Gabr1e7

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207738

    Handrem is nu ook gefixed, super geavanceerde techniek gebruikt, let goed op:

    – pak een hamer
    – sla met hamer op remtang
    ???
    – handrem doet het!

    Morgen maar weer terug en opnieuw laten keuren. 340 euro bespaard, haha!

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207736

    Tja of het zoeken is weet ik niet. De lamp mag niet “los” zitten.
    ik kan niet zien van af hier hoe los de lamp zit.
    de handrem moet idd op 2 wielen iets doen.
    doet hij op 1 wiel niks dan is het afkeur.
    maar doet de rem wel iets en haalt de handrem een vertraging van 1,2ms2 dan is het gewoon goed.
    ongeacht wat het rem verschil is.

    kijk even of de hendel die aan de remklauw zit nog wel gangbaar is.
    vaak gaan die vast zitten. of de handremkabel zit vast.

    Ik heb de lamp al gelijmt, er zat een heel klein beetje speling in de lamp aan de onderkant dus ik weetniet…

    Dat van de handrem begrijp ik wel en die ga ik ook proberen te repareren.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207733

    Vandaag naar een erkende garage geweest voor de APK.

    Werd afgekeurd op 2 domme punten, ik denk dat hij gewoon wat zocht omdat ik een voucher had voor een gratis APK.

    Koplamp links voor had 1 a 2mm speling in een hoekje, je kon hem zeg maar een klein beetje in drukken… Daar is hij op afgekeurd.

    En de handrem doet links achter niet helemaal 100%, hij drukt het blokje wel naar de schijf maar niet helemaal erop dus je kunt de band nog draaien als je duwt.

    Verder was hij perfect.

    Ik heb de lamp laten lijmen met 2 componenten lijm en ik moet even kijken wat ik ga doen met de handrem, misschien schoonmaken en beetje insmeren of zo? Iemand misschien advies?

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207731

    @bonitomeistro wrote:

    hoe zit dat met die 2.2l 16v motoren in de astra coupe dan zijn die een beetje ok?

    dikke bak trouwens ben van plan ook een coupe te kopen:D

    Zijn een stuk rapper dan wat ik heb! Maar zullen ook wel wat benzine lusten, mijne zit al rond de 1 op 10.

    Misschien eerst even van iemand anders rijden zodat je kunt zien hoe het is om in een coupe te zitten? Ik moest wennen aan het dak, het raam en de dikke kont. Ook de zware lange deuren. Maar hij ligt wel als een blok op de weg. Vind het jammer dat ze geen achterwiel aandrijving hebben.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207729

    UPDATE 11-4-2014

    Erachter gekomen wat er nou gebeurd is toen mijn moeder met de auto reed, er is een slang achter de motor gescheurd en die heeft een zooi koelvloeistof op het flexibele deel van de uitlaat gedumpt waardoor het ook in de uitlaat is gekomen en daarom lijkt het alsof hij veel rookt.

    Sindsdien heeft hij steeds een beetje zitten druppelen en daarom verloor ik kvs. De slang gehaald bij de Opel dealer voor een mega bedrag… Nu wordt hij eronder gezet, hij zit echt op een rot plek helemaal achter in de motor.

    Op de brug

    Gescheurde slang

    Het spruitstuk heeft een afgebroken bout dus die word ook helemaal eraf gehaald, schoon gemaakt en alle bouten vervangen incl. pakking. Tevens word het hitteschild vast gezet.

    En als laatst gaat de linker stuurkogel vervangen worden, de auto wordt meteen ook “3D” uitgelijnd.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207728

    UPDATE 25-2-2014

    Met mijn vader de stoel rails en mechaniek vervangen. Hij slide nu ook weer naar voren als je de rugleuning hendel gebruikt en kraakt niet meer.

    Als je bouten mee werken en niet extreem strak vast zitten zoals bij mij dan kun je het denk ik doen in 45 minuten.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207727

    UPDATE 23-2-2014

    Vandaag maar de koplampen gefixed, die waren erg dof geworden en lelijk. Ik heb mijn polijst machine gebruikt met 3 graads schuurpapier en als laatst een pasta. Natuurlijk 3 lagen coating erop zodat het niet weer gebeurt na 1 maand.

    before L

    after L

    before R

    after R

    Zo, die zijn als nieuw. Hoef ik ook geen andere te kopen.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207726

    @Haasje17 wrote:

    De stoel van ene Zafira A moet gewoon passen. Exact dezelfde rails. Moeilijk starten en zoals jij omschrijft zou ik toch denken lekke koppakking (water in de cilinders gelekt) of het een en ander wat krom is getrokken door de overhitting.

