Ghanz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 3,226 tot 3,250 (van in totaal 6,723)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta A Groep A passend gemaakt met gewone voorpijp #17894117

    tja… een eenvoudig verloopstukje had ook gekund :P

    maar als het maar dicht is, is het prima zo ja :D

    :thumb nice work… arjans vader :jerry

    In reactie op: GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update< #17530466

    @Hendri wrote:

    :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb Kwis wel dai et konnen

    dank u heren :P

    In reactie op: slaat af #17905005

    dus jou probleem omtrend carb, zit m in de membraampjes ?

    heb hier ook ene staan… een b 1900s die ook uitvalt bij remmen.
    maar het toerental wisseld ook bij stationair motor en dan pompend remmen… :sleeping

    In reactie op: verlagingsets streetperformance.nl #17878929

    @Christian-tsx wrote:

    en wat heb je nu voor veren en schokbrekers liggen?

    moet voor de mijne ook nog wat anders hebben. ben dat gestuiter een beetje zat.

    weet ik nog niet chris

    t spul zit nog onder de ascona :D ja ja betreft hier ascona,
    maar onderstel is het zelfde, en zeg nou zelf.. manta klinkt beter haha.
    gaat er mogelijk deze week nog onderweg.
    (ben aan het zoeken naar een caburator topic.. vandaar deze trap omhoog)

    In reactie op: ff een vraagje over C2,4NE #17789336

    en, al vorderingen ?

    In reactie op: Brandstofpomp Manta B GSI !!OPGELOST!! #17895358

    pomp kun je testen…

    even draad vanaf pomp naar + van de accu
    en dan moet hij draaien.

    op de pomp de blauwe draad losnemen, en dat contact dan aan je losse draad verbinden

    doet de pomp het dan niet…
    kun je ook nog de massa testen,
    even doormeten met meter.

    is dit alles te gek…
    dan een nieuwe halen en afwachten.

    doet hij het dan nog niet… dan of massa of relais defect

    In reactie op: Benzinemeter problemen #17894628

    tank je tank eens ramvol..

    je meter geeft dan half vol aan…

    neem de draad van je vlotter los, en houd deze tegen massa,
    en lees vervolgens de stand van je meter af.
    geeft deze dan wel helemaal vol aan, dan is het je vlotter
    geeft deze halfvol aan, je spanningblokje achterop je dash

    In reactie op: vraag over klepen speling #17894835

    @jethro wrote:

    Kan van alles zijn natuurlijk.
    Zit er een goede cq verse accu in, met een zwakke accu gaat de motor ook langzaam rond.
    Ontsteking tijdstip controleren cq afstellen, zitten hier contactpunten in? zo ja deze eerst afstellen.
    Je was al met de kleppen aan het rommelen geweest? zitten hydro stoters in.
    Succes.

    hydro klepstoters zaten toch enkel in de 2.0 e van de manta B …??

    maargoed.. stel ze zitten er wel in…
    motor starten, wil deze niet.. tuimelaars kwartslag losser draaien.
    ontsteking controleren…
    vervolgens nogmaals starten… wil deze nog niet lopen.
    nogmaals alles controleren.
    compr test, om te zien of het probleem in de kop zit de ja of de nee.

    zit het probleem wel in de kop, en je hebt hydro stoters…

    nogmaals kwart slag losser draaien.
    dit herhalen tot motor wel draaid.
    vervolgens het getikker van de tuimelaars wegwerken.

    div. malen de tuimelaars beurtelings een kwartslag aandraaien.
    totdat getikker duidelijk minder is.
    dan bij cil 1 beginnen.

    tuimelaar los draaien… tot getikk hoorbaar wordt, dan heel rustig aandraaien tot getik stopt, van die tuimelaar.
    vervolgens alle tuimelaars bijlangs op deze wijze,
    en dan nogmaals 3 a 4 maal een kwartslag na draaien, maar enkel bij warme motor !

    In reactie op: Tips speakers Zafira A #17839494

    de rest blijft vanzelf werken,
    trek je radio er maar eens uit, en gooi de stekker maar los,
    dan zul je merken dat de middelste balk van je scherm
    de datum weergeeft ipv de frequentie of track title.

    tips omtrend de speakers zijn ook voor mij welkom.
    heb ook een zaf A met maar 2 speakers… in zo`n grote wagen.. toch mal:D

    In reactie op: Versterker koelen #17867152

    @tim_j wrote:

    Het is belangrijk dat de versterker niet op zijn kant hangt of ondersteboven.
    Laag bij de grond is het altijd iets koeler dan boven in de ruimte.

