Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Of je haalt gewoon eerder je voet van het gas en laat de auto uit rollen, zonder in elke versnelling terug te schakelen.
Haal je ook je 10% besparing. Zonder dure toevoegingen.
Ben, niet zo pessimistisch ;)
Mijn sennie A met 24V op LPG met een onconventionele venturi verdamper (lees stukje pvc buis wat in het filter loopt), loopt 1:6 op lpg. (ja de sennie B waar die uit kwam, is gesloopt, het enige dat goed was aan die wagen, waren de afschroefbare delen ;))
Op de lange baan 1:8-9
voor benzine kun je daar dus 1-2 km bij tellen.
Een 6 cilinder moet je ook niet voor korte stukken rijden, en helemaal niet als die niet warm loopt.
Daar kun je beter een japanse 3 cilinder voor nemen ;)Voor wat betreft de MRB, das ieder zijn eigen keus.
Mijn keus was het ook niet om die te gaan betalen, maar dat terzijdeDoor 12V te zetten op de dikke rood/blauwe kabel.
alles gewoon nog eens stap voor stap nalopen, blok massa? onsteking massa? overal de juiste signalen op?
:thumb
Niet ergens een breuk in de boom?
Je zegt trouwens dat de lmm minimaal beweegt, komt hij net zover uit de hoek als op de lopende auto? (ff markeren bij lopende auto en dan vergelijken)
storm? welke storm?
Heb hier niets gemerkt van een storm. Ok het heeft iets harder gewaaid en iets harder geregend dan anders, maar vna een storm was hier alles behalve sprake.
Sterker nog, toen op de radio gezegd werd dat de storm op zen sterkst was, hadden we hier blauwe hemel met sluier bewolking….
Blijkt maar weer eens dat Limburg niet bij Nederland hoort :jerry :jerry :jerry
werkt het relais nog naar behoren? (en zit er wel de juiste in)
tank is er zo onderuit. Stelt niet veel voor.
de 2 voorste bouten los van de beugels, leidingen afkoppelen, stekkers los, en vulhals ff los halen en je haalt hem er zo onder vandaan (nog geen half uurtje werk)
op mantablog staat hoe je de kabelboom door kunt meten, mogelijk dat je ergens een draadbreuk hebt?
of net voor de tank, ligt eraan hoe je het bekijkt :P
Iig tussen de achterwielen.
En ja je kunt de slangen zo loskoppelen van het blok (er kan hooguit wat rest benzine uit komen wat nog in de leidingen zit)
Hang de slangen wel met de openingen omhoog, anders kan wel de tank leef lopen.als je de mogelijkheid hebt, doe eens gek.
Vervang het inlaatspruitstuk eens compleet met de injectoren…
Kan zijn dat deze vast zitten.start signaal mag hij maar even hebben, niet continu. Dus ff tegen accu aan houden (sec of 2-3) en daarna de groene kabel tegen massa aan tikken. (simuleren van puls signaal halgever)
bedoel idd de lmm, de klep op het thermostaathuis heeft verder niets te doen met de injectoren. Geeft enkel stroom aan een bimetaal waardoor een klep verder open gezet wordt (soort van automatische choke)
Je kunt hem allicht eens instekkeren en met de hand een stukje open zetten. kijken wat die dan doet.
Ga er wel vanuit dat het een 5 polige is.
Meet de weerstand eens van de injectoren. verwacht dat ze gelijk zijn, maar beter ff controleren.
Meet eens aan de injectoren of er 12V op komt (Ze zijn massa geschakeld)
Denk dat het iets gaat worden van punts gewijs nameten….
http://www.mantablog.nl/le-jetronic/” onclick=”window.open(this.href);return false;
zijn de weerstandswaardes van de TB en de originele injectoren wel gelijk? Of heb je de injectoren mee over gezet?
Alle 2 de massa kabels ook aangesloten?
@Renkema wrote:
Kamervragen aan Weekers.
Volkert van der Graaf kwam binnen kort toch vrij?!?!?!?…………….
dus geschakelde + en startsignaal van de startmotor ook op de accu?
Of begrijp ik je nu verkeerd.
En de rode kabel van de boom ook op de accu?
waar heb je de geschakelde + vandaan gepakt?
en krijgt hij ook het start signaal van de startmotor?groene kabel aangesloten van bobine naar ECU?
achteruit verlichting schakelaar zit op de keuze hendel van de automaat. Dus die moet ook werken als de motor uit staat (kwestie van kabels na kijken als het middenconsole eraf is).
Maar die hoeft bij een monza niet te werken (is geen afkeur en geen reden voor bekeuring, die is namelijk pas verplicht vanaf 1992)
In de media
De kans is groot dat u gisteren van ons gehoord hebt. Diverse media brachten onze actie onder de aandacht, zoals: Auto Motor Klassiek, Auto Motor Youngtimer, Autoweek, Business News Radio, GeenStijl en Nu.nl. Daarnaast waren wij te gast in de Nationale Autoshow van BNR en in het Autoweek Journaal.
