Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gerben rsv
DeelnemerVan een G op een F ??
NEE
gerben rsv
DeelnemerOf 1 van de elektropneumatische vacuumklepjes!!
gerben rsv
DeelnemerMijn schoonvader rijd ook met een B OPC en hij hoeft misschien 1 liter op 15000 km bij te vullen!
Het is overigens wel zo dat sommige fabrikanten hele hoge verbruikscijfers normaal vinden.
VAG 0,8 liter op 1000 km
BMW M-modellen 1 liter op 1000 km
Bijvoorbeeld!!!
Meestal staat in het service- of instructieboekje hoeveel dit mag zijn.
gerben rsv
DeelnemerIk zou denken dat er iets is met de temperatuursensorstekker . Zoals je het probleem omschrijft denk ik dat het signaal van de temperatuursensor wegvalt en dat de ECU hierdoor denkt dat de auto steenkoud is en dus veel meer brandstof in gaat spuiten hierdoor verzuipt de motor.
Misschien kun je je boordcomputer op momenteel verbruik zetten en kijken of deze heel erg oploopt als de problemen ontstaan.
gerben rsv
DeelnemerZijn het originele velgen???
Vaak met imitatietroep worden er vulringen gebruikt en als deze met een luchtsleutel worden vastgezet heb je kans dat het wiel niet gecentreerd zit , en dan kunnen de wielen nog zo goed gebalanceerd zijn trillen zal hij dan zeker doen!!!
gerben rsv
Deelnemer@TerryB wrote:
@TerryB wrote:
Niemand?
Originele 17″ velg is 7,5jx17 ET 47 met de ET 33 ga je dus 15 mm verder naar buiten ,ik denk dat je het even moet passen .
Met wat voor velgen rij je nu?[/qote]
Oke thnx voor de info.
Ik rijd nu met een breedset met 17inch 9j achter en 8.5j voor. Maar de et waarde zou ik niet weten. Ik moet wel zeggen dat ik met goed getrokken bandjes rij (195/40 rondom), dat ik heel laag ben maar mijn wielkasten achter zijn wel gerold.
Dus als iemand mij verder kan helpen? Ik denk wel dat het gaat passen aangezien ik nu al best wel breed rijd. Alleen de velgen die ik wil halen word een winter set dus de bandjes zijn ook wat hoger. Ik vind het niet erg om voor de ruimte van de winter de astra omhoog te schroeven.[/quote]
Niemand die hier antwoord op kan geven? Gaat om 15 inch. Velgen btw.[/quote]
Ik denk dat 15 inch wel gaat passen hier zit dan waarschijnlijk 195/65/15 op .
Dat moet wel passen.
gerben rsv
DeelnemerZorgen dat de klep werkt!!
gerben rsv
Deelnemertankontluchtingsklep hangt aan je luchtfilterhuis thv de veerpoot.
Maarre hij zorgt er juist voor dat de benzinedampen worden toegevoegd aan je inlaatlucht .
Er zit in je rechter voorscherm een reservoir ,het actiefkoolfilter , hier worden de brandstofdampen in opgeslagen als de klep niet goed functioneerd zit dit filter op enig moment vol en kun je dus benzine gaan ruiken!
gerben rsv
DeelnemerDemontage bij een Zafira-B durf ik niet te zeggen , de sproeier word door de waterdruk naar buiten gedrukt tot het gat vrijkomt hierna gaat deze weer terug naar binnen.
Ik weet niet of hij te repareren of te smeren is wij vervangen ze meestal.
gerben rsv
DeelnemerWat bedoel je met een vrijloopmotor??
gerben rsv
Deelnemer@Bushman wrote:
Ik zou graag het gemiddelde verbruik op mijn boordcomputer willen zien (Astra G, 2000). In het instructieboekje staat dat ik kan instellen d.m.v. de R en S knop op de ruitenwisserhendel. Echter, hier zitten bij mij helemaal geen knoppen op! Herkenbaar? Een oplossing?
Mocht je interesse hebben , ik heb nog wel een aantal delen liggen :thumb .
Ik hoor het wel.
gerben rsv
DeelnemerBij het merk waar ik werk bmw zie ik dit ook regelmatig.
Wij vermoeden dat het een gevolg is van te pure ruitesproeiervloeistof ( oftewel te weinig water bijgemengd)
4 augustus 2013 om 16:04 In reactie op: z20LET gooit olie uit cartervent cilinder 2 einddruk 4,5 bar #18161972gerben rsv
DeelnemerWat ik bedoel is dat de kleppen een keer de zuigers hebben geraakt bv als gevolg van een gebroken tandriem de kop hebben ze wel hersteld mbv nieuwe kleppen en hopelijk nwe klepgeleiders alleen is het onderblok blijkbaar niet gecontroleerd!
