GH45T

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 156)
  • Auteur
    Berichten
  • Als je hulp nodig hebt hoor ik het ook wel, is toch maar 10 KM voor me rijden ;)

    In reactie op: brandstof #17401743

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by GH45T

    Opgeteld is de kop met koppakking dus ongeveer 47 cc.
    499,55 / 46,81 = 1:10,67

    kijk 1:10.7 kan nog gewoon met octaan 98 king:
    vond 1:12 al een beetje erg hoog, heb je echt wel andere zuigers voor nodig aangezien de standaard verhouding 1:9.2 is.. :D

    Sterker nog, de berekening gaat uit van vlakke zuigers. Bij een standaard onderblok ga ik ook even uit van standaard zuigers. Die zuigers hebben een putje dus zal de compressie nog wat lager uitvallen.

    Edit:
    Ook maar even uitgerekend.

    Je kunt terugrekenen hoe groot de kamer is als je de boring, slag en compressie weet.

    We berekenen eerst de kamergrootte per cilinder:
    1998 cc / 4 / 9,2 = 54,29 cc

    Dan rekenen we uit hoeveel cc van de kamer de koppakking in beslag neemt:
    4,3 x 4,3 x pi = 58,09 cm2
    58,09 x 0,2 = 11,62 cc

    Vervolgens rekenen we uit hoeveel cc het gedeelte in de kop in beslag neemt:
    54,29 cc – 11,62 cc = 42,67 cc

    Standaard is de kamer exclusief koppakking dus 42,67 cc.

    De jouwe is 41 cc. Elke mm vlakken betekend een kamer welke 5,81 cc kleiner is. Dit zou er op neer komen dat je kop 0,29 mm gevlakt is.

    Let wel, dit is alleen als zowel de fabrieksopgave en jouw meting exact kloppen!

    Nu gaan we uitrekenen wat je compressie zou zijn bij 0,29 mm vlakken en een koppakking welke 1 mm dunner is:

    De standaard kamer was 54,29 cc.

    Bij jouw is er afgegaan:
    4,3 x 4,3 x pi = 58,09
    58,09 x 0,13 = 7,55 cc

    54,29 – 7,55 = 46,74

    499,5 / 46,74 = 1:10,7

    Mijn vraag:
    Klopt het dat je kop ongeveer 0,3 mm gevlakt is?

    In reactie op: brandstof #17401741

    oppervlakte van de zuiger / de boring:
    straal x straal x pi ofwel 0,25 x pi x diameter x diameter.

    Je vermenigvuldigt dus één keer te weinig met 86 mm, je berekend de oppervlakte van je cilinder in vierkante mm.

    Een cc is een vierkante centimeter. Het makkelijkst is dus om meteen in centimeters te rekenen.

    Als de diameter (boring) 86 is betekend dit dat de straal 43 mm is, ofwel 4,3 centimeter.

    De slag is 86 mm, ofwel 8,6 centimeter.

    4,3 x 4,3 x pi = 58,09
    58,09 x 8,6 = 499,55

    De inhoud van je onderblok is op een beetje na dus 500cc, 499,55 x 4 = 1998,23 cc. Volgens fabrieksopgaaf dus aangezien de C20NE 1998 cc is!

    De 41 cc van de kop geloof ik je direct, valt niet uit te rekenen.

    Koppakking :

    Hoogte van de koppakking is 1 mm dus 0,1 cm
    4,3 x 4,3 x pi = 58,09
    58,09 x 0,1 = 5,81

    Opgeteld is de kop met koppakking dus ongeveer 47 cc.
    499,55 / 46,81 = 1:10,67

    Je kunt het nog preciezer uitrekenen, maar dan is het hier niet meer leesbaar en door marges en slijtage zal het waarschijnlijk wel meer afwijken.

    Zou zelf ook voor de duitse V-power gaan, althans, als je in de buurt van de grens woont. Verhoudingsgewijs is dat ook niet eens zo duur.