    De rails passen dus echt niet, ze zijn ook korter en missen een paar dingen, dat starten, ja ik weet niet. Nadat hij uiteindelijk gestart was draaide hij perfect, heb hem daarna weer 4 uur stil laten staan en hij starte zelfs beter dan voordat de sensor vervangen was.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207724

    UPDATE 22-2-2014

    Pfff sjonge jonge. Auto startte niet vanochtend, geen idee wat er aan de hand was. De start motor draaide heel vreemd, maakte een weeaaw weaaw weaaw geluid alsof hij langzaam door draaide of zo. Ik dacht, OH dat is de accu zeker maar die heb ik laten controleren en blijkt gewoon goed te zijn. Kreeg hem na 100 keer opnieuw proberen wel gewoon weer aan. Meteen de kop pakking laten controleren, is gelukkig in orde.

    Temperatuur is ook gefixed van de auto, de thermostaat was nog helemaal in orde het lag gewoon aan die #$%# sensor van de Brezan, die was te dik of zo. Een iets dunnere gemonteerd die ik van Ebay af heb gehaald en hij werkt perfect! Ventilatoren slaan aan, blijft netjes op 90. Airco ventilator doet het ook weer. Wel vreemd, airco ventilator moet toch direct aan slaan als je het airco knopje indrukt?

    Sinds 11:00 bezig geweest mijn stoel eruit te halen, er was een bout dol gedraait en die zat MUUUUURvast, was met geen mogelijkheid eruit te krijgen. Eruit geboord en ploep hij viel er zo uit. Nou, stoel eraf, even kijken naar de railing, hmmmm.

    NOPE! Die van de Zafira-A lijkt heel erg op die van de Coupe maar past dus voor geen meter… Voorkant is anders, het mechanisme is anders voor de railing om de stoel op zijn plaats te houden… Dat gaan hem niet worden. Maandag ga ik naar de sloop voor een Coupe/3-deurs mechanisme, gelukkig heb ik er een zien staan.

    Ben denk ik tot 14:30 bezig geweest met de stoel, alles eronder is zo krom als ik weet niet wat, kreeg het bijna niet op zijn plaats. Nu mooi lekker zitten want mijn rug doet zeer haha.

    In reactie op: meguiars pakket voor 29 Euro, goede aanbieding? #18219344

    @CorsaB5D97 wrote:

    Heb je voor het gebruiken van deze poetsmiddelen een poetsmachine nodig of zijn deze middelen ook of alleen geschikt voor handmatig poetsen?

    Ik ken de Meguiar-producten wel van naam, maar waarvoor gebruik je:
    – Meguiar’s Ultimate Compound (295 ml);
    – Meguiar’s Soft Foam Applicator Pad (2x);
    – Meguiar’s Supreme Shine Microfiber Towel (2x);
    – Meguiar’s Gold Class Carnauba Plus (177 ml)?

    Wat is de volgorde van het gebruiken van deze producten?
    Heb je nog aanvullende producten nodig of volstaat deze set?

    Het dak van mijn Corsa van 1997 (kleur Z140, smokegrey) is dof aan het worden. Zijn deze middelen geschikt om de glans terug te brengen?

    Het is allemaal met een dual action polisher te gebruiken (al zou ik de carnauba wax met de hand doen)

    De compound kun je gebruiken om het doffe te polijsten, met de hand duurt dit een eeuwigheid. Ik zou een machine daarvoor gebruiken. Daarna breng je de wax/was aan met de applicator pads en wrijf je het uit met de microvezel doeken.

    In reactie op: meguiars pakket voor 29 Euro, goede aanbieding? #18219341

    Dit is geen geld voor 7 meguiars artikelen, hun clay bar is volgens mij alleen al 15 euro los.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207721

    @RISL wrote:

    Bij mijn Astra Coupe met X18XE1 is dit ook gebeurd.
    In de file, temperatuur stond netjes op 90 graden. Ineens stoom uit het koelvloeistofpotje (overdrukventiel).

    Koppakking lag er tussenuit. Vervolgens een waterslag gemaakt en tja, gebroken drijfstang, beschadigde cilinderwand, oftewel: motor in de soep. Had er geen zin meer in (al teveel problemen gehad) en heb de auto toen weg gedaan in onderdelen.

    Dus ga er vanuit dat je koppakking op z’n minstens flink te lijden heeft gehad en onderneem actie voordat de koppakking weg is en je koelvloeistof naar je oliekanalen (of vice versa) of richting één van je cilinders loopt.

    Bedankt voor de info, wat kan ik het beste doen nu dan? Ik ben daarna gewoon naar huis gereden nadat ik het reservoir weer had bijgevuld en auto reed zoals hij altijd deed.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207719

    @Haasje17 wrote:

    Heeft GEEEEEEN eigen sensor, enkel een schakel weerstand zit erin voor hoge en lage snelheid, inschakelen gebeurt door de waardes van de tempsensor.

