Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@gsipiloot wrote:
@astrawez waar heb je die gouden manta gezien? In geffen toevallig?
Nee, die gouden manta staat in Sittard. Wordt haast niet mee gereden. Staat veel onder de carport, of op de parkeerplaats 100 mtr verder.
@wybe wrote:
De 3.0 12v met 156pk is de Duitse uitvoering met katalysatoren (156pk).(betrouwbaar)
De 3.0 12v met 177pk is de Nederlandse uitvoering zonder katalysatoren (177pk).(betrouwbaar)vanaf 1990 had je ook de:
2.6 12v dual ram motor (150pk) (zijn erg betrouwbaar en hoor je eigenlijk nooit wat over met distributie ketting)
3.0 24v dual ram motor (204pk) (Bij deze motoren moet je volgens mij vanaf 200000km de distributie ketting met spanners vervangen want slijten in)Om een mooie roestvrije Senator B moet je lang zoeken denk ik want, ze zijn bijna allemaal al weg geroest.
Je had ook de 177 pk MET cat. Zit um in het bouwjaar bij mijn weten. De eerste serie C30NE was 156 pk , de latere serie (dacht vanaf 1988) was 177.
waar het verschil precies in zit, geen idee.
Dat met de kettingen klopt idd, en de reden waarom je bij de 2.6 niets ervan hoort, is omdat die de dubbele ketting heeft wat de oude CIHs ook hebbenVerder schijnt de 2.6 automaat ook niet echt vooruit te branden te zijn.
Heb zelf een C30NE gereden (177pk) met schakel en dat reed voortreffelijk (1:11 was haalbaar, maar dan moest je ook rijden als een oud wijf)Verder hebben de senators (en omegas) nogal last van roest. Denk daarbij aan de dorpels, wielranden (vooral onder de achterdeuren), chassis balken (met name de boog die omhoog loopt achter het achterwiel), onderkant van de deuren.
Verder willen de voorste ophangrubbers van de achteras nog wel eens uitdrogen. Kosten niet veel, maar is een bult werk ze te vervangen.@Duurt wrote:
volgens mij staat er op het draaiend gedeelte van het contactslot een nummer waarmee je een sleutel kunt bestellen, nadeel is dat het het slot alleen maar uit elkaar kan halen als je de sleutel hebt, maar misschien als je het contactblokje loshaalt dat je het nummer ook kunt lezen
Dat nummer dat je bedoeld, staat op het draaiend palletje van je kofferslot.
Ironie op zen best :wors
[edit]
kwam toevallig een setje tegen op ebay.de hier kun je het nummer goed zien op het kofferslot@jethro wrote:
SIMPELLLLLLLLLLLLL………………..
Isz het een Manta???
De achterbank er ff uit en je kan er zo bij.
Had in het verleden een buurman met een USA bolide die het zelfde had, moest ik een gat kappen in de achterwand onder de achterbank om er bij te komen.Succes, dan zit er nog altijd iets van een tank in de weg :thumbdown
je hebt pb ;)
@TedMechanic wrote:
@jethro wrote:
Trouwens, op welke datum geef jij dat feestje?? ;) ;)
31 november ;)
Das jammer, 30 februari had ik wel gekund :(
KAD B
Ow, je wil weten hoe?
Rempedaal over zetten, koppelpedaal verwijderen evenals vloeistof reservoir en leidingen.
Automaat regelen, compleet met omvormer en flexplaat voor CIH (senator/monza 3 traps is plug and play)
Aandrijfas regelen voor automaat (zijn zo links en rechts nog te vinden voor de KAD B serie)
Keuze schakelaar met middenconsole regelen voor KAD BEventueel een radiateur zoeken met warmtewisselaar voor automaat voor KAD B (niet zo eenvoudig)
Of een losse olie koeler plaatsen voor de automaat (veel simpeler)En dan gewoon omschroeven.
Ja :thumb
Dit zijn overigens de rubberen pakkingen welke ook op de stalen deksels passen (met 6mm gaten)
http://www.ebay.de/itm/GUMMI-Ventildeckeldichtung-/131041934941?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel|Type%3A2.8&hash=item1e82b53e5d” onclick=”window.open(this.href);return false;
@GSE wrote:
Zou een rubberen bestellen voor een 3.0 Injection kleppendeksel vind ik ziet persoonlijk stukke beter uit en die rubbere pakkingen zijn veel beter als die kurken knommel die altijd maar ligt te zweten.
Ik hoef die kurken dingen niet meer,en aandraaien is een gevoels kwestie draai ze gewoon redelijk vast en klaar is kees dan.
Werkt alleen bij een alu deksel. Bij een stalen deksel passen die rubberen dus niet. En zul je er een van PS moeten hebben. (deze hebben de vorm van kruk, maar zijn dan van rubber)
En wat dat zweten betreft. Hier geen last van. Kurk ertussen en geen zweten. Kwestie van niet te hard vast draaien (redelijk vast is dus al te hard)
Zou ze met 10 Nm vast zetten (als je al een moment sleutel hebt die dat aangeeft)
En anders gewoon handvast.Vanuit het midden beginnen en dan kruislings naar buiten toe werken.
@Fearless, die rubber pakking vanaf- is voor de C30NE klepdeksels.
De rubber pakking welke ipv de kurken komt, kun je niet bij de materialen zaak bestellen.ligt aan de deksel die erop zit. De oude deksels hebben de kurken pakking nodig. De “moderne” afgeronde deksels (C30NE) hebben de rubber pakking.
Tegenwoordig zijn er ook rubberen pakkingen te verkrijgen ter vervanging van de kurken pakking (PS autoteile heeft ze) maar heb hier geen ervaring mee, dus kan er weinig over kwijt.
