Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gerben rsv
DeelnemerQua merken ook helemaal mijn combinatie :thumb
gerben rsv
DeelnemerIk heb zelf 8j 18 ET 39 op een cabrio geprobeerd qua vorm volgens mij gelijk aan de coupe dit waren Zafira-B OPC velgen
Helaas ging dit niet passen origineel ,zo’n Irmscher aanpassingsset gekocht en hiermee aan de slag gegaan helaas is dit ook niet echt ff snel te doen komt toch wel aardig wat klop en slijp werk bijkijken
Op de irmscher site staat een TUV beschrijving van de aanpassing (kijken bij velgen voor coupe of cabrio 18 inch en dan het pdf bestand wat erachter staat openen!)Succes als je het gaat doen en ik ben benieuwd naar je ervaring
gerben rsv
DeelnemerIk ben in het verleden 4 x bij een klant geweest met hetzelfde probleem ,hier was ook niets te vinden ECU verv, krukassensor verv , hielp niets uiteindelijk brandstofpomp relais verv en nooit meer problemen gehad!
Relais zal ook niet de hoofdprijs zijn !
Dit was bij een 97er corsa met x14sz motor!
gerben rsv
DeelnemerBrandstofpomprelais
gerben rsv
Deelnemerohja, vanmorgen toen ik naar het werk wou rijden, sloeg mijn auto bijna af.
door snel de koppeling in te trappen, kon ik hem draaiende houden.
alleen nu is opeens het airbag lampje gaan branden, en gaat ook niet meer uit.
het uitzetten is het probleem niet, maar waarom is die nu gaan branden? iemand een idee?[/quote]Spanningsdip zou ik zeggen
gerben rsv
Deelnemerhttp://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m624855590-opel-astra-2-0i-16v-gsi-bj-1996.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pageNum=1&pos=4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
In nog geen 2500 jaar!!!!
Is ook geen 150 pk uitvoering (C20XE) maar een X20XEV met 136 pk!
gerben rsv
Deelnemer@GTS Vectra wrote:
Opel Astra G Irmscher 18″ inch wielkast modificatie
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m623840205-opel-astra-g-irmscher-18-inch-wielkast-modificatie.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pageNum=1&pos=10″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb ooit ook weleens zo’n setje gekocht en gemonteerd maar dan alsnog moet je zagen en knippen in de carrosserie.
Als je een gedetailleerde beschrijving wil moet je op de Irmscher website kijken bij velgen voor een G coupe of cabrio ,die van 18 inch met ET 35 ,hier staat een icoontje bij met een beschrijving van evt aanpassingen aan de carrosserie ,dan zie je dat het zomaar ff gedaan is!gerben rsv
DeelnemerVanmiddag gezien bij Rozenburg een zwarte Astra-g Station OPC rijdend richting de Maeslantkeerring
Zat een mooi geluid in :thumbgerben rsv
DeelnemerVanmiddag gespot een Zwarte G station OPC bij Rozenburg (klonk goed!)
gerben rsv
DeelnemerHet probleem is vaak dat er vocht in koplamp komt een klein beetje condens is niet erg maar als het meer is dan komt er water onderin de koplamp te staan en helaas is het laagste punt het regelapparaat cq ballast waar het water dus inloopt en we weten allemaal dat water en electronica geen goeie combinatie is !
Succes met zoeken !
gerben rsv
DeelnemerWel vreemd dat het voor de G cabrio wel los te krijgen is
Bij mijn vorige nog onder garantie complete voet vervangen door de dealer ,bij mijn huidige na enig spit en zoekwerk rubber gevonden op opeloem en deze besteld , paste prima :thumbupgerben rsv
DeelnemerUitlezen heeft geen nut ,zit geen diagnose op!!!
gerben rsv
DeelnemerEen beetje jutteren tijdens het lostrekken zit idd nog geklemd!
gerben rsv
DeelnemerMet een punttang dat stekkertje naast de aansteker eruit trekken dat is de fitting van het lampje
30 november 2012 om 14:53 In reactie op: Opel astra G 1999 gordelspanner/airbagmelding omzeilen #18079495gerben rsv
DeelnemerWeerstandje ertussen voor de airbag van 3,5 Ohm voor de gordelspanner weet ik niet zeker maar zal vermoedelijk hetzelfde zijn
gerben rsv
DeelnemerIk zou het zoeken in het regelapparaat dit hangt onder de koplamp,hiervoor moet je dus de voorbumper en de koplamp demonteren. Het is een metalen kastje met gele sticker van Hella deze kun je losschroeven van de koplamp,hierna kun je deze openschroeven en de printplaat controleren op vocht cq corrosie als er niks los in ligt adviseer ik je om hem goed in de WD-40 te zetten,in laten trekken en droog blazen met hoge druk meestal werkt het dan weer!
