Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Gamespel wrote:
Heb zelf continental ContiSport 18″ en vind het banden geluid wel meevallen.
Heb sinds januari 2012 weer een nieuwe Meriva B met andere 18″ velgen, maar wel dezelfde continental ContiSport banden en het geluid is niet om aan te horen. Of ik nu 30 rij of 130 het geluid blijft dezelfde toon houden en word niet echt harder.
@X.otic wrote:
De cruise control werkt inderdaad zoals je al zei. :thumb
In Nederland mag je ook niet altijd je mistlicht voeren. Ik bedoelde meer het volgende:

Die lampen die aanstaan op de foto (onder de koplampen) dat zijn volgens mij de dagrijlichten bij Skoda.
@opel-mark wrote:
ik zou dan NIET voor een K&N gaan of dergelijk filter waar olie inzit, luchtmassameters houden niet van olie en gaan slechter meten en/of kapot wat dan ook weer niet goed is voor je prestaties, ik zou dan eerder kijken voor een simota inleg filter want die gebruikt geen olie.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Heb anders al 10 jaar totaal geen problemen gehad met de K&N luchtfilters (9 jaar in een Nissan Almera en nu 1 jaar in een Meriva B)
@iquick wrote:
@Gamespel wrote:
@iquick wrote:
chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk
ATM ook. Heb zelf een zeer nare ervaring met EDS… zelf ga ik daarom binnenkort naar ATM met Meriva B(2).
Bij mijn eerste Meriva B ging het tunen goed, alleen bij mijn nieuwe Meriva B was de chip geleegd, waardoor mijn auto weggesleept moest worden.
Tja van een meriva weet ik het niet maar een vectra, astra weet ik het wel en zonder enige problemen. Was het wel de chip waardoor je weggesleept moest worden? Lijkt me stug dat het daardoor komt en dat je eerste meriva B goed ging en de tweede meriva B slecht ging. Waren het beiden dezelfde motoren? En zo ja dan kan je alles bij EDS verhalen er zit garantie op voor zoveel Km en jaren.
De Meriva wilde totaal niet meer starten en gaf allerlei vreemde meldingen in het display. Accu eraf gehad, maar dat hielp niets. Van beide auto’s waren de motoren hetzelfde, alleen het type nummer daarvan niet, maar dit stond ook zo geregistreerd bij EDS. Helaas is er hiervoor geen garantie.. heb wel mijn licentiekosten terug gekregen.
@iquick wrote:
chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk
ATM ook. Heb zelf een zeer nare ervaring met EDS… zelf ga ik daarom binnenkort naar ATM met Meriva B(2).
Bij mijn eerste Meriva B ging het tunen goed, alleen bij mijn nieuwe Meriva B was de chip geleegd, waardoor mijn auto weggesleept moest worden.
13 november 2011 om 22:04 In reactie op: Schoonvader heeft een (bijna) nieuwe Meriva gekocht #17818054@RIDEFREE66 wrote:
http://www.motor-talk.de/mitglieder/aktion/UserDetails.html?userId=1818548&tab=fzprofile
De 6e versnelling zorgt voor een lager toerental dan bij de 5 versnellingsbak van de 120pk.
Heb nu zelf een 120pk versie en ging voor een nieuwe kijken en had ook even met de 140pk gereden, maar ik merkte geen verschil qua toeren. Beide genoteerd wat ze deden bij 100, 120 en 140, maar als je bij de 120pk in z’n 5e en bij de 140pk in z’n 6e reed, was het toerental exact hetzelfde.
Zelf heb ik nu weer voor een 120pk versie gekozen, omdat ik dan minder hoef te schakelen. Ook komt er weer een tuningslicentie van EDS bij van 399 (scheelt weer 600 euro met de 140pk versie en heb er dan 165pk voor terug) en zo heb ik de kracht om in te halen ruimschoots terug.
Overigens is het een mooie auto die je gevonden hebt en inderdaad het zitten erin (in de stoelen) is geweldig.
13 november 2011 om 22:04 In reactie op: Schoonvader heeft een (bijna) nieuwe Meriva gekocht #17818272@RIDEFREE66 wrote:
http://www.motor-talk.de/mitglieder/aktion/UserDetails.html?userId=1818548&tab=fzprofile
De 6e versnelling zorgt voor een lager toerental dan bij de 5 versnellingsbak van de 120pk.
Heb nu zelf een 120pk versie en ging voor een nieuwe kijken en had ook even met de 140pk gereden, maar ik merkte geen verschil qua toeren. Beide genoteerd wat ze deden bij 100, 120 en 140, maar als je bij de 120pk in z’n 5e en bij de 140pk in z’n 6e reed, was het toerental exact hetzelfde.
Zelf heb ik nu weer voor een 120pk versie gekozen, omdat ik dan minder hoef te schakelen. Ook komt er weer een tuningslicentie van EDS bij van 399 (scheelt weer 600 euro met de 140pk versie en heb er dan 165pk voor terug) en zo heb ik de kracht om in te halen ruimschoots terug.
Overigens is het een mooie auto die je gevonden hebt en inderdaad het zitten erin (in de stoelen) is geweldig.
2e Meriva B besteld op 16 juli en de levering van deze Meriva is ietsjes langer dan de 1e Meriva B, die in 1 week geleverd werd.
