Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat tijds relais moet ik hier nog hebben liggen. Mag voor een zacht prijsje weg. Zal mogen even voor je kijken (ben dan toch in de garage bezig)
Hoe heb je de temperatuur bepaald, middels een externe thermometer of via het metertje op het dash?
En welke thermostaat heb je gemonteerd (dus bij welke temp gaat die open)
En is het systeem goed ontlucht?Heb exact het zelfde probleem gehad bij mijn senator. Perfecte druk bij motor uit, maar zodra de motor aan was, trapte je het pedaal zo door tot op de grond. Ik rijd met de volgende setup. rembekrachtiger en HRC senator B, remklauwen voor senator B, remklauwen achter senator A.
Was in de veronderstelling goed ontlucht te hebben, maar bij nog een keer alles ontluchten (en er gewoon een halve liter per kant doorheen gejaagd, om er zeker van te zijn dat alle lucht er ook echt uit was) remde die zoals het moest. En ja, er kwam toch minimaal lucht uit.
Ik gebruik ook niet de trap methode, heb er een ontluchtingsset voor van Eezi-bleed, werkt met 1 barr druk en werkt super. En idd een transparant slang op de nippel zodat je kunt zien wat er gebeurt. Met dat set kun je in je eentje ontluchten.


Voor koper zou ik naar een camping winkel gaan, daar heb je 8mm uitwendig koperleiding (voor gas) voor 25 euro (voor 5 mtr)
@Jo1 wrote:
Wanneer alle slangen leidingen nieuw en goed zijn, mag, en kan het niet lekken.
Helemaal mee eens Jo. Echter heb ik het al mee gemaakt dat een NBR slang (nieuw, van de rol) met 1 jaar al begon te lekken (fabricage fout).
Dat zie je op moment van inbouwen niet. Maar wil niet zeggen dat het, omdat het nieuw en goed is (op dat moment) ook niet mis kan gaan.
En als die dan in de cabine gaat lekken, loopt al de benzine in de isolatiemat en vloermat. Wat betekend dat de bestuurder aardig bedwelmt kan raken van de benzine dampen. Niet bepaald bevorderlijk.Tank zit idd ook binnen, maar in het koffer, niet in de cabine.
Ik wil niet zeggen dat het moet gebeuren. Ik zeg alleen dat zolang er een mensenhand aan te pas gekomen is om de delen te maken (ook met programmeren of bouwen/monteren van de onderdelen van de fabricage machines) ga ik er niet van uit dat de dingen werken zoals ze horen. Dan ga ik er van uit dat het vroeg of laat een keer mis zal gaan, en probeer daar zoveel mogelijk op te anticiperen. Niet iedereen werkt zo secuur als een van ons ;)
Heb de pomp ook vaker in het koffer gemonteerd, horizontaal onder de tank. Maar je bleef een vervelende benzine lucht in de auto houden.
Verder zou ik de leidingen niet binnendoor leggen (is volgens mij bij straat auto’s ook verboden), je zal er maar net een lek hebben…
Mocht je het toch willen doen, dan langs de tunnelbak, dan kunnen ze thv je gaspedaal naar buiten (met doorvoerrubbers)Bij mijn senator heb ik de leidingen ook verlegd naar de bestuurderskant, en heb daar de originele bevestigingspunten voor gebruikt, waar normaal de kunststof brandstofleiding in hangt die naar het carb pompje gaat
@ralph3000 wrote:
Ach, die schade heeft ook wel weer zijn voordeel zie ik, aan de linker kant is het gelijk van een 1.8s een gsi geworden! :thumb
Nee grapje, jammer van de schade, maar succes met het herstel.
Ralph, elk nadeel heeft zo zen voordelen ;)
Deuren lagen al klaar, maar stonden pas voor na de pekel op de planning. Nu moest het.Gisteren de auto op kunnen halen bij het schade bedrijf. Zoals verwacht economisch totall loss.
Vandaag de kapotte delen er maar af gehaald

Deur vervangen (wat een werk om het binnen werk over te moeten zetten) om over het afstellen van de deur maar te zwijgen, tijdelijk spatbord erop, net als tijdelijke bumper

Gelijk ook maar de deur aan de linkerkant vervangen, aangezien die nog rotter was dan de rechter.
Jurgen, het virus is nooit echt weg geweest. Enkel liet de situatie op dat moment het niet meer toe.
Jozef, helemaal mee eens. Zwijn heeft het zover bekend nog na kunnen vertellen. Is na 2 min verdoofd in de berm te liggen, op eigen kracht weg gestrompeld.
Uiteraard.
Heb hier sinds vandaag een sloper staan met een verstelbare stuurkolom.
Als je interesse hebt, stuur je me maar een pb ;)
Gisteren om 15.15 Peter Curfs gespot thv Hekkert in Sittard.
Als je GSE een in hoogte verstelbare stuurkolom heeft, zitten er idd verschillen met de vaste kolom.
Er zitten dan andere stekkers op, en een ander contact slot (zo snel ff) Mogelijk dat er meer verschillen zijn.
@champo wrote:
Daar is flink wat tijd/werk in gaan zitten, gok ik. king:
Daar heb ik idd wel een paar uurtjes werk aan gehad idd (understatement) :jerry
@champo wrote:
:shock: :shock: Lijkt wel of jij meer dingen hebt dan ik. Ook de aansluitingen, tegen het schutbord(?), onder de ruit heb ik niet. Of zijn me niet opgevallen.
Zou niet goed zijn als jij dat ook zou hebben.
Dat is het verdeelblok dat ik zelf geplaatst heb. Daar wordt de massa, geschakelde plus en snelheidssignaal verdeeld voor de cruise control, servotronic, boordcomputer, 4 bak automaat, Motronic, Alarm, en nog wat dingen.Vandaar ook de extra kabels ;)
Heb de mijne bomvol extra’s zitten (waarvan een aardig deel uit de senator B)@champo wrote:
http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJwkzM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT
Als ik dit zo doorlees, ga ik denken dat die weerstand voor 1,2en 3 gewoon in de motor zelf zit. Klopt deze aanname?
Klopt 100%
Het groene blokje naast de kabel in de motor, dat zijn de weerstanden@champo wrote:
Plaatje bij het praatje

Goh, wat ziet dat er maagdelijk uit (in vergelijking met mijn achter het dash pic :jerry )
En na vandaag zit het dash er weer in.
Werkt de stoelverwarming (al moet ik wel nog de elementen in de bestuurdersstoel vervangen)
Hebben we ook een relais op de cruise control (dat die uitschakelt zodra de automaat van de D in de N gaat)Nieuwe plek gezocht voor het alarm ledje, vond het zonde om een gat te maken in het nieuwe dash.

Blijft een mooi gezicht @ night

En nog mooier, geen scheurtjes :P (in het dash dan)

En het geluid uit de JBL speakers.
Moet toch eens kijken voor fatsoenlijke opname apparatuur. Maar des ondanks, niet verkeerd voor een bandje van dik 20 jaar oud :P
Het volgende deel van de winterstop werkzaamheden is ook begonnen.
Had bij Rademaker een scheurvrij blauw dash gekocht. Echter bij thuis komst leek die zwart.
Was al bang dat die over gespoten was, maar bleek gewoon een dikke laag nicotine op te zitten.
Paar keer met de Dasty eroverheen en het ding ziet er weer 20x beter uit (en is nu tenminste weer vast te pakken)
Morgen ff de speakerhouders aanpassen, zodat daar de nieuwe JBL’s in kunnen.De remmen wordt geeneens naar gekeken. Althans bij mijn omkeuring naar C30SE iig niet.
Werd enkel gekeken of de ombouw netjes en veilig gedaan was, en verder of de uitstoot correct was en de lampen goed stonden. Verder werd er niet naar gekeken.Zal een andere bak onder moeten, maar vindt er maar eens eentje. En aangezien er nog meer op de planning staat, vandaag eindelijk maar eens de koplampen onderhanden genomen (lagen pas een 2 maanden in de garage)
Extra groot licht werkt ook, was een kwestie va relais inprikken.
Ook gelijk ff de motor warm laten draaien. Heeft een maand stil gestaan. Sleutel aanraken en lopen :duim:
Bij het horen van het geluid, kon ik maar 2 woorden bedenken:KU*T REGERING!!!!!!!!!!! :fy1 :fy1 :fy1
Zoals ik al eerder zei, je kunt Monza en Manta niet met mekaar vergelijken.
Punt 1 hebben ze beide totaal verschillende remmen (zo heeft mnta bv enkel trommels achter en geen schijven)
Punt 2 verschillen ze 500 kg.Maar je post bevestigt wel wat ik al eerder zij. De remmen op de manta zijn goed, enkel de HRC niet.
Dus deze vervangen voor bekrachtiger van rekord E2 met HRC van senator A. En je hebt serieuze ankers zonder hard te hoeven trappen. Zonder aanpassingen aan het systeem zelf, de HRC is namelijk plug and play.Geen gedoe met omega B, helemaal niet nodig op een manta. Met voldoende druk zijn zelfs de 246 schijven icm trommels achter ruim voldoende.
Dat beetje extra druk is de extra aanpassingen niet waard (in een manta dan, in een monza is dat een ander verhaal, gewoon omdat dat een veel zwaardere kist is)Maar dit gaat weer behoorlijk off topic.
De makkelijkste upgrade die echt de moeite waard is met minimale moeite, is de HRC van senator A monteren, icm de bekrachtiger van Rekord E2. Als extra upgrade zou je nog voor geventileerde schijven voor kunnen gaan (van rekord E 2.2)
@soepkiepe wrote:
zit wel een kleine kern van waarheid in natuurlijk, al word het hier wel wat overdreven gereageerd haha.
neem aan dat je zelf ook zult begrijpen dat er mensen zat zijn die de auto in de kwart regeling gooien maar er toch schijt aan hebben en de 3 maanden door rijden.
de kans om gepakt te worden is namelijk maar 1 op de zoveel.
zul jij nu net toevallig 1 van hun hier posten en de hoge heren kijken via hier of via google ook toevallig naar die zelfde foto en gaan eens controleren dan is die gene wel de lul natuurlijk.Denk dat de kans groter is om door een verkeerscamera gepakt te worden, dat dat ze toevallig een foto hier opt forum tegenkomen.
Ik had destijds in mijn 75er B manta de bekrachtiger van een senator A (zoals ik al zei, past niet zonder de carrosserie te verneuken), HRC senator A.
En voor de rest was die wagen standaard. Dus standaard veren, dempers, stalen velgen met 175/80 banden, standaard schijven en standaard vaste klauwen. Maar met die setup, ging de wagen van 50-0 binnen 9 mtr! -
AuteurBerichten










