Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 december 2011 om 22:34 In reactie op: – Iwan – gaat verder bij project garbage run 2013 #17822964
@Hendri wrote:
Met oude rubbers kit ik ook :thumb
of kit jij zonder rubber :hmmz
maar even weer over ons Iwan.vandaag alweer wat tijd gevonden, jaja stond doosje voor de deur met TIJD.
verschrikkelijk handig hoor. :thumbben eens op zolder gekropen, want volgens mij moest er nog het een en ander wezen aan
rotzooi van de diverse half gesloopte, compleet gesloopte, of compleet intacte MANTA sloten.nou gelukt hoor. na een uurtje prutsen, had ik dan toch het kofferbakslot, en de beide portieren op 1 sleutel… en toen het contact nog. dat ging wat minder voorspoedig.
maar ook dat is gelukt :thumb:kewlpics :kewlpics :kewlpics

mooi zooitje hoor, al staat het wel wijs op zo`n zwart tapijtje :jerry
de “nieuwe” sleutel ligt er al bij. eentje uit de ouwe doos. vermoedelijk nog van mijn 1e manta, maar het kan ook even goed van een van de andere manta`s geweest zijn. ;)
het setje zo goed als compleet, enkel een klein aluminium deeltje ontbreekt. deze hoop ik binnenkort bij een mede clublid te vinden :D

soms tref je ook nog wat creatiefietijd ( wat een woord zeg, en dan vermoedelijk ook nog verkeerd gespelT ook haha :agent )
trouwens wel handig spul die miniatuur sjorbandjes. heb er maar een vers exemplaar opgezet, na de behandeling :D
even testen he, kijken hoe het staat :jerry :jerry
@thijsje was ook aanwezig, en kon met zijn vingertjes niet van iwan afblijven, die arme jongen kan niet wachten om met zijn bolide bezig te gaan, maar EERST iwan. haha.
maar om nu vervolgens met een klein schroevendraaiertje iwan te gaan bezeren vond ik ook niet erg netjes. maar een nauwkeurig onderzoek aan de sponningen van iwan, wezen wel het een en ander uit, (volgende beelden kunnen als schokkend worden ervaren ! )