Deze word verwacht in de week van 7 november (zeg maar 4 maanden) en week later ga ik hem iets meer pktjes (+45) geven, wat mij prima beviel op de 1e.
Levertijd is weer verplaatst… nu naar week 47 (week van 21 november) :argue
Heb bij de accessoires op de opel site de volgende velgen gevonden met wat gegevens:
Lichtmetalen 18-inch velgen, 5 dubbele spaken, 7,5J x 18 ET 37
Lichtmetalen 17-inch velgen, 10 spaken, 7J x 17 ET 35
Lichtmetalen 16-inch velgen, 7 spaken, 6,5J x 16 ET 37Volgens mij is de steek 5×110
Als het goed is staat dit in de ‘handleiding’ van de auto.
@GRSBK wrote:
Bij de zafira B 2.2. 6 bak gaan de toeren wel omlaag in de 6e versnelling
maar dat zit dan misschien in de turbo die de Zafi niet heeft
6e is ook maar een over-driveInderdaad… kwam even niet op de naam ‘over-drive’ :D
Een van de wagens van mijn werk (een Fiat bus) heeft ook een 6-bak en daar is de 6e ook een over-drive. Dus ik dacht ook dat de 6e versnelling bij de Meriva dat ook was. Maar goed dat ik toch even een proefritje gemaakt had..
Vandaag heeft eindelijk de schade-expert gebeld. Hij wacht nu op een reactie van mijn ‘oude’ garage wat hun aan de niet goed gemaakte schade wil gaan doen… als zij dit willen doen. De schade-expert erkend dat het schade niet goed hersteld is. Ik heb geen vertrouwen meer in mijn ‘oude’ garage, mede door de 2 schadeherstellingen, althans de pogingen daartoe. Daarnaast vertelde mijn verzekering dat ik na 2 reparaties (als het dan nog niet goed gemaakt was) ik de schade bij een ander kon laten repareren.
Word vervolgt.
Tegenwoordig ben je een nummertje bij grote bedrijven, maar ze zijn nu 2 nummertjes kwijt (mij en mijn vrouw).
Ik ga inderdaad in het vervolg naar Maasdijk. Zodra ik iets meer weet zal ik het wel laten horen.
[rquote=1690053&tid=127771&author=chopperbob]
origineel gepost door PVB
Vanmiddag even de nieuwe meriva bekeken en uiteraard in gezeten.
Moet zeggen dat het een mooie auto iswat vond jij van de ruimte aan gezien je een zafira a hebt, het schijnt zo te zijn dat de nieuwe meriva op het onderstel van een zafira a staat, mijn schoonouders hebben nu een zafira b en gaan volgens hun terug in ruimte als de de vorige auto van hun (zafira a)
vindt zelf een best ruime auto,
mvgr
Marcel
ps heb jij hem al gezien met panaramadak (deze hebben ze besteld en ik ben benieuwd wat het met de hoofd ruimte doet)[/rquote]
Dacht dat het onderstel van een Opel Corsa D was
Idemdito EDS, auto rijd als een zonnetje…
[rquote=1902545&tid=145374&author=hennyw]aftermarket xenon mag toch niet in nieuwere auto’s zonder hoogte verstelling en koplampsrpoeiers??[/rquote]
Inderdaad, daarnaast zijn het ook nog lekkere verblinders :fy1
Heb zelf continental ContiSport 18″ en vind het banden geluid wel meevallen.
Vreemd, bij mij staan ze automatisch voor en achter aan.
EDS heeft zijn werk weer goed gedaan…. geen Meriva B maar de Astra J van 180pk naar 360pk…
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16098/EDS-maakt-Opel-Astra-tot-Focus-RS-eter
Zo eindelijk de software erop, mede dankzij Windows XP op een USB-stick en Arno van EDS.
Merk zodra de turbo erbij komt een flinke boost :-)
Op een Duits forum staat een heel verhaal…
http://www.motor-talk.de/forum/falscher-bordcomputer-eingebaut-t2980693.htmlIk kwam iets tegen wat wellicht het zaakje wat duidelijker maakt….
http://www.motor-talk.de/bilder/falscher-bordcomputer-eingebaut-g32220686/feinheiten-i203695016.html
Als ik het goed begrijp heb je een klein display tussen je tellers zitten als je geen Parkpilot hebt.
Kan het zelf niet bevestigen, omdat ik deze zelf wel heb.
Kreeg net een mailtje van hun:
“Please start the IPF-Procedure from the beginning , then an automatic update is done !
Then i can read the nessesary values from your ECU “Gelijk weer een mailtje terug gestuurd, dat het nu nog niet werkt :o
Het gaat de eerste keer fout bij het opvragen van de ID, maar volgens een EDS medewerker waar ik vannacht een email naar gestuurd heb zou het nu opgelost moeten zijn. Moest waarschijnlijk nog iets op de server gezet worden ofzo.
Ga het straks weer even proberen…
Trouwens die OBD stekker gaat er wel rottig op in de auto.
Nou het werkt niet of ik doe iets fout (volgens de handleiding i.i.g. niet).
Aan de software gehangen, daarna naar de auto, contact aan, contact uit, obd stekker erin, contact aan… en dan gaat er een rood ledje branden ipv een knipperende witte of blauwe
-
AuteurBerichten