Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gerben rsv
DeelnemerPassen doet het wel.
Persoonlijk vind ik het niet echt mooi staan.
Wat voor kleur is je cabrio?
gerben rsv
DeelnemerEr zijn er die hebben zelfs 20 inch eronder gehad !
Je moet een hogere ET-waarde hebben dan valt de velg verder naar binnen!
Op het engelse forum zag ik ook verhalen voorbij komen over aanlopen met 19 inch snowflakes deze zijn 8 j 19 ET 43.
Zelf heb ik weleens 7,5 j 18 ET 41 geprobeerd dit lijkt te passen op het oog ik heb er echter niet mee gereden.
gerben rsv
DeelnemerIk heb op mijn OPC weleens 8jx18 ET 39 gehad met 225/40/18 deze liepen aan op de achterdeuren !!!
Ik weet niet of je een OPC hebt of een gewone ? bij een OPC zit de bodykit in de weg.
Dus ik denk dat het niet past zeker niet als je ook nog wil verlagen!
gerben rsv
DeelnemerHet blijven mooie velgen zeker onder deze auto!!! :wub :wub
NB er word nu zo’n zelfde set te ruil aangeboden op de Marktplaats hier diegene wil 18 inch velgen inruilen misschien iets voor jou?
gerben rsv
DeelnemerZo is de auto precies goed :thumb
Dat heb je snel gedaan met de bandjes !!
gerben rsv
DeelnemerEr hoort een zwart dopje in de gordel te zitten deze voorkomt het oprollen van de gordel als je de leuning plat legt!!!
Als de leuning plat ligt kan de gordel wel oprollen maar niet uitrollen!!!Dit is wel normaal , het voorkomt dat de gordel af zou rollen als de auto bv ondersteboven ligt.
gerben rsv
DeelnemerTankventilatieklep?
gerben rsv
Deelnemerde enige manier om erachter te komen is de tank helemaal leeg rijden!
Jerrycan met 5 liter in de kofferbak en rijden maar.
Ik heb mijn eigen auto ook weleens leeg gereden ik had toen nog een rijbereik van 40 km en er ging iets van 45 liter in meen ik.
Dus ook een iets te kleine tank.
De beluchting kan verstopt zitten maar het kan ook in de tankventilatie zitten.
Tankventilatieklep zit aan het luchtfilterhuis gemonteerd je kan proberen de leiding die van onderaf komt los te maken en de aansluiting aan de klep af te stoppen en het zo te proberen.
gerben rsv
DeelnemerIk weet dat de eerste serie Astra-G en Zafira weleens problemen hadden met de tank deze bleek te klein te zijn!
Het is een kunststof tank en kan dus wel tegen wat vervorming!
Ik zou het zoeken in een te kleine tank.
Het probleem van het lucht ontsnappen bij het losdraaien van de tankdop heb ik ook gehad met mijn 2.2.
Ik had hem ergens gekocht waar hij al vrij lang stond en ik heb het vermoeden dat het actief koolstoffilter helemaal volzat en de brandstofdampen dus niet weg konden uit de tank na een paar keer tanken is het probleem vanzelf opgelost en heb ik er geen last meer van gehad.gerben rsv
DeelnemerKoelvin heeft 2 standen, hoge stand werkt alleen als het echt warm is en de airco dus echt hard moet werken!
Als het koudemiddel op is slaat de compressor inderdaad niet in.
gerben rsv
DeelnemerIk heb de foto’s van het dak nog ff bekeken maar het lijkt haast of het niet goed word opgevouwen misschien dat je daar even naar moet kijken .
Hangen er geen koordjes los aan de binnenkant?
Volgens mij heb ik nog een lakstift liggen in deze kleur bij interesse stuur maar een PM
gerben rsv
DeelnemerAls ECO brand in het scherm is je airco uitgeschakeld.
Als ECO niet brand is de airco ingeschakeld.
Het geluid wat ik denk te horen is het geluid van de koelventilator buiten de auto.
