gerkenator

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: auto zuiniger maken #17997120

    je eigen stop&go systeem
    bij verkeerslichten je sleutel linksom draaien bij rood en rechtsom bij groen

    In reactie op: top snelheid astra #18088986

    voordat ik de top heb bereikt is denk ik mijn tank ook al weer leeg.
    heb het dus nog niet kunnen testen, dus ik zou het niet eens weten.
    tot toe 160-165 ofzo gehaald eens.

    In reactie op: motor en kachel blijven erg lang koud. #17930936

    even een update, ik heb een tijdje terug mijn airco laten controleren.
    ze hebben nieuwe vloeistof erin gedaan.

    bij de controle bleek ook dat mijn beide ventilators niet aanslaan als de airco aangezet word, dit bleek defecte stekker te zijn, die hebben ze even goed schoongemaakt en ingespoten.

    nu werkt mijn airco weer 100% super koud, maar ook mijn kachel werkt veel en veel beter, en mijn motor temperatuur meter geeft een mooiere waarde aan.

    koste wel 110 euro maar ben nu wel verzekerd van een goede temperatuur winters en zomers.

    In reactie op: motor in noodloop? en nu slaat hij niet meer aan #18056569

    maandag ga ik de ecu module die bovenop de pomp zit naar een bedrijf brengen, die doet eerst een diagnose en kijken ze wat er kapot is.
    als het te repareren is, en dat is in bijna alle gevallen zo, dan reviseren ze de unit en kan ik dag later weer ophalen.

    kosten hiervan zijn inclusief alles 410 euro. de pomp zelf hoeft er dus niet af en dat scheelt in de kosten.
    de ecu unit is in een paar minuten van de pomp verwijderd.

    hopelijk is mechanische gedeelte niet kapot, ik neem dus wel een klein risico hiermee.

    ook ga ik zelf de brandstof filter vernieuwen.

    In reactie op: motor in noodloop? en nu slaat hij niet meer aan #18056568

    opvoerpomp die heeft hij gecheckt en die was het niet zei hij. ( was eerste wat hij gekeken heeft )
    alles was verder ook goed, dus hij wist zeker dat het de brandstofpomp ( dieselpomp ) is

    en hij bedoelde denk ik dan ook de distributie ketting, maar er zullen wel meerdere aansluitingen zitten die los moeten, dus veel werk.

    In reactie op: motor in noodloop? en nu slaat hij niet meer aan #18056564

    hij had het over kettingen en dat soort dingen, er moet veel los.
    en hij wist 200% zeker dat het de pomp was/is daar wilde hij wel garant voor staan.

    hij naait me geen oor aan als hij zegt ongeveer 5 uur.
    hij had daarvoor net een vectra 2.2 gedaan ook de pomp en dat was ook ongeveer 5 uurtjes.

    maar als iemand het in 1 uur kan voor mij, dat scheelt natuurlijk wel in de kosten.

    In reactie op: motor in noodloop? en nu slaat hij niet meer aan #18056562

    hij heeft een paar dingen kunnen uitsluiten omdat hij die gecontroleerd heeft en of getest.
    of hij hem heeft uitgelezen dat weet ik niet.

    en ja ik denk wel na om een andere auto, maar dat weet ik dus nog niet zeker, ik denk erover na omdat ik dit zwakke punt wat die opel diesels hebben ik niet nog een keer wil hebben. om die reden ook een renault clio diesel niet gekocht die er erg mooi uit zag en ook erg zuinig is en erg goed reed maar erg slechte blokken maakt.

    als ik erg veel geld in deze auto moet steken dan hou ik hem natuurlijk, want dat geld krijg je nooit weer terug verdiend in een andere auto.
    maar als de kosten erg mee gaan vallen omdat ik van de sloop een andere pomp kan krijgen of als ikd e auto met dit defect goed in kan ruilen of verkopen dan doe ik dat ja.