Dat is idd de plek waar ze moeten zitten :thumb
De puls gever zit idd in de klok verwerkt.En voeding, heb ik niets aan veranderd, enkel bij gestekkerd op de zwart/rode kabel.
A en B zijn de zelfde kabel. Is een doorlus stekker om er meerdere dingen aan te kunnen hangen.
C en D komen vanachter je klok (van de monza)En E is weer een doorlus stekker van C
A komt in de zekering kast (zwart/rood)
C komt vna je snelhiedsimpuls gever (blauw/rood)
D => zwart (geschakelde +) en bruin (massa)
Km heffing is gewoon de meest eerlijke manier van betalen.
En makkelijkst te implementeren, door het gewoon in de benzine prijs te verwerken.
…… :hmmz
:wtfDas waar ook, dat is al gebeurd :jerry
Zoek maar eens uit, hoeveel % per ltr naar de staat toe gaat.Maar dan moesten ze de MRB afschaffen, en daardoor zouden ze zoveel miljoenen mis lopen. (welke uit eindelijk via belasting en accijns wel weer terug zou komen, maar Den Haag kan enkel op korte termijn denken)
Daarnaast betaald men niet voor het onderhoud van de wegen of voor het behoudt van het milieu. Hij die dat beweerd, leeft nog in de vorige eeuw.
Men betaald voor het BEZIT van de auto ongeacht of men er gebruik van maakt of niet. Dus enkel voor het spekken van de staatskas.
En enkel om die reden, ben ik van mening dat de MRB gewoon je reinste diefstal is.Zoals gezegd, km heffing in de brandstof verwerken, en je hoort niemand meer mouwen. Sterker nog, de toeristen en “gastarbeiders” betalen hier dan ook mee naar verbruik.
Met je voet op de koppeling rijden is al genoeg.
@2000 wrote:
Maar het gros doet zijn auto echt niet weg voor die paar honderd euro die de auto extra gaat kosten.
Niet lullig bedoeld, maar wie ben jij om in de portemonnee van een ander te kunnen kijken?
Het is dat ik mijn senator heb kunnen ombouwen naar benzine (en nee hij was niet ingevoerd en daarna gelijk LPG erin, LPG zat er in vanaf 2004, auto heeft pas sinds 2009 NL kenteken), maar anders had ik toch een probleem.
Het is een grote kosten post om ineens 141 euro per maand extra te moeten reserveren, omdat je ineens weer MRB moet betalen (dat is wat ik voor mijn senator op LPG zou moeten betalen).
En lang niet iedereen is zo handig als dat ik dat ben. Vele hebben om die reden de wagen weg moeten doen. Want stalling kost ook geld (en niet overal zo 1-2-3 te vinden).
Dat maakt ze niet tot minder liefhebber of zelfs profiteur.Had men in Den Haag eens mensen daar die een werkende en vooral kloppende begroting neer wisten te zetten, had meen hier ook niet over die paar rotte centen van de MRB vrijstelling lopen zeuren, had men ook geen btw en accijns verhoging hoeven door te voeren, ook geen laste verzwaring of bezuinigingen. Kortom, had Jan Modaal meer te spenderen gehad per maand, en had de economie er ook veel beter voor gestaan dan wat ze nu staat.
@nova1.6 wrote:
Die import sector was inmiddels gedaald doordat de markt verzadigd was??
Wat jij wil. Zal wel toevallig zijn dat de daling van de import, samen viel met de motie Van Vliet. Maar wat weet ik…
@nova1.6 wrote:
Hoe dan ook, elk nadeel heeft een voordeel en dat is dat bijna al die “oldtimers” uit het straatbeeld zijn verdwenen.
En alle andere oldtimers blijven we natuurlijk wel zien.
Man, op welke planeet leef jij?
Bijna ALLE oldtimers zijn uit het straatbeeld verdwenen. Zie nu voornamelijk enkel nog het moderne zwart/wit/grijze wagenpark rond rijden. Zo goed als geen enkele oldtimer meer.Wat je een voordeel noemt…. :thumbdown
@nova1.6 wrote:
In principe is dit alles veroorzaakt doordat er massaal (roestige) oldtimer diesels geïmporteerd werden vanuit Duitsland om hier goedkoop te gaan rijden.
Heerlijk lekker kort door de bocht en slaat de plank compleet mis :thumbdown
Dit is in principe niet veroorzaakt door ali met de merc diesel uit duitsland. Deze import sector was inmiddels al sterk gedaald voordat weekers met zen gedrocht kwam.Dit is veroorzaakt, omdat de regering incapabel is een fatsoenlijk werkende begroting vast te stellen en deze te handhaven. Waardoor ze ieder jaar weer gruwelijk te kort komt. En omdat men niet wil snijden in de uitgaven (want dit kan zeer nadelig uit pakken voor de persoonlijke toekomst) moet er maar meer binnen komen.
En dan is de auto het makkelijkste doelwit.Denk dan maar eens aan:
– verhogen accijns en btw op diesel en lpg (wat ged kost, ipv oplevert)
– oldtimers weer MRB betalen (wat geld kost, ipv oplevert)
– de zo genaamde milieu vriendelijke auto’s worden weer belast (ook dit kost meer dan het oplevert, daar er veel minder nieuwe auto’s verkocht worden)En ga zo maar door.
Hebben we het nog niet eens gehad over de andere ziekmakende maatregelen om almaar meer geld binnen te graaien, welke ook reeds meer geld kosten dan ze opleveren.@peter777 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Dikke kant die wat uitsteekt in de drukgroep.
plaatje 2 met die sticker dus?
Kijk nog een keer:

-
AuteurBerichten






















