verder kwam mijn baasje rob nog tegen, hij van de opel4ever.
en poosje later had mijn baasje ook eindelijk zijn druklagertje. :thumbup:thumbup:thumbupmomenteel hangt de bak eindelijk op zijn plek.
pas bout voor het 2.0 vliegwiel gemaakt,
drukgroep en nieuw lagertje gemonteerd.
enkel de baksteun nog fabriceren. en dan is ook dat klusje
weer geklaard. en gaan we verder met weer een nieuw setje velgen.de baas kan slecht kiesen tussen, ats-classic / ats-classic of, je raad het al.. ats-classic :jerry
:kewlpics was het vanavond te laat voor,
grietje grolsch riep de baas. dus de lampen moesten uit.
maar ik beloof je , mooie plaatjes zullen weer komen.het lag een poosje stil… ik sta te koop, en toch gaat de baas verder met mij :P
*ach dat te koop staan… ECH NIE !*
gr
GT/E-tje king:[img]]http://i293.photobucket.com/albums/mm46/brobbel1/opel/roelofamanta.jpg[/img]
ahaas, jij was me dus net voor bij de club-registratie :D
ivanka moest de kleine van jullie nog ff showen bij de buren :P
versnellingsbakkie gemonteerd.:agent
mp eens bekijken, woonplaats enschede…
:o het frontje mist van je radio :P
haha, ik ken wel betere plaatjes van corrado`s :P
jammer dat je je niet bekeren wilt naar het betere merk.;)
31 oktober 2010 om 21:33 In reactie op: nieuwe aanwinst diplo-B verkocht en weer wat totaal nieuws #17735153whahaha, jij was te druk met je vlotte babbel :sleeping
hey dat dash heb ik ook in me fikke gehad :P
-
AuteurBerichten