Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat wat ik dacht dat het probleem was, was het dus niet. Bak deed nog altijd niets.
Dus maar voor een andere bak gegaan die het wel deed.Zondag terug van OPN Sevenum. En de senator gelijk een vuurdoop gegeven.
Hij heeft het perfect gedaan met de caravan erachter. Loopt heerlijk die 24V. Automaat schakelt ook lekker vlot nu (dankzij de upgrade stiften van Hotrod, waarvoor dank :thumb ) Merk ook aan de selector dat de bak veel minder warm wordt (selector zelf wordt beduidend minder warm)
Het vermoedelijke probleem moet de oude bak is waarschijnlijk het volgende geweest.
Bij met monteren van het kleppenhuis (na het monteren van de modificatie) heb ik de bouten alle 1x aangedraaid. Bij het verwijderen van de modificatie van de oude bak, viel me op dat enkele bouten los zaten (of in elk geval, heel makkelijk los kwamen)
Bij het monteren van het kleppenhuis in de nieuwe bak, was me opgevallen dat als ik alle bouten 1x aangedraaid had, enkele weer los zaten (zelfde idee zoals bij kopbouten en klepdeksels)
Na alle bouten dus 4x aangedraaid te hebben, zaten ze wel allemaal goed vast.Het vermoeden bestaat dus, dat enkele bouten los gezeten hebben, waardoor het kleppenhuis kon lekken langs de pakking, met druk verlies als gevolg…
Dus ga nog een sloop bak erbij halen, en dan van alle bakken de beste delen eruit nemen en dan 1 goede bak maken, en deze op reserve leggen.
Anders ik wel
Vandaag de bak aan een nadere inspectie onderworpen, en de mogelijke oorzaak gevonden.
Als die weer ingebouwd is, en het werkt zoals het moet, laat ik weten wat het probleem was.@Fearless wrote:
Bakkie doen?
Kan me nog herinneren dat ik mijn 4 traps enkele keren weer los gehaald had nadat ik de werking van de accumulators veranderd had.
Had ik de schakelkam verkeerd staan :sleeping
Hij stond vast in 1 vooruit versnelling :jerryDie fout kon ik me nog herinneren.
Geloof me maar dat ik dat deel dus 3x gecontroleerd heb, voordat ik hem in mekaar geschroefd had :jerry :jerry :jerry
Zo vandaag de oude bak uit mekaar gehaald.
Pan eraf (met veel zooi op de magneten)

Kleppenhuis open gemaakt, zodat ik deze kan vergelijken met de bak die er nu onder zit. Deze is namelijk open geweest en van de bank af gesodemieterd. Mogelijk dat ergens iets niet goed terug gezet is geworden.

Morgen de motor met bak maar weer eens een keer uit de senator halen :(
Idd, zie het nu, was ff in de wat mer L jetronik en motronic.
Maar dit is idd LE, die hebben het brandstof relais idd aan het schutbord. Dan is deze stekker idd van het vacuum potje (dat zwarte ding met het paarse dopje op)
Als de kabelboom uit een monza/senator komt, zou dat nog wel eens de stekker kunnen zijn voor de boordcomputer.
Warm stoken, en dan de bout met wd 40 afkoelen, daarna inbus erin tikken (zorgen dat die zo diep mogelijk erin zit) en dan met luchthamer los schrikken.
Als dat niet werkt, rest enkel de kop eraf halen.
Makkelijke oplossing, pomp aan geschakelde plus hangen.
Goede oplossing, probleem opsporen en verhelpen, maar dat kan wel ff duren…
waar je wel rekening mee moet houden, zijn de bouten. Of de senator of de admiral heeft kortere bouten. De korte moet je hebben.
Heb de steekassen van een monza onder een admiral geplaatst.
Moet er wel bij zeggen dat dat ding aardig verhoogd is. Maar past wel (sterker nog, de assen hadden dezelfde lengte, naast mekaar)
Even meten hoeveel olie eruit komt, en diezelfde hoeveelheid weer terug erin. Kun je hem ook niet over vullen.
Maar zou wel gaan voor ATF DII
Gewoon verlagingsveren van een senator B monteren. Zijn goedkoper en beter te verkrijgen dan mantzel veren.
Passen 1op1 zowel voor als achter (voor alleen in de veerpoten van een senator a2)Wat bij bestellen uit australie vaak vergeten wordt, is dat er over het totaal bedrag (dus aankoop incl verzendkosten) nog eens 31% invoerrechten en BTW betaald wordt, bij een bedrag van meer dan €45. Ook wanneer die als Gift bestempeld staat.
Gift werkt enkel bij particulieren onderling.
Je hoeft ook niet alle modellen te kennen.
Klopt het kenteken hier in (ff klikkie doen dus) en je weet gelijk wat voor model het is.
staat te koop (op mp) voor 600
Nee, nog niet. Eerst komende paar dagen eerst maar eens ff rust.
Weer een paar dagen druk bezig geweest, maar kan nu niet echt zeggen dat we succes boeken :grrr:
Inmiddels is de motor er weer uit geweest, en de bak weer uit mekaar geweest.
Maar nog altijd niets. Probleem pomp is wel opgelost, zit nu een werkende pomp in.
MAAR
ding wil niet vooruit komen. Pas bij 2000 rpm begint hij langzaam aan vooruit te rollen…Komende donderdag gaat de motor er weer uit. Nu staat op de planning om alles in de oude bak in te bouwen (dus overdrive en pomp) daar deze bak aan zich wel goed gereden heeft (met uitzondering van de overdrive dan)
Heb in de tussentijd wel een paar leuke plaatjes geschoten.
Bak met omvormer (niet echt speciaal)