    In reactie op: motor in noodloop? en nu slaat hij niet meer aan #18056559

    de auto zaak vertelde me dat hij 200% zeker wist dat het de pomp was pv44

    ik zei tegen hem, dat als ik nou een pomp zou kopen en hij het dan nog niet deed wat dan, nou dan zou hij me de pomp helemaal vergoeden, zo zeker wist hij het.

    hij heeft ongeveer 5 uurtjes werk om de pomp te wisselen, dus er zit wel werk in, en dus veel arbeidsloon.
    nu is hij gelukkig niet duur met arbeidsloon 32,50 per uur.

    heb diverse sloperijen gebeld om een gebruikte pomp maar nergens nog succes.
    heb eeb revisie bedrijf gebeld en die kon me 1 leveren voor 650 euro en als ik hem inclusief montage wilde dan was het 850 euro, ik weet dan niet of ze de oude er dan ook voor dat geld onder vandaan halen.

    ben dus in ieder geval wel wat geld kwijt, en heb dus nu al weer een beetje spijt dat ik mijn volvo s40 heb verkocht.

    de reden om astra diesel te rijden en om goedkoper per maand te rijden word nu teniet gedaan.

    iemand die nog een pomp weet ergens in het noorden?? of die dit klusje voor weinig wil klaren?

    ben nog aan het twijfelen of ik hem laat maken met sloop pomp en dan meteen inruilen of dat ik hem duur laat maken en dan houden.
    of dat ik hem met kapotte pomp ga verkopen.

    In reactie op: motor in noodloop? en nu slaat hij niet meer aan #18056557

    heb het met een vorige auto ook gehad een golf4 tdi, als ik dan met een iets te koude motor motor ( ik rij wel altijd redelijk goed warm voor ik gas geef ) gas gaf dan ging hij ook in noodloop, dan was het een kwestie van motor uit en weer aan en het was opgelost. is mij met die auto 3 keer overkomen in een 4 of 5 jaar dat ik die golf had.

    hier dacht ik dat ook, maar deed zelfs na een kwartier rust niks.

    In reactie op: Astra G // Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen #17855852

    bedankt, zal eens naar een auto-materialen zaak gaan.

    ik zag in die how to’s trouwens ook een how to van een power sounder, wat is dat??

    In reactie op: Astra G // Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen #17855850

    zonet ook even gedaan. 10-15 minuten werk.
    bovenste pijp en onderste pijp eruit gehaald.

    als je onderste pijp eruit haalt dan komt er wel een klein vierkant gaatje zichtbaar waar de slang omheen moet, die heb ik afgeplakt ( denk daar dus om )

    heb nog origineel gm filter erin, dus winst zal miniem zijn.
    wel voelde ik dat bij schakelen ietsje pietsje soepeler oppakte, en ik hoorde een heeeeel klein soort turbo fluittoontje uit luchtfilterbak komen. heb trouwens alleen maar een stukje naar de c1000 en weer terug gereden en das totaal 6km.

    zal morgen naar me werk 25km heen en 25km terug eens wat beter testen.

    zal eens zien of ik ergens een geschikt inlegfilter kan kopen, k&n of green oid

    voor de informatie ik heb een 2.0 dti sport

    In reactie op: Rate the avatar #17408349

    voor rood altijd een 8 of meer
    8

    In reactie op: Boordcomputer / TID Astra G vervangen voor tomtom #17767094

    damn dat lijkt erg netjes, ben wel benieuwd naar de tutorial.

    wat voor tom tom heb je gebruikt? dit lijkt mij namelijk ook wel stoer.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17342745

    na 81 pagina’s toch iemand die de woordgrap g spot gemaakt heeft… ;)

    ik spot regelmatig een zwarte astra g met een donkerharige jonge vrouw erin, stevige rijstijl tijdend vanuit leeuwarden richting dokkum.

    In reactie op: Astra g sport vs andere uitvoeringen #17861796

    ik heb ook een astra sport. x20DTL 16v uit 01-12-1998

    sport embleempje er wel uit gehaald omdat de andere kant eruit was gehaald/gevallen/gestolen.

    ik heb standaard normale airco erop
    16″ alu wielen van die 5×2 dubbelspaaks op 205 breed michelin banden
    GEEN elektrische ramen en spiegels
    stoffen halve kuipstoelen
    leren stuur
    airbags links rechts
    opel cd-radio
    witte tellers ( zijn die standaard? )
    cv ( is een 3 deurs )
    abs

    toen ik proefrit maakte vond ik hem stug en hobbelig rijden op de snelweg, hobbels op de weg strijkt hij wel mooi weg.

    verkoper zei dat dat hobbelige door het sport onderstel lag ( ik had daar toch wat twijfels over, ik denk dat aan banden ofzo ligt ) ik heb een golf 4 tdi 150pk gehad die 225 goedkope shit banden had, en voor 50mm verlaagd dmv shroefset en achter 30mm dmv veren en die reed comfortabeler maar in de bochten juist ietsje strakker dan de opel.

    dus ik weet het ook niet precies, maar dat hobbelen op snelweg bij rondweg de 100-120km is soms beetje irritant, andere snelheden is het weg, dus sportonderstel????

