Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@2e-c14nz wrote:
:thumb Toch verbaas ik me er iedere keer van, van de hoeveelheid troep er altijd onder je parafaan ligt.
Ook weer een mooi excuus om DAT schoon te maken.
En een hoop roest en narigheid te voorkomen :P
@2e-c14nz wrote:
Verwissel dan gelijk je interieurfilter, deze wordt vaak vergeten :)
What he said ^
Zo’n pompje kost in ieder geval ook geen fluit.
En zo’n stuk slang: gewoon transparante PVC leiding van 50 cent de meter :P
Die rubberen strip hoeft er niet per sé af, maar dat rooster waar je ruitenwisser as doorheen steekt wel ;)
(die laatste is de parafaan. Deze bestaat uit 2 delen)
Parafaan eraf en dan het reservoir losschroeven.
Kind kan de was doen.
@joop1970 wrote:
@ G-Junit: Dat zou best is kunnen. Bij de corsa zonder airco kun je die zien zitten als je het interieur filter weghaalt onder de paravaan. Deze heeft alleen airco en dan is het inlaat traject ondr de paravaan anders.
Moet het hele dashboard eruit om bij je kachelmotor te komen?
Durf het niet met zekerheid te zeggen.
Is al eens een topic over geweest. Misschien dat je de beste man ook kan vragen zijn how-to te mailen :)@Fearless wrote:
Haakse boor regelen.
Tevens zijn er van alles en nog wat mogelijkheden en dingen te koop om een tapeindje los te halen.
dit is dan alweer een fijn setje:

Die heb je in alle maten, je draait gewoon die dop op de tapeind, en dat ding vreet zich vast waardoor je het tapeind gewoon op de normale manier los krijgt.
Nieuwe tapeind er in en koperen moeren kopen.Daar heb ik wat aan! Thanks!!
Zo’n setje gaat niet werken helaas. Tapeind is in de kop afgebroken :P
@Peter_89 wrote:
Gaatje in boren en dan linkse tap er in.. Draai je hem er zo uit.
Zover was ik al.
Vraag is alleen. Hoe kom ik erbij met een boor.
Er is nu te weinig ruimte tussen blok en chassis.
Opties:
1: Kop demonteren (en dan meteen alle seals vervangen)
2: Radiateur verwijderen (met de vraag of er dan genoeg ruimte is)
3: Blok van de voorste steunen halen en omhoog kantelen.12 december 2011 om 09:50 In reactie op: Corsa maakt vreemd geluid en lekt olie na grote beurt #17944913Afhankelijk van het type dakraam (origineel of aftermarket) kun je een nieuw rubber plaatsen. 9 van de 10 keer is het probleem dan opgelost met de lekkage.
Ondertussen flink wat onderhoud uitgevoerd trouwens :o
Volgens mij zit je kachelmotor op de plek die omschreven wordt (achter de uitstroom opening bij de voeten), maar dat zou even bevestigd moeten worden.
Dacht dat het nogal wat werk was deze te verwijderen.
Vind die zwarte kunststof delen JUIST bij zo’n Corsa B wel mooi breken met de rest van de auto.
Zou de spoiler en spiegels echter gewoon in de kleur van de auto spuiten.
Just my two cents ;)
Zou het anders mogelijk zijn het blok van z’n voorste steunen te halen en wat omhoog te kantelen aan de voorzijde? :hmmz
Sorry, de motorcode is C14SE (vroege 1.4 multipoint) auto heeft btw geen stuurbekrachtiging :P
Daarnaast heb ik recentelijk de stappenmotor (of nulregellast klep) schoongemaakt omdat de motor hoog stationair liep. Dit doet ie nu ook nog steeds af en toe….
@keystone wrote:
hoe maak ik die stappenmotoer schoon en waar vindt ik die bij een opel astra automaat 18I van 1993 dank U wel.
U2U terug.
