Gabr1e7

Aangemaakte reacties

2 berichten aan het bekijken - 51 tot 52 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207700

    @Blue-Dragon wrote:

    Ecu zijn ook wel andere middelen voor.

    De ECU van de x20xev en x20xer kan je ook gebruiken.
    Je kan er 1 nemen die is afgemeld van de auto waar die uit is gekomen, hoef je hem alleen te laten progammeren.
    Of je koopt een complete set ECU , transponder, en de imobilizer en monteert die.

    Dan zit je gemiddeld zo rond de 400 tot 500 euro ipv 1200 voor nieuwe ecu. Dan komen nog de montage kosten en voor het in leren van de ECU bij op zit je zo rond de 1500 euro.

    Misschien als het ooit zo ver is even langs de sloop gaan en er eentje afrukken? Of is het beter om de originele te laten reviseren?

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207697

    @ricksmits wrote:

    Welkom op het forum! mooie auto! rij er zelf ook mee alleen gelukkig de Z18XE.. waarom zeg ik gelukkig, je bent niet de eerste die ik met zo een waslijst zie..

    Het hoge verbruik kan aan de temperatuur liggen.. indien een motor ”koud” is spuit de motor extra brandstof in.

    Wat betreft de roestpuntjes op het dak.. niet alleen valt jou auto buiten de 12 jaar.. je moet ook een volledig aaneengesloten dealer onderhoud hebben van de dag tot hij nieuw geleverd werd tot heden.. meestal is dit niet zo.

    succes met je auto :thumb

    Bedankt! Heb de OP al aangepast m.b.t. de roest. Ik vind de “waslijst” wel meevallen haha, het lijkt veel maar dat is gewoon wat ik bij alle autos doe die ik koop als ik denk dat ze het nodig hebben.

    Verder de probleempjes zijn niet zo heel erg, accu kan met elke auto gebeuren en verbruik + temperatuur lijken mij met elkaar te maken hebben. EGR problemen zie ik ook heel vaak terug hier op het forum. Het enigste waar ik een beetje voor broekpoep is dat de ECU het misschien straks begeeft of zo en dat ik een zooi geld moet gaan neerleggen om hem te fixen.

    Termperatuur kan verbruik veroorzaken, nouja gelukkig de z18xe, zijn vrijwel gelijk de problemen die ontstaan bij deze motoren.
    Thermostaat vervangen hoeft de distributie er niet af. Stotteren kan door vervuilde gasklep of egr komen. Als de egr stuk is blijft die vaak stotteren ook na afdoppen en zit er niets anders op dan een nieuwe.

    Als je de stekker van je egr loshaalt voordat je gaat rijden. Een stuk gaat rijden en dan het probleem niet meer voorkomt is het inderdaad je egr. Let op lampje gaat wel branden, maar als je hem later weer aansluit en een aantal keer start gaat die ook weer uit.

    Bedankt voor de info, ik ga even proberen de stekker eruit te trekken en dan te rijden. Heb hiervoor trouwens nog nooit een motor check lampje zien branden.
    De gasklep had ik laten schoonmaken bij de dealer maar hij had hem niet eraf gehaald, alleen de bovenkant zegmaar schoongemaakt. Hij vertelde mij dat hij er niet echt vies uitzag.

2 berichten aan het bekijken - 51 tot 52 (van in totaal 52)