tja, na nader onderzoek zat er dus wel degelijk wat meer rotterij in. tis ook altijd het zelfde he :angel
tot de volgende keer king:
ben bang da-j ze nie raakt nie HENRI
:jerry :jerry :jerry :jerry
slotenset is inmiddels compleet. bedankt voor de tip johan haha schoot me ineens wat te
binnen. :thumbupleuk ding :thumb
zeer zeldzaam setje sloten voor een manta :P
haal ze er woensdag uit, of misschien straks nog, maar dat zullen we wel zien dan.
zo appart als onderstaand is het tenminste niet :D
dat van die sloten ken ik enigzins, maar heb nu wat… dat is wel heel speciaal haha.
woensdag oamd bie de keet than ?
het schroefdraad in een krukas van de 2.2 en 2.4 is gelijk.
van een 2.0, 19 en 1.6 is daarin tegen weer anders.dus scoor een orginele bout van een 1900 ofzo en pas die in je 2.2 en 2.4
past dat… dan heb je een verkeerde krukas in je motor, of gewoon een 2.0 motor :D
past het niet. mooi. dan heb je vermoedelijk wel een 2.2 of 2.4de aanduiding staat bij de cih motoren onder het 2e bougie gat. c24ne…….. 20E…….19S…… en noem maar op.
@gt/w wrote:
dan heb je geen 2.4 krukas in je blok zitten, dus is het geen 2.4
goeie optie, :thumbup zal wel balen wezen :P
maaruh was er ook niet iets met het aantal gewichten aan een krukas van een 2.0
en een 2.4 … ? :hmmzmet eruithalen nog geen problemen gehad, erin ging soms wat minder haha.
maargoed, ook zulke acties horen bij het knutzelen aan onse bolide`s moet je maar rekenen.
artaparts.nl kan je nog wel een nieuwe of goede gebruikte verschaffen.
(eingelijk opel4ever.nl, maar daar weet ik het allemaal niet meer van.)als het goed is past je p bout uit de 2.4 krukas niet in een 2.0.
pak er maar een bout bij uit een 2.0 krukas, deze draad is anders.
het kan zijn dat je 2.4 p bout al reeds voorzien is van nieuwe draad. en
dat er in alle gaten van het vliegwiel een p bout is toegepast.bij ombouw van een standaard manta motor of ascona of whatever. naar 2.2 of 2.4 wordt vaak een getrag 240 bak gemonteerd. het orginele vliegwiel met drukgroep van een 2.4 past daar niet in.
om dit op te lossen neemt men dus een vliegwiel van een 2.0, met drukgroep van een 2.0
deze kan het ietsje meer vermogen van de 2.4 prima aan, tuurlijk alles kan kapot, ook bij een 2.0 wel.om je vliegwiel dus deugdelijk te monteren, ben je in 1 gat van je vliegwiel een p bout nodig van de 2.0 motor. maar nogmaals, let op de draad, de orginele draad van een 2.0 is anders als die van een 2.4. (draadverschil geld dus voor alle bouten die je moet monteren in de krukas ! ) zorg dus voor een setje goede bouten. en monteren die hap. vastzetten met 60 tot 70 Nm en wat loctite blue.
11 december 2011 om 13:03 In reactie op: Het grote "geef mij een appeltaart met slagroom" s #17755712doe mij dan maar een sta tafel van een motorblok :P
ach, mooi groen is niet lelijk, t valt enkel wat rood uit haha
leuk klusje weer John. succes ermee :thumbup
lees het stuk van ombouw 2.4 naar manta hier in het cih gedeelte maar eens,
daar staat het nauwkeurig beschreven :Dwil je trouwens wat van de P bouten kwijt ??? kan er nog wel een paar gebruiken :jerry
11 december 2011 om 11:25 In reactie op: Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09** #17775140:thumb billy :D
maaruh danny.. verrekt leuke hobby zo jong :thumbup
zal dan wel he jozef :D
:thumb
krijg hier ook wel eens van die brieven… dan en dan wordt dat en dat kenteken belastingsvrij.
indien ik daar bezwaar tegen heb kan ik een contact op nemen met…nooit geen gebruik van gemaakt, moet er denk ik toch eens anders over gaan denken :jerry
10 december 2011 om 19:13 In reactie op: – Iwan – gaat verder bij project garbage run 2013 #17822962@den man en Mantallica…. zeur maar lekker jongens, tis allemaal puur opgekroptte jalouzie :jerry :jerry
maar deze jongen kit de ruiten wel, monteerd ze tevens terug met de oude rubbers, mits deze goed zijn.
je kunt ze ook kapot trekken met het verwijderen ofzo, of dat ze vol zitten met kit.
harde kit delen verwijder je vlot, zachte kitdelen minder, maar als daar het meeste maar van weg is
wil het prima.bij de gte gaan de ruiten er ook nog uit.. zijn niet gekit, en dus lek.
vermoedelijk haal jij 2 dingen door elkaar danny :Pvanmiddag bij mijn oude lui in Collendoorn, een gele manta A.
en nog vele andere oldies. mogelijk een rally oid?je kunt bezwaar aantekenen hoor Ronnie king:
vanavond weer eens een beetje vrije tijd opgeofferd aan Iwan. :thumbup
eerst de beide zijruitjes maar eens verwijderd, om vervolgens het interieur er
maar uit te slopen. en dan kom je 2 enorme gaten tegen :shock:
vervolgens ook de deurkaarten ermaar uit, en de bodembekleding ook maar in een hoek gegooid.


Iwan is nu wel wat lichter van gewicht, maar ben toch bang dat hij wat minder snel is nu.
de “rally” oftewel, de snelle, pedalen zijn verwijderd. wat een aardslelijke dingen zijn dat zeg.
en NEE, deze zijn niet te koop, maar gaan naar de oudijzerboer hier in de buurt, laat die
er maar cola blikjes van maken :puke rotzooi!nu weer eens wat vrije tijd vinden om verder te gaan.
tot volgende week. king:
oja, de 2200 staat wederom in de verkoop, ben te beroerd om de 2.0 eruit te lepelen :jerry
is dat een 5 of 7 pins lmm ?
mogelijk is het grijze GSI interieur voor jou een optie paul.
:thumb
:thumbup
o binnenkort nog wel, enkel niet als sint, dan mag jij de sint uihangen, :jerry :jerry
-
AuteurBerichten