Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1841834&tid=140500&author=Fearless]Vandaag 1 op het werk, klant had olie bijgevuld van de week. Ook veeeeel te veel, en stug doorrijden.
Tot de stoep smerig werdt…
Krukaskeering aan beide kanten er uit.
Sommige mensen moeten echt niet onder de motorkap komen:fy1[/rquote]
Maar zie ze dat natuurlijk maar eens aan het verstand te peuteren :P
Wat kost het eigenlijk om dit netjes te laten lassen? Iemand enig idee/ervaring?
Ziet er zeker netjes uit, X-PloiD :thumbup
Heb bij die van mij gisteren de distributie en waterpomp/thermostaat vervangen. Was nog redelijk snel gepieptking:
Bleek dat bij de vorige distributiebeurt de waterpomp niet was gedaan. Lekker snugger:P
Was laatst bij de Opel dealer en daar zeiden ze dat het nog steeds een APK afkeur punt was. Die gasten willen dus gewoon werk hebben.
Was er eigenlijk naartoe gegaan omdat er vroeger plaatjes zouden zijn geweest die erachter gemonteerd werden, om het permanent te verhelpen. Wisten ze ook niets van :P
Er zit standaard 13 cm in. Wil je aftermarket speakers inbouwen, moet je sowieso verloop ringen hebben, en dan kun je tot 16,5 cm gaan.
Die ringen kosten niet zo veel. Tientje ongeveer dacht ik.
http://www.tomacarparts.nl/?show=page&id=6&cat=5&merk=48&prod=148444&taal=NL
De 1.4 motoren lopen dacht ik allemaal risico op motorschade bij een geknapte riem. Heb ik iig gehoord van een Opel monteur/specialist.
En die vent weet er echt veel van af :o
Gebruik zelf altijd de site van MPM oil. Daar wordt een 5W30 of 5W40 aangeraden voor de Corsa B 1.6 GSI 16V
Bedankt voor de info.
De connector zat inderdaad niet meer helemaal goed op de printplaat vast.
Daarnaast zag ik dat de ‘‘kabel’’ die van de printplaat naar het scherm toe gaat ook nagenoeg los zit. Denk dat ik maar even voor eentje op de sloop ga kijken :P
[rquote=1833178&tid=120438&author=robkuh]Vanavond de asbakverlichting maar eens gefikst:D Nu de verlichting van de kachelbediening nog…:o[/rquote]
Veel plezier met de verlichting van de kachelbediening. Wat een pokkeklus was dat:swear:P
[rquote=1831086&tid=137500&author=Bupke][rquote=1830326&tid=137500&author=G-Junit]Leuk ding. Jammer dat je de velgen laat verbreden. Wou tzt zulke velgen in die velgmaat hebben :P[/rquote]
Ik vind ze een beetje te smal voor onder mijn corsa. daarom laat ik ze waarschijnlijk verbreden.
maar dat duurt nog wel even.
[/rquote]
Zit er nu onder dan? 175 breed?Leuk ding. Jammer dat je de velgen laat verbreden. Wou tzt zulke velgen in die velgmaat hebben :P
Je kan anders eerst proberen er een extra accu of een aantal supercaps bij te plaatsen. Mocht dit dan nog niet voldoende zijn kun je altijd nog voor een sterkere dynamo gaan.
Mijn vader heeft 4 Opels gehad, waarvan 2 Kadett’s E en 1 D en 1 Vectra A uit ’94. Daarvan had alleen de D Kadett last van roest. Voor de rest niets. Bij de Vectra liet alleen de blanke lak op de motorkap los.
Bij 3 series van BMW moet je trouwens letten op de draagarmen, uitlijning en de cardan aandrijving/differentieel. Dit zijn de meest voorkomende punten bij deze auto’s
Oeps, dacht even dat het voor een Corsa B was. Mijn excuses.
Nope, voor zover ik weet moet de distributie er echt af. Geeft je wel meteen een goed excuus om dat ook te vervangen, samen met de spanrol en waterpomp.
[rquote=1829694&tid=139510&author=djz]ik heb alles van 3m prof spullen en ook een mooie poetstol, dus ga als het wat warmer is ff tekeer[/rquote]
Dat is het betere werk:worsDenk dat ik die van mij door een profi poetsbedrijf laat doen en het in het vervolg zelf netjes ga bijhouden.
Samco maakt dat soort leidingen. Ik denkt dat de kit uit de volgende link de juiste moet zijn:
http://www.samcosport.com/row/car_kits.asp?make=Opel
en heb je de TCS105/C nodig.Dit merk wordt in Nederland door Autostyle (autosport tepper) vertegenwoordigd. Alle autostyle dealers zouden dit dus moeten kunnen bestellen.
Mooie Corsa inderdaad. Hoe ga je het poetsen aanpakken als ik vragen mag? Die van mij kan namelijk ook wel een ‘‘boost’’ gebruiken. Is hier en daar wat vaal aan het worden :P
Als het goed is zijn daar ombouw kits voor te krijgen. Stormwiper maakt complete kits hiervoor, die je normale installatie vervangen. Hiervoor moet je alleen de roosters onder je voorruit nog aanpassen volgens mij.
Wat bedoel je precies met binnenverlichting? Je tellers of je interieur verlichting?
Zou trouwens inderdaad geen 100 Watt lamp erin zetten. Vindt je kabelboom zoals Wim zei geen feest :P
[rquote=1826386&tid=139298&author=tina]past een cilinderkop van een astra gsi 2.0 8v ook op een onderblok van mijn astra 1800
heb nu de kop er naast liggen en kan niks vinden aan de koppakking.. dus dacht eens na over een 2.0 8v maar als de cilinder kopTextpen gelijk zijn ?? heb ik ja een 2.0?????????[/rquote]
Al zou de kop passen, dan nog heb je geen 2.0 motor.
De boring en de slag van je blok blijven namelijk hetzelfde, ongeacht de kop :PIs het niet toevallig een sensor die in de plaats komt van de originele olie aftapplug?
Anders wordt het waarschijnlijk een gat in het carter bij boren.
Zeau, vandaag weer even aan de slag geweest:
– Olie+filter
– Overige filters
– Bougies
– Front speakers vervangen door andere tijdelijke. Gaat uiteindelijk een Polk composet in:cool:
– Veerschotels besteld voor de achterzijde
– Achterzijde onder handen genomen. Zitten een paar roest gaten vlak boven de achterbumper. Staat nu in de Noverox:mad:Hoor je het geluid pas sinds de temperaturen laag zijn?
Kan zijn dat het de rubbers van je top-mounts zijn die wat stug worden door de kou.Blij dat we zo snel konden helpen. Zal me niets verbazen als het daadwerkelijk de EGR is. Dan kan ie namelijk inderdaad ook uitvallen.
-
AuteurBerichten