Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2011 om 17:19 In reactie op: Manta A Groep A passend gemaakt met gewone voorpijp #17894117
tja… een eenvoudig verloopstukje had ook gekund :P
maar als het maar dicht is, is het prima zo ja :D
:thumb nice work… arjans vader :jerry
dus jou probleem omtrend carb, zit m in de membraampjes ?
heb hier ook ene staan… een b 1900s die ook uitvalt bij remmen.
maar het toerental wisseld ook bij stationair motor en dan pompend remmen… :sleeping@Christian-tsx wrote:
en wat heb je nu voor veren en schokbrekers liggen?
moet voor de mijne ook nog wat anders hebben. ben dat gestuiter een beetje zat.
weet ik nog niet chris
t spul zit nog onder de ascona :D ja ja betreft hier ascona,
maar onderstel is het zelfde, en zeg nou zelf.. manta klinkt beter haha.
gaat er mogelijk deze week nog onderweg.
(ben aan het zoeken naar een caburator topic.. vandaar deze trap omhoog)en, al vorderingen ?
pomp kun je testen…
even draad vanaf pomp naar + van de accu
en dan moet hij draaien.op de pomp de blauwe draad losnemen, en dat contact dan aan je losse draad verbinden
doet de pomp het dan niet…
kun je ook nog de massa testen,
even doormeten met meter.is dit alles te gek…
dan een nieuwe halen en afwachten.doet hij het dan nog niet… dan of massa of relais defect
tank je tank eens ramvol..
je meter geeft dan half vol aan…
neem de draad van je vlotter los, en houd deze tegen massa,
en lees vervolgens de stand van je meter af.
geeft deze dan wel helemaal vol aan, dan is het je vlotter
geeft deze halfvol aan, je spanningblokje achterop je dash@jethro wrote:
Kan van alles zijn natuurlijk.
Zit er een goede cq verse accu in, met een zwakke accu gaat de motor ook langzaam rond.
Ontsteking tijdstip controleren cq afstellen, zitten hier contactpunten in? zo ja deze eerst afstellen.
Je was al met de kleppen aan het rommelen geweest? zitten hydro stoters in.
Succes.hydro klepstoters zaten toch enkel in de 2.0 e van de manta B …??
maargoed.. stel ze zitten er wel in…
motor starten, wil deze niet.. tuimelaars kwartslag losser draaien.
ontsteking controleren…
vervolgens nogmaals starten… wil deze nog niet lopen.
nogmaals alles controleren.
compr test, om te zien of het probleem in de kop zit de ja of de nee.zit het probleem wel in de kop, en je hebt hydro stoters…
nogmaals kwart slag losser draaien.
dit herhalen tot motor wel draaid.
vervolgens het getikker van de tuimelaars wegwerken.div. malen de tuimelaars beurtelings een kwartslag aandraaien.
totdat getikker duidelijk minder is.
dan bij cil 1 beginnen.tuimelaar los draaien… tot getikk hoorbaar wordt, dan heel rustig aandraaien tot getik stopt, van die tuimelaar.
vervolgens alle tuimelaars bijlangs op deze wijze,
en dan nogmaals 3 a 4 maal een kwartslag na draaien, maar enkel bij warme motor !de rest blijft vanzelf werken,
trek je radio er maar eens uit, en gooi de stekker maar los,
dan zul je merken dat de middelste balk van je scherm
de datum weergeeft ipv de frequentie of track title.tips omtrend de speakers zijn ook voor mij welkom.
heb ook een zaf A met maar 2 speakers… in zo`n grote wagen.. toch mal:D@tim_j wrote:
Het is belangrijk dat de versterker niet op zijn kant hangt of ondersteboven.
Laag bij de grond is het altijd iets koeler dan boven in de ruimte.Als ie dus echt te warm word als bij jou, is het belangrijk dat je luchtflow hebt langs de koelribben van de versterker.
JE hebt m verstopt in een ruimte, ik neem aan direct achter het plaatwerk van buiten. dat wordt heet ja, succes. :thumbik kom die versterkers soms op de gekste plekken en houdingen tegen.
maar dat mag toch niet veel uitmaken ???mijn tv blijft immers ook gewoon doen als ik m op de kop zet…t kijkt enkel zo lastig
maar te warm worden, lijkt me stugen die as van de omega past wel zo 1 2 3 ???
denk dat je ” goedkoper” uit bent om wat leuke velgjes te halen in de maat 5×120
maar evengoed… succes met de pleur werk :thumb
deel wel even je vorderingen en ervaring in je project hiero :thumbup
@Ghanz wrote:
TOT DIE TIJD MOET IK MIJ VERMAKEN ???????
ik kreeg me vanavond toch ergens lucht van… man man :(
stonden hier een stel malloten in de tuin een onmeunig grote ooievaar op te blazen.
vervolgen moet er een plaat hout van de baas onder de zaag doorgehaald worden,
werdt er vervolgens met een ouwe kwast ofzo LIANNE opgekalt,
daar dan een dikke balk aan, welke in de voortuin in de grond gemept werdt.kom ik dan nu echt op de 2e plaats ????????????????
het gaat toch niet zo ver komen dat ik vertrekken moet ???en wat is een LIANNE ???????
hey luitjes, hier ben ik weer.
en ja even met een berichtje tussendoor.
bovenstaande ‘quote’ is niet zomaar uitgekozen…mijn baasje heeft mij, samen met zijn vrouwtje weer wat geflikt… en nu snap ik
heel langzaam het een en ander wat beter.net als destijds speelde zich vanmiddag hier weer het een en ander af..
weer een stel malloten in de tuin, dit keer zelfs zo erg dat dat witte broertje van me
er voor aan de kant moest :argue
gelukkig werdt de tuin verder niet aangepakt met een of andere paal in de grond,
met en groot bord er aan, nee deze kwam later rustig tegen de muur aan te staan,
maar nu…
een mega vogel ( ofzo) op de brommer in de tuin…
en dat bord….mensen vertel me het eens…. :wtf is een LARS nu dan toch? ;)
oja… ik sta lekker op die maffe platen, achter slot en grendel, dus ben er dit keer niet bang voor
dat ik vertrekken moet, ben immers net weer zo goed als kompleet samengesteld met al mijn
ledematen :angelgr
GT/E-tje king:@opelgteetje wrote:
Kan misschien ook zijn dat je ontsteking te vroeg staat
Dan gaat ie ook moeilijk rondmaar dan moet het anders worden met de bobine kabel los.
anders de klepspeling wat losser, net wat ed aangeeft
ga weer proberen dit jaar wel te komen.
maar das afhankelijk van het vrouwtje hier haha.7 augustus 2011 om 07:23 In reactie op: Ghanz`s ascona b project >>>afgerond en klaar !!!<<< #17852866zoals vermeld, staat de “kikker” inmiddels hier op lokatie.
na donderdag avond weinig gedaan te hebben, enkel binnenzetten :D
is er vrijdag morgen al op tijd aan begonngen, de ruiten moesten er zaterdag middag
inzitten, aangezien de ascona zaterdag weer ruimte moest maken voor de gt/e king:uiteraard is dit gelukt, en zullen de plaatjes wel weer meer zeggen als 1000 woorden.
enjoy :P