Het ziet er zo uit als het goed is Zie advertentie Marktplaats Advertentie 621165913
Succes Gerben
NB ik heb dit zelf ook al een paar keer gedaan en met goed resultaat
gerben rsv
Deelnemer7
gerben rsv
Deelnemer@Maurice89 wrote:
Even een hele domme vraag :sleeping Zojuist is de waterpomp overleden van me astra :cry Merkte het hopelijk op tijd er liep nog wat wat koelvloeistof uit het blok bij de bijrijders kant en een hoop gerammel :cry …. Maar waar o waar ligt dat schroef oog wat je in de bumper schroeft? Kon hem zo even snel niet vinden door het gestres :swear
En gelijk nog een vraag:
Ik had bij Opel het winterplan laten doen. En alles was goed gekeurd op me accu na.
Er staat in die brief:
Tot 1 April 2013 bent u gedekt tegen eventuele defecten.Wat houdt het precies in? Alleen de waterpomp kostenloos of?
Hoorde net al van als dat de waterpomp vernieuwd word dat dan ook de distributieriem word vernieuwd. Maar op het winterplan staat alleen waterpomp…. Beetje raar? Of weet iemand hoe dat zit.
Arbeid voor de waterpomp en de waterpomp en koelvloeistof zelf krijg je vergoed eventuele andere zaken moet je zelf betalen, ikzelf zou tandriem en rollen ook gelijk vervangen zelfs al moet je dit zelf betalen hiervoor hoef je dan in ieder geval de arbeid niet te betalen
gerben rsv
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Effe een Vraagje van mijn kant:
Klopt het dat bij een Astra-G 1.7DTi Y17DT het motorlampje heeft plaats gemaakt voor het Service lampje na 2001??
Ik heb een 2000 staan, deze heeft enkel een motortorings lampje, het service lampje brand niet bij deze (Oranje motorblokje)
nu heeft deze jongen een 1.7DTi uit 2002 gekocht, en bij deze brand dan alleen service lampje (auto met steeksleutel)De teller is wel anders namelijk, die van 2002 heeft meer streepjes op de schaalverdeling.. (op de snelheid iedere 5km ipv iedere 10km)
Willem
Dit klopt het oude type is nog met het ouderwetse motorlampje en pas later zijn ze met het servicelampje gekomen
gerben rsv
Deelnemer@astraTD wrote:
Vandaag op de sloop geweest
En trof deze los aan in een Omega B1
Dacht gelijk hup mee nemen..Maar past die in de astra F? huidige schakelaar moet ik naar voorduwen om de achterwisser te laten bedienen en met deze schakelaar van de omega gaat dat niet… of moet ik daar speciaal op een knopje duwen?

Dit is er een uit een sedan die heeft geen achterwisser!
Volgens mij staat er een Howto in het Omega gedeelte volgens mij heb je een ander relais nodiggerben rsv
Deelnemeroliepomppakking wil weleens lek gaan!
gerben rsv
DeelnemerVerschillende ET-waardes voor en achter is zeker geen afkeurpunt !
Werk zelf bij een BMW dealer waar regelmatig verschillende ET-waardes voor en achter voorbijkomen en dit is af fabriek!gerben rsv
DeelnemerTe hoge druk krijg je beschadigingen van, meeste wasboxen zijn de drukken niet echt hoog
Wasstraat is volgens mij geen probleem bij mijn auto’s in ieder geval niet (Astra-G) deze hebben een stoffen dak ik heb ook weleens een Astra-F gehad met een plastic achtig dak deze heb ik echter nooit in wasstraat gehad.
Ik doe mijn auto iedere 2 weken in de wasstraat en dit geeft geen probleem auto staat wel binnen en dit scheelt wel!
Er zijn onderhoudssetjes te koop dat weet ik wel, ikzelf heb hier geen ervaring meegerben rsv
DeelnemerMooie Coupe
Motor vind ik mooier :D ,ik heb er zelf ook een gehad ben inmiddels met de derde bezig :thumb
Ik heb nu een 2008 RSVR in Ice White :wubGerben
PS ben je ook op het forum van de Appie’s te vinden?
gerben rsv
DeelnemerHeb zelf origineel xenon in de Zafira hier zit een multistekker op
Ik weet niet of de hoogteverstelmotor een aparte aansluiting heeftIk heb wel origineel xenon in een Astra-G ingebouwd ik heb hiervoor alle onderdelen uit een andere auto gehaald
Dus een lichtschakelaar ,hoogtesensor en de stekkers van de koplampen (en de koplampsproeiers ed)
Hierna op internet gezocht heb een howto gevonden op een Duitse site
bij mijn auto miste een stukje bedrading tussen stekker bij A-steil en lichtschakelaar ,dit zelf aangelegd
Je kan trouwens wel je oude lichtschakelaar laten zitten en handmatig de koplampen verstellen dit was bij mijn astra exact dezelfde motor, bij Zafira weet ik dit nietLink gevonden http://www.migrosser.de.vu/” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten