Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klik maar eens op die link in een van de eerdere posts, zie je precies wat ik nodig heb. En ja, moet die van de E30 zijn. Wil hem niet in de cabine hebben.
Geeft niet emiel. Ga er wel iets op verzinnen (denk dat ik als het weer wat warmer wordt, ff de slopreijen af moet gaan op zoek naar een E30 king: )
Voorlopig issie nog niet klaar ervoor (eerst maar zorgen dat ik de bodem schoon krijg, wat niet echt wil vlotten)
Daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen. Mijn motor ligt (net als mijn manta) helemaal uit mekaar.
origineel gepost door MantasticB1
doet het zeer zo’n ontluchting in je hoofd?:P:jerry
nooit gezien hoor….:hmmzDan heb je nog nooit een 2.2 of een C24NE of een C26SE of een C30NE of een C30SE gezien :jerry:jerry
Foto is trouwens van een C24NE (of 2.2) van wat ik zo op het eerste gezicht kan zien.
@Postbus, een temp sensor IN de bovenste rad slang?? Aparte setup :hmmz
@ton, systeem is in principe ook zelf ontluchtend. Maar dat werkt alleen als de rad dop het hoogste punt van het hele systeem is. Je komt de voorkant dan zeker een 20 cm omhoog moeten krikken. En de auto zal dan echt geruime tijd moeten lopen.origineel gepost door postbusmanta
Waar @freestyler bang voor was, was een bevroren koelsysteem. Als het bevroren is geweest en je start de motor, kan je waterpomp kapot gaan of waterslangen knappen. Je krijgt geen circulatie in je motor, waardoor deze op bepaalde punten kan gaan koken.
:thumbup, zou niet de eerste zijn die dit gebeurd. En zeker ook niet de laatste.
Wat me wel zorgen maakt, is dat hij snel te warm wordt
@tomvdrunen, meet de weerstandswaarde eens door van je temp sensor als hij weer zo warm is. (massa op blok, en andere kabel op de sensor)Het kan ook zijn, dat je sensor zelf over leden is. Dan lijkt het alsof je motor te warm loopt, terwijl hij gewoon op temperatuur is.
Denk dat @Kale gek je wel kan helpen aan een andere sensor om ff te testen (en anders kan ik je er wel een opsturen)
Maar begin met wat @Postbusmanta schreef je systeem ontluchten. Dek hierbij de voorkant van de rad af met karton, om er zeker van te zijn dat de thermostaat open gaat. Je kunt dit stuk altijd nog verwijderen als je te bang bent dat hij te warm loopt.
Super, dank je wel :thumbup
aanslag op de punten kan idd een boosdoener zijn. Even met grof schuurpapier schoonmaken.
Dacht dat je bedoelde witte aanslag op de bougie, dat zou idd op kop(pakking) kunnen duiden
Dan hoeft er niet perse koelvleoistof bij de olie te zitten, maar kan zo de cilinder in lopen.Tis dat Tilburg te ver weg voor me is, anders was ik even komen kijken.
Kun je me daar eens een link van doorgeven? want kan ze zo snel ff niet vinden
Controleer je koelvloeistof niveau eens…(ook of hij nog vloeibaar is)
Krijg ineens een vreemd bij gevoel…
draaide tijdens het lopen de waterpomp mee?, heeft deze speling op zen poulie?
Daar had ik ook al aan zitten denken. vandaar oa de vraag voor een foto van die kapotte bougie ;)
Als het een lange blijkt te zijn, en heeft raak schade, sja dan is het duidelijk lijkt me.
maar foto zegt meer dan 1000 woorden.
Best kans dat alles vol zit met oude bladeren en zooi. Maar heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat systeem in mekaar zit bij de commo C
Als je de rembanden bedoelt, meen me te herinneren dat je die aan de onderzijde met 40Nm aan moest trekken.
meet de weerstanden eens door van alle bougie kabels (incl die wat naar de bobine loopt), controleer je rotor eens op gebreken (evenals je verdelerkap)
origineel gepost door tomvdrunen
de bougie van de 4e cylinder was vandaag weer kapot, wat zou dit kunnen zijn dat mijn bougies telkens kapot gaan?Maak eens een foto van zon kapotte bougie.
Om terug te komen op het afstellen.