Héééééé! Die Passat ken ik!
Is van een jong Italiaans stelletje die laatst nog bij ons in de winkel stond. Zonde, dat ding was nog in zeer goeie staat.
@wim-v6 wrote:
Vale lucht / tempsensor kapot / stappenmotor vast / gasklep ernstig vervuild.
Willem
Dat was het inderdaad. Heb even verder gezocht op internet. Stappenmotor was aardig smerig. Even schoongemaakt en hij doet het weer netjes :D
@Astraman wrote:
Ok, ik heb weleens met een 1.7 en 1.5td gereden en de 1.5 is wel degelijk vlotter, is een gewone 1.5 ook een aanrader? Het hoeft namelijk geen snelheidsmonster te zijn, mijn vriendin zal het echt een worst zijn want ze rijdt toch heel rustig, als hij maar zuinig is, het is hier de snelweg op en en er daar weer af. Ik weet uit ervaring dat een zwaardere Combo voor zo’n stuk met 1.7 al prima is, maar omdat Opel diverse Diesels heeft die je beter niet kunt hebben vraag ik me af wat qua betrouwbaarheid en verbruik gunstiger is.
Wat roest betreft, kan alleen vinden rondom de achterwisser en ergens bij de motorkap, dat is nog cosmetisch en het ziet er niet uit maar nieuw kappie/kleppie en het is verholpen, maar het gaat mij meer om balken en veerschotels, wil een corsa b daar nog weleens roesten? En of er dan jaren zijn die harder of minder roesten dan een ander…
Qua Diesels weet ik niet heel veel bij te dragen helaas, maar qua roest moet je op de volgende punten letten:
– Veerschotels
– Dorpels
– Wielkast randen
– Motorkap
– AchterklepHet inscheuren van de B stijl was vooral een probleem bij de eerste series Corsa B. Vanaf de facelift is de B-stijl dikker gemaakt, waardoor deze niet meer zouden inscheuren. Ondanks wat men soms zegt is dit trouwens GEEN apk afkeur.
P.s. Over km vreten..
Met mijn 1.4 SI uit 1994 heb ik in vier maanden tijd al 10.000 km gereden. Afgezien van een carter pakking en wat achterstallig onderhoud geen problemen qua betrouwbaarheid :P
Hmm. Na het bestuderen van de handleiding ga ik eerst maar eens kijken of ie niet ergens valse lucht trekt. Hij dieselt namelijk ook na als een malle :hmmz
Heb het bestand binnen. Heb iig weer wat leesvoer :P
John, hartelijk bedankt!!
Ook het luchtfilter is vervangen inderdaad :P
[rquote=1907186&tid=145765&author=McKaamos]Good boy :P *geeft een aai over de bol* :P
Solderen en krimpkous is idd het allerbeste.Ennuh, over de startpost. Rood en geel dus, en niet soms omdraaien maar altijd. Er zijn geen uitzonderingen daarop, wat betreft fabrieksspecificatie kabelboom.[/rquote]
Ahw shucks:angel :PVan dat omdraaien snap ik inderdaad wel. Vind het echter WEL vreemd dat m’n oude radio die ik ook zelf had ingebouwd het WEL goed deed.
(kroonsteuntjes zaten goed verborgen en waren me de vorige keer niet opgevallen:cool: )
Kroonsteuntjes zitten er niet meer tussen. Netjes gesoldeerd en wat krimpkous overheen, zoals het hoort ;)
En gedaan :P
Bleek dat er voor een oude hands free set in de kabels was geknipt en dit was met kroonsteuntjes weer hersteld.
Meteen ff netjes gemaakt:afroEr zijn eventueel hulpveren voor de B Corsa beschikbaar btw ;)
Als de slangen niet uitgedroogd zijn hoef je deze in principe niet te vervangen.
Kijk ook even of de slangklemmen niet op de slangen aan het insnijden zijn.
-
AuteurBerichten