Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie Berlina ejay! :thumb Nou nog glimmende wielringen erop en hij kan zo de brochure in. :D
@linfiel wrote:
Heb je ook nog een interieur fotootje, kan er geen genoeg van krijgen van deze beauties.
Eentje van ‘door t dak’….
Nog eentje om het af te leren dan maar… king:
In december 1 op 1 geruild op ook fijne Peugeot 205GTI 1.9 bij Marco Hof, http://www.500e.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;. Met de Ascona had en heb ik toch net wat meer, net als eenieder hier… :wors
@Dolmans wrote:
mooie auto. ben jaloers op je en op je “reis” :thumb
Mijn eerste auto was ook aan Ascona B, bouwjaar 1978. Ik ging er in rijden in 1987. Heerlijke auto, goede herinneringen aan.;) Ik weet niet of ik mag linken naar ‘mijn eigen’ fotosite: http://www.pbase.com/roel/family_cars_and_their_stories” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier staan wat van de bakken die ik heb gehad en vaak ook ‘versleten’…. :afroSinds december jl. in het bezit van mijn 24e auto, een Asona B 2.0S Berlina. Op 16 maart 1982 in München op kenteken gezet en voorzien van ‘luxe opties’ als schuifdak, automaat, metallic lak, van binnenuit verstelbare buitenspiegel, gordels achterin en een heuse Philips AM/FM drukknop autoradio. Nu 63.500km gelopen en dat lijkt geloofwaardig gezien de staat. Ben er kei blij mee! :thumb
Al wat aan gewerkt en laten werken. Komende maanden aandacht voor ATF lekkage tellerkabel, ontluchting benzinetank, eventueel stuurdempertje en kijken wat we aan de kriksteunen gaan doen. Natuurlijk rijdt de Berlina heerlijk! 100pk en de automaat haalt er niet echt de vaart uit.
Mijn eerste auto, in 1991, was ook een Ascona B 2.0S Berlina. Plaatje drie, de -jawel- FX-26-PN. Daar begon mijn automobiele reis die me voerde naar 3 Monza’s (2x 3.0E, 1x 2.5E), 1 Admiral, 3 Manta B’s, 3 Ascona B’s, 2 Vectra’s, Omega 3000 en een Corsa A (wat eigenlijk een heerlijk gebakkie was… 1.4i). Verder wat Benzen, Panda 100HP, Rover 820i en nog meer… Nu weer terug bij ‘af’, maar deze Ascona rij ik niet aan gort…
Een groene Ascona B 4-deurs vloog eergisteren voorbij in Kaatsheuvel richting Sprang. Helaas geen kentekenn gespot.
Spanningsregelaar succesvol vervangen en nog eentje in reserve voor ooit. Weer iets om af te strepen.
dank H-400, kom ik gelijk aan m’n workout toe. Is die spanningsregelaar nog nieuw verkrijgbaar? Heb niet veel beschikbaarheid ervan gevonden op google.
Ach, zie nu zelf ergens een link. Spanningsregelaar: http://www.mantablog.nl/spanning-regelaar/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat zou het dan wel moeten zijn. Hoe lang duurt vervangen ongeveer??@opelremco wrote:
Ik zou http://www.opel-classicparts.de” onclick=”window.open(this.href);return false; eens proberen.Die hebben veel voor een af-fabriek dakje.
Hoi Remco, heb ik gekeken, maar er is weinig te halen voor de Ascona B.
@automatic0473 wrote:
’t Is natuurlijk een auto van meer dan 30 jaar oud en dan kunnen en mogen er inderdaad wel eens wat gebruikssporen zijn. Om zo’n auto te verfijnen heb je dan wel wat kosten hier en daar, maar een hobby mag dan ook wat kosten !
Je garage in ’t dorp …… Schoondermark te Waalwijk ? Goede dingen over gehoord van een vroegere collega.Nee, IC Kleijn Cars in Kaatsheuvel. Jonge vent, maar monteur van de oude stempel. Die de remvloeistof ook gewoon nog vervangt bij een grote beurt, zeg maar. Weet ook dat je nooit aan een carburateur moet draaien of freubelen als het nog goed is. Denkt niet in pixels of computerkasten. Goede vier tientjes per uur, maar werkt precies. In het pand zat vroeger een Opel dealer en kennelijk liggen er nog voldoende onderdelen her en der.
Haha, neej, het was geen voordelige… Maar ik heb geruild hè, niet gekocht… Marco heeft overigens het schuifdak nooit gebruikt (en ik geloof m op zijn reeblauwe ogen ;) en het hoort er een beetje bij, bij een oudje. Woensdag gaat hij naar mijn garage in t dorp (in deze pekelloze winter mag de Ascona wel even naar buiten). Alles even goed aanpakken, nieuwe keerring er in, nieuwe thermostaat, beurt en we kunnen er weer eentje afvinken (en vertrouw me… de wishlist op de GTI was aanzienlijk omvangrijker). Trouwens super bedankt voor de link! :thumb
Zeker weten Kermitkiller! Weet zeker dat deze erg lang ‘in de familie’ gaat blijven. :thumb
Denk idd dat het de oliekeerring is, heb dat vaker aan de hand gehad met auto’s die (te) weinig hebben gereden. Nemen we mee bij de beurt na de winter. Het vinyl dak is, denk ik, afwezig vanwege het schuifdak. Heb dat ook eens gezien bij een modeljaar ’80 Berlina, dus weer een vroegere. Ik kan er wel mee leven. ;)
Dank allen :thumb . Idd deze blijft origineel. Met 63000km moet het 2.0S- blok het nog wel even volhouden. Het SR- stuur wordt nog vervangen door een Berlina exemplaar (denk ik :-)). Voor het overige is en blijft het zoals het was over de afgelopen 32 jaar. In het voorjaar kom ‘ie weer naar buiten. Dan wel even wat pakkingen vervangen, er lekt wel iets op de garagevloer (tussen motor en bak, vermoed ik).
Haha, dat ben ik zeker van plan. Deze dame wordt gekoesterd. Heb na de mijn eerste auto/Ascona nog een Ascona B Sport gehad. Die was pas echt gaar en rot. Het ding is ooit nog gestolen en gebruikt bij een overval op een sigarenhandel in Tilburg. Omdat ‘ie niet harder meer liep dan 160km/u zijn de dieven uiteindelijk in de kraag gepakt. Kreeg ik mijn bolide weer terug, vol met zooi (hasjpijpjes en zo). Uiteindelijk redelijk verkocht aan deelnemers van de Ascona/Mantacup op Zandvoort, 1993 of zo.
Oh ja, mijn huidige Ascona is deze: http://www.youtube.com/watch?v=GsOydEPhwds” onclick=”window.open(this.href);return false;
Best leuk dat er een film van de auto is gemaakt.. :D :thumb -
AuteurBerichten