En de reden waarom de overdrive niets meer deed, de rechter zou net zou eruit moeten zien als de linker

Olie is bij gevuld, en gepeild. Bouwt druk op maar wil niet vooruit zoals het zou moeten. Als het na donderdag nog altijd niet lukt, wordt het toch een andere bak eronder :(
Vanmorgen met frisse tegenzin weer verder gegaan. Eerst de slangen van de oliekoeler los, en laten lopen. Niets, nada noppes… Geen druppel kwam eruit.
3 uur later lag de motor met bak ernaast. Bak gedemonteerd, en de olie pomp eruit. Deze open getrokken en oorzaak gevonden van het niet werken van de pomp:

Pomp uit de andere bak gehaald, en die zag er zo uit:

Gelijk speling gemeten volgens WPH, en alles binnen de normen.
Ook gelijk van de oude bak de 4de gang open getrokken. En de reden waarom die het niet meer deed was gelijk duidelijk. Platen waren blank, zat geen mm voering meer op.Donderdag alles weer in mekaar zetten, en dan kan alles weer in de auto. Hopen dat nu eindelijk alles in orde is.
Vandaag de achterveren vervangen, vloeistoffen afgetopt, starten en klik..klik..klik..klik..klik
WTF :???:
Accu vol? check.
Startmotor gaar? Zal niet, heeft daarvoor prima gewerkt.
Massakabel? …….Fuck, massakabel vergeten vast te zetten.
Zo gezegd, zo gedaan. Kabel vast, sleutel omdraaien en lopen als een zonnetje :D :D :D
Ook nergens geen lekkages, ook mooi.Super, dan kunnen we hem naar voren rijden.
Bak in de D, eeeeeeeeeennnnnn niets.
Gewoon echt helemaal niets.
Geen ruk, kick kraakje, of wat dan ook.
Zelfs geen motor die in toeren zakt.Andere versnellingen dan.
Ook hier, geen gehoor.Olie zit er genoeg in (omvormer half vol, en 2,5 ltr in het carter) dus vermoed dat de oliepomp van de bak aan gort is.
Scheelt dat ik nog een bak heb liggen met een goeie pomp….En dan ben je ook in 1 klap door al je goede zin heen. Weg humeur :swear :puke
Morgen maar weer beginnen met op bokken, afkoppelen en shit….Is idd een bekende (en vooral nette) wagen.
Vorig jaar op het Big Opels treffen nog mogen bewonderen :thumb
Voordeel van die senator waar de bak uit komt, is dat er alles op zit wat je nodig hebt, en dan kan die zo 1 op 1 over.
Maar goed, ieder zijn eigen keus natuurlijk :thumb
Ben wel eens benieuwd naar foto’s van je senator ;)
-
AuteurBerichten




