    Als ie dus echt te warm word als bij jou, is het belangrijk dat je luchtflow hebt langs de koelribben van de versterker.
    JE hebt m verstopt in een ruimte, ik neem aan direct achter het plaatwerk van buiten. dat wordt heet ja, succes. :thumb

    ik kom die versterkers soms op de gekste plekken en houdingen tegen.
    maar dat mag toch niet veel uitmaken ???

    mijn tv blijft immers ook gewoon doen als ik m op de kop zet…t kijkt enkel zo lastig
    maar te warm worden, lijkt me stug

    In reactie op: Rekord E2 station 3.0 24v ombouw #17895056

    en die as van de omega past wel zo 1 2 3 ???

    denk dat je ” goedkoper” uit bent om wat leuke velgjes te halen in de maat 5×120

    maar evengoed… succes met de pleur werk :thumb

    deel wel even je vorderingen en ervaring in je project hiero :thumbup

    In reactie op: GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update< #17530463

    @Ghanz wrote:

    TOT DIE TIJD MOET IK MIJ VERMAKEN ???????

    ik kreeg me vanavond toch ergens lucht van… man man :(

    stonden hier een stel malloten in de tuin een onmeunig grote ooievaar op te blazen.
    vervolgen moet er een plaat hout van de baas onder de zaag doorgehaald worden,
    werdt er vervolgens met een ouwe kwast ofzo LIANNE opgekalt,
    daar dan een dikke balk aan, welke in de voortuin in de grond gemept werdt.

    kom ik dan nu echt op de 2e plaats ????????????????
    het gaat toch niet zo ver komen dat ik vertrekken moet ???

    en wat is een LIANNE ???????

    hey luitjes, hier ben ik weer.
    en ja even met een berichtje tussendoor.
    bovenstaande ‘quote’ is niet zomaar uitgekozen…

    mijn baasje heeft mij, samen met zijn vrouwtje weer wat geflikt… en nu snap ik
    heel langzaam het een en ander wat beter.

    net als destijds speelde zich vanmiddag hier weer het een en ander af..
    weer een stel malloten in de tuin, dit keer zelfs zo erg dat dat witte broertje van me
    er voor aan de kant moest :argue
    gelukkig werdt de tuin verder niet aangepakt met een of andere paal in de grond,
    met en groot bord er aan, nee deze kwam later rustig tegen de muur aan te staan,
    maar nu…
    een mega vogel ( ofzo) op de brommer in de tuin…
    en dat bord….

    mensen vertel me het eens…. :wtf is een LARS nu dan toch? ;)

    oja… ik sta lekker op die maffe platen, achter slot en grendel, dus ben er dit keer niet bang voor
    dat ik vertrekken moet, ben immers net weer zo goed als kompleet samengesteld met al mijn
    ledematen :angel

    gr
    GT/E-tje king:

    In reactie op: vraag over klepen speling #17894833

    @opelgteetje wrote:

    Kan misschien ook zijn dat je ontsteking te vroeg staat
    Dan gaat ie ook moeilijk rond

    maar dan moet het anders worden met de bobine kabel los.

    anders de klepspeling wat losser, net wat ed aangeeft

    In reactie op: Classic Opel day 2011 komt eraan !!! #17879897

    ga weer proberen dit jaar wel te komen.
    maar das afhankelijk van het vrouwtje hier haha.

    In reactie op: Ghanz`s ascona b project >>>afgerond en klaar !!!<<< #17852866

    zoals vermeld, staat de “kikker” inmiddels hier op lokatie.

    na donderdag avond weinig gedaan te hebben, enkel binnenzetten :D
    is er vrijdag morgen al op tijd aan begonngen, de ruiten moesten er zaterdag middag
    inzitten, aangezien de ascona zaterdag weer ruimte moest maken voor de gt/e king:

    uiteraard is dit gelukt, en zullen de plaatjes wel weer meer zeggen als 1000 woorden.

    enjoy :P

    :wub
    kwam me daar wat moois van de kar afrollen :wors


    :shock: daar zit nog wel wat hobby werk in :D


    het hemeltje weer op de juiste positie brengen

    het glaswerk weer op de juiste plek gemonteerd,
    met wat extra hulp van thijsje wederom :D
    onze glaszetter bij uitstek :P


    :shock: de lampjes branden alweer :D


    :thumbup


    paar uurtjes verder, maar dan heb je ook wat,
    en wonder boven wonder…. het draaid ook nog weer :D

    en daar staat ie dan.. wachten op wat komen gaat.


    zal de wagen toch wat beter gaan staan als wat er nu onder zit :D

    to be continued.

