Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Prachtig !! :thumb
12.350 Eur…. :shock: http://ww3.autoscout24.nl/classified/265811897?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
9350km…9.850 Eur: http://ww3.autoscout24.nl/classified/265811897?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
8795km…13.500 Eur: http://ww3.autoscout24.nl/classified/265182995?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het gaat goed met de waarden van de B-Asconi… :puke
Heb er ooit eentje gehad in 1992-93. Een zwarte afgerakte import die nog verder is afgerakt door mij en is geëindigd op het circuit van Zandvoort in de cup. Nog nooit zo’n rotte bak gehad. Stoelen op houten blokken, bodem echt krokant, motor zoop water en olie en rare roestvorming op daknaden. Toch nog bijna 2 mille in guldens voor gevangen in 1993. Bovenstaande prachtige 2.0E Sport zal inmiddels ietsje duurder zijn.
Prachtige transformatie. Lijkt of enkel de gril is behouden! Moooiiii…. :thumb
Goeie tips heren, ik neem ze mee! Dank!
Ik heb ze gemaild, Arjen. Dank voor het meedenken!
Aiiii, besteld en betaald… Krijg vandaag een overigens keurige mail dat de radiateur niet beschikbaar is en binnenkort niet komt. Scheisse! Wel keurig gemeld en mijn geld komt retour… Maar nog geen radiateur. Hilfe! :cry :D
Dank je Jeroen! Even meten en kijken en ik kan bestellen. Prijzen zijn ook niet verkeerd. :wors
Dank voor je reactie en de tips!
Winparts meldt bij de radiateur voor automaat ‘artikel niet leverbaar’, maar ik kan m wel in m’n winkelwagen plaatsen :hmmz
kfzteile24.de… Wat een verschrikkelijk onoverzichtelijke site is dat. Daar moeten we echt voor gaan zitten met een woordenboek en zonnebril. Maar ik ga er mee aan de slag.Dank je linfiel, maar hij / zij glijdt al over de weg. De drietraps schakelt boterzacht. Denk niet dat er viertraps automaten zijn geweest voor de Ascona. Maar we zorgen er goed voor, met poetsdoek en warme garage.
Het hoeft idd niet meer. Hedendaagse benzines zijn beter, schoner, effectiever dan de benzines uit de jaren 1970-1980. Probeer wel een hoger octaan dan 95 te tanken (V-Power heeft al 96 of 97; anders een ‘Super Plus’), dat is altijd beter. En ja, ik gooi er tóch, voor mijn gemoedsrust, een kwak loodvervanger bij per tankbeurt. Gewoon, voor de neurotische zekerheid. Maar t hoeft niet.
Afgelopen dagen wat gefreubeld aan mijn Ascona. Het originele en in uitstekende conditie verkerende Berlinastuur is gearriveerd en geplaatst. Het SR- stuurwiel was stoer, maar hoorde niet bij de auto. Het dashboard met extra meters zou af-fabriek zijn geplaatst op dit uitloopmodel, dus daar blijven we lekker van af. Daarnaast met knippen, plakken, ijzerzagen, lakken en geduld de originele type-aanduiding weer herplaatst op de kofferbak. Terug naar het origineel.



In de winterstop ga ik eens kijken naar de startmotorm, die af en toe eens tikt. Beginnen met schoonmaken. Verder is de Ascona voor twee jaar gekeurd en heb ik er eens goed onder gehangen. Blaasje in de dorpel, kriksteunen die ooit mogen (wist ik), verder alles kuis. Deze jongen redt het nog wel wat jaren voordat er echt iets moet gebeuren..Vrind, jethro zegt toch dat hij het uit zijn hoofd doet. Als je de auto niet meer hebt… Foto is dan een beetje lastig, denk ik.
Stay relaxed.1 augustus 2014 om 22:09 In reactie op: Bijzonder onderdeel tussen kabel snelheidsmeter en ZF-bak #18240111De charme van de hobby, toch? :thumb
21 juli 2014 om 19:52 In reactie op: Bijzonder onderdeel tussen kabel snelheidsmeter en ZF-bak #18240109Thanks, het zou de rode moeten zijn. Hou het in m’n achterhoofd als er weer wat gaat lekken..
15 juli 2014 om 18:25 In reactie op: Bijzonder onderdeel tussen kabel snelheidsmeter en ZF-bak #18240107Thanks, heb de kleur niet gezien. Lekkage is vooralsnog weg, dus als het weer gaat druppen laat ik mijn mannetje ff checken welke kleur het is. Zit die stift ook in recentere bakken van Opel? Zou het aanbod kunnen vergroten. Maar goed, zoals ik al zei… de o-ring doet het nu goed. Siliconenkit kunnen we dan alsnog aanbrengen. Keep ya’ all posted.. king:
Blokje is de spanningsregelaar. Wordt soms wel eens nieuw op MP of zo aangeboden voor een paar tientjes. Books & Parts (Gert Kleijn) heeft mij onlangs een gloednieuwe bezorgd. Tweedehands liever niet, is een zwakke plek van Ascona/Manta. Solderen zal dan wel beter zijn (als je t kunt). Even met je kop onder het instrumentarium en je ziet m zo zitten. 3 minuten werk en een vaste hand/geluk.
Wat het oog niet ziet, is er niet. Idd soms gewoon even creatief zijn. Zolang je zelf weet dat t veilig is… :thumb
10 juli 2014 om 14:06 In reactie op: Bijzonder onderdeel tussen kabel snelheidsmeter en ZF-bak #18240105Even een update: Er is een ander rubbertje geplaatst, maar het ‘kunstof huisje’ (zo moet ik het maar even noemen) waar de kabel in gaat is niet helemaal rond en kan dus (weer) gaan lekken. Is dit een onderdeel dat nog ergens te vinden is?
5 juli 2014 om 13:31 In reactie op: Bijzonder onderdeel tussen kabel snelheidsmeter en ZF-bak #18240101Nog even afwachten tot dinsdag… Maar dan wordt het wel de garage hoor waar de vloer ondergezeken kan worden ;)
28 juni 2014 om 18:12 In reactie op: Bijzonder onderdeel tussen kabel snelheidsmeter en ZF-bak #18240103Klinkt goed! Geeft het door aan m’n sleutelaar. Thanks! :thumb
Thanks!! :thumb
Lol, mechanisch vs. modern… Effe off-topic ejay, maar een collega kon vandaag niet met haar 6-jaar jonge, moderne, digitale auto tanken. De centrale vergrendeling pakt ook het benzineklepje mee en nu was het motortje bij het klepje stuk. Klepje dus vet dicht. Wegenwacht erbij, draadjes knippen, later weer doorverbinden met nieuwe motortje erbij (kassa) en gedoe. Vertelde haar (ze is 20 jaar jonger) dat we vroeger een slot op de benzinedop als optie konden nemen en het klepje gewoon, altijd, met de hand open en dicht kan… Die ogen van haar…. Ja, vroeger was niet alles beter, maar dit soort zaken egwel! king:
Mijn monteur zweert bij 15W40 bij mijn 2.0S.
Was bij een schuifdak het vinyl dak niet standaard? Lijkt er wel op als ik onze Berlina’s zo bekijk, beide met af-fabriek schuifdak.
-
AuteurBerichten