    Als er rook onderuit is gekomen ga er maar vanuit dat je koppakking er binnen de kortste keren uit ligt.

    Gebeurt dat na 1x al?! Dat zou zuur zijn… die sensor vervang ik gewoon dus dat zou daarna ook wel goed moeten zitten.

    In reactie op: Astra Coupé Bertone 1.8 kopen, waarop letten? #18219332

    @IIwouterNL wrote:

    Goedemorgen!

    Sinds kort heb ik me rijbewijs gehaald en nu is mijn oog gevallen op een astra 1.8 coupe bertone! mijn vraag is nu waar ik bij het kopen van zo’n astra vooral op moet letten. ook heb ik begrepen dat er 2 verzies zijn. de 1.8xe en de 1.8xe1? wat zijn hier precies de verschillen?

    Je hebt de 1.8 versies in X18XE1 en Z18XE dacht ik, ik heb de X18XE1 welke soms wel eens ECU problemen wilt hebben.

    Verder zou ik kijken naar alle ramen, kijken of ze goed in de rubbers gaan en of ze naar beneden zakken als je de deur opent.

    Deur rubbers controleren of ze niet gescheurd zijn.

    Je moet ook onthouden dat de Coupe geen achter ruitenwisser heeft en (vind ik) slecht zicht als je achteruit rijd. Verder gewoon algemene dingen, distributie riem, remmen, koelsysteem…

    Een Coupe is best een lange auto, kan soms onhandig zijn, maar ze rijden best wel lekker!

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207717

    @koenelsenaar wrote:

    Ventilator heeft in principe een eigen sensor die hem inschakelt, die zit in de radiateur. Maar Astra G is ook met een koelmodule geleverd.

    Nee hoor, dat kan meevallen als je direct stopt met rijden. Had je niet al een nieuwe thermostaat gemonteerd dan?

    Dacht al dat de ventilator een eigen sensor had. Vind het toch vreemd dat hij dan alsnog oververhit geraakt kan zijn…

    Ik had inderdaad al een nieuwe thermostaat laten plaatsen bij de Opel garage toen, ik weet alleen niet of de oude sensor is overgezet of er direct een nieuwe in is gezet (of dat die uberhaupt wel bij de thermostaat behuizing zat) daarom heb ik nu gewoon een complete nieuwe set gehaald maar voor de zekerheid.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207715

    UPDATE 20-2-2014

    Helaas vandaag iets vreemds gebeurt, mijn moeder had de auto mee naar Amsterdam genomen en op de terug weg kwam ze in de file terecht en toen kwam er op een gegeven moment rook/stoom onder de motorkap vandaan vertelde ze en begon de auto erg te stinken. Gelukkig is ze niet door gaan rijden of iets en heeft ze de auto aan de kant gezet, kap omhoog en een tijdje gewacht. Er waren geen lampjes aan en de temperatuur naald stond nog op 0. Ze is daarna naar mijn tante gereden die in de buurt woont en heeft gewacht op mij tot ik de auto kwam ophalen. Ik heb zelf een beetje gekeken maar het enigste was ik kon vinden was dat de KVS reservoir voor de helft (of meer) leeg was. Terwijl hij daarvoor altijd strak op het max lijntje bleef.

    Ik vermoed dat de auto oververhit is geraakt en de rook die mijn moeder zag stoom was wat uit de ventieltjes kwam van het koelsysteem.

    Nu heb ik een paar vraagjes:

    1 – Als je thermostaat en de sensor defect zijn (blijft op 0/70), slaat de fan dan niet meer aan of heeft die zijn eigen sensor in de radiator? (ik weet dat de ventilator het eerst wel deed namelijk)

    2 – Gaat de kop pakking na 1 keer oververhit raken al stuk? Ik heb geen zin dat ik nu al een nieuwe pakking erin moet laten zetten met kosten in de 3-400 euro.

    Gelukkig heb ik gisteren een nieuwe sensor binnen gekregen die ik al besteld had en ligt de nieuwe thermostaat ook klaar. Dit weekend gaan ze erin.

    Linker deur rubbers zijn vervangen en ingesmeerd, het onderste gedeelte was erg netjes maar het bovenste was minder. Leek net of er vaseline op was gesmeerd en dat is gaan vreten aan het rubber dus ik denk dat ik die nogmaals ga vervangen. Het is alleen een beetje lastig om Coupe specifieke dingen te vinden op de sloop.

    Nieuwe dikke vloermatten zijn binnen! Zit een Astra logotje op met een vlag dat van wit naar geel fade. Ze passen perfect!

