Freestyler

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 1,902)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ??nu weer een elektro-storing…?? #18246593

    Verwacht dat het probleem in de luchtmassameter zit.

    Aangezien je voorschakelweerstanden hebt, heb je ook een 7 polige stekker op je luchtmassameter
    Onder het zwarte deksel

    zitten 2 contacten die verbinding moeten maken, zodra je de klep iets beweegt. Deze stuurt namelijk het brandstofrelais aan. (sorry voor de wat wazige foto, het zijn de 2 meest linkse contacten waar het om gaat)

    Vaak wordt bij LPG deze contacten verbogen om te voorkomen dat de pomp draait. Kwestie van zwarte deksel eraf, contacten iets bij buigen zodat ze weer contact maken.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071361

    Bij mijn weten kun je maar 1x per jaar kiezen, ongacht of die daarna verkocht wordt of niet.

    Om te voorkomen, dat je voor mrt-nov het kwart tarief betaald, daarna de auto op naam van de vrouw zet, in dec-jan-feb vol tarief, daarna weer terug op eigen naam en weer kwart tarief.

    In reactie op: Stuurbekrachtiging inbouwen Rekord E2 2.0e #18058649

    omdat de pitmann armen links en rechts langer zijn, zal de stuurstang dus iets verder richting de motor komen. En vermoed dat de rechte dan het carter gaat raken. Vandaar de andere vorm.

    Gok ik zo even.

    In reactie op: Stuurbekrachtiging inbouwen Rekord E2 2.0e #18058647

    bevestigingspunten zijn het zelfde, maar denk idd dat de pitman arm op de servo en de hulppitman arm ietsje langer zijn.

    In reactie op: Stuurbekrachtiging inbouwen Rekord E2 2.0e #18058644

    Als je een systeem van een rekord hebt, heb je ene pomp met een vuldop op. V-snaar is een kwestie van ff meten, die kun ej dan met de pomp op spanning brengen (kunnen ze bij de automaterialen zo nakijken, is gelijk aan die van senator/monza)

    Olie is gewoon ATF-D2 olie die je moet nemen.

    Wanneer je het stuurhuis wisselt, denk ik dat je de hulp pitmann arm ook komt te wisselen (mogelijk verschil in lengte) en het beste dan gaan voor een middelste stuurstang voor stuurbekrachtiging (is iets gebogen, ipv recht bij geen stuur bekrachtiging)

    In reactie op: Kleine vraag elektrische spiegel verwarming monza #18241941

    Spiegels was iets met gasten op de noordpool die hun handen eraan warmde

    In reactie op: Het senator bezigheids therapie topic #18164308

    ABS ringen en sensoren gevonden en eens goed schoon gemaakt.

    Het is ff wat werk geweest, maar nu zitten de ABS sensoren op het diff.

    Heb er enkel het halve diff voor uit mekaar moeten halen :???:
    Wel een meevaller, zit een 3.45 diff in :)

    Maar het zit :jerry

    Voor hen die er aan gedacht hebben om hun monza/senator om te bouwen met ABS, het is do-able. Maar het is tyfus veel werk.

    In reactie op: Het senator bezigheids therapie topic #18164307

    Zo BIJNA klaar.

    Eindelijk een harde veerschotel (is inmiddels bij geslepen en in de bitak gezet)

    En voor het eerst sinds november 2013

    En ik zeg bijna, omdat het stationair nog afgesteld moet worden. Plus dat de ABS afgewerkt moet worden, en dan kan die op keuring :thumbup

    In reactie op: Het senator bezigheids therapie topic #18164306

    Weer een stuk op geschoten, zeg maar gerust aardig richting het eind resultaat.

    Achteras ontdaan van het restant veerschotel:

    Het restant:

    NIeuw deel ligt ook al klaar.

    Inmiddels ook een olie lekkage op gespoord en verholpen. Bleek de koperen ring die bij het pakkingset zat voor de kettingspanner te groot te zijn.
    Maar nu issie weer lek vrij.
    Vandaag ook nog de remmen ontlucht. En de asdelen aangedraaid toen die op de grond stond (had ze eerst aan gedraaid terwijl die nog op bokken stond, bleek niet zo goed te zijn voor de bussen in de rubbers, dus nu goed gedaan).

    En vandaag voor het eerst sinds december weer op eigen kracht voort bewogen. Al zij het maar 6 mtr, maar toch. Wil er niet mee rijden zolang de veerschotel nog niet vervangen is.

    Maar zo staat hij er nu dus bij.
    Compleet afgebouwd:

    In reactie op: Dynamo lampje knippert. #18243085

    Kabel van het lampje ook al gecontroleerd op eventuele sluiting? (die wat dus op D+ zit van de dynamo)

    In reactie op: Kleine vraag elektrische spiegel verwarming monza #18241936

    Uit gaan doen ze of door het tijd relais wat erop zit, of door contact uit te zetten.

    In reactie op: kop pakking #18241371
    In reactie op: Passen Commodore a velgen op een diplomat b #18242375

    Steekmaat is idd bij beide gelijk. Had op mijn admiral, senator CD velgen. En die passen ook op een commodore A.

    Het enige dat wat moeilijkheden kan veroorzaken, zou idd de ET waarde kunnen zijn.
    En niet kleiner gaan dan 14 inch, anders kom je met de schjven/klauwen in de knoei

    In reactie op: Stationair toerental verzetten #18241573

    Bovenop de gasklep zit een draadeind met een moer. Moer lis draaien en draadeind naar binnen draaien voor lager toerental of iets verder eruit voor een hoger toerental.

