Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
idd daar stond iets van friesland op.
de foto’s waren nog van de vorige eigenaar dus ik sta niet op de foto :???:ik vind de achter kant wel grappig hoor!!!
@Nor wrote:
Bij mij flink doorrijden precies 90. Rustig rijden 85 (bedrijfstemp). Ruim onder de 85 lijkt mij niet goed Gert. Nog nooit meegemaakt. Naald komt bij 80 pas omhoog. Dus of je sensor of thermostaat niet in orde!
sensor heb ik vannavond nieuwe ingezet dat was het dus niet doet met oude hetzelfde!!
hoe zit het eigelijk bij jullie temp meters?
de mijne heb ik vanavond een nieuwe sensor in gezet,maar als ik flink door rij met de auto loopt de meter op tot net boven de 80 graden.
zodra ik weer rustig rij 60 km/u dan zakt de meter weer tot een eind onder de 80
hebben jullie dat ook?@Tech 1 wrote:
Ziet er erg netjes uit voor een Signum van 2006 en zelfs met travel assistant :thumb , zag dat je hem uit Friesland had opgehaald.
ken je de auto, of had ik dat al ergens neer gezet dat hij uit Friesland kwam.
Idd achterklep spoiler moet er op.
En achter wil ik graag privacy glass.
parkeer sensoren moeten er nog op komen.
Bumpers moeten toch ff mooi gemaakt worden.
Verder laat ik hem zo denk ik.@Tech 1 wrote:
Veel plezier met je aankoop,ben benieuwd naar welke kleur hij is, de meeste zijn grijs of zwart.
idd deze is ook grijs!!
moet eerst is weer kijken hoe dat werkt foto’s plaatsen
ik heb vandaag de signum gekocht!!
het is een 19 cdti met software tunning 177 pk nuzal is proberen wat foto’s te plaatsen
idd wb vrij is zeker een voordeel voor de hobby,
ik had een kadett c1 die koste weinig ik heb voor 3 jaar terug een -offtopic nissan patrol -offtopic gekocht deze op geel kenteken koste bij aankoop 585 euro pr 3 maand!!! das nie grappig!morgen is het zo ver, dan ga ik na een signum kijken ben benieuwd wat het is/word
als ik meer weet laat ik het hier horen!@wim-v6 wrote:
of je er nu een koopt met effe 2ton erop, of 3ton erop zal niet veel uithalen, dit zijn beresterke motoren.
Persoonlijk koop ik een liever een auto waarvan ik weet dat de motor GOED is met 3ton erop, dan eentje waar ik geen goed gevol bij heb met bijvoorbeeld 150.000km
heb laatst een Vectra-B 2.5 V6 benzine gekocht met dik 230 op de klok, ik durf mijn handen in het vuur te steken dat deze motor nog dezelfde stand erbij draait zonder verdere complicaties..
iedereen staart zich zo blind op de km stand!!!! auto met lage standen hebben veelal meer korte en koude ritten, of stadswerk gereden, hier zullen dingen als interne vervuiling, mechanische slijtage meer parten spelen dan een die 300.000 snelweg km’s heeft,,
Willem
een motor is toch een gokje je kan het van de buiten kant niet zien ik heb er wel een gezien en de rest van de auto ziet er netjes uit.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m663032062-opel-signum-1-9-cdti-6-bak-navi-lmv-afn-trekhaak.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;@wim-v6 wrote:
de 3.0 V6 heeft niet alleen Brandstofpomp problemen, de eerste serie heeft ook problemen met de Cilinderbussen gehad, dat zijn de echte hooror verhalen, gescheurde cilinderbussen was niet een enkel exemplaar, maar zijn er zat van geweest, zowel Opel Saab als renault (bij the way, de Renault Vel Satis heeft deze motor ook gehad..)
een Goed Gechipte Z19DTH is rapper als de 3,0 V6 gechipped..
Willem
dan ga ik idd maar verder kijken na een 19 cdti zou toch wel de 150 pk type willen.
de km stand van rond de 180 d km zegt dus niet veel buiten het vliegwiel om?
@speaker wrote:
Een 1.9 CDTi is mss wel de beste keus.