    In reactie op: koppeling vervangen #17401839

    Hoe zetten jullie het motorblok vast als jullie de bak eraf halen?

    Laatst nog bij een Corsa B C14SE van een vriend van me gedaan, versnellingsbak, koppelingsplaten, drukgroep en drukgroeplager vervangen zonder de motor uit de carosserie te halen. Heb toen het motorblok van de onderkant gestut maar ben dus benieuwd hoe anderen dit doen?

    De bak moest toen overigens uit een Astra van een andere vriend komen welke naar de sloop ging. Alles bij elkaar met als resultaat twee rijdende auto’s heb ik er toch een uur of 16 over gedaan, gewoon thuis zonder brug of put en zonder speciaal gereedschap.

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18186213

    Afgelopen zondag gespot, een lichtblauwe Kadett C aero. Was bij de rotonde in Maasbree.

    Ik stak met de fiets over, onderweg naar de kermis hier, voor de Kadett langs. Heb er helaas geen foto van.

    Bekend hier?

    In reactie op: PC start niet meer op na kortsluiting #17401775

    Even voor mensen met dit soort problemen, je voeding kun je testen met een klein stukje ijzer, paperclip, nietje, wat je zelf het handigst vindt.

    Zorg er eerst voor dat de schakelaar achterop de voeding op uit staat, of als je deze niet hebt, de stekker er uit is.

    Gebruik zelf altijd een nietje, eerst helemaal recht maken, dan dubbel vouwen, één pootje op het groene draadje van je 20 of 24 pins ATX aansluiting zetten en de andere op een van de zwarte kabeltjes ernaast zetten, maakt niet uit welke.

    Zet nu de schakelaar achterop de voeding weer op aan, of in het andere geval, steek de stekker weer in.

    Zo moet de voeding inschakelen en de ventilator gaan draaien.

    Let op, de voeding van een PC vindt het niet fijn om onbelast te draaien, gebruik dit dus puur en alleen om te testen! Als hij draait gewoon meteen weer uitzetten. Je kunt ook een compleet testapparaat voor je voeding maken of kopen, dan worden de 3,3 volt, 5 volt en 12 volt lijnen belast. Ik heb ooit zelf urenlang een autoversterker via een computervoeding laten draaien, versterker op 12 volt, een ventilator voor koeling op 5 volt en de 3,3 volt onbelast. Die voeding doet het nog altijd maar het is in principe niet goed.

    In reactie op: Opel Vectra/Signum GESPOT #17335048

    Gisteren gespot, Vectra B, lichtblauwe kleur, reed achter me toen ik met de traktor naar huis toe reed, oude rode traktor met dubbelwielen, kon er dan ook niemand langs laten. Ik reed bij ons over de straat in Maasbree.

    Zag er netjes uit, hoewel het niet helemaal mijn stijl was, maar was duidelijk werk aan besteed. Heb nog een duimpje opgestoken. Iemand van hier toevallig?

    In reactie op: styling van modelauto's #17401437

    Och och Bart :P

    Je weet wat ik er van vind :hmmz

    Misschien wel nog een keer mijn bestuurbare Nissan 350Z gaan verbouwen, was eigenlijk mijn bedoeling al toen ik dat ding kocht, wat neonlampjes enzo eronder, typische Jappenbak van maken :P

    In reactie op: Start zelf opnieuw op :S #17401421

    Start –> Run (of uitvoeren voor de Nederlandse versie) –> eventvwr.msc –> OK

    En dan bij Systeem en Toepassing zoeken naar rode kruisjes en gele uitroeptekentjes. De meldingen hierin haal je weer even door Google heen en wellicht kom je wat verder.

    Automatisch opnieuw opstarten uitschakelen:
    Rechtermuisknop op My Computer, Properties, tabblad Advanced, knopje Settings onder Startup and Recovery, Vinkje bij Automaticly Restart uitvinken. Voor een Nederlandse Windows installatie moet je even zelf vertalen.

