Freestyler

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,902)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Big opel forum down? #18236326

    @Yosta wrote:

    Door sommige mensen worden wel erg hoge eisen gesteld aan de admims van het big opel forum, de admins doen alles in hun vrije tijd met voor liefde voor opel zonder winstbelang etc. bla bla bla, dus kun je moeilijk verwachten dat alle info dag en nacht en tot in de oneindigheid voor jouw beschikbaar blijft.

    Mee eens, maar een melding op de pagina was ook niet verkeerd.

    Nu heb je van de een op de andere dag error 404.
    En de hoofdpagina is gewoon blank.
    Helemaal niets.

    Een melding in de trand van, ivm onderhoud tijdelijk offline, we zijn zsm terug, zou een hoop gespeculeer en vragen voorkomen.

    In reactie op: welke veren kan ik gebruiken #18235422

    jip

    In reactie op: welke veren kan ik gebruiken #18235419

    stabilisator aansluiting (bij a1 zit die op de draagarm, bij a2 aan de veerpoot. hier hoef je bij ombouw verder niets aan te veranderen)
    vorm van de veer is iets anders bij mijn weten. Bij a1 is de veer cylindrisch, bij A2 loopt de laatste winding naar binnen toe (conisch). Maar dit weet ik niet 100% zeker

    In reactie op: Big opel forum down? #18236321

    @Senatorman wrote:

    Administratieve redenen heb ik begrepen.

    Heb van een van de bekeerders begrepen dat eraan gewerkt wordt, reden niet te horen gekregen.

    In reactie op: welke veren kan ik gebruiken #18235412

    De levertijd valt reuze mee, kan gaan van enkele dagen (2-3 werkdagen) tot max 2 weken.

    Wat de BMW veren betreft, ik zou eerst eens kijken wat de afmetingen van die veren zijn, dan pas kun je met zekerheid zeggen of ze wel of niet passen

    In reactie op: welke veren kan ik gebruiken #18235409

    Wanneer je A2 poten hebt, kun je de verlagingsveren van de senator B zo 1 op 1 overnemen.
    Komt hij niet zo laag te liggen als met mantzel veren. maar wel lekker stug.

    Dan komt hij er ongeveer zo bij te liggen (mijn senator A heeft de senator B verlagingsveren eronder):

    In reactie op: 3.15 overbrenging #18235050

    En anders heeft dqp-sammy er nog 1 liggen. Komt onder een monza vandaan :thumb

    De schroef die je gevonden hebt. is idd de stationair schroef. Hij zou iets van 800 toeren moeten draaien, warm stationair

    In reactie op: veerschotel achter Monza #18233624

    Lijkt me sterk dat een corsa een schotel heeft met 142mm als diameter ;)

    In reactie op: veerschotel achter Monza #18233622

    :thumb

    In reactie op: veerschotel achter Monza #18233620

    Hoop dat je nog een 24V slang hebt liggen, ze worden steeds zeldzamer…

    In reactie op: veerschotel achter Monza #18233615

    Maar als je dan toch bezig bent met lassen (lasnaad mag trouwens zichtbaar zijn, geen probleem), neem de balk dan ook ff mee.

    Als je dan toch bezig bent ;)

    In reactie op: veerschotel achter Monza #18233614

    Voor zitten ze geschroefd aan de naaf. vet dopje eraf, splitpen eruit, kroonmoer los, en je haalt ze (nadat de klauw eraf is uiteraard) zo eraf. Dan zitten aan de binnen zijde 5 veelster bouten, die houden de naaf en de schijf bij mekaar.

    Achter, remklauw los, handrem los, en dan moeten ze er met een beetje overtuiging af komen (kunnen iets klemmen op de remschoenen van de handrem die aan de binnenzijde van de schijf zijn ingelopen)

    In reactie op: veerschotel achter Monza #18233612

    wiel eraf, stabilisator loshalen, demper loshalen, en je kunt hem zo naar beneden klappen.

    Oude deel goed schoon maken, en dan nieuwe schotel (te krijgen bij M&M dronten, of zelf eentje fabriceren) erop lassen. Ik zou hem niet rondom aflassen, maar ruimtes tussen de rupsen vrij laten, dit ivm werken van het staal en vocht dat er tussenuit moet kunnen. Wel zou ik de tussenruimte vol spuiten met ML wax.

