Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even de foutcode in TIS opgezocht en hij hoort bij de automatische verlichting. Staat bij als opmerking dat wanneer de auto niet voorzien is van de functie “Automatische verlichting”, kan de defectcode worden genegeerd.
3 januari 2013 om 08:39 In reactie op: Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental #18086236Ik heb van mijn Astra ook het inlaatspruitstuk bekeken en er zit nogal wat axiale speling op. Hij werkt nog wel goed maar misschien binnenkort toch maar eens vervangen. Waar hebben jullie het inlaatspruitstuk gehaald? Ik zie ze op Ebay compleet met stelmotor voor zo’n 400 euro. Kan je een gemodificeerde versie makkelijk herkennen of worden er geen andere meer geleverd?
Gr, Eric
31 december 2012 om 08:52 In reactie op: Lekkage Kadett E Life kofferbak tot vloerbedekking in de aut #18089399Heb ooit eens bij mijn Kadett E lekkage gehad op de naad tussen achterscherm en achterkant. Dus naad aan de zijkant onder het achterlicht.
Programmeren in REC is om ook de achterlichten aan te zetten.
Vermogensverlies komt door de foutcode, motor beperkt dan het vermogen. EGR is om uitlaatgassen terug te voeren naar de inlaat. Ik weet niet of de EGR af te doppen is zonder andere foutcodes te krijgen. Er kan wat mis zijn met de bekabeling maar waarschijnlijk een defecte EGR.
P0403 en P0409 hebben beide met de EGR te maken. Met foutcode P0403 wordt vermogen gereduceerd en EGR uitgeschakeld.
Stuurapparaat is de module waar de foutcode in gezet wordt. Dit is dus bijvoorbeeld CIM, REC, UEC, etc. Als je deze weet is het wat makkelijker zoeken in TIS. Ik heb de fout gevonden voor het CDC stuurapparaat (IDS+).
– Start TIS en ga naar Testprocedure (Tech 2)
– Kies zelfstudie modus en klik op volgende
– Als je het stuurapparaat weet kan je de juiste subgroep kiezen. In dit geval dubbel klikken op chassissystemen, dempingsregeling en dan klikken op CDC Astra-H en op volgende
– Kies niet-geleide diagnose elektronisch systeem
– Klik op het plusje voor B-xx en dan op B-001 defectcodeDaar zie je dat het een probleem is met de schokbreker links voor. Maar als de foutcode in een ander stuurapparaat zit kan die een andere betekenis hebben.
Welke stuurapparaat? Wat meer info zou welkom zijn.
Is het een Astra-J? Kijk dan hier eens:
http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-j/index.php?id=6946″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Laatste versie van TIS staat Astra-J niet in. TIS is vervangen door TIS2WEB wat online werkt.
Ik had ook problemen met de sleutels en heb een keer de stekker van de CIM losgehaald. Sindsdien geen problemen meer gehad dus misschien een slecht contact op de stekker.
Gr, Eric
Kijk eens achter je dashboardkastje, zeg maar achter de airbag. Zou een 12 polige stekker kunnen liggen voor TPMS. Daar zit een geschakelde plus in op pin 3. Zeker niks op 1 zetten want daar zit de Low Speed CAN!
Hier een stukje uit TIS:
Nivomat (Vectra-C)
Dit systeem bestaat slechts uit één component, namelijk de Nivomat zelf. Deze werkt eveneens automatisch, maar is in tegenstelling tot de bovengenoemde (Omega-B) een passief systeem. Het haalt de energie om het voertuig op te tillen uit de uit- en inveerbewegingen van de zuigerstang tijdens het rijden, waarbij met elke slag een bepaalde oliehoeveelheid in een interne hogedrukruimte wordt gevoerd. De stijgende druk heeft via de zuigerstang uitwerking op de carrosserie. Deze werkwijze is de reden waarom de niveaustand slechts na een overeenkomstig traject wordt bereikt (afhankelijk van de toestand van het wegdek, enkele honderden meters tot enkele kilometers). De uitlaatprocedure wordt met het bereiken van een bepaalde standhoogte geactiveerd en gebeurt onmiddellijk na het ontladen van het voertuig. Een werkingscontrole is alleen mogelijk door bewegingen van de carrosserie en de as naar elkaar, op voorwaarde dat een overeenkomstige lading aanwezig is.
