Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ga die petitie niet tekenen.
Lijkt me weinig nut te hebben een petitie te ondertekenen die afgegeven wordt, 3 maanden NADAT de beslissing gemaakt is…..
(check de aflever datum maar eens…..)
De verbruikswaarden die ik behaald heb:
Manta 2.0E(4 cilinder) binnendoor 1:8, snelweg 1:12 (met 5 bak)
Rekord E 2.0E (zelfde motor als manta) binnendoor 1:7-8) snelweg 1:10 (met 5 bak)Senator 2.5E binnendoor 1:4-5 Snelweg 1:6-7 (op lpg) met 3 traps automaat
Senator A 24V binnendoor 1:6 snelweg 1:8-9 (op lpg) met 4 traps automaatKadett B 1.1 carb met 4 bak schakel binnendoor 1:12 snelweg 1:16!
Tuurlijk, waarom niet?
Toch geld zat.
Denk dat ik vandaag eens loonsverhoging van 10% ga vragen, inflatiecorrectie heet dat dan….. :agent
Ja fijn toch, heb je een oude auto die milieu vriendelijker is dan de gemiddelde prius, of welke hybride dan ook. Mag je der nog ff zwaar voor dokken ook….
@peter777 wrote:
@kadettcoupe1976 wrote:
ik heb vandaag ook zo,n fijne brief van de belasting gekregen dat ik vanaf jan. 2014 weer moet gaan betalen.
€316,00 per kwartaal :fy1Wat voor auto gaat het om? Senator op LPG oid?
Lijkt me niet. De Senator op lpg gaat me namelijk €421 per kwartaal kosten :(
Peter had geloof ik een monza :P (wist niet dat die zoveel lichter waren trouwens)
€312 (316 in grun) op lpg zit in de klasse 1151/1250 kg
Het moet idd nog door de 1ste kamer goed gekeurd worden. Maar verwacht niet dat ze het hele plan afkeuren.
Ze kunnen namelijk geen onderdelen afkeuren. Enkel het complete plan. En dat zie ik zo snel niet gebeuren…
Ook wel handig om te weten:
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/publicaties/2013/09/17/informatieblad-mrb-oldtimers/informatieblad-mrb-oldtimers-def-170913.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
:swear :swear :swear
Die betreffende facebook pagina heb ik me trouwens van uit geschreven, werd niet goed van het gezeur en gezeik daar. Was allemaal leuk en aardig, tot je gerichte vragen stelt, dan ben je een oproerkraaier. Stelletje hill-billies daar.
Wat Dl betreft, heeft voor mij idd enkel voordelen. Enige nadeel is dat ik mijn beroep met de papieren die ik nu heb, enkel hier mag uit oefenen, en dus alsnog verplicht zorgverzekering en belasting moet betalen. Daar baal ik wel van.
Hier dito, buren rechts een half uurtje, buren links 20 minuten.
Maar denk wel dat ik ga voor de buren rechts. Trekt me meer dan links…
Nederlanders zijn idd schapen. Je kunt er wel op ergeren, maar dat zal ze niet veranderen.
Schapen laten zich immers onder luid geblaat (of weet ik wat voor geluid ze maken) naar het slachthuis brengen, zonder tegenstribbelen!
Wordt echt eens tijd naar de buren te verhuizen….
Ook ik kan me geen manifestatie herinneren die georganiseerd is, laat staan gelukt is.
Ik weet wel dat men begin dit jaar een manifestatie heeft willen houden op het malieveld om te protesteren tegen de oldtimer regeling. Die is toen door Den Haag verboden. Voor hen die toch besloten te gaan, zou in beslagname van het voertuig boven het hoofd hangen, te samen met een aardig gepeperde rekening. Tevens zou alle schade verhaald worden op de organisatoren.
Dit omdat Den Haag een grid-lock niet kon hebben. Ivm hulpdiensten die te laat zouden komen, bedrijven die miljoenen verlies zouden lijden als gevolg van stilstand. en en en.Dus ja, er worden zeker pogingen gedaan. Maar ook hard door de politiek de kop in gedrukt met dreigingen waar je u tegen zegt.
Zelfs bij het verzamelen bij De Lucht werd er door de politie al moeilijk gedaan. En toen waren we maar met 50 auto’s
Even los of een actie wel of niet werkt. Sinds wanneer luistert Den Haag naar het volk? Dans la France wordt dat wel nog enigszins gedaan. Maar hier kun je het vergeten.
Zon actie wordt op het binnenhof gewoon weg gelachen, en wordt de ME ingeschakeld ivm verstoring van de openbare orde. Sta je dan…
Maar goed, wat ik eigenlijk kwijt wilde, was dat ik aan het twijfelen ben, wat te doen.