    Heb het stoel mechanisme + rails uit een Zafira gesloopt en die ga ik inbouwen in mijn stoel, bij die van mij is het hoogte verstel mechaniek kapot waardoor ik een soort van schietstoel heb… beetje gevaarlijk, haha. Zafira A rails passen niet, alleen 3-deurs of Coupe. Intussen omgeruild

    En last but not least, cruise control! Ik heb het spalkje op de sloop gevonden en die ga ik ook nog inbouwen, moet alleen nog wel dat servotje + gaskabel hebben. Heeft iemand die toevallig?

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207713

    @arjontje wrote:

    Wat blijft op 70 graden staan. het dashboard sensor of de ecu sensor.

    Dash, ik heb geen opcom. Alleen maar een ELM OBD2 reader die niks doet op de auto.
    Eerst ging hij nog wel naar 90 als ik lang stil stond maar zakte direct weer terug zodra ik ging rijden. Dat lang stil staan heb ik sindsdien ook niet meer geprobeerd omdat het mij w duidelijk is dat er iets niet goed is met de thermostaat of de sensor, vervangen wordt het sowieso.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207711

    UPDATE 16-2-2014

    Vandaag de 2 restrictie buizen uit de luchtfilter box gehaald, auto klinkt iets anders en lijkt meer kracht te hebben. Kan ook aan mij liggen. Ik vind mooi.
    (zonder buisje)

    Tevens aan het rondkijken voor een nieuwe accu.

    Nieuwe vloermatten zijn besteld en ik verwacht over een paar dagen een nieuwe sensor voor de thermostaat, de oude doet nu helemaal niks. Blijft constant op 70 staan.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207709

    UPDATE 30-1-2014

    Nieuwe thermostaat binnen maar de f :fy1 cking sensor is afgebroken tijdens het versturen… nu maar weer wachten op een nieuwe sensor.

    In reactie op: Hapert / stottert soms bij gasgeven #18097512

    @sukkeltje wrote:

    Daar ben ik weer, het is ondertussen natuurlijk wel al weer 1 jaar en een egr klep vervanging geleden :???:
    Toch weer stotteren:
    Het gebeurd soms, meer niet dan wel gelukkig, altijd bij een koude motor en pas als de temparatuur aan het oplopen is. Als ie warm is gebeurd het nooit. Ook stinkt ie tijdens starten SOMS naar benzine, het is me nog niet opgevallen of het naar benzine stinken en het stotteren tegelijk gebeurd. Volgens mij gebeurd het altijd als ik net uit een bocht kom en dus aan het gas geven ben op t rechte stuk…van 1 naar 2 of misschien van 2 naar 3e versnelling? Omdat het soms gebeurd en maar een paar hikjes zijn, is het zo lastig om precies in de gaten te krijgen onder welke omstandigheden het gebeurd. Verder niks geen rare dingen. Wie o wie kan mij suggesties geven in welke richting ik moet denken?

    Ik heb het zelfde probleem (ook benzine lucht) en mijn uitlaat spruitstuk is lek, misschien even checken daar? Je zou het moeten horen als je hem start.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207708

    @Haasje17 wrote:

    Denk dat je radio hangt.

    Ik ga hem morgen resetten, kijken of dat wat doet. Had al zo’n vermoeden.

    Edit 27-1-2014 het bleek de radio te zijn, die was vast gelopen. Een reset heeft het verholpen!

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207706

    UPDATE 26-1-2014

    Het beestje schoon gemaakt met de hand, ziet er weer netjes uit alleen nog geen wax erop kunnen smeren vanwege het weer. Werd mij wat te koud.

    Ben ook even langs een garage geweest van een vriend van mijn oom en die constateerde dat mijn uitlaat spruitstuk inderdaad lek is, of dat door een scheurtje komt, een niet goed vast zittende bout of de pakking kon hij me niet vertellen dan moest hij uit elkaar en zou een dag duren. Ik heb het maar even zo gelaten maar ben wel van plan om het te laten fixen.

    Na het schoon maken viel mij iets vreemds op, het display blijft aan staan en mijn radio ook! Alleen heb ik geen muziek en lijkt het alsof hij vast is gelopen. Wtf heb ik gedaan? Normaal gaat alles toch uit zodra je de sleutel eruit trekt? Ben bang dat als ik in de ochtend straks mijn auto wil starten de accu op is… Weet iemand iets? Het lampje op het plafond gaat wel gewoon uit.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207704

    EGR UPDATE 3/3, compleet afgedopt.

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207703

    EGR UPDATE 2/3

    In reactie op: Astra G Coupe 2001 X18XE1 #18207702

    EGR UPDATE 1/3

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)