Vectra-C
automatische, (Nivomat Fa. Sachs, hydropneumatisch)Signum
automatische, (Nivomat Fa. Sachs, hydropneumatisch)SMS zou binnen enkele seconden afgeleverd moeten zijn. Kan zijn dat er een probleem is met de internationale carrier of het netwerk in USA. Het bericht wordt dan tijdelijk opgeslagen op de SMSC en later wordt opnieuw geprobeerd het af te leveren. Jij krijgt dan wel de melding dat de SMS verstuurd is. Zou je eens na moeten vragen bij je provider waarom het mis gaat. Heb je wel het juiste service center nummer in je mobiel staan?
Als de speakers goed gemonteerd zijn zal er niet veel water in de speaker lopen, er zit nl een afscherming bovenop. Het water loopt via de bovenkant van de speaker tussen de speaker en de deurplaat naar beneden en komt daar naar binnen. Het beetje water wat er tegen komt is geen probleem. Of heb je geen originele speakers?
Ik heb dit probleem ook gehad. Het water liep langs de speakers naar binnen. De rubberen afdichting achter op de speakers was helemaal vergaan. Ik heb de deurbekleding verwijderd en alles schoon gemaakt. Daarna op de achterkant van de speakers butyleenkit gedaan en alles weer gemonteerd. Ik heb daarna nooit geen water meer op de dorpel gezien en mijn ruiten beslaan nu ook niet meer.
Ik heb hiervoor butyleenkit gebruikt omdat deze niet uithard en dus later de speakers weer makkelijk te demonteren zijn als het nodig is.
Groeten Eric
De Engelse zat bij de OP-COM, de Nederlandse is de versie van het net. Ik zie wel een verschil in datum bij files, de Nederlandse is van 02-08-2010 0:02 en de Engelse van 01-08-2010 0:00. Als je mijn Engelse versie wilt proberen dan laat maar per PM weten hoe we dit kunnen regelen.
Zover ik kan zien zijn zowel de engelse als de nederlandse SW versie 08-2010.
Blijkbaar kan het niet met de nieuwste CID versies. Ik kan met de nederlandse SW niet in mijn CID (Alpha code: KS), met de Engelse SW wel. Misschien kan je die eens installeren en kijken of het dan wel lukt.
Ik heb het origineel. Ik neem aan dat je het lichtbeeld bedoelt en dat is op de onderste manier voor zo ver ik kan zien. Ik heb geen lichte muur om wat na te kijken en van in de lampen kijken krijg je :shock: Ik heb de auto afgelopen jaar met een nieuwe keuring gekocht en nooit wat veranderd. Ik heb geen last van tegenliggers die seinen.
Ik heb even gekeken en AFL zit ook in de HS-CAN van de CIM geprogammeerd.
Overal goed geprogrammeerd? CIM?
Als je hem omzet voor links rijden gebeurt er dan iets? Zet die hem dan wel goed?
Manier van dimlichtbundel omschakelen:
1. Hendel naar je toe trekken en vasthouden.
2. Contact inschakelen.
3. Na ca. 3 seconden klinkt er een geluidssignaal.
Controlelamp op dashboard blijft branden.http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1240511″ onclick=”window.open(this.href);return false; vanaf 25:50
Als je garantie hebt is je eerste aanspreekpunt de verkopende partij. Dit is dus de dealer en niet Opel Nederland of Opel Assistance. Of de dealer de kosten vergoed krijgt van Opel of een andere partij is zijn probleem en niet die van jou. Het is dus niet Opel Assistance die beslist of er een nieuwe accu in mag maar de dealer.
Ik heb gezocht bij een Corsa-C uit 2006.
Uit TIS:
Afstelbout (1) aan beide koplampen 2 omwentelingen in pijlrichting draaien.
Aanwijzing: Deze koplampinstelling is slechts voor tijdelijk gebruik bedoeld.Afstelbout (1) zit boven op de lamp, de pijlrichting is rechtsom. Afstellen met de verlichting aan, gericht op een licht vlak dan zou je de bermverlichting van rechts naar links moeten zien veranderen.
-
AuteurBerichten