Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 november 2009 om 13:37 In reactie op: (PROBLEEM OPGELOST) af en toe haperende ontsteking #17553780
vervang de bobine eens
origineel gepost door TonSR
origineel gepost door Freestyler
ik kan jullie deze site nu echt niet langer onthouden :worsIk ben het me serieus aan het overwegen :swear
is een goede overweging als je jong bent,maar als je tegen de 60 aan gaat lopen is dit denk ik voor velen een niet te nemen stap
Waarom niet rentenieren in DL? is daar een stuk goedkoper ;):thumbup
origineel gepost door Jerk
Dan zou ik toch liever voor Belgie gaan :thumbup
Dat is ook een makkelijkere taal ;)Klopt, maar als ik daar de grens over ga, is het net of ik in een 3de wereld land terecht gekomen ben (no offence) :jerry
En om de een of andere reden trekt Dl me meer (dorpjes DL dan, niet de steden).
Daarbij zijn de sociale voorzieningen in DL wel weer beter geregeld dan in BE (ook niet onbelangrijk)ik kan jullie deze site nu echt niet langer onthouden :wors
Ik ben het me serieus aan het overwegen :swear
origineel gepost door MantaTeamTwello
origineel gepost door Freestyler
Ziet er gelijk een heel pak beter uit :thumbupja inderdaad dankje voor de verbreders en het snelle opsturen.. k ga nog ff denken over die goep N.. maar als je die verkopen kan moet je t doen natuurlijk..
Gaat wel goed komen, voorlopig heeft er nog niemand naar gekraaid ;)
Ziet er gelijk een heel pak beter uit :thumbup
absoluut leuk stukkie :afro
daar zitten verder geen moeren bij (heb ze ook zo gekregen)
Maar denk dat de korte open moeren goed genoeg moeten zijn :jerryP.S. Martijn, ze gaan vanmiddag op de post. Vrouwke heb de auto mee naar school, dus die moet dat dan maar doen op de terug weg ;)
9 november 2009 om 06:59 In reactie op: HELP versnellingsbak niet los..-> niet meer vast:O #17547236Het makkelijkste was om de motor met bak en al eruit te halen. Dan kun je overal ook fatsoenlijk aan.
Maar als je de motor wil laten zitten, zul je de bak aan de achterkant los moeten halen en laten kantelen.
Heb je de schakelstang/pook los? en de 2 bouten bovenaan de starterkrans?
Maar dat je niet kunt ontkoppelen kan meerdere oorzaken hebben.
– platen vast gebrand aan het vliegwiel
– drukgroep wordt niet ver genoeg ingedrukt
– kabel te ver opgerekt.Kurt, dan had je moeten gaan voor een bi-xenon kit. Dan had je grootlicht ook xenon geweest.
19 oktober 2009 om 06:39 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309893@Henk, de pasbout heeft net iets minder speling dan de 2.4 bout (niet veel, maar wel merkbaar)
Thnx voor de tip :thumbup:wors
We gaan op zoek naar een draaier die me de draad van de 2.4 over kan zetten op de pasbout.
19 oktober 2009 om 06:31 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309892ik zal de bouten vandaag passen, en dan zal ik je mijn bevindingen mee delen.
Gaat iig goed komen :thumbup
17 oktober 2009 om 16:31 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309890@Henk, ik zeg ook helemaal niet dat je ongelijk hebt, of dat het niet nodig is.
Ik was me dat gewoon af aant vragen.
Maar klopt idd ja, die draaier had het idd over een te klein verschil om een busje te kunnen draaien (meen me een verschil te herinneren van 0,1 mm. Dat zou een busje betekenen van 0,05 mm dik, en dat zou niet te doen zijn).
Vliegwiel dat erop gaat komen, is zowiezo niet dat van een 2.0. Maar van een 6 pitter (8,5 of 9 inch geloof ik)
17 oktober 2009 om 10:48 In reactie op: Alles op een rij: Pasbout 2,4 bij gebruik Getrag 240, 242, 2 #17309888Nu heb ik dit hele verhaal eens een paar keer door genomen.
Zelf heb ik een 2.4 krukas, waar dus bouten in zitten met een 6 kanten kop (Draad is idd anders dan die van een 2.0).
Ik heb vervolgens de bouten (1 bout van de 2.4 en een pasbout) bij een draaier afgegeven voor het maken van een pasbus. Die vertelde me dat het niet te doen was, omdat beide bouten de zelfde diameter zouden hebben (op het pas gedeelte)
Hoe zit dat nu?
Want kon zelf met een schuifmaat ook geen verschil vast stellendenk dat een foto dan wel handig zou zijn…
Andreas als je nu eindelijk een besluit een startonderbreker erin te zetten dan geef je maar een belletje. Dan regel ik dat wel voor je.
klinkt als een massa probleem.
Dat is idd de 2de auto nu.
Kenteken zal je me even schuldig moeten blijven.
origineel gepost door eddepet007
k dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)bedankt dat wou ik weten ,
ik heb nog wel wat slopers staan met 5 bak dus alles is er wel
alleen wou ik even weten waar ik evt aan begin ,bak steun etc zit dus wel op goede plekvoort mooie zou de bevestiging iets verder naar achteren moeten liggen op de carr, maar de punten waar de automaat op vast zit, werken ook (is mijn ervaring)
klopt, ik heb het rubber ook niet gebruikt.
Ik heb toen de leren hoes van een omega pas gemaakt en die aan de middenconsole vast gemaakt
het gat zit op de goede plek, maar meen me te herinneren dat iets groter gemaakt moet worden, ivm schakeluitslag van de schakelpook.
A of B?
Bij B gaat dat zonder enkel probleem. wel alles mee om monteren en niet vergeten om de kickdown kabel los te halen. snelheidsmeterkabel kun je gewoon over zetten.
Overzetten:
– koppelings pedaal (rempedaal kun je van de automaat houden, past) + kabel
– tussenasvan de rad kun je de leidingen van de automaat gewoon los halen, komt verder (afgezien van automaat olie) niets uit.
Niet vergeten om een toplager in je krukas te monteren.
Eventueel gat vergroten, maar dat weet ik niet meer 100% zeker.
Zo heb ik dat met mijn 1.6 automaat gedaan, toen ik deze omgebouwd heb naar 1.6 5-bak.
Wel heel belangrijk is dat je de P schakelaar van de automaat overbrugd (deze zit op de keuze schakelaar), of het kabelboompje dat loopt van je contactslot naar je zekering kast, vervangd voor een van een schakel.
Dit omdat in dat deel de schakelaar zit, die ervoor zorgt dat je de auto enkel kan starten in de P of N
Carroserie technisch hoef je verder niets aan te passen (op het gat in de tunnel na dan misschien)
heb je met monteren loctite gebruikt?
origineel gepost door mantamafkees01
Vandaag in Geleen een rood/zwarte B1 met een dikke raamband ik meende Kissling te lezen, hij reed achter een groende D Kadett.Dat zal deze geweest zijn. Rijdt er hier maar 1 van rond met Kissling op de voorruit ;)

origineel gepost door js 400
origineel gepost door robbyrood
niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.
hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Ik kan uit ervaring vertellen dat als je dat niet doet, je maar 500 km plezier van je nieuwe lagers gaat hebben.
-
AuteurBerichten