Persbericht: Weekers leverde onjuiste informatie
En dit alles was natuurlijk naar aanleiding van ons persbericht waarin wij naar buiten brachten dat Weekers de Kamer onjuist heeft geïnformeerd en het artikel dat Taco Mulder hierover schreef in het Financieele Dagblad. Wij hebben gewacht met het naar buiten brengen van dit nieuws omdat wij reeds maanden met het Ministerie van Financiën in gesprek zijn en liever hadden gezien dat men samen met ons een oplossing zou bedenken. Maar Weekers hield de deur strak dicht: “Er is een akkoord met de oldtimerbranche en de Tweede Kamer lijkt daarmee akkoord te gaan.”. Maar zo gemakkelijk komt hij niet van ons af! Het verkeerd informeren van de Tweede Kamer is namelijk een politiek doodzonde. Luistert u maar even naar wat Kamerleden van Vliet en Omtzigt hierover te zeggen hebben. Daarom is Weekers nu genoodzaakt om opnieuw met de Tweede Kamer en de alliantie (waaronder FEHAC en KNAC) te gaan praten. En wij zorgen ervoor dat wij daarbij zijn!Hoe nu verder?
Zoals wij al eerder meldden, nu gaat het pas echt beginnen. Kamerleden zullen Staatssecretaris Weekers hierover bevragen. Wij zullen alle Kamerleden benaderen en zorgen dat zij de waarheid te horen krijgen!OPROEP
Maar wij hebben ook een vraag aan u: de komende tijd zullen nog meer media aandacht aan onze actie besteden. Hoe meer aandacht hoe beter. Daarom vragen wij aan u of u wellicht contacten heeft bij media (kranten, omroepen, internet, lokale media, etc, etc). Maar zelfs al heeft u geen contacten, bestook hen met ons nieuws, zodat iedereen hierover te horen krijgt. Onderaan deze mail treft u een aantal linkjes die u kunt gebruiken voor het benaderen van de media. Dus bel, mail en twitter hen om onze actie kracht bij te zetten! Heeft u onze hulp nodig? Mail naar contact@vrijstellingoldtimer.nl of bel 030-3032060.HET DOSSIER
Wij meldden al vaker dat wij zeer druk waren om ‘het dossier’ op te bouwen. Dit is eindelijk klaar en wij zijn er best trots op. Speciale dank wil ik hiervoor uitspreken naar Arjan Lenoir, die maanden lang tot in de kleine uurtjes complexe berekeningen heeft gedaan om ons verhaal goed te onderbouwen! Nu kunt u zelf teruglezen waar wij al die tijd mee bezig waren. Hierbij de link naar het dossier, het is een bijna 40 pagina’s tellend document, maar op pagina 4 treft u een samenvatting van een A4-tje:
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/Dossier_VrijstellingOldtimer.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Hieronder treft u de links naar documenten die u kunt gebruiken voor het benaderen van de media:
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/Dossier_VrijstellingOldtimer.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
ANP PersberichtMet vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer@soepkiepe wrote:
tsja, er zijn ook landen waar je geen belasting vrije auto’s hebt, hoe oud ze ook zijn.
dus denk dat we daar al lang blij mee mogen zijn ;)Klopt, daar betaal je 120-200 per jaar.
Doe dat eens x25, zit je op max 5.000 op 25 jaar.
Voor dezelfde auto betaal je hier 120 per maand, dat maal 12 en maal 25, kom je uit op 36.000 euro
Is maar een factor 7 die je hier meer betaald en waar we volgens jou blij mee moeten zijn.
Vergeef me dat ik je enthousiasme in deze niet deel ;)
@soepkiepe wrote:
die import hokken zijn wel de oorzaak dat de regering wat aan het belastingvrije wil doen.
kun je hoog of laag springen ;)als die dingen niet met bosjes werden ingevoerd was er niks aan de hand, in ieder geval minder dan nu.
tuurlijk, waar ze geld weg kunnen “jatten” doen ze dat, dat voorop, maar door dat er zoveel geïmporteerd werd is het balletje wel gaan rollen.De regering is het zelf schuld dat er zoveel “import hokken” erbij gekomen zijn (wat overigens ook maar was tot 2012, vanaf 2012 is de import zelfs afgenomen, in 2013 helemaal)
Moeten ze de shit hier nog duurder maken, en de hardwerkende minkukel nog zwaarder belasten…
De oorzaak ligt niet bij de importdiesels welke nog net niet uit mekaar vallen, maar bij de regering die steeds meer wil hebben, zodat ze steeds meer kunnen blijven gooien.
Import diesels zijn slechts een gevolg hiervan -
AuteurBerichten