Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door manta1
die ik hier nog heb liggen is dus ook overleden. die geeft dus 14 volt door.En die wat je van mij had??
Sebas, mochten je meters niets meer aan blijven geven, check dan eens of je regelaar 10V geeft op het middelste pootje.
Doet ie dat niet, moet je het me gelijk ff laten weten, stuur ik je gelijk een andere op.
Complete how to staat nu op de 1ste pagina :vertag
nee, je stabilisator regelt alleen dat je tank en temp meter constant 10V krijgen. Meer doet hij niet.
Dat zit me even niet lekker…
Dus zowel je temp als je tank meter werken niet meer?
:hmmz een pot meter dus van 1.7K
Daar moet wel aan te komen zijn :P
check voor de gein eens de printbanen achterop je dash. Accu meter werkt namelijk los van de rest (rechtstreeks op de accu)
de namaak geeft idd constant 10V af. Het overige voltage wordt omgezet in warmte, vandaar ook die verbinding met de behuizing icm geleidingspasta.
Als je de transistor opzoekt, staat hij ook te boek als spanningsregelaar.De orginele zouden dat ook moeten doen. Vandaar dat daar een bimetaal met spoel in zit.
plus dat die de spanning niet stabiliseert. hij verdeeld alleen maar…
de beste plaats voor carb onderdelen is BCCP te Gramsbergen, enkel goede ervaringen mee (en ik niet alleen :thumbup)
Voor zover ik weet is de 16S niet met hydro’s geleverd. Dat wil niet zeggen dat je ze niet zo om kunt zetten ;)
Ik blijf erbij dat een hobbie leuk moet blijven. En als ze dan 20 euro gaan vragen voor 45 min werk, vind ik dat toch wel afzetterij.
Dan vind ik 10 euro een veel vriendelijker en leuker bedrag.Maar zou je me wel eens de weestand van die pot meter door kunnen meten? Ben ik wel eens benieuwd naar.
de eerste duurde een dik uur, nu in 45-50 min klaar (incl alles klaar zetten en voor bereiden en shit)
die gast verkocht ze idd voor 20 euro, 3 weken daarna was het nog 15, en zelfs dat is nog te veel…
Dat je er iets aan mag verdienen, ala. Je bent toch al gauw 45-50 min per blokje bezig.
brommen komt wss uit de trafo, dus even een ontstoorder ertussen zetten.
Verder zou ik het zo ook niet weten.orginele blokje zou 10V moeten geven. Een kleine afwijking houd je toch, maar die zijn maar minimaal (+0,15V of -0,15V max)
Verwacnt eind van de week de how to hier neer te kunnen zetten (ligt eraan hoe snel het oude blokje binnen is)
origineel gepost door Maartuh
ik had terwij;l je postte nog een vraag aan mijn post toegevoegd :)Had het gezien ;)
origineel gepost door Maartuh
Hier staat een electrisch schema van de niet-instelbare:
http://www.mantacabrio.nl/spanning-regelaar/maar een howto is wel handiger denk ik voor de meesten inderdaad :)
Je gebruikt trouwens geleidingpasta, maar dit is toch niet nodig? het dekseltje maakt nergens verder contact mee zoals ik het me herinner
Mijn blokje is idd volgens dat schema gemaakt, alleen heb ik ipv de 7809 de 7810 gebruikt (dan heb ik de weerstand niet meer nodig, minder onderdelen, minder complicaties)
De geleidingspasta is om de warmte afvoer van de transistor te bevorderen.
Dekseltje mag idd nergens contact mee maken.Nee, heb hier verder geen problemen mee.
De instelbare zullen een potmeter hebben tussen + en – met het derde pootje op het middenpootje van het blokje. Op die manier kunje ook de spanning “eiken” zodat het dash het juiste aangeeft.
Die wat hier boven staat, geeft gewoon een constante spanning van 10V af op het middelste pootje (condensatoren zijn er om de pieken op te vangen vna de dynamo)
Zonde, had je toch gezegd dat je deze kon hebben voor het nog rondere en leuke bedrag van 10 euro.
Zoals ik al zei Guido, zodra ik het volgende blokje binnen heb, komt er een betere stap voor stap how-to ;)
Zal binnenkort een uitgebreidere uitleg neer zetten met een stap voor stap how-to.
origineel gepost door Manta 24V
Dat heb ik al gevonden :Dah kijk, daar had ik hem dus geplaatst :jerry
wist dat ik hem onlangs nog ergens gepost had, maar kon me niet herinneren waar.
Ga dus gelijk maar ff een nieuw topic aan maken hierover :thumbupZodra ik weer een oud blokje heb, zal ik eens een reportage maken van het ombouwen.
Van wat ik me kan herinneren, zijn er 2 verschillende types geweest.
1) is de al om bekende serie die in de zwarte ringen zit en middels bevestigingen in die ringen aan de kappen worden gemonteerd
2) de wat minder bekenden. die hebben een ijzeren frame achter de kappen. Deze zitten dus niet vast met zwarte ringen. (zijn ook een stuk zeldzamer). De kappen werden bij deze over het frame gezet waar de lampen al op gemonteerd zaten. (lampen zitten dus vast aan het frame, en niet aan de kappen)
origineel gepost door manta1200
een nieuwe spanningsta- te vinden en die kost dan in belgie bij een dealer nog een 116 euro als je die vindt —Tering wat een prijzen zeg. Als je een beetje handig bent, maak je ze voor nog geen 10 euro!!!
En als je niet handig bent, maak ik ze wel voor 10 euro (met inlevering van de oude regelaar)
Maar vermoed idd dat je vlotter de boosdoener is.
-
AuteurBerichten