Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@GSE wrote:
Als je bv denkt aan Senator B remmen op een Manta te bouwen nl 296x28mm schijven met de bijbehorende klauwen is Omega B spul wel leuk,dan is het echt tik en stil wat ik persoonlijk fijner vind als een pedaal wat je een kwart kunt indrukken maar daar zijn de meningen over verdeelt…
Denk dat je dan eerder gaat hebben dat de banden idd zo stil staan. Maar de auto nog niet. Iets met te veel remdruk op een te lichte auto (te weinig druk op de wielen voor die remmen)
@Maartuh wrote:
Vind het wel interessant eigenlijk om te weten, wat moet er voor die omega remmenspul aangepast worden?
Als dat makkelijk te doen is en de onderdelen zijn misschien beter verkrijgbaar is dat toch mooi om te weten?Rembekrachtiger van de rekord E2 (en aanpassen: beugel achter verwijderen, draad door tappen op de stang die aan het rempedaal komt, en daarna stang 12 cm inkorten)
Dan kun je de HRC van de senator A (23.8 mm) zo 1 op 1 plaatsen zonder verdere aanpassingen.
Bij de HRC van de senator B en omega B V6, zul je de bekrachtiger over moeten nemen van de senator B. ivm andere bevestiging op de bekrachtiger. Echter is het boutpatroon achter op iets anders waardoor er 2 gaten bij geboord moeten worden. Verdere aanpassingen gelijk aan die van de rekord E2.
Maar geen idee of die wel in een manta past kwa diameter…..De HRC van een senator B 24V (ook 23.8 mm) past (uiteraard) op de bekrachtiger van de senator B, maar zul je een T stuk voor de voorste remmen moeten plaatsen (ivm maar 2 aansluitingen op de HRC)
Of HRC Omega B V6 (25.4 mm) maar ook hier moet je een T stuk plaatsen op de voorste remmen.@GSE wrote:
Die Omega B dingen zijn relatief simpel passend te maken en kwa maat zullen ze altijd passen aangezien ze kleiner zijn:
Rekord E heeft dezelfde maat als bekrachtiger als een Monza A2.Ik zou echt voor B omega gaan ff T stuk plaatsen en klaar is kees stelt niks voor die ombouw en je hebt super veel remkracht voor je $.
Ben, hier moet ik je even op corrigeren.
De bekrachtiger van rekord E past haast 1 op1 in de manta B (enkel de stang iets van 12 cm inkorten die aan het rempedaal komt, en de beugel achterop de bekrachtiger verwijderen)
De bekrachtiger van senator A past enkel na de zelfde aanpassing aan de bekrachtiger, NADAT je een aardige bult in de carrosserie gemept hebt. Deze is namelijk een heel stuk groter.Kan het weten, daar ik ze beide naast mekaar gehad heb, en die van een senator A ooit eens met veel moeite in een manta B geknutseld heb. Samen met de HRC van de senator A. Dit op de originele remmen (vaste klauwen) was een wereld van verschil. Je hoefde de rem maar te aaien, of je zat met je kop tegen de voorruit. Die omega B shit heb je in een manta echt niet nodig, vergeet niet dat een manta al snel 4-500 kg lichter is tov monza
Ja, wanneer je het pignon wiel wisselt (wat je moet doen wanneer je van overbrenging veranderd) moet die opnieuw afgesteld worden. Vrij specialistisch werk.
Je kunt Danny Sohns eens vragen (achterasrevisie.nl), weet ff niet hoe hij hier opt forom heet.
Tis wat de gek ervoor geeft. Sommige gaan voor €100, anderen weer voor €250+
Ja. gisteren nog. Zag ik de voorkant van men manta voor me uit rijden :jerry
Zal volgende keer een foto maken als ik um weer zie :kewlpics
Gisteren btw wel nog een gele kever gezien op de A2 ri M’tricht, thv Roosteren. Was zo rond kwart voor 11.
Vermoed, omdat de injectie tank geen retour heeft, deze op de pomp aangesloten worden.
Zoals gezegd, vermoed ik.
Doe je dat toch lekker :jerry
Wens je veel succes die voelermaat tussen tuimelaar en klep te krijgen. En hem dan ook nog perfect afgesteld te krijgen.Ow en om antwoord te geven op je vraag, ja ik heb het gelezen. En pas tig keer gedaan. Maar zal wel niet weten waar ik het over heb.
zoals ik al zei, zie CIH deel. Want vaste stoters stel je namelijk niet met draaiende motor af, dat doe je enkel met hydro’s
Zie CIH deel.
jup, gewoon net zoals ze origineel ook zitten.