    In reactie op: Start zelf opnieuw op :S #17401418

    Is je processortemperatuur. 54 graden kan hij normaal gesproken prima hebben, alleen zijn de temperatuursensers vaak behoorlijk slecht dus het kan goed zijn dat je er gewoon 20 graden naast zit te meten.

    En inderdaad, vastlopen onder spellen en dergelijke is vaak oververhitting. Al eens in de logboeken van je computer gekeken wat er misgaat? Automatisch opnieuw opstarten na fout uitgeschakeld?

    Gaaf!

    ESWC heb ik met vlagen gespeeld. Maar eens kijken of dit op mijn laptop draait met Radeon Xpress 200M, kruip de laatste tijd steeds minder achter mijn PC en pak liever de laptop erbij op de bank :)

    Misschien een idee om een Opel server op te zetten als er genoeg animo is? Heb hier thuis een server staan met AMD 64 3000+, 1,5 GB ram en 1 Mbit upload en denk dat dit wel moet voldoen voor normaal Trackmania gebruik.

    Ben benieuwd!

    In reactie op: Corsa A 1.7TD Gevonden: 21-01-'10 #17399983

    Zag nog zo’n C17DT of X17DT motorblok met versnellingsbak dacht ik op Marktplaats staan. Zijn eigenlijk Isuzu TC4EE1 motorblokken dacht ik. Vraagprijs was 750 euro. Klik hier voor de advertentie

    Je kunt overigens ook een complete Vectra of Astra kopen met zo’n motorblok.

    Je kunt alleen niet een benzine Corsa ombouwen naar diesel en dan zonder RDW keuring rond blijven rijden, dan kom je vroeg of laat in de problemen. Dus of een Corsa diesel zoeken en die ombouwen of gewoon netjes volgens de legale weg omkeuren.

    Toevallig hebben mijn ouders ook zo’n Vectra met een C17DT :P

    Ben zelf ook al langer aan het denken over een Corsa A met een dikke turbodiesel, maar een beetje een dieselblokje is ook niet goedkoop.

    origineel gepost door 5chaap2k
    Laadtijd topic:

    Niet janken.. topic laad hier op me werk netjes in 1 minuut en 35 seconden..

    dus klikken, kopje koffie halen.. prima te doen :afro

    Hier laadt hij zelfs over GPRS sneller dan 1 minuut 35 dus het valt allemaal nog wel mee ;) Mijn ADSL ligt er vandaag uit omdat mijn abonnement wordt omgezet en tja, je moet toch wat he.

    Mooi werk allemaal, ben je hem nu een nieuw kleurtje rood aan het geven?

    In reactie op: Communicatie vaardigheden van niks #17398190

    Had ik laatst ook, ik een mailtje gestuurd naar een verkoper op marktplaats, hij bood verlagingsveren aan maar er stond voor de rest niets bij, geen merk, niet hoeveel ze verlaagden etc.

    Dus een mailtje erheen gestuurd of hij me kon vertellen welk merk het was en hoeveel ze verlaagden.

    Krijg ik een mailtje terug dat ik maar een bod moet doen. Néé, dat wil ik helemaal niet weten, ik weet dat ik een bod kan doen, ik wil weten hoeveel de veren verlagen en wat voor merk of type het is.

    Even later weer een mailtje dat ik maar moest zeggen wat ik nodig had, hij had bijna alles voor Corsa’s wel liggen, hoewel ik dat betwijfel als ik zijn advertentie’s zo bekeek.

    Nogmaals een mailtje gestuurd met de inmiddels bekende vragen, daarna heb ik nog antwoord gehad dat ik maar beter even kon bellen, zonder dat ik het telefoonnummer wist.