:wub
kwam me daar wat moois van de kar afrollen :wors
:shock: daar zit nog wel wat hobby werk in :D
het hemeltje weer op de juiste positie brengen



het glaswerk weer op de juiste plek gemonteerd,
met wat extra hulp van thijsje wederom :D
onze glaszetter bij uitstek :P
:shock: de lampjes branden alweer :D
:thumbup
paar uurtjes verder, maar dan heb je ook wat,
en wonder boven wonder…. het draaid ook nog weer :D
en daar staat ie dan.. wachten op wat komen gaat.

zal de wagen toch wat beter gaan staan als wat er nu onder zit :Dto be continued.
oei oei oei….
schijnbaar met een paar draadjes in de war geweest :???:
de rode draad alhier bleek toch voorzien van een klein, heeel klein blauw streepje.
deze nu op de brandstof pomp gezet, en zie hier.. de bolide loopt.gaan we weer verder in het ascona gedeelte :P
maar toch bedankt stefan :thumb
:shock:
:thumb zo op de foto nog een super nette wagen ja.
toppertje hoor, vind het wel wat hebben zo met die bak achterop.
veel plezier ermee.
6 augustus 2011 om 05:09 In reactie op: Ghanz`s ascona b project >>>afgerond en klaar !!!<<< #17852865haha t ding da lup.
bleek m toch aan de sturing van de brandstofpomp te liggen.nu enkel de aansturing van de brandstofpomp nog vinden.
deze blijft nu “op contact” doorlopen.5 augustus 2011 om 15:56 In reactie op: Ghanz`s ascona b project >>>afgerond en klaar !!!<<< #17852863jeuh….t arme ding, jullie weten wel.. die ascona met mooie motorkap, staat inmiddels op de lokatie, alhier.
super mooi kleurtje met een effectlakje eroverheen, slecht vast te leggen op foto, maar dan hebben we ook nog eens
wat om bij een meeting oid te bekijken:Pmaar nu komt ie…
de bult in de motorkap gaat eruit.. o nee… die blijft.
maar wat er onderzit, dat is ziek. heel ernstig ziek.
hij doet het niet :Dwat is het probleem, nou, gewoon… geen broem broem geluid.:D
wat hebben we gedaan… ? niks :jerryconstante plus op de rode draad van de motorkabelboom gezet
geschakelde plus op de zwart gele draad van de motorkabelboom gezet
en de brandstof pomp, constant op draaien gezet, die aansturing komt later wel,
al weet ik niet waar die zitten moet, de blauwe draad uit de kabelboom geeft op de meter 12volt, maar pomp doet
het er niet op, :hmmzmocht er iemand zijn met tips…. leef je uit :thumb
en ja.. de :kewlpics bewaren we voor de zondag ofzo.. druk druk druk nu.

en..als ie dan niet loopt???
(even topic omhoog trappen, aangezien hier momenteel een, niet draaiende c24ne staat.
ja, en echte..kompleet c24ne dus geen gerommel met 2.0 2.2 en 2.4 door elkaar.)maar t kreng wil niet :sleeping
ja ed, als jozef dat zecht… dan geloof ik het al niet meer hahha.
eens een manta.. altijd een manta…:P
bepaalde onderdelen rijsen de prijzen de pan ook van uit.
tussenas manta 5 bak.. om maar wat te noemen
tja.. de grap is er zo wel af
ascona C ??????
daar zit de aandrijfing toch helemaal verkeer van, ed
tja, soms moet je keuzes maken piet.
al denk ik zelf dat er nog wel een keer weer een bericht verschijnt op het forum:
“piet zijn nieuwe aanwinst” :jerry :jerry :jerry :jerry, en waar ken ik dat toch van :hmmz :Dgeluk verder met je oude / nieuwe hobby. :thumb
lekker bezig johrin. :thumb
belooft vast weer wat goeds allemaal.
kom binnenkort wel keertje kijken,
;) -
AuteurBerichten