En tja.. elke motor heeft wel zijn mankementen ( de DTi motoren , die jij in je astra hebt , staan er ook om bekent dat de brandstofpomp niet al te best is )
De Z19DT (120pk) is degene met de ‘minste’ problemen. De Z19DTH (150pk) heeft wervelkleppen in het inlaatspruitstuk die vast gaan zitten ( dus opletten dat die jij koopt al een gemodificeerd inlaatspruitstuk heeft )
Nadeel van deze motoren is het vliegwiel. Dit zijn Dualmass vliegwielen die maar een levensduur van 2Ton hebben.
Oplossing: vervangen voor een set met een vast vliegwiel en een koppelingsset met daarop de veren die de klappen naar de bak toe opvangen ( dit betreft een nieuw soort set die nog niet zo lang uit is! )Ik heb de mijne gekocht met 196Dkm en heb er nu ruim 3 jaar later 345Dkm opstaan !! Ben nogsteeds tevreden !!!! :thumb
En ook de mijne is zeker geen slak !! :angel
hoe kan ik zien of er een ander inlaatspruitstuk op zit?
en een beetje geluk moet je hebben he met een auto!@kimmiej666 wrote:
Ik ga zeker niet meer voor een V6 cdti.
Alleen hebben brandstofpomp problemen.
Heb de mijne nu 2 jaar, gekocht met 186.000 van mei 2004 en ondertussen al 4500 euro aan reparaties gehad.
Koppeling/vliegwiel moet je gemiddeld rond 2 ton wel vervangen, want dan is vliegwiel vaak op (idem bij de 1.9 ivm dual mass vliegwielen).
Drukregelaars op de brandstofpomp is vaak wat bij de 3L ook kapot gaat, je kan mazzel hebben net als ik en geen gruis hebben en dan ben je voor ca 300 euro excl. 6 uur arbeidskosten klaar of met pech en wel gruis kan je complete pomp + alles waar je diesel doorheen gaat vervangen.
Het zijn superwagens als ze rijden, maar als een van bovenstaande zaken gebeurd ben je gewoon grof geld kwijt.
dus is kijken na een 19 cdti is mischien de beste keuze!
ik heb met mijn astra bijna niks gehad in de 380 dkm die ik er mee gereden heb radiateur en net 10dkm terug water pomp+gewoon onderhoud natuurlijk@EddyVectra3.2V6 wrote:
Die 3.0 V6 cdti rijdt geweldig, maar of dit een aanrader is weet ik niet. Dit is een Isuzu blok met een vrij bedenkelijke reputatie. In de Renault Espace en Saab 9-5 zit dit blok ook en daar lees je veel horror verhalen over. Frappant is dat je dat veel minder negatiefs hoort over een Opel met hetzelfde blok. Maar wees voorzichtig, want anders loop je er financieel helemaal op leeg.
is de 19 cdti ook isuzu blok of zijn deze beter!!
hij ziet er van binnen wel goed gebruikt uit :hmmz
@brijan wrote:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/signum/9723828
is dit iets voor je????
opzich wel was alleen ook benieuwd na de ervaringen van verschillende motor type’s
vind de kleur niet super
heb gekeken na een diesel, vind km belangerijker dan leeftijd
maar wel ergens vanaf 2005 of zo
@stefanDTI wrote:
Mooi dat het gelukt is !
Op naar de 500.000km
idd daar gaan we voor, kwa onderhoud tot nu toe kan ket wel lukken.
ik kreeg hem met 60,000 km jaar oud,
sinds dien is dit de eerst waterpomp, 1x aircokoeler en gewone koeler.
1x de accu.stuk of wat veren en dat wast wel ongeveer
tis een top auto!!nou de waterpomp zit er weer in,het was te doen alleen jammer dat hij er knetter strak in zat.
verder was het een leuk klusje mede door de tips!oke, bedankt voor de info.
zal er eens mee aan de slag gaan deze week.
even in de planning kijken aangezien de auto nogal veel word gebruikt!!vandaag de 400.000 km op de astra gezet
astra 2.0 dti bj 200220 april 2011 om 20:15 In reactie op: 1200n loopt slecht (start nu niet meer na nieuwe kopppakking #17853076na het monteren van een nieuwe koppakking stonden de kleppen niet goed
deze heb ik dus koud iets losser gezet,toen was het starten en lopen!:D
zal gekomen zijn door een nieuwe of dikkere koppakking denk ik?19 april 2011 om 19:32 In reactie op: 1200n loopt slecht (start nu niet meer na nieuwe kopppakking #17853074mag dicht is op gelost!
iedereen bedankt voor de info:thumbup -
AuteurBerichten