Als je een soort van zuigend geluid hoort in de auto dan betekend dit dat er te weinig koudemiddel in het systeem zit.
gerben rsv
DeelnemerIs het materiaal van het dak nog soepel of is het erg stug?
Als het erg stug is krijgt de motor het niet verder in elkaar getrokken ,wat je kan proberen is een beetje helpen door erop te duwen. Wel voorzichtig uiteraard.
Inzake het alarm als het goed is kun je met contact aan de startonderbreker eraf halen ,deze schakelt er inderdaad na een aantal seconden automatisch op. Je moet alleen ff uitzoeken welk knopje het is op de afstandbediening!
Let op niet eerst je contact uit zetten maar gewoon aan laten staan en dan proberen welk knopje werkt.
gerben rsv
Deelnemerwaterpomp kan blijven zitten als deze er goed in zit!
Achterste distributie kap moet er wel af.
gerben rsv
Deelnemer@Toestra wrote:
De Zafira B OPC is niet te leveren geweest met een reserve wiel… en de aftakking naar het rechter sierstuk loopt dwars door de plaats van het reserve wiel.
Om het reserve wiel heen is wel mogelijk, maar dan kan ik beter een ander systeem als uitgangspunt nemen.
Ik ga m’n opties even heroverwegen… Maar bedankt voor je aanbod i.i.g.!Bij mijn schoonvader zat ook geen reservewiel onder zijn B OPC toen hij hem kocht maar een reparatie setje in de kofferbak was gelukkig wel standaard alleen in de eerste week dat hij hem had op de snelweg door glas gereden en dit gat was dus niet te repareren met het setje!
Er ligt nu een thuiskomertje in de kofferbak!!
gerben rsv
DeelnemerDikke kans dat de bedrading naar het slot gebroken is !
Deze bedrading loopt aan de linkerkant thv het scharnierpunt!
Het aantal sensoren valt trouwens bij een normaal stoffen cabriodak nog wel mee.
gerben rsv
DeelnemerDe ECU die Koen laat zien is de motorECU ,het dak van je auto gaat hier echt niet op werken!!!!
Wat een hoop mensen niet weten is dat moderne auto’s vol zitten met ECU’s voor van alles en nog wat!!
gerben rsv
DeelnemerWat misschien wel handig om te weten is ,is of het een volautomatisch of een halfautomatisch dak is.Hieronder een link naar een website onderdeel 14 t/m 16 is de ECU misschien op je eigen ECU kijken of 1 van de nummers overeen komt.
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/600/2554/27104,27153,27152,27102,27101,27099,27154,27100,27095/” onclick=”window.open(this.href);return false;
gerben rsv
DeelnemerMijn reactie was wel degelijk serieus!
Wat je misschien ook kan doen is zelf contact opnemen met ACtronics en navragen of ze de ECU wel kunnen controleren als de auto erbij is zoja zou je er misschien zelf langs kunnen rijden om de ECU te laten testen.
Zonee is mijn optie echt zo gek nog niet ,misschien dat je het uit een sloopauto kan halen oid.
Voor zover ik weet hoef je deze ECU niet in te leren of te programmeren op de auto.
gerben rsv
DeelnemerGing het aansluiten van de stekker wel makkelijk of juist heel moeilijk?
Als het heel moeilijk ging heb je kans dat de stekker niet goed zit en/of pinnen krom!gerben rsv
DeelnemerProberen iemand met dezelfde auto zover te krijgen dat je zijn ECU mag lenen!
gerben rsv
DeelnemerMocht je interesse hebben ,ik heb een setje OPC velgen bij de spuiter liggen en die zijn bijna klaar ,inruil van je eigen velgen is mogelijk.
gerben rsv
DeelnemerDeze is van de motorkapschakelaar en word alleen gebruikt met een fabrieksalarm.
gerben rsv
DeelnemerCoulance stopt na een jaar of 4 tenzij het iets is wat de veiligheid in gevaar brengt maar dan volgt er ook meestal wel een terugroepaktie.
gerben rsv
DeelnemerGerben,
Haal je het niet naar het gat of past hij niet in het gat?
-
AuteurBerichten