Ghanz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 6,723)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137190

    oef die kwik schakelaar.. das pas ouwe techniek…

    kwik schakelaar maakt alleen contact als de motorkap in de geopende stand staat,

    door het zakken van het kwik ( vloeistof) zou het contact maken, om zo te schakelen.
    motorkap weer dicht.. en het vloeistof zakt weer.

    wat betreft je motor temperatuur.. leuk die waardes.. maar vind ze persoonlijkn niet interesant..

    je meter komt niet uit de hoek..
    blaast de kachel uberhaupt hete lucht ?

    gewoon vervangen die thermostaat… is een inverstering van een 10tje.. wat je voor 100 aan ongemak scheelt

    succes

    In reactie op: motorkeuze. 2 halve 2,0 e blokken welke kiezen #18311189

    @Haasje17 wrote:

    In dat geval zal pruttelen eerder komen door defecte sensor of ander elektronisch probleem.
    Uitlezen en alle onderdelen controleren.

    een 2.0 cih motor uitlezen .?

    :wtf

    mijn idee: motor met lagerschade… oud ijzer… onderdelen welke je weer kunt gebruiken, bewaren.

    de andere motor. tja pruttelen… wat is pruttelen?

    en zoals louwe al vroeg, wat zijn de compressie waarden?

    een cih loopt op 3 cilinders nog wel vrij redelijk ;)
    maar fijn is het niet, natuurlijk.

    verwacht meer dat het een kwestie van afstellen is…
    met name de klepspeling en ontsteking.

    suck6

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137180

    ik twijfel of er uberhaupt wel een schakelaartje tussen zat.. brande deze niet gewoon mee met de stadsverlichting ?

    hangt er geen aansluiting nabij de ruitenvloeistof reservoir ? 2 draads ?

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137178

    t blijven mooie velgjes onder een mooie wagen ! top man

    In reactie op: Manta a borbet velgen #18309755

    eddepet zien velgen..

    gewoon even gaan passen.. dan weet je het snel genoeg :thumb

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137176

    stuurstang in kadett zit inderdaad iets onder een hoek gemonteerd.

    daar in tegen zit een stuurstang van een manta niet onder een hoek gemonteerd.

    om het sturen als recht te ervaren zit er voor kadett een schuine vulring achter het stuur,
    en bij een manta een gewoon rechte vulplaat.

    de vertanding in het stuur, en van de stuurstang zijn van eerder genoemde modellen gelijk.
    je kunt ze dus uitwisselen. en een ieder zal zelf ervaren of het stuur uit kadett gewenst is in een manta.
    de een slingert graag met zijn stuur.. de ander weer niet.

    succes

    In reactie op: Corsa B 1.2 start niet meer #18308905

    als je m aandrukken kunt……. geen compressie.. daarom draaid motor zo snel.

    In reactie op: Corsa B 1.2 start niet meer #18308900

    niks aan de hand, gewoon veel langer doorstarten, geen gas geven.. enkel starten.

    hoe het kan.. vraag het me niet, maar heb al 2 a 3 keer gehad, bij verschillende wagens.
    alsof de hydro stoters leeg lopen, en het even duurt eer er olie weer inzit

    In reactie op: hulp ge vraagt bij 1 kopaking 2 evt motor wissel #18307336

    ai… :hmmz

    niemand die er over de slechte kettingspanners van dit type motor begint..?

    succes met de ombouw…
    kan voor en leek nog wel een leuk klusje worden, dus neem de tijd !
    goed kijken. en je ondervind het vanzelf… valt allemaal wel mee ;)

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137169

    er zit verschil tussen beide sturen.. de kadett heeft een schuine ring tussen stuur en de adapter
    bij manta is deze ring recht.

    onderling uitwisselen van deze sturen past wel…. zoals er immers heel veel past.
    maar het hoort niet zo… en stuurt gewoon bijzonder.

    gewoon een not done ..

    viewtopic.php?f=14&t=155107

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137165

    ik kan me er aan irriteren.. kadett stuur in een manta.. stuurt gewoon naar

    In reactie op: Admiral #18307827

    verstralerszou je remco ook eens kunnen vragen

    ramen zitten inderdaad niet in rubbers maar die plak je er zo in

    In reactie op: sr stuur kadett gelijk aan ascona? #17841866

    past wel. meende ik, wat.. t zijn allemaal t zelfde toch ? :D

    In reactie op: Benzineslang probleem #18306064

    al zo vaak trammelant gehad met die eenlaags omvlochten prut… t ziet er leuk uit misschien… maar wat een rommel

    dat zoiets nog gemaakt wordt :puke

    In reactie op: Benzineslang probleem #18306061

    klinkt als rommelslang…

    mogelijk gebruik je een 1 laags slang?

    je moet het 2 laags type hebben. en dat omvlochten is mij niks waard

    In reactie op: NIET vervangbare dashboard verlichting #18306140

    In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684824

    krek plekje kerel

    ff vlot wat buisjes infrezen joh….

    lekker warm liggen op de grond ;P

    succes daar :thumb

    In reactie op: ombouw 2.0s naar 2.0e #18291382

    inlaatbuis is ook van een LE systeem.. incl de injectoren

    wat betreft de losse draden… even doormeten… ben je er zo uit

    In reactie op: Hele bekende manta te koop op MP #18291276

    Laten we t d’r op houden dat ie heel goed terecht is gekomen

    In reactie op: Hele bekende manta te koop op MP #18291274

    Ook nog maar net, jozo :lol:

    In reactie op: Hele bekende manta te koop op MP #18291271

    benieuwd waar die gebleven is.. als ie verkocht is…

    In reactie op: Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240? #18155371

    :thumb

    succes

    In reactie op: Oldtimer treffen Weerselose Markt #18283731

    elke 2e zondag van de maand, tijdens de zomermaanden….. mei tot september misschien?

    In reactie op: Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240? #18155369

    voorverwarming van gasklep is niet noodzakelijk,
    deze behoort terug te komen op een aansluit t stuk, net boven de waterpomp.
    ik bedoel dus, vanaf de waterpomp gaat er een slang naar het kachelhuis, en juist in die slang zit
    normaal een t stukje, net boven de pomp

    gewoon het huidige thermostaat huis gebruiken… sensor mooi laten voor wat het is, of een bout m14 in steken

    In reactie op: Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240? #18155367

    je hebt blijkbaar 2 systemen door elkaar.. Le jetronic en L jetronic

    L jetronic : is zonder bruine thermotijdschakelaar in thermostaathuis en dus zonder koudstartventiel, daar is immers de bruine sensor voor.

    L en LE jetronic hebben beide een luchthulpschijf, aangesloten met inderdaad de zwarte stekker

    L jetronic heeft de voorschakelweerstanden en grijze injectoren

    Le jetronic heeft de gele injectoren

    motor kan prima lopen zonder de luchthulpschijf, al zal het bij een koude start wat minder kunnen zijn.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 6,723)