Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Ghanz
liep genoeg te daten rond :Pamen 2 that :jerry
vond wel dat ze dit keer met een uur en 45 min snel klaar waren. Laatste keer waren het dik 2,5 uur voor het licht weer aan ging :vertag
vond je trouwens van het voor programma?
Percussie :thumbup
rest van de act :thumbdown:thumbdown:thumbdownorigineel gepost door OpelRoos
Hier is het altijd rustig in het weekend, hoe zou dat toch komen!? Ik eis uitleg Opelforummerts! :P@Baasj: Ik heb een veel leukere vent ‘gescoord’ dit weekend :P;)
Rammstein @ Gelredome (need to say more??)




origineel gepost door 14XE
dat is spraak hedie kastjes verzenden data
Data of spraak het blijven radio golven (al dan niet op je autoradio te ontvangen).
De andere vorm zijn licht golven (denk daarbij aan infrarood)
Probleem van lichtgolven is dat die frequentie zo hoog licht (dus een hele kleine golflengte) dat ze niet afbuigen en daarom enkel werken van line to site.
Dit zelfde geld voor hoogfrequente radio signalen (vandaar die GSM masten om de zoveel km)Ga hier de term radio golven dus niet verwarren met geluidsgolven. Dit zijn 2 verschillende dingen.
even gejat van wikipedia:
Radiogolven, ook radiofrequente straling genoemd, zijn golven in de vorm van elektromagnetische straling met golflengten uiteenlopend van ruwweg duizend kilometer tot een millimeter, dus in het frequentiegebied van enkele honderden Hz tot enkele honderden GHz, die gebruikt worden in de communicatietechniek om informatie over te brengen van een zender naar een of meer ontvangers. De zender zendt via een antenne, al dan niet gericht, de radiogolven uit, die na voortplanting door de ruimte opgevangen worden door de antenne van de ontvanger. De radiogolf dient daarbij als drager voor de te zenden informatie, die als variatie in de amplitude (AM) of in de frequentie (FM) aanwezig is.
Door de in de radiogolf aanwezige informatie is de golf niet precies van één bepaalde frequentie, maar bestrijkt een zeker gebied, frequentieband genaamd, rondom de frequentie van de draaggolf.
De verzonden informatie betreft spraak, muziek, televisiebeelden en andersoortige data.
Om een lang verhaal nog langer te maken, het is dus wel degelijk goed te storen (al dan niet met een permanente zender ernaast)
origineel gepost door 14XE
Het zijn geen radio signalen,het gaat via GSM lijnenEn ook die zijn weg te blazen, of beter nog, een zender ernaast op de zelfde frequentie.
900 en 1800 Mhz was dat toch??
origineel gepost door Pastra
Maar wanneer je een 8v of 12v hebt, weet je 1 ding zeker, die lopen NIET kapot bij event. riembreukDuh, de CIH motoren hebben allemaal ketting :jerry
origineel gepost door TonSR
en nogmaals elk draadloos signaal is te ontvangen.Of weg te drukken met een sterkere zender. :jerry
Dan houd je je namelijk precies aan de regels. Het kastje werkt zoals het hoort, en je saboteerd het niet. Want hij zend nog steeds uit. :vertag
Dat het niet bij de ontvanger komt, omdat er iets overheen blaast, sja :jerry
Zo heb ik dat vroeger wel eens geflikt met de 27MC.
Als je wist waar iemand zat die zat te babbelen, auto naast de deur van de ontvanger en tegelijk ff de mic in drukken.
Weg signaal :afro:wtf
Ik raak het spoor nu een beetje bijster.
In welke modellen zaten dan de volgende ECU’s?
280.000.301
280.000.302
280.000.304
280.000.305Die zouden namelijk onderling uitwisselbaar moeten zijn (de 301 en 304 zowiezo)
:jerry
OPEL MANTA 16 S AUTOMATIC (1975)
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.:hmmz
BUICK PARK AVENUE U9 (1991)
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.ok dus de 304 is ook voor de 2.2?
Heb namelijk ook te horen gekregen dat de 304 ook terug te vinden is in de kadett E en Astra F 1.8i
Dat zou wel een hoop zoekwerk schelen als iemand de ECU van zen manta aan stront heeft :vertag:jerry
Zit geen sticker op, kijk maar (nummer heb ik van de stikker die op de print staat)

