Gerjanb

Aangemaakte reacties

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: mijn ascona 2.0n 1979 project #18063840

    ziet er mooi uit zo. Alleen nog paar cm van de achterveren afslijpen.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564026

    Dat witte is inderdaad opel 452 polarweiss (bij de ascona 400 in ieder geval wel)

    In reactie op: Armanstra’s 400R LET #18305924

    de reparaties zien er erg professioneel uit :thumbup

    lijkt verder ook wel een harde basis dus dat scheelt al weer.

    In reactie op: Schroefset op een manta b? #18248350

    Voor de achteras zijn er pasklare setjes van Avo (demping ook instelbaar). Let wel op dat normaliter het gewicht v/d achterkant op de chassisbalken wordt afgesteund door de achterveer, dit komt nu echter op het dempertorentje uit. Als je een kooi hier op uit laat komen zou het willen, maar zonder kooi denk ik dat de standaard kas op dit punt te zwak is om de krachten op te nemen.

    Voor de vooras geloof ik niet dat er iets beschikbaar is, zonder iets op maat bij KW of Proflex o.i.d. te laten maken.

    In reactie op: Verlaging ascona B #18226241

    Als het nodig is kun je er een stukje afslijpen om op de gewenste hoogte te komen, uiteinde zit toch in een rubber schotel dus.

    En anders te korte veren ondervullen met rubberen schotels van een Mercedes, deze zijn in verschillende diktes leverbaar. Van een oude S klasse zijn dezelfde diameter (W116 of W123, 1 vd 2). Kun je deze veren evt houden.

    Let trouwens wel op dat je evt. je aanslagen in je vooras moet inkorten, anders zit je de hele tijd op de rubber aanslag te stuiteren.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566318

    @RacesconaB204 wrote:

    Ik wil ook een deur vervangen (links zitten een paar kleine blaartjes in de onderste naad).
    Ik heb nog nooit een deur vervangen :hmmz
    Vraag: Iemand tips hoe dit te doen; hulpgereedschap om de pennen er uit te krijgen misschien (?)

    Het hierboven getoonde Z-ijzer hielp bij mij niet, de pinnetjes die door de spanhuls gaan waren zo kapot. Misschien wil het bij jou wel met dit gereedschap, dit is wel het mooiste natuurlijk…

    Ik heb het uiteindelijk met een stuk rondstaal gedaan waarmee je de huls de verkeerde kant op slaat (onderste naar onder, bovenste naar boven) en dan steeds stukjes afslijpen met een dremel.

    ik moest bij mijn deuren de achterkant heel iets ondersteunen met een krik zodat hij niet aan de scharnieren hing, de pin ging er zo makkelijker uit.

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850251

    @henk 400rr wrote:

    vergeet niet:

    Het is de shakedown
    Het is geen WRC
    Er wordt niet als “de dood of de gladiolen” gereden

    Gaat hij stuk:
    total loss is hij onvervangbaar
    In het gunstigste geval zijn onderdelen gruwelijk duur en moeilijk te krijgen.

    Onzin: “geen fut”, men rijd voor de fun met behoud van materiaal.

    Er wordt ook erg hard mee gereden, begrijp me niet verkeerd (kan ook haast niet anders als je Toivonen heet). Als ze eind juli zo in de Eifel Rallye rondrijden dan teken ik ervoor :thumbup

    Ik snap dat het zowat onbetaalbaar is om in competitie met deze auto te rijden. Het ging me echter puur om de auto zelf, en dit is zeker niet de snelste 400 die er rond rijdt. Kijk bijvoorbeeld op 3:28 of 3:48…. Ik heb ze gezien die er minder “moeite” mee hadden.

    http://www.youtube.com/watch?v=sF5A8qxq-ec” onclick=”window.open(this.href);return false;

    edit: zag net in de Flash dat ze 1066kg en 272 pk/8700rpm aangeven. Toerental lijkt me aan de hoge kant?

    In reactie op: Het nieuwe i200 i240 en 400 topic #17850241

    @henk 400rr wrote:

    Harri Tiovonen in een voormalig Henry Tiovonen manta 400

    een paar video’s
    http://www.youtube.com/watch?v=miP5r6tE7jw&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=sF5A8qxq-ec&feature=related

    kenners hadden hem al herkend, dit is de auto die voormalig door Stacy en van der Marel ingezet is hier in Nederland

    Ligt het aan mij of zit er niet bijzonder veel fut in deze 400 (in vergelijking met anderen)? Als ie eenmaal in z’n 2 of 3 zit lijkt het al snel afgelopen. Bij de onboards wordt dit helemaal duidelijk?

    In reactie op: Manta 24h Nordschleife #18021592

    http://www.msc-osnabrueck.com/bergrennen/Gaststarter/VolkerStrycek.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hier staat een heel stuk uit een oude Flash over deze manta.

    Motor is een 18s opgeboord naar 2 liter met cilinderkop van een xe.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789810

    290 pk uit een 2.4 8 klepper: http://www.flathultsrallyteam.se/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Uitdraai staat nog op de 1e pagina.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565516

    Snelsluitingen

    Bijvoorbeeld deze: http://biesheuvel.nl/store/product/161/aero_catch_motorkapsluiting” onclick=”window.open(this.href);return false;

    ze zijn er ook wel goedkoper.

    In reactie op: Zf Versnellingsbak onderdelen #17963620

    Dit bedrijf maakt nieuwe ZF bakken:http://www.eliteracingtransmissions.com/

    Misschien kunnen zij je helpen.

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776789

    @Ascona20E wrote:

    @Mr.T wrote:

    Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz

    Hoeft ook niet als ze in Duitsland gaan rijden,
    Maar waarschijnlijk volgend jaar mogen ze wel met die motor in Nederland rijden ;)

    Ik neem aan dat je de groep h bedoelt? Hier mag je voor zover ik weet niet met een c20xe in een ascona rijden, alleen in een manta b.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)