    Moet dit bij de mijne ook nog altijd doen, maar zie er behoorlijk tegen op.

    In reactie op: onderarm opel monza #18233569
    In reactie op: Wielkuipen voorzijde Opel senator a2 #18232694

    En ja er zijn wel aftermarket schermen voor, van Lokari.

    Senatorman had laatst een set te koop (weet niet of hij ze nog heeft)

    In reactie op: knopje binnenverlichting gezocht Senator B #18232391

    Gevonden

    Heb er ff geen foto van, dus ff eentje van het net geplukt

    Deze heb ik liggen, maar dan met 1 pinnetje, geen 2

    In reactie op: knopje binnenverlichting gezocht Senator B #18232390

    Zal eens voor je neuzen ;)

    In reactie op: knopje binnenverlichting gezocht Senator B #18232388

    Bedoel je deze? Die heb ik nog liggen L+R

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071350

    @theunm wrote:

    ik zou zeggen neem contact op met de belasting dienst.

    @Byjugo wrote:

    de beller is sneller

    “Er zijn nog 96 wachtenden voor u, wij verzoeken u het op een later tijdstip nog een keer te proberen. De verbinding wordt nu verbroken….”

    Op een later tijdstip:

    “Er zijn nog 95 wachtenden voor u, wij verzoeken u het op een later tijdstip nog een keer te proberen. De verbinding wordt nu verbroken….”

    :wtf :wtf :wtf

    “Belastingdienst. Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.”

    Sorry voor het -offtopic , maar kon het ff niet laten :jerry :jerry :jerry

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071344

    Openbaar toegankelijk staat bij de wet omschreven als voor het openbaar verkeer opengesteld gebied.

    Gebieden waar Jan en Alleman komen mag, zonder dat daar uitdrukkelijk toestemming voor gegeven is.
    Mijn oprit is dit absoluut niet. En om verwarring te voorkomen, bordje verboden toegang ophangen. Probleem opgelost :thumb
    (met dat bordje heb ik een BOA dus een keer de mond gesnoerd. Die vond dat mijn achtertuin openbaar toegankelijk was, waar ik mijn vouwwagen dus niet mocht stallen. Bordje neer, en probleem opgelost)

    In reactie op: in 2015 ook tol betalen op Duitse Autobahn #18229050

    @arjontje wrote:

    Dan begrijp je mij toch verkeerd.
    Het juist terug gaan naar de euro kost klauwen vol geld.

    Dat alles duurder geworden is, is ook kul.
    Omrekenen naar de gulden kan niet meer. Of neem je de jaarlijkse inflatie daar ook in mee.

    Dat de euro alleen grote multinationals geholpen heeft klopt ook van geen kanten. Ik ken genoeg bedrijven wat gewone mkb’s zijn die profiteren van de euro en Europa.
    Wat juist weer voor werkgelegenheid zorgt.

    Waar de regering/eu wel zwaar de fout in gaat is dat er bepaalde constructies bedacht kunnen worden waardoor er mensen in dienst genomen kunnen worden die onder de prijs werken.

    Dat het terug gaan naar de euro klauwen geld kost, zijn de meningen over verdeeld.
    Denk eerder dat men dat niet wil, omdat men dan gaat schrikken hoeveel minder de euro waard is geworden tov de gulden.

    Alles is duurder geworden. Zeg maar 2x zo duur (en dan bereken ik de prijzen van 2001 tov nu)
    Het salaris echter is niet 2x zo veel geworden. Denk dat men in de handjes mag klappen bij een salaris stijging van 10-15%

    Dat betekend dus dat je tov 2001 110% salaris krijgt, en alleen aan levens onderhoud en brandstof 200% kwijt bent (met 2001 als peildatum)
    Procenten zijn ruw geschat, maar het verschil is wel duidelijk denk ik.