uit lezen wordt moeilijk. Makkelijker is om deze ter test even om te ruilen met een andere.
Dan was het makkelijk als je iemand wist bij jou in de buurt.
bruine sticker??
maar als de 304 voor de 2.2 is, waarom loopt de 2.0 er dan op? (dus 2.0 inj systeem)
De 301 is die van jou.
De sluiting zat op het koelplaatje links onder (foto 1 en foto 3) Daar komt namelijk nog een bevestigingspootje overheen. En die hoorde geisoleerd te zijn (en dat issie nu)
Als je hem komt halen, zal ik het je wel laten zien, dat legt wat makkelijker uit ;)
hoe dan ook, ding is in orde nu.
En ja popnagels gelijden ook.
Kabels zonder isolatie ook :afroHeb er nu een isolatie laag tussen gedaan zoals dat af fabriek ook was.
dat vermoeden heb ik.
Dat de pomp loopt als je de draad op de accu zet is ook de bedoeling.
Doe dat nu weer, en start nog eens, kijken of hij nu wel blijft lopen.
Dus pomp rechtstreeks op de accu en dan starten.origineel gepost door MantasticB1
goh ben ik nou goed of ben ik helderziende!!!????
:angel:angel:angel:angel:angel:angel king:
beetje ervaren storingsmonteur schat zoiets goed in al ben ik geen vonketrekkerT:P
mica plaatje met pasta en een kunststof schroefje doen wonderen hè Christiaan?:Porigineel gepost door Freestyler
Probleem gevonden.Tussen je koelelement en dat dikke metaal stuk waar die mee bevestigd wordt, hoort een plastic plaatje te zitten.
Die mist dus bij de jouwe, vandaar die kortsluiting. Verders issie nog goed.
Niet bepaald, probleem zat hem niet in die schroef (popnagel) die hoort er namelijk zo in te zitten. maar in een missend plastic plaatje.
Er zit in je injectie boom een dik relais, die stuurt normaal je pomp aan.
Maar als je pomp enkel op je startmotor zit, vind ik niet gek dat ie maar 5 sec loopt.
Om te testen even je pomp rechtstreeks op de accu zetten. blijft ie lopen, kun je de pomp op je geschakelde + zetten.
Beter was nog altijd via dat relais, omdat ie er dan mee stopt als de motor niet draait
Probleem gevonden.
Tussen je koelelement en dat dikke metaal stuk waar die mee bevestigd wordt, hoort een plastic plaatje te zitten.
Die mist dus bij de jouwe, vandaar die kortsluiting. Verders issie nog goed.
origineel gepost door gvy
Sorry man,Dit zie ik niet voor me. Ik kan je niet vooruit helpen.
Mocht je kunnen doormeten aan welke pinnetjes van de hoofdstekker deze losse draden uitkomen , dan geraken we verder.
De temperatuurvoelerstekker gaat naar pin 10 van de hoofdstekker regeleenheid.
De tweede draad gaat naar de massa.Volgens mij hoort er echt een stekker voor de temperatuurvoeler in je injectiekabelboom te zitten.
Kan je nu echt niet aan een multimetertje komen?
Je gaat het nodig hebben.Normaal meet ik doorgaans de hele kabelboom eerst uit, vanaf de hoofdstekker om fouten te vermijden….
Geert
Misschien input van anderen met een LE jetronic.
of omdat die dubbele kabel op zen dash sensor zit (zie manta deel)
amen :jerry
brandstofpomp relais dat geen signaal van de bobine krijgt??
Is de groene kabel bij de computer verbonden met de groene kabel op de bobine?

Deze sensor is voor de meter op je dash, en staat verder los van je injectie.
Dat losse slangetje is voor een eco meter op het dashboard. Heb je die niet, dan gewoon er tussen weg laten.
zul je alleen de carterpan moeten wisselen (bult zit aan de verkeerde kant). Voor de rest past ie.
Muziek wordt vanaf 3:30 pas echt goed :jerry
-
AuteurBerichten