    In reactie op: het grote senator A topic #17493348

    jammer genoeg mijn ex senator hier niet tegengekomen ( was toen in de begin 20 geloof ik ) was een goud/bruine 3.0 4traps met nergens roest of rare plekken. spontaan gekocht tijdens occassionshow leeuwarden.

    en als ik dit topic eens doorneem dan is dat een zeldzaamheid? heb hem weggedaan omdat het gewoon te duur rijden was in die tijd, wegenbelasting, verzekering ( zat in duur tarief leeftijd ) brandstof.

    toch wel de mooist rijdende auto in mijn auto verleden.

    In reactie op: auto zuiniger maken #17997094

    das wel de manier ja.

    Step 1: Buy an adhesive tape
    Step 2: Open the fuel gauge meter
    Step 3: Pull the fuel lever to full tank position
    Step 4: Cut adhesive tape and stick over the fuel gauge pointer
    Step 5: Close the fuel gauge meter
    Step 6: Enjoy the unlimited ride!

    In reactie op: auto zuiniger maken #17997091

    even een how to van maken? misschien dat ik het ook doe.

    In reactie op: auto zuiniger maken #17997089

    ben wel benieuwd naar de eventuele positieve bevindingen.

    heb wel wat los gemaakt met die kat zie ik wel.

    In reactie op: motor en kachel blijven erg lang koud. #17930933

    hahaha, ja op waarheid berust.

    eigenlijk had ik ook wel gedacht dat dat de achterkant was, maar ja ik dacht ik vraag maar even.

    ik zal morgen eens even onde de kap kijken hoe het zit ( had ik nog niet echt gedaan )

    jij schreef het namelijk zo, dat het leek of was het een makkie…. vandaar.

    In reactie op: motor en kachel blijven erg lang koud. #17930935

    ja sorry ik weet niet precies welke koelwaterslangen je bedoelde.
    achter het blok zei je, maar als het achter het blok is dan kun je daar moeilijk bij denk ik.

    ik neem aan dat je achter het blok bedoeld als je voor de auto staat? wat dat was me even onduidelijk.
    of zijn die slangen op deze foto niet te zien.

    In reactie op: motor en kachel blijven erg lang koud. #17930920

    welke moet ik nou los maken en doorspoelen??

    dit is trouwens een di dti blok van internet, weet niet precies wat ik nou heb. ( ik heb een 2.0 di 16v )
    en dat rood omrand is dat de thermostaat??

    In reactie op: motor en kachel blijven erg lang koud. #17930922

    misschien domme reactie nu, maar als je dat doet komt er dan geen water door je kachel roostertjes je interieur binnen??

    is een luchtslang een idee??

    In reactie op: motor en kachel blijven erg lang koud. #17930925

    mijn kachel word wel enigszins warm en na een tijdje zelfs heet.
    gisteren na 20 minuten normaal rijden heb ik eens een klein stukje 140 en 150 gereden en toen tijdens rijden stond hij ineens op 85 graden, bij thuiskomst bijna 10 minuten stationair laten draaien hij bleef op 85 tot 87 graden ongeveer.

    maar bij normaal rijden dan blijft hij wel dik 20 minuten onder streepjes 70 staan ( dus de beginstand )

    In reactie op: motor en kachel blijven erg lang koud. #17930928

    wat kost zo’n grapje?

    is dat makkelijk zelf te doen.

    heb hem bij een jongen gekocht die voor zichzelf begonnen is, dus geen garantie zeg maar. wil ook niet voor de kleinste dingen weer naar hem toe gaan.

    maar als er wat zou zijn dan wilde hij wel helpen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)