Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als die senator alles compleet heeft, zou ik het gewoon proberen. Ook zelf alles demonteren, dan weet je ook hoe alles weer in mekaar moet. En dan heb je ook alles compleet wat je voor je ombouw nodig hebt.
Maar zou wel iemand zoeken die handig is met sleutels (en weet hoe je bepaalde dingen aan moet passen als ze niet helemaal goed uit komen) die je bij kan staan.
Nee, is een optie geweest in de A2.
Maar tussen A1 en A2 is het enkel het styling pakket dat verschilt (dus voorfront, bumpers, dash, spiegels, motorkap, kofferklep en kleuren pakket)Kwa techniek zijn ze vrij identiek (zitten minimale verschillen in, maar die zijn ook echt minimaal)
Kijk of je iemand vindt bij jou in de buurt die je ermee kan helpen. Voor een handig iemand is dit in een zaterdag gedaan.
Als je het moet laten doen door een garage, en hem haast niet gebruikt, zou ik zeggen, bespaar je de moeite.
Weet je wat nog “raarder” is?
Ik heb een 3.45 diff, en geen 3.7 wat jij beweert.
En de senator B 24V automaat, die ik gesloopt heb, had een 3.15 diff, geen 3.7Dat is wat ik weet, gebaseerd of visuele inspecties. En dat staat lijnrecht tegenover wat jij beweert.
Maar zoals gezegd jij neemt niet aan dat een ander het mogelijk ook wel eens goed kan hebben, en dat er meerdere oplossingen kunnen zijn, die allemaal evengoed kunnen zijn.
Nee, er zijn 50 man die beweren dat het beter is als het anders is. Dat daar in tegen 500 man staan die er goed mee weg komen zoals het origineel was, die hoor je niet. Dus zijn ze er niet.Ik blijf bij mijn statement, je bent kortzichtig bezig.
Einde discussie.
Ben, ik ga niet met je in discussie, want aannemen doe je toch niets.
Blijf het verbazen dat je iedere keer naar het OHF verwijst.
Vind ik logisch dat je daar “veel”berichten leest over het wisselen van het diff.Maar hoe zit het met al die mensen die wel tevreden zijn over het 3.45 diff? Daar lees je niets over. Logisch ook, want mensen gaan enkel zeuren als ze niet tevreden zijn. Niet als ze dat wel zijn.
Het is dus onzin om te zeggen dat de meeste hem omwisselen. Want je weet niet hoeveel er wel tevreden over zijn.Maar goed. Om terug on topic te komen.
@Bassie16V.
Waar wil je de senator straks voor gebruiken?
Wil je er sprintjes mee kunnen trekken?
Wil je er lekker relaxed mee kunnen cruisen?
Moet hij regelmatig een aanhanger trekken?Wat zijn je plannen?
Kortom, omdat iemand een 3,15 diff heeft gehad, en gewisseld heeft voor een 3.7 , KAN een 3.45 niets zijn…… :wtf
Gaat weer nergens over deze discussie
@GSE wrote:
Ik weet zo de toerentallen niet maar ik zou als ik jou was eens een 3.7 diff zoeken,wat bij je bak motor combinatie hoort,
Onzin. Heb een senator A gesloopt met een 3.0E en 4 traps automaat. Ook daar zat een 3.45 diff onder. Was een originele wagen.
Heb idd een 24v met 3.45 diff en 0.69 eind overbrenging. En is nu niet bepaald traag te noemen. (draai 2700 toeren bij 120)
Ik kan uit ervaring vertellen dat een 3.45 diff ook prima werkt. Je moet geen race monster verwachten, maar daar is een senator ook niet voor gebouwd.
Even een beugel en gasklep arm van een 4 traps 3.0e zin te regelen en dan kun je het er zo 1 op 1 tegenaan schroeven (mits je de dingen die boven al genoemd zijn mee wisselt uiteraard)
Ligt een beetje aan de motor die je hebt.
Heb je een carburateur, en rijd je er maar sporadisch in, zou ik er niet aan beginnen.
Met een injectie is het iets eenvoudiger ombouwen (aangezien de 4 traps enkel achter een injectie gelegen heeft)btw, flexplate en eerste deel van de cardanas heb ik wel liggen. Als je de bak rechtstreeks aansluit aan de 12V heb je de impulsgever niet nodig. Scheelt je een kabelboom, stekker plaatsen, impulsgever plaatsen. En werkt net zo goed.
om van 3 traps naar 4 traps over te gaan moet je volgende dingen wisselen.
– Flexplaat (ivm andere omvormer met 6 bouten ipv 3)
– cardanas (deze is korter dan die van de 3 traps)
– bevestigingsbeugel maken (daar de 4 traps langer is dan de 3 traps en dus verder naar achteren vast gezet wordt)
– beugel maken voor de kickdownkabel. deze heeft een andere bevestiging dan de 3 traps.
– vacuum leiding die van de inlaat naar de automaat gaat, komt bij de 4 traps te vervallen.Voor de rest is het plug and play (wel ff + en – op de 2 draden van de bak zetten, anders schakelt hij niet in de 4de gang)
4 bak, schakel of automaat?
Het begint lekker op te schieten.
Vandaag de bak aan gesloten, cardan gemonteerd, uitlaat er weer onder, motor verder afgebouwd, koelsysteem weer aangesloten, achterbank weer erin, speaker kabels voor achteren gesoldeerd.
En al het laswerk een kleurtje gegeven.Het eind nadert :lachen:
Van de week nog ff slangen halen voor de automaatkoeler, afvullen, en dan kunnen we eens een test start maken, kijken of alles dat doet wat het moet doen.
Ook hier maar eens een update plaatsen.
Bak is inmiddels gewisseld, daar de overdrive hartstikke dood was.
En vandaag weer eens lekker aan de senator geklust.
Gelijk maar weer verder uit mekaar geschroefd. Dat heet, achterraam foetsie, achterste zijramen eruit, achterbank, hoedenplank, voor schermen, voor bumper.
Kortom, halve auto :jerry
En waarom?
Achter moesten steunen voor de kopsteunen geplaatst worden, moest de hoedenplank vervangen worden, en de ramen moesten eruit, omdat er getinte ramen in komen.Voorschermen moesten eraf voor het plaatsen van de ABS steunen:

Andere kant komt ergens eind van de week.ook nog een klein rot plekje gevonden.
Gelijk ook maar aangepakt.

Hier de betere foto’s
Auto komt me erg bekend voor, is dit niet de oude van @Jigsaw?
En nog een foto van de dett die ervoor staat

Had ook nog een oude mercedes in de garage staan.
Ben van het weekend weer daar, zal dan ff wat duidelijkere foto’s maken voor je ;)
Hans, je blijft moeilijke vragen stellen.
Zelfs google kan me geen eenduidige foto geven waar het op te zien is.
Maar van wat ik van andere motoren weet is dat het ventieltje idd vlak bij de gasklep zit. Dus verwacht niet dat dat bij deze anders zal zijn.Dat……zou ik ff moeten nakijken, durf ik je zo niet te zeggen waar die bij de C30NE zit.
dit ding dus

Aller eerst, goed bezig :thumb
(maar had uit de krim ook niet anders verwacht)Dan ten tweede, dat zijn de standaard tank ontluchtings ventieltjes wat op astra calibra senator omega en meer van die dingen zitten.
Kwestie van aan de stekker hangen en verder niet aansluiten. Storing verholpen.
-
AuteurBerichten


