    In reactie op: E 10 tanken #18241001

    Heb me laten vertellen (of ergens gelezen) dat je gerust E10 kunt tanken.

    MAAR, dat je voordat je dat kunt doen, eerst alle rubber delen van de brandstofsysteem moet vervangen (zoals de rubbers van de injectoren, rubberen brandstofslangen, en meen zelfs de brandstofpomp).

    Anders zou je die na geruime tijd op E10 alsnog moeten wisselen.

    @Famempeters wrote:

    Goed ondanks het gedoe over taal kunde
    …….
    te winnen .

    Bert

    Bert, Dank je voor de moeite :thumb
    Nu kan ik het goed volgen (iets waar ik bij je vorige posts, ook na 3x door gelezen te hebben, moeite mee had)

    Keep it up :thumbup

    In reactie op: Senator B C30NE uitlaat en achterschokdempers #18240203

    http://www.ebay.de

    Heel veel nog volop te krijgen. Vaak nog voor betere prijzen dan hier. En vaak binnen 5 werkdagen in huis.

    In reactie op: Activeren van mijn radio. #18239321

    @jeroenk wrote:

    Hoi, je dient dan de code van de radio opnieuw in te vullen. Dit is een viercijferige code die vaak bij de autopapieren bewaard wordt. Deze moet je invoeren en opslaan, waarna je weer gewoon je radio kunt gebruiken. Ik heb geen enkel idee welk bouwjaar de Meriva heeft, maar mogelijk heb je iets aan de volgende video.

    https://www.youtube.com/watch?v=lXZDG9RjqGA” onclick=”window.open(this.href);return false;

    exact hetzelfde als de cdr-500 :thumb

    de assen komen er met een slagtrekker uit. En vullen is eenvoudig, deksel achter erop, as recht leggen, het vul schroefje los in de deksel, en dan vullen tot het eruit komt lopen.

    In reactie op: Het senator bezigheids therapie topic #18164305

    Zo, eens ff updaten.

    De senator heeft nu eindelijk fatsoenlijke spacers onder de stabilisatorstang:

    Nu had ik bij het rubberhuis enkele trillingsdempers gehaald, zowel voor de bak, als voor de motor. Zodat alles wat rechter kwam te liggen.
    Voor de bak werkte het niet, aangezien ik niet goed opgelet had, en gemist had dat de draadeindes niet recht tegenover mekaar stonden. Daar zit nu dus de originele rubber weer op zen plek te samen met wat spacerplaatjes (om het staartstuk wat op te hogen)
    De trillingsdempers die ik op de plek van de motorrubbers had willen gebruiken, waren wss toch iets te kort/zacht, want na monteren van de stabilisator stang met de spacers, zag het er zo uit… (en dat met 3 cm spacers)

    Een van de boutjes van de oliepomp raakt de stang :(
    Dus de originele motorrubbers er maar weer onder. En toen zag het er zo uit.

    Nogal een verschil, al zeg ik het zelf.

    Inmiddels toch besloten om hem terug te laten keuren naar benzine. Dus het gas injectie ligt voorlopig ff in de kast (maar kan met een zaterdag er weer in liggen).
    Ook zitten alle koelslangen weer op hun plek en koelsysteem afgevuld. Heeft de viscofan plek gemaakt voor een elektro fan.

    Ook de cruise control is na gekeken, om te achterhalen waarom die niet werkte. Bleek de stekker die eigenlijk op de koppeling hoort, de boosdoener. Hier een brug in geplaatst, en nu zou die moeten werken.
    De bijrijders stoel is inmiddels ook in hoogte verstelbaar geworden. Dankzij een stoel van een monza die ik eigenlijk had weg gemikt. Dacht ff stoelframe over te zetten. Bleek het niet te passen. Dus het framewerk van het zit gedeelte over moeten zetten. Wat eigenlijk nog relatief eenvoudig ging ook.

    Owja, ook gelijk het aanhanger controle lampje aangesloten (dat aangeeft of het knipperlicht op de aanhangwagen ook werkt).

    Castrol 15w40 olie gevonden voor 22,50 per 5 ltr. Daar dus gelijk 10 ltr van besteld (http://www.oliewereld.nl)
    Nu is het nog wachten op de bougies, olie- en luchtfilter en dan kunnen we eens een test draai doen.

    Test rit zal moeten wachten tot de veerschotel binnen is.

    Daarvoor zoek ik eigenlijk nog iemand die me dat ding kan maken uit 3mm staal. (vind de 44 euro van M&M dronten veel te duur)

    In reactie op: KAW veren voor rekord c ? #18238367

    Dat ze met de originele dempers kunnen, heeft met de TUV keuring te maken. Anders zou daar weer een aparte keuring voor moeten komen.

    Maar trust me, het gaat niet met die verlaging. Sloop je zo je dempers mee.

    In reactie op: Byzondere Opel #18238245

    En als je dan de rest van zen advertenties bekijkt, valt je gewoon niets meer in….

    In reactie op: orginele kleur bumpers rekord e2 #18237822

    Je kunt de kleur terug ophalen door het zwart in te wijven met motorolie. Dit ff in laten trekken en dan uitwrijven.
    Meerdere malen herhalen voor het beste resultaat.

    In reactie op: Big opel forum down? #18236337

    Big Opels Forum is back online :thumb

    In reactie op: welke veren kan ik gebruiken #18235425

    Heb je links en rechts niet verwisseld?

    Heb bij mij ook senator B veren, en hij staat toch echt recht.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 1,902)