    In reactie op: .. #17809330

    oei oei oei….

    schijnbaar met een paar draadjes in de war geweest :???:

    de rode draad alhier bleek toch voorzien van een klein, heeel klein blauw streepje.
    deze nu op de brandstof pomp gezet, en zie hier.. de bolide loopt.

    gaan we weer verder in het ascona gedeelte :P

    maar toch bedankt stefan :thumb

    In reactie op: nieuw liefje erbij #17876787

    :shock:

    :thumb zo op de foto nog een super nette wagen ja.

    toppertje hoor, vind het wel wat hebben zo met die bak achterop.

    veel plezier ermee.

    In reactie op: Ghanz`s ascona b project >>>afgerond en klaar !!!<<< #17852865

    haha t ding da lup.
    bleek m toch aan de sturing van de brandstofpomp te liggen.

    nu enkel de aansturing van de brandstofpomp nog vinden.
    deze blijft nu “op contact” doorlopen.

    In reactie op: Ghanz`s ascona b project >>>afgerond en klaar !!!<<< #17852863

    jeuh….t arme ding, jullie weten wel.. die ascona met mooie motorkap, staat inmiddels op de lokatie, alhier.

    super mooi kleurtje met een effectlakje eroverheen, slecht vast te leggen op foto, maar dan hebben we ook nog eens
    wat om bij een meeting oid te bekijken:P

    maar nu komt ie…
    de bult in de motorkap gaat eruit.. o nee… die blijft.
    maar wat er onderzit, dat is ziek. heel ernstig ziek.
    hij doet het niet :D

    wat is het probleem, nou, gewoon… geen broem broem geluid.:D
    wat hebben we gedaan… ? niks :jerry

    constante plus op de rode draad van de motorkabelboom gezet
    geschakelde plus op de zwart gele draad van de motorkabelboom gezet
    en de brandstof pomp, constant op draaien gezet, die aansturing komt later wel,
    al weet ik niet waar die zitten moet, de blauwe draad uit de kabelboom geeft op de meter 12volt, maar pomp doet
    het er niet op, :hmmz

    mocht er iemand zijn met tips…. leef je uit :thumb

    en ja.. de :kewlpics bewaren we voor de zondag ofzo.. druk druk druk nu.

    In reactie op: .. #17809328

    en..als ie dan niet loopt???

    (even topic omhoog trappen, aangezien hier momenteel een, niet draaiende c24ne staat.
    ja, en echte..kompleet c24ne dus geen gerommel met 2.0 2.2 en 2.4 door elkaar.)

    maar t kreng wil niet :sleeping

    In reactie op: ik ga gedeeltelijk afscheid nemen #17897222

    ja ed, als jozef dat zecht… dan geloof ik het al niet meer hahha.

    eens een manta.. altijd een manta…:P

    In reactie op: er word tegenwoordig maar raak gevraagd #17896580

    bepaalde onderdelen rijsen de prijzen de pan ook van uit.

    tussenas manta 5 bak.. om maar wat te noemen

    tja.. de grap is er zo wel af

    In reactie op: topic kan weg #17904625

    ascona C ??????

    daar zit de aandrijfing toch helemaal verkeer van, ed

    In reactie op: ik ga gedeeltelijk afscheid nemen #17897218

    tja, soms moet je keuzes maken piet.

    al denk ik zelf dat er nog wel een keer weer een bericht verschijnt op het forum:
    “piet zijn nieuwe aanwinst” :jerry :jerry :jerry :jerry, en waar ken ik dat toch van :hmmz :D

    geluk verder met je oude / nieuwe hobby. :thumb

    In reactie op: restauratie b manta Update 27-02 #17908700

    lekker bezig johrin. :thumb

    belooft vast weer wat goeds allemaal.

    kom binnenkort wel keertje kijken,
    ;)

25 berichten aan het bekijken - 3,226 tot 3,250 (van in totaal 6,723)