Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2010 om 18:47 In reactie op: 19" op zafira a opc et 45 update : helaas een trilling #17735921
Nog een toevoeging, bij de velgen zat schuifbouten maar de velgen zijn wel 5×110 en de juist naaf maat en centreer ring.
Velgen zaten voorheen op auto met een andere steek vandaar deze bouten. (mercedes slk geloof ik)
(Volgens de bandenboer kon het geen kwaad dat ik deze gebruikte)11 oktober 2010 om 18:39 In reactie op: 19" op zafira a opc et 45 update : helaas een trilling #17735920Vandaag de Zafira mee gehad na het werk om even te kijken of alles klopt voor dat mijn vrouw er mee gaat rijden. Normaal gesproken ga ik met de vectra en mijn vrouw rijdt alleen kleine stukjes.
Toen kwam ik er achter dat er een trilling in het stuur zat bij 120. Tussen de middag heb ik de wielen laten balanceren en voor de zekerheid de auto maar laten uitlijnen.
Auto rijdt en stuurt nu wel superstrak maar de trilling was er nog, toen heb ik de banden wat harder opgepompt naar 2.8 bar.
De trilling is nu een stuk minder maar nog niet helemaal weg.Echter voordat de banden op mijn auto kwamen hebben ze 5000 km op een andere auto gezeten.
Kan het door het slijtage patroon komen en zal dit wellicht minder worden na verloop van tijd?
Tevens heb ik twee weken geleden een andere aandrijfas gekregen onder garantie.Heeft iemand nog tips?
Morgen overleg ik ook nog even met de bandenboer.
10 oktober 2010 om 16:37 In reactie op: 19" op zafira a opc et 45 update : helaas een trilling #17735918Ik heb inmiddels andere velgen in de maat 8×18″ et40 met 225/40 banden.
tot nu toe loopt het nog nergens aan :)eerst :

(zaten er op toen ik de auto kocht)
nu :

iedereen bedankt voor de info. Grtn Gerard
nog niet schoon maar toch een mooier plaatje.


Gewoon een zwanenhals microfoon gebruikt, dat scheelt heel veel.
Zijn zowel voor de nokia als parot te verkrijgen.18inch 8j et40
Nieuwe velgen :

Net in het donker nieuwe velgen er op gezet :) kon het niet laten.
Ben er erg blij mee en er loopt niks aan.

18 ” 8j et40Als de zafira weer schoon is komen er mooie plaatjes…..en overdag.
–
Trek je dan snel op of langzaam op ? soort gelijks mee gemaakt met een corsa c.
Bij deze auto was er een breuk in een kabelboom bij het motorblok, tijdens het optrekken kantelde de motor een beetje en was er een breuk in de kabel.Normaal gedrag als je accu leeg is, ik zou zeggen even de start kabels er op en uitzoeken of je accu is overleden of bv. je dynamo.
Klikken is van je start relaise denk ik die krijgt dan te weinig spanning.succes!
1 oktober 2010 om 09:24 In reactie op: 19" op zafira a opc et 45 update : helaas een trilling #17735916Thanx voor de info. ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
ik verwacht dat je remlichtschakelaar stuk is, soort gelijk probleem gehad.
succes!ik kwam deze tegen op ebay : http://cgi.ebay.nl/2-Din-DVD-GPS-DVB-T-Player-RDS-VAUXHALL-ASTRA-SUV-CORSA-/260524646018?pt=UK_AudioTVElectronics_GPSSystems_GPSSystems&hash=item3ca87a9e82
kan je volgens mij nog een extra scherm op aansluiten.
na een tijdje mee lezen zal ik mijn vectra ook eens posten.
Als je meer over me wil weten, zie mijn voorstel topic :)vectra 1.9cdti 150pk Executive bj 2009


1 september 2010 om 19:00 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17484893Ziet er mooi uit!
foto erbij gezet.
de zafira opc van mijn vrouw en op de achtergrond mijn eigen vectra, geen opc :)

Klinkt gek maar kijk eens naar je remlicht schakelaar.
Ik had pas de cd70 uit mijn vectra los liggen en de rgb kabel van een vdo dayton ms5000 lijkt verdacht veel op de opel kabel.
In iedergeval is 1 kant hetzelfde de andere kant heb ik niet los gehad.
Deze kabels zijn een stuk goedkoper, wellicht werkt een ms5000 scherm wel op een cd70 :)Ik heb op internet het volgende gevonden :
1. Slide drive seat right back.
2. Removing lower plastic panel from over the pedals. Remove two hex screws down the left side of the panel which screw into the centre console. Up under the steering column there are two funny looking plastic clips. You need to squeeze the two parts together with some pliers (they overlap to shrink in size) & extract. They were tricky to get hold of & pull but you get there in the end. Once these clips are out extract the panel.
3. You will now see the air duct in the way of the brake switch. At one end pull a big round ended pin out then extract the plug. Now the air duct is free at one end.
4. Push the airduct out the way while with your other hand in past the duct you twist the brake switch 90 degrees to release. Pull the switch through the metal holder & bring down into the foot well for access to the connector.
5. Haynes manual suggest removing negative connection on the battery so I did.
6. Remove connector from back of brake switch & plug on new brake switch.7. Now the reversal of the procedure.
8. Push airduct out the way. Insert brake switch into holder & rotate 90 degrees to lock in place.
9. Reconnect battery & check switch for operation by pressing the brake pedal & checking your lights come on.
10. Insert black plug to hold air vent & push in the pin.
11. Reinsert lower panel making sure the back edges left & right slide into two white slide holders. Screw in two hex screws on left & reinsert the two plug clips at the top of the panel under the steering column.Kan iemand uitleggen hoe ik het makelijks bij die schakelaar kom? ik heb het paneeltje boven de pedalen los gehaald maar er zit dan nog buis van de kachel in de weg.
Thanx voor de reactie ik zal morgen eens kijken en indien nodig de schakelaar vervangen.
-
AuteurBerichten