    Wat de MKB’s betreft. Ik ken meer MKB’s die door de EU over de kop gegaan zijn, dan dat er mee geholpen zijn. Onder andere door arbeidskrachten die, zoals je zelf al aangeeft, zwaar onder de prijs werken. Die enkele die er wel bij varen, zorgen idd voor meer werkgelegenheid. Echter is dat een schijntje tegenover die wat omvallen. Waardoor er meer werkeloosheid is, dan werkgelegenheid.

    Als ik dan naar het totaal plaatje kijk (incl de import/export vanuit Rotterdam, extra belastingen, verkapte inflatie, etc)
    Dan kan ik niets anders concluderen dan dat het koste/baten plaatje compleet de verkeerde kant uit geslagen is. En steeds harder door aan het slaan is.

    Of de terugkeer naar de Gulden hier verandering in brengt, daar geloof ik niet in. Denk dat als we alles terug rekenen naar de gulden (wat overigens nog gewoon kan, want inflatie heb je bij de euro net zo hard als bij de gulden, blijft toch relatief) we hard zullen schrikken.
    Merendeel weet dat ook, en steekt de kop dan in het zand door te zeggen, we kunnen niet meer terug rekenen.
    Kunnen is hier dan het verkeerde woord. Willen is denk ik meer gepast.

    Er is maar 1 manier om hier uit te komen. En dat begint met een andere weg in te slaan.
    Maar daarvoor moet je wel iemand hebben die dat ook durft, en ook zal doen. Ook al kost het zijn eigen baan.
    En dan komen we op het heikel punt van veel politici.
    Integriteit is daar ver te zoeken, helemaal als het om hun eigen baan gaat.

    In reactie op: in 2015 ook tol betalen op Duitse Autobahn #18229048

    @arjontje wrote:

    Laat ik 1 ding zeggen als we terug gaan naar de gulden kost dat het mkb enorm veel geld. En ja wie gaat dat betalen….. Juist, de burger.

    Er is niemand die dat gaat betalen. Iedereen betaalt dat al! (levensmiddelen zijn zowat 2x zo duur geworden, terwijl de lonen zijn blijven steken. Wie strijkt al die winst dan op?)

    @arjontje wrote:

    Iedereen die zegt dat we terug naar de gulden moeten moet maar even heel goed nadenken wat de consequenties daar van zijn.

    Enige voordeel van de euro die ik zie, is betalen naar het buitenland. Maar dat kan ook met een administratieve munt. Daarvoor had de gulden niet hoeven wijken.
    Ik bedoel daarmee te zeggen, dat we de euro ook als 2de munt eenheid hadden kunnen hebben. Dus 2 valuta’s op je afschrift. En dan gewoon blijven betalen met de Gulden (en Euro voor de buitenlanders).
    Had even wat gepuzzel geweest, maar geen onoverkomelijk hindernis.
    En ga aub niet zeggen dat dat extra kosten met zich mee brengt. Banken maken zelfs nu in de crisis die ze mede zelf verantwoordelijk zijn, miljarden winst. Geven miljoenen aan gouden handdrukken. Denk dat dat best wel eens wat minder mag en kan, nee moet! worden.
    Laat de banken zelf ook eens mee dragen aan alle economische malaise, geef bv 10% van de netto jaarlijkse winst terug aan de rekening houders (evenredig verdeelt) als dank voor hun vertrouwen in de bank. Dat zal evengoed maar een druppel zijn, maar elke druppel is er weer 1.

    @arjontje wrote:

    Hoewel ik zwaar tegen Europa ben. Heeft het ons en de bedrijven veel opgeleverd.

    Grote multinationals heeft het idd genoeg opgeleverd (en levert het nog steeds op). Ons een kolere crisis, met het ene ontslag na het andere als gevolg. Want bedrijven willen wel hun winst blijven maken, liefst nog meer winst. Want stel je voor dat de winst zou dalen! (men moest eens tevreden zijn met wat men heeft, en niet steeds meer meer willen hebben, koste wat kost)

    In reactie op: opel rekord 2.0s loopt niet meer. help #18229998

    Maak de contacten van de massa kabel aan het blok eens schoon. Controleer ook gelijk de massakabel zelf eens op beschadigingen

    druk regelaar zit bij de injectoren (rond potje met 3 benzine slangen erop en 1 vacuum slang)

    lmm controleren kan nooit kwaad.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,902)