De senator loopt nu op LPG, maar wil hem ook op benzine hebben lopen. Maar om dat te doen, moet ik de tank wisselen, leidingen wisselen en pomp wisselen. Maar om de tank te wisselen, moet ik de trekhaak wisselen (zit nu een belgische onder, waardoor de tank van de B senator niet past). Maar om de trekhaak te wisselen moet de gastank eruit.
Waar ik nu over twijfel, moet ik deze dan wel terug plaatsen of niet? Veel werk is het niet. Maar wel een pokke werk, gezien het gewicht….
zovel digidash als analoog dash werken idd met een puls gever. Deze zit op de bak en geeft per omwenteling een x aantal pulsen.
dus aantal pulsen staat gelijk aan aantal omwentelingen, en dus de snelheid.
Mocht je nog een analoog dash zoeken, heb er hier nog 1 liggen van een 24V (tot 280 km/h)
En is idd zoals beschreven, gewoon plug and play.Duh, daar is tenminste nog iets aan bruikbare info te vinden ;)
Als je hem in maart ombouwt, betaal je idd gewoon het benzine tarief voor de rest van het jaar. Maar je komt dan niet meer in aanmerking voor het kwarttarief, omdat je ten tijde van het moeten beslissen al buiten de boot viel (omdat ie op lpg liep)
Handig toch????
Had ergens een betere oplossing gelezen.
In de maanden maart tot dec, kiezen voor de kwart regeling (op benzine dan), in dec overschrijven op naam van de vrouw/vriendin, 3 maanden voltarief en in maart weer op je eigen naam zetten en in de kwart regeling weer verder
Hele jaar door rijden, voor veel minder dan het volle pond :jerry :jerry :jerry
Maar heb ook gelezen, dat wagens die in januari op lpg of diesel stonden, niet in aanmerking kwamen voor het kwart tarief.
Voor het hele jaar!Dus bouw je hem in maart om op benz, kom je nog de volle mep te betalen, en kom je in januari pas weer in aanmerking voor het kwart tarief.
Als je het hebt over genaaid te worden…..Dat zou dus betekenen, dat als de regeling per januari in zou gaan, je hem in december al op benzine moet hebben staan… Lekker kortdag allemaal.
Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker :wtf
@soepkiepe wrote:
al lang aan gedacht haha, maar niet het geld voor om dat op te zetten.
niet omdat ik de auto heb om goedkoop te rijden, maar die 130 in de 3 maand kan ik gewoon niet betalen ;)
Same here, maar ik ben het bedrag dan per maand kwijt en niet per kwartaal :???: :swear
Hier gaat hij gewoon geschorst de garage in, om met de evenementen regeling naar buiten te komen.
Haal me wel een japans gebakje bij voor daily, zon ding waar al mrb voor betaald wordt.@dqp-sammy wrote:
Nog effe dit Ben, ik ben 100 % afgekeurd en heb en wao uitkering en als ik dan nog niet ens van en mooie auto kan genieten wat heb ik dan nog ?
Peter, je weet toch dat autorijden in DL gunstiger is dan in NL?
Hier kun je het echt niet redden op een WAO naast een senator B nog meerdere auto’s te betalen (helaas)Een senator B 24V CD kost hier gewoon €77,10 per maand, enkel aan belasting. Nog geen verzekering, brandstof of onderhoud.
Op LPG kost ie €152,30 per maand. Enkel belasting.En volgend jaar wordt het nog duurder.
Waarom denk je dat ik er sterk over na aan het denken ben om de grens over te trekken??? ;)
Was het niet 16 december dat er gestemd wordt?
Maar als het erdoor komt, heb je t/m maart om te beslissen wat je gaat doen. Daarna gaan de nieuwe regels pas in (ALS ze door gaan)
Dus dit jaar kan er nog gewoon gereden worden. Pas vanaf volgend jaar winter gaan de regels in.
26 november 2013 om 06:41 In reactie op: Tweedehands Station, versnellingsbak kapot maand na garantie #18195265Voor de kenners, Is dat niet de zelfde bak die ook in de vivaro ligt?