Heb ze er nu van een Corsa A inzitten. En passen perfect, enkel 2 kleine aanpassingen moeten doen, maar dat was met 5 minuten gepiept.
geen idee eigenlijk…
@cruez wrote:
picas werken niet :???:
Dacht al dat het aan mij lag :jerry :jerry
Hier werken ze dus ook niet :(
[edit]
Probleem gevonden. Je kunt geen foto’s linken vanuit facebook, slikt ie niet…
[/edit]Controleer het oliepeil van je stuurbekrachtiging eens, ronde vaatje bij de rechter veerpoot.
Klopt, maar vraagt er teveel voor. Vandaar de vraag voor alternatieven ;)
Los van het feit dat ze steeds zeldzamer worden, die gordels voor achterin.Kijk, daar hebben we dus al een cruciaal verschil.
Ik heb er regelmatig een aanhanger achter. Een grote aanhanger, gesloten met de aerodynamica van een baksteen.
En ook nog eens af en toe een caravan.Geloof me, hier moet die werken, en wordt ie dus wel degelijk warm.
Wel wat vreemds mee gemaakt vandaag. Heel af en toe ging die de overdrive in, maar zodra je dan aan het gas kwam, was die er ook net zo snel weer uit.
@GSE wrote:
Aan de leidingen ligt het niet,ik heb een hoop gezeik gehad met fout codes enz die zonder einde leken maar uit eindelijk was het een stekker die wel/niet/half verbinding maakte met alle gevolgen van dien.
En bij mij zijn de leidingen door verbonden en nog werkt alles,
Bij een 4 gang automaat maakt het geen drol uit of je nu wel of geen koeler gebruikt der komt een moment na de koude start en nadat de olie is opgewarmt dat ie in de 4 de gang en lockup gaat…
Zoniet:
solenoid gaar
geen snelheidssignaal
remband gaar
te weinig oliedrukEn nog wat meer redenenen.
En anders google maar is naar een revisie setje…lol
Wel vreemd dat ie nu dan niet meer lekt (als het niet aan de leidingen gelegen heeft) :hmmz
De leidingen hebben wel degelijk bijgedragen aan het probleem. Namelijk te heet worden van de olie (die verbrand immers niet zomaar). En het feit dat er niets met jou bak is gebeurd, ondanks dat de leidingen zijn door verbonden, kan er mee te maken hebben, dat ie nog niet heeft hoeven werken (en dus zo goed als geen warmte produceert). Zodra die in de auto hangt, kan ik je adviseren ze toch aan te sluiten. Anders heb je er niet lang plezier van.
Stekkers zijn het ook niet, anders had die ook niet de tussengang mogen ingaan tussen 3 en 4 (wat die wel doet) en kwa elektronica zit er ook net niets aan de bak (tis geen bak uit een senator B, maar de originele 4 bak van senator A)
Gisteren had de automaat moeite met de lock up. Vandaag dus ff olie gepeild, maar kom niet wijs uit de stok.
Had hem met draaiende motor gepeild, en stond goed, maar olie zag er zwart achtig uit. Dus nu net de olie afgelaten van de bak. Kwam er een krappe 2 ltr uit! (en dat terwijl ik vanmorgen nog ff een halve liter erbij gemikt heb). Na het loshalen van de slangen, kwam er nog eens 2 ltr uit.
Normaal zit er een 10mm leiding op (8mm inwendig). Aangezien ik die niet had, heb ik destijds 6mm LPG leiding ervoor gebruikt (4mm inwendig).
Dat scheelt maar een factor 4 in oppervlakte.
Hierdoor is dus een enorme bottleneck gecreëerd, wat weer veel te veel tegendruk tot resultaat had. En aangezien vloeistof niet comprimeerbaar is, is de bak dus gaan lekken. Zelfs op de knelkoppeling van de drukleiding lekte die.
Dus de olieleidingen naar de olie koeler vervangen voor dikkere.Heb dus maar gewone hydroliek leiding gehaald en die in model gebogen.
Net een stukje gereden, geen gekraak meer in de achteruit (iets wat die al vanaf het begin deed), pakt vlotter op, maar de lockup wil nog altijd niet (kan eraan liggen dat ie nog wat koud was). Zakt wel 500 toeren, maar de echte 4de trap komt (nog) niet in.
Bij thuiskomst de leidingen eens gevoeld, maar die waren nog beet te pakken, dus niet echt heet.Morgen eens kijken wat die doet als we wat verder moeten rijden en hij wat warmer worden kan)
-
AuteurBerichten

