Dat de lamp niet altijd op de 1e pakt, komt idd wel eens voor. Dan moet je de lamp aan de 4de hangen, omdat die 180 graden later vonkt (krukas staat dan in dezelfde positie als bij 1, voor 1 omwenteling vna de verdeler, draait de krukas namelijk 2 keer)Ter aanvulling op Ghanz, dit werkt enkel als er een orginele nokkenas in zit.
Wanneer er een sport nokkenas in zit, is het niet zomaar aan te nemen dat hydro’s de klappen aan kunnen. Sommige sport nokkenassen kunnen enkel draaien op vaste stoters.
Nogmaals bij een orginele nokkenas kun je zonder problemen overstappen van vaste naar hydro stoters.
Heb het bij mijn 1.6 manta ook gedaan, en motortje liep gelijk een pak soepeler.
Als hij niet op de 1e pakt, probeer dan op de 4de. krukas staat dan namelijk in dezelfde positie.
Maar hoe ziet die bougie vand e 4de er dan uit, en hoe is hij kapot?
Zelf ga ik het verdeel blok weg laten, en de dynamo gewoon rechtstreeks op de startmotor verbinden.
En van vanuit de startmotor 1 enkele kabel naar achteren.Spanning voor binnen gaat dan ook of van de dynamo afkomen, of van de startmotor.
Audio gaat dan wel rechtstreeks vanaf de accu.Je zou het haast idd gaan denken ja…
Vind het gewoon jammer dat het ook in Den Haag weer stil blijft rondom die km heffing.
Zo ging het ook met de euro, heel veel gespeculeer, dan hele tijd niets meer. En dan kreeg je hem ineens door je strot gedouwd.
Europese grond wet, dito
Oorlog in Irak, eerst deden we niet mee. En nu komen onze jongens in body bags terug uit alibaba land.
automibilist pesten moest afgelopen zijn, jaren terug al. ook weer doodse stilte, en dan wordt je er weer mee opgezadeld.Hoezo hypocriet spelletje??
Omdat ze daar ver weg beter weten wat goed voor ons is dan wij zelf, hebben we nu een echte goede welstaat hier, waar niemand onder de bijstands norm hoef te leven, niemand in de schulden zit, en iedereen zo zijn werk kan beoefenen waar hij/zij voor geleerd heeft.Wake up damn fools! die tijd is allang voorbij!!!!
shit man, heb je eraan gehangen of wat???? :o
origineel gepost door Ghanz
lees anders in het gedeelte cih het topic over kleppenstellen maar eens door, staat ook zat in.Had die link er niet voor niets neer gezet :vertag
Maar moeren zou idd ook nog kunnen. Als 1 van de moeren niet meer borgt, trilt ie gewoon weer los.
Borging kun je bij regelen door de kop voorzichtig tussen de bankschroef te klemmen.
Klopt Hans, maar ik had ergens gelezen dat de toters helemaal leeg waren. En dan moeten ze toch eerst in de basis afstelling zodat ze zich ook fatsoenlijk kunnen vullen, voordat er aan gedraaid gaat worden.
Je hebt ze afgesteld volgens dit prinsipe?
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35033
Maar dus eerst alles los. Dan de cilinders die op ontbranden staan afstellen op 0.3 (je moet dus steeds de krukas iets vaan verdraaien)
Motor laten lopen, warm laten draaien en dan afstellen volgens bovenstaande link.
Dan moet het goed komen.
Tenzij een van de stoters vast zit…Ik weet dat Kurt er een heeft gehad. Maar die is naar mijn weten door omstandigheden bij oud ijzer belandt. (niet door Kurts toe doen btw)
om het alarm uit te sluiten, moet je even kijken waar die onderbreekt, en die onderbrekingen dan overbruggen.
Blijft hij dan gewoon lopen, is je alarm de boosdoener. Zo niet, dan moet je het probleem ergens anders zoeken (mogelijk bij de pomp dat die niet genoeg druk levert)
origineel gepost door manta1
heb die van jou net doorgemeten. (met losse voeding) er gaat 14 volt in en er komt 5.3 uit. hoe dat kan geen idee.stuur maar terug, stuur ik je een nieuwe.
Heb namelijk het vermoeden dat het schroefje nog te lang is wat erin zit (had hem al ingekort, maar denk niet genoeg)
-
AuteurBerichten