We hebben namelijk een vivaro gehad van 2010, deze moest na 30K km terug voor bak revisie (uiteraard onder garantie)
Maar monteur wist te zeggen dat die bakken regelmatig voor problemen gaven. Iets met slechte aslagers.@Sander86-1 wrote:
Je kan het allemaal zo duur en zo gek maken als je zelf wilt… een opel senator 24v koop je niet omdat je zo zuinig en goedkoop wilt rijden.. dan moet je voor een corsa gaan of iets in die richting ik heb de senator gekocht uit hobby en omdat ik het een mooie auto vind.. Maar ik ben van mening dat ik het zonde vind om een splinter nieuwe auto te kopen om vervolgens de helft ervan af te schrijven binnen 3 jaar voor dat geld kan ik heel wat jaren rond rijden in mijn senator dus ja het is maar hoe je het wilt zien en iedereen maakt zijn eigen keuses.. overigens haal ik 1 op 10 prima met de senator en dan rij ik niet belachelijk langzaam of rustig.. ook haal ik de 1 op 5 of minder als ik een paar keer de kickdown gebruik… maar ik hoef niet als eerste weg te zijn bij de stoplichten cruisen met de senator en geen haast hebben is het relaxte wat er is :thumb
Als je zuinig wil rijden, koop je ook geen corsa :jerry
Hebben een B gehad met een 1.2 16V automaat. Ging niet zuiniger dan 1:12
Dan nog liever de 1:10 van een 24V, heb ik ook meer lol :wors
Voor de rest, helemaal mee eens.
of gewoon het hele jaar door schorsen, geen apk meer nodig, en fijn op lpg naar treffens.
voorwaarde is dat het evenement is aangemeld bij de belastingdienst door de organisator (niet door de deelnemer)
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/de_evenementenregeling/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@eddepet007 wrote:
Tis gewoon zooitje
Heb zelf meerdere manta s
Maar leuker wordt het er niet op
Had der bij die nog geen 500 km pj reden maar goed.
Nu kun je of der niet mee rijden of dik betalen omdat der lpg op zit notabene schoon ste brandstof
Lpg der af betaal je nog 120 pj en mag der in feb niet eens mee naar de videoavond. Van de club bijvoorbeeldVolgens mij zou dat wel mogen.
Evenementen regeling oldtimers:
Het is bij veel bezitters van een auto van 15 jaar en ouder niet bekend dat er een speciale Evenementenregeling bestaat. Is uw auto geschorst, dan kunt u zich voor deze regeling aanmelden.
Het is dan mogelijk, althans tijdens door de Belastingdienst erkende evenementen, enkele dagen te rijden zonder de schorsing van de auto op te heffen. U hoeft dan ook geen belasting te betalen en de auto hoeft niet APK-gekeurd te zijn. Aan de regeling zijn wel voorwaarden verbonden: de organisator moet het evenement uiterlijk twee maanden van te voren hebben aangemeld bij de Belastingdienst. Verder mag u aan maximaal vier van dergelijke evenementen deelnemen en bedraagt het aantal dagen per kalenderjaar maximaal zes. Uiteraard moet de auto wel verzekerd zijn en alléén gebruikt worden in het kader van het evenement. Trouwens, over verzekeringen gesproken: neem voor het evenement contact op met de KNAC. Kijk voor http://www.belastingdienst.nl
Stender: :thumb
bedenk je eens in wat je 10 jr geleden voor een euro kreeg, en wat je er nu nog voor krijgt.
Ondertussen wordt alles naar inflatie gecorrigeerd. Alles, behalve de lonen.
Zal wel aan mijn simpele ziel liggen, maar dan werk je inflatie juist in de hand naar mijn idee.
@Theunm, de suggesties, komen ze:
– schrap de JSF, ook al zouden we er 35 kopen, als we aangevallen worden, zijn we toch nergens. Kost dus onnodig geld.
– kort de overheidssalarissen met 25% voor alle NIEUW aantredende personen (zodat de oude niet ineens in financiële moeilijkheden komen, stel je voor…)
– geen onkosten vergoedingen meer voor vervoer voor ambtenaren (wij moeten immers ook alles zelf bekostigen)
– geen wachtgeld meer
– halveer de kosten naar Brussel
– halveer het ambtenaren wezen, en laat de bestaande ambtenaren efficiënter werken, kunnen ze dat niet, is er vast wel iemand anders die dat kan. Zoeken ze maar ander werk. Geldt in het bedrijfsleven net zo.
– schaf MRB en BPM af, laat de brandstofprijzen zoals ze nu zijn. Mensen houden meer geld over, en kunnen zo dus meer besteden. Plus buitenlanders betalen nu mee door verbruik. => verbruiker betaald.
– BTW of voedsel weer terug naar 6%, ook dit geeft meer bestedingsruimte, dus wordt er ook meer gekocht.
– Alle schalen loonbelasting met 2% omlaag. Vakantie geld tellen bij jaar inkomen, en niet gelijk 50% loonbelasting.Meer te besteden betekend meer vraag=> betere economie=> meer inkomen in de vorm van btw en accijns + meer inkomen uit loonbelasting, daar door de stijgende vraag, meer aanbod nodig is, dus meer werk.
Na verloop van jaren kunnen vervolgens de toeslagen ook stapsgewijs verkleind worden. Maar eerst zal alles aan moeten trekken.
-
AuteurBerichten