Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wil daar enkel mee zeggen dat we niet moeten gaan speculeren of via via moeten gaan vertellen. Maar dat het rechtstreeks van hun uit moet komen. En we tot die tijd maar moeten afwachten. (met alle ontwenningsverschijnselen van dien)
Heb begrepen dat er door een mis communicatie iets mis gegaan is (site compleet eruit, incl forum).
Maar denk dat het beter door iemand van het bestuur zelf verteld kan worden.
moet mezelf verbeteren. Zitting los halen, eerst aan de voorkant aan de banden trekken (terwijl je de bank naar beneden drukt), dan komt ie uit de vergrendeling. En kun je hem er zo uit tillen.
Zit gedeelte aan de voorkant naar onderdrukken en naar achter duwen, dan komt die uit de vergrendeling en kun je hem zo optillen.
Rug leuning zit links en rechts onder met een lipje vast. Deze open buigen en dan rugleuning naar boven schuiven.@Arjen wrote:
Ik ben al 2 dagen de hoogste bieder, Dus voor 3 rootjes lukt het wel :thumb
Zul je toch eerst de minimum prijs moeten halen voordat je hem mee mag nemen ;)
idd vreemd verhaal. Neem aan dat je deze bedoeld?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m898139734-opel-monza-3-0-6-cil-autom-incl-nieuwe-apk-bj-1980.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;sb kenteken is idd ergens 87
En dat terwijl datum eerste toelating en eerste afgifte beide 22-09-1980 zijn.
Dus een originele Nederlander.
Vreemd :hmmz
Misschien ooit eens zen kenteken zoek geweest en een nieuwe aangevraagd?????Geinig ding. Ontzettend zeldzaam.
Maar voor die prijs bouw ik me wel een commodore C voyage om met een senator a als donor.
@wim-v6 wrote:
Distributie eens in de 90.000 of 6jaar 200euro incl Waterpomp
Daarmee heb je het set, maar zit het er nog niet in. En daar zit nu net de grote kosten post.
@wim-v6 wrote:
De V6en met problemen komt door de eigenaren die ze mishandelen of slecht of te weinig onderhoud geven.
Daar zit nu net het probleem. Hoeveel mensen doen dat? Zorgen netjes voor een V6? De meeste raggen ze gewoon af (jammer genoeg) en dat betekend dus dat als je er 1 aanschaft, je niet weet hoe een ander ermee om gegaan is. Wat een aardige kostenpost met zich mee kan brengen.
Als iemand vraagt of hij voor de v6 of voor de 2.2 moet kiezen, zijn dat wel de dingen die ik zon persoon graag mee geef. Niet om hem bang te maken. Maar te waarschuwen van wat er kan komen.
Aangezien niet iedereen even netjes met zen auto om gaat.Want naast de kostbare arbeid om de distributie te wisselen, zijn de uitlaat spruitstukken ook gevoelig. Deze willen nog al graag scheuren. Geldt overigens net zo voor de 4 cilinders, alleen is die bij de 4 cilinders veel eenvoudiger te wisselen (en is het er maar 1)
Zoals gezegd, als je de arbeid aan het blok moet uit besteden, is een V6 een ontzettend kostbaar blok.
@omegast wrote:
Wees wel gewaarschuwd dat de v6en ook niet probleemloos zijn…
Als je het hebt over een understatement :jerry
Rijdt regelmatig met een omega B station 2.2 g3 met beladen auto ambulance. (en geen kleine wagens, gemiddeld 1500kg)
gemiddeld verbruik op gas 1:9-10 (met trailer)En komt goed ermee van de plek af (doortrekken naar 110-120 gaat zonder problemen)
Na wat ik gelezen heb over een V6, en de problemen wat ze hebben, hoef ik ze niet.
Zoek voor de gein eens op wat het kost een distributieriem te vervangen.