    Daarna er maar mee gestopt, je wilt verkopen of je wilt het niet he ;)

    In reactie op: Wat voor een blok heb ik en wat kan er allemaal in #17368826

    Een X18XE1 is smallblock, alle andere 1800 en 2 liter motoren zijn big block.

    C20NE lijkt me niet eens zo’n gekke keuze bij je Astra.

    In reactie op: een 1.6 8v op webers in een corsa! #17397965

    16SH is big block toch? Heeft een compleet ander inlaat spruitstuk dan de E16SE

    En bij een big block in een Corsa krijg je het hele verhaal van 2 liter inbouw, dus aandrijfassen, motorsteunen etc.

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382199

    origineel gepost door 5chaap2k
    ken je niemand in de buurt die even over je schouder mee kan kijken? geen buurman die bij de anwb zit? (had ik tot vorig jaar, erg handig)

    Woon zelf een kilometer of 10 van Tegelen af en kom er 4 a 5 keer in de week, stap er namelijk op de trein richting school in Heerlen.

    Wil best een keer met Sjoerd meekijken, denk wel dat Sjoerd er zelf meer verstand van heeft dan mij, maar 2 zien altijd meer dan een en heb zelf ook wel vaker dit soort problemen bij mijn eigen en bij andere auto opgelost.

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17312925

    Vanmiddag om 12:30 gespot in Heerlen op Nieuw Eyckholt

    Zilvergrijze Corsa B met een strakke achterklep, lichtmetalen wielen, volgens mij een standaard GSI spoiler.

    Nummerbord heb ik niet op gelet. Auto ging bij een rotonde rechtsaf. Ik liep van school (Hogeschool Zuyd) naar het station.

    In reactie op: l #17392416

    smudge bij je oliedop/ oliepijlstok, beetje een zoete, vreemde geur als je auto aan het rijden bent, blauwe rook als je net je auto gestart hebt etc.

    Is genoeg over op internet te vinden!

    In reactie op: C16NZ olie verlies/verbruik #17393989

    Snel naar een andere garage gaan als ze beweren dat een liter olie op 1000 KM normaal is voor een auto welke 200.000 heeft gelopen.

    En gezien het feit dat je zelf niet zeker weet wat voor type motor je hebt lijkt het me verstandiger dit toch op te laten lossen door iemand met verstand van zaken.

    Succes er mee in ieder geval!

    In reactie op: Show hier je corsa #17292249

    origineel gepost door Thommy H.
    [URL=http://img442.imageshack.us/

    Is hier je band kapot of zie ik dat verkeerd?

    In reactie op: Kadett E sedan turbodiesel ’91 (Vraag i.v.m. radio) #17391608

    Je foto’s maar even zichtbaar maken:

    In reactie op: Koppakking C14NZ #17370049

    Dit vroeg ik me dus ook af bij de koppakking voor mijn E16NZ, daar waren de kanaaltjes dus inderdaad ook dicht.

    Maar kwam wel overeen met de oude pakking dus gewoon er tussen gelegd.

    In reactie op: X16NZ, C16NZ, SZ #17363187

    Origineel gepost door Ruud1984
    en ik heb een C16SE en er is ook nog een C14SE geloof ik.

    zijn ook iets pittigere motoren
    ik heb dus 100 pk ipv de 75 pk standaard uit de 1.6 8v serie.
    schijnt alleen verschil in injectie te zijn.

    De C16SE heeft ook een hogere compressie dan de C16NZ. Eigenlijk is de C16SE kop compleet anders dan de C16NZ kop, ook andere nokkenassen, andere inlaatkanalen etc.

    Maar dan nog, de C14SE (82PK) van een vriend van me komt toch een stuk minder pittig over dan mijn C16NZ (75PK).

    In reactie op: kan iemand goed 'manga' tunen?? #17368243

    Origineel gepost door Jorizimo
    Ja hoor.. Even goede vrienden:P

    He Joris, .B4R7. is meine kleine bruder ;)

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 156)