Wat ik altijd deed was de zuigers gelijk zetten en er dan een beetje benzine opgieten (ook gelijk nivo!) Als het goed is zakken ze alle vier met dezelfde snelheid hier mag iets verschil in zitten maar niet teveel . Als er 1 afwijkt heeft de zuiger zo’n harde tik op zijn kop gehad dat de zuigerveer vastzit!!
Oh ja drijfstangbouten vervangen!! (Als ze los zijn geweest)
En natuurlijk olieverversen hierna
gerben rsv
Deelnemer3 augustus 2013 om 17:08 In reactie op: z20LET gooit olie uit cartervent cilinder 2 einddruk 4,5 bar #18161966gerben rsv
DeelnemerHeb je ook foto’s van de andere zuigers?
Het lijkt haast of de kleppen een keer tegen de zuigers aangekomen zijn als ik de inkepingen zo zie ( het is wel een tijdje terug dat ik een motor uit elkaar gezien heb!)
Misschien zuigerveer vast ?
gerben rsv
DeelnemerIk heb via Google ff gezocht maar ik denk dat hij niet gaat passen volgens mij is de diameter anders van jouw uitlaat.
Misschien dat iemand het na kan meten.
gerben rsv
DeelnemerZafira maat is 225/45/17 Astra maat is 215/40/17
Meeste gebruiken 205/45/17 op Astra omdat deze vaak goedkoper zijn!!
gerben rsv
DeelnemerEr zit een doorvoer naar het onderste deel van het kachelhuis hier zit een heel slecht stukje kit tussen bij de meeste wat na verloop van tijd de geest geeft hier zou het ook nog langs kunnen komen.
gerben rsv
DeelnemerMeestal is het zo dat de kunststof afdekkap niet goed is teruggemonteerd deze zit nl in een randje geschoven en de meesten leggen de kap op het randje ipv erin.
gerben rsv
Deelnemer@Mr.F wrote:
sinds een paar dagen een apart probleem met de astra.
af en toe wilt hij heel slecht aanslaan als hij warm is en +- 15 a 20 minuten heeft stil gestaan. uiteindelijk start hij altijd. maar meestal start hij wel gewoon direct.
verdeler kap + rotor, bougies + kabels recent vervangen.En als je gasgeeft bij het starten slaat hij dan wel gelijk aan? (En misschien ook gelijk weer af)?
Ik had dit ook bij mijn Vectra uit 92 je kan proberen de stationair stel motor eens schoon te maken. (Geen schroevendraaier ofzo gebruiken voor de schuif!!!)
Of het kan ook aan de temperatuursensor liggen. Als je de mogelijkheid hebt even met een tester de koelvloeistof temp controleren
gerben rsv
DeelnemerGisterenavond rond 18:30 op de N57 van Brielle richting Hellevoetsluis een witte Speedster met kenteken xx-HS-HS
Je had de gang er aardig in zitten op de rotondes. :thumbgerben rsv
DeelnemerDe standaard maat op een Zafira A OPC is 7,5jx17 ET 47 , als de andere velgen niet al te breed zijn moet dit wel passen en als je verder naar buiten wil kun je met spacers gaan werken.
gerben rsv
Deelnemer@dj_lifestyle wrote:
@gerben rsv wrote:
Zojuist op camping de Warsberg in Saarburg een blauwe Zafira A OPC.
;)
He daar was ik begin van de maand ook :D , alleen een blauwe J opc gezien toen.
Die blauwe heb ik ook zien staan in het dorp en ik heb ook nog een rode Astra J OPC en een witte Insignia OPC gezien!
gerben rsv
DeelnemerMet een beetje knutselen is het wel goed te krijgen !
Vaak is het metalen scharnier verbogen en / of niet goed vastgeklikt , er zitten 2 pennetjes aan de kant van de spiegel en aan de kant van de voet deze eerst goed in de gaatjes monteren en daarna het scharnier cq klem met behulp van een schroevendraaier oid op zijn plaats drukken ,als je probeert om hem met een klap op zijn plek te krijgen gaat het vaak mis!
gerben rsv
DeelnemerZojuist op camping de Warsberg in Saarburg een blauwe Zafira A OPC.
;)
-
AuteurBerichten