Om ff een vb te geven.Volgens het adrema heb je een originele GSE :thumb
(ook de opties die erbij horen)check zelf maar.
http://www.kywieman.nl/Opel/Adrema/Adrema.xlsxDe enige manier om er achter te komen of het daadwerkelijk een gse is, is het adrema plaatje (in kleur gespoten plaatje op je slot plaat waar allerlei nummers op staan)
Dan moet er 576 bij staan. Staat dit er niet bij, is het geen af fabriek GSE. Maar een later opgebouwde.
@Ray2712 wrote:
Ik heb net steekproef gehad, en meteen even nagevraagd voor je:
Oranje en ambergele stadslichten mag niet, tenzij je daar vrijstelling voor krijgt op je kentekenbewijs, maar die zul je niet krijgen omdat de auto geen typegoedkeuring heeft.
Weghalen van de glaasjes mag ook niet, en de lampen uitschakelen of eruit draaien uiteraard ook niet, want dan heb je geen stadslichten meer.Je zult dus witte of gele (dus niet ambergele) glaasjes moeten monteren.
Of je stadslichten plaatsen in de koplampen en de oranje tijdelijk afkoppelen. Na de keuring ff omzetten :P
Dank je voor het compliment. We zijn er nog niet. Maar hard op weg.
Nog 12 dagen en dan mogen we weer :jerryHeb ik eerlijk gezegd, geen idee van. Zou je hotrod op big opels eens kunnen vragen. Daar heb ik het idee van
zou het gewoon proberen, doen ze er moeilijk over, kun je ze ter plekke altijd nog los halen. (zelfde uiteraard met de daarna komende apktjes)
Maar verwacht er geen problemen mee. Er rijden immers ook Camaro’s rond (en andere amerikanen) met oranje/gele stadslichten.
Nee, zuigers blokkeren, zodat de schakeldruk sneller bereikt wordt. Waardoor de bak dus sneller schakelt, met minder warmte productie
Zou geen probleem moeten zijn, aangezien het een amerikaanse uitvoering betreft, en de wagen geen type goedkeuring heeft.
Daar die van voor halverwege 1973 is ;)Als het glas makkelijk te demonteren is, en ze doen er moeilijk over, ter plekke het glas eraf halen. Maar verwacht niet dat dat nodig gaat zijn.
Zo, weer eens iets gedaan voor de senator.
Inmiddels ligt er een nieuwe getinte voorruit klaar, een andere 4 bak automaat, de rest van het getinte ramen set. En mogen we op zoek naar een set schokdempers voor de verlaging die erop zit. Dit aangezien de linker voordemper finaal door gezakt is.
Voor nu hebben we de automaat onder handen genomen.
Dat houdt in, een aanpassing gemaakt om hem sneller te laten schakelen (thnx Hotrod :duim: )Ventielhuis weer op zen plek en schoon gemaakt.

Oliepan zit er inmiddels ook weer op ;)
Klopt Ghanz, komt idd maar zelden voor. Maar je zult maar net dat geluk hebben zo een te treffen…
Hij moet ergens de druk verliezen, als het geen zichtbare lekkage is, geen lucht in de leiding en geen opzwellende slangen. Blijft er niet veel over.
Ik zou het dan gaan zoeken in de HRC (als het wisselen van de rem cilinders niets uithaalt). Of hij lekt dan langs de cupjes af, of hij lekt de bekrachtiger in.Heb wel iets van tijds relais gevonden, maar moet ff uit zoeken welke voor jou is. Moet ik ff de onderdelen catalogus erbij pakken. Laat je vanavond/morgen iets weten.
Mee eens Hans, maar met maar 1 barr kun je niet veel slopen (is maar een fractie van de druk die je met pompen genereert)
Vacuüm systeem is natuurlijk beter :thumbBack on topic, ik blijf bij lucht dat nog ergens in het systeem zit. Maar das mijn gevoel (en ervaring).
Lekke cilinder heb ik ook gehad, maar dan bleef het pedaal zonder lopende motor, ook niet op druk, die zakte naar verloop van tijd steeds verder